ابراز نگرانی ملل متحد در باره قتل فجیع نیکا شاکرمی و حکم اعدام توماج

سایت سازمان ملل روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت :

در نشست خبری روزانه دفتر سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به  موضع‌گیری سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در مورد نیکا شاکرمی پرداخت و گفت:

س: می‌خواهم بدانم آیا دبیرکل سازمان ملل از گزارش هولناک بی‌بی‌سی درباره مرگ نیکا شاکرمی در ایران اطلاع دارد و آیا سازمان ملل قصد دارد از بی‌بی‌سی بخواهد این سند را برای رسیدگی و بررسی توسط مقامات بالاتر تحویل دهد؟ متشکرم.

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد: بله، ما این گزارش بسیار بسیار نگران‌کننده را دیده‌ایم. فکر می‌کنم دبیرکل بارها نگرانی خود را از نقض حقوق‌بشر در ایران بیان کرده است. یک گزارشگر ویژه در مورد ایران وجود دارد و مکانیسم های حقوق‌بشر دیگری نیز وجود دارد. و من فکر می‌کنم هر اطلاعاتی که بی‌بی سی آورده است باید به آن مکانیسمها ارسال شود.

س: در مورد ایران، آیا دبیرکل یا مسئولان حقوق‌بشر تلاش خواهند کرد تا مطمئن شوند که [توماج صالحی] خواننده رپ ایرانی که به اعدام محکوم شده است، اعدام نشود؟

استفان دوجاریک سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد: ما مخالف هر گونه استفاده از مجازات اعدام هستیم و خواهیم بود. و ما بسیار امیدواریم که این اتفاق نیفتد. و همان‌طور که گفتم، اینها مسائلی است که مرتباً از جانب سازمان ملل با مقامات ایرانی مطرح شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: