سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور

سیل و آبگرفتگی و بارانهای شدید در ۲۱ استان مشکلات بسیاری را برای مردم این استانها ایجاد کرده است.

این استانها عبارتند از آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، البرز، اصفهان، ایلام، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خراسان جنوبی، سمنان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کردستان، کرمان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، لرستان، مرکزی، هرمزگان، همدان و یزد .

بر اثر سیل، محوطه باستانی نقش رستم دچار آب‌گرفتگی شد و در پی آن فرو نشست‌های متعددی در منطقه رخ داده است. در خوزستان هم، طوفان و سیل اخیر خسارات سنگینی به بخش کشاورزی استان وارد کرده است.

رئیس انجمن صنفی کشاورزان خوزستان گفت:  در جریان طوفان و بارندگی اخیر، به بیش از صدهزار هکتار از گندمزارهای آماده برداشت خوزستان خسارت‌های تا ۵۰ درصد وارد شد و ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت، از دست رفت.

سایت حکومتی رکنا با عنوان مفقود شدن یک کارگر شهرداری در اثر سیل در تهران نوشت: شهرداری منطقه ۱۵تهران از وقوع حادثه برای یک کارگر حین جمع‌آوری آبهای سطحی در سیلاب شب گذشته خبر داد.

خبرگزاری حکومتی برنا نوشت: جاری شدن سیل در بسیاری از نقاط خراسان جنوبی به حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ روستای استان خسارت وارد کرد.

مدیر اداره راهداری رژیم در چابهار گفت: سیل اخیر در شهرستان چابهار به زیرساخت‌های جاده‌یی حدود ۳۲۰ میلیارد تومان خسارت وارد کرد که بخش عمده این خسارتهای متعلق به جاده‌های فرعی و روستایی است.

خبرگزاری حکومتی برنا: حدود ۴۰۰ روستا در استان خراسان جنوبی در سیل گرفتار شدند که ۲۱۹ روستا از این تعداد مربوط به شهرستان خوسف است.

 

1سیل در شهرهای ایران 

 

طغیان رودخانه دز 

 

 سیل در ۲۱ استان

لطفا به اشتراک بگذارید: