جلسه کمیته قوای مسلح سنای آمریکا - رژیم ایران حامی شماره یک تروریسم است

در جلسه کمیته قوای مسلح سنای آمریکا که با حضور مقامات اطلاعاتی دولت آمریکا برگزار شد، سناتور جک رید، رئیس این کمیته گفت: رژیم ایران به‌دنبال سوء‌استفاده از هرج و مرج به‌عنوان فرصتی برای مجبور کردن آمریکا به خروج از منطقه است. حوثی های وابسته به رژیم ایران در یمن صدها حمله پهپادی و موشکی را علیه شناور‌های آمریکایی و بین‌المللی در دریای سرخ و حتی فراتر از آن انجام داده‌اند که نزدیک  به ۱۵درصد از تجارت جهانی را مختل کرده‌اند که باعث افزایش هزینه و تورم در سراسر جهان می‌شود.

هینز مدیر سازمان اطلاعاتی ملی آمریکا در این جلسه استماع گفت: شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هم‌چنان در حال طرح‌ریزی برای حمله به نیروهای آمریکایی در خاورمیانه هستند.حوثی ها از هفته گذشته حملات روزانه خود به کشتی‌های تجاری را در منطقه از سر گرفته‌اند و آن را در به اقیانوس هند گسترش داده‌اند.

وی افزود: شکی وجود ندارد که رژیم ایران هم‌چنان از فروش نفت سود می‌برد و آنها به‌دنبال راه‌هایی برای دور زدن تحریم‌ها هستند، و این چیزی است که ما شاهد آن بوده‌ایم. به گروه‌های مختلف در منطقه کمک مالی می‌کنند.

مدیر سازمان اطلاعاتی ملی آمریکا هم‌چنین با تأکید بر این‌کهرژیم ایران هم‌چنان حامی شماره یک تروریسم است، گفت: صراحتاً بگویم، اقتصاد رژیم ایران در حال حاضر در مشکل عمیقی قرار دارد و به‌شدت آسیب دیده است.

هیننز مدیر سیا 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: