ارائه طومار اعتراضی به مجلس عوام انگلستان علیه سرکوب در ایران

ارائه طومار اعتراضی علیه سرکوب خشونت‌آمیز زنان و جوانان در ایران

توسط نماینده کارولین نوکس به مجلس عوام انگلستان

در پاسخ به قیام به رهبری زنان و جوانان در سراسر ایران

نیروهای سرکوبگر رژیم ایران به سوی معترضان آتش گشوده‌اند

که بیش از ۷۵۰ معترض از جمله ۸۳ زن و ۷۵ کودک کشته شده‌اند

و هم‌چنین بیش از ۳۰۰۰۰ معترض دستگیر شده‌اند

امضا کنندگان طومار از مجلس عوام انگلستان می‌خواهند

که از دولت بخواهد سرکوب خشونت‌آمیز رژیم ایران علیه را محکوم کند

و از جنبش‌های دموکراتیک در ایران حمایت کند

کارولین نوکس نماینده پارلمان انگلستان یک طومار اعتراضی علیه سرکوب خشونت‌آمیز زنان و جوانان ایران را به مجلس عوام ارائه کرد. در این طومار آمده است: در پاسخ به اعتراضات و قیامهای ضد رژیم به رهبری زنان و جوانان در سراسر ایران، نیروهای سرکوبگر رژیم ایران به سوی معترضان آتش گشوده‌اند که بیش از ۷۵۰ معترض از جمله ۸۳ زن و ۷۵ کودک کشته شده‌اند و هم‌چنین بیش از ۳۰۰۰۰ معترض دستگیر شده‌اند.

در ادامه این طومار آمده است: عفو بین‌الملل گزارش داده که کودکان بازداشت شده تحت شکنجه‌های وحشتناکی از جمله ضرب‌وشتم، شلاق، شوک الکتریکی، تعرض و سایر خشونتهای جنسی قرار گرفته‌اند. هم‌چنین اعلام می‌کند که مسمومیت عمدی رژیم علیه دختران دانش‌آموز در سراسر ایران برای انتقام گرفتن از دختران جوان به‌دلیل شرکت در تظاهرات است و تعداد اعدامها در سال جاری به بیش از ۴۰۰ نفر افزایش یافته است. در ادامه این طومار خاطرنشان شده است که گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور ایران، جنایات ادامه‌دار در قیام را در زمره جنایات علیه بشریت طبقه‌بندی کرده است. و علاوه بر این مخالفت با کشتار و دستگیری معترضان و حمایت از قیام مردم ایران برای دستیابی به دموکراسی و آزادی را اعلام می‌کند.

 از این رو امضا کنندگان طومار از طریق مجلس عوام از دولت انگلستان می‌خواهند سرکوب خشونت‌بار اعتراضات به رهبری زنان و جوانان توسط رژیم ایران را محکوم کند، از جنبش‌های دموکراتیک در ایران حمایت کند و بر رژیم ایران برای توقف سرکوب فشار وارد کنند.

از سوی دیگر وزارت خارجه رژیم در یک اقدام مسخره، تحت عنوان مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی با الگو برداری از لیست گذاری آمریکا و کشورهای اروپایی، شماری از نهادها و مقامات انگلستان را لیست گذاری و اعلام کرد که «اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود،جهت اجرای این تحریم ها معمول » خواهد داشت. علاوه بر این «رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو میداند».

لطفا به اشتراک بگذارید: