واکنش حکومت آخوندی به تصویب قطعنامه در پارلمان اروپا

از ۴ دهه‌ٔ پیش مقاومت ایران به جامعهٔ جهانی هشدار داد که حکومت آخوندی سر مار جنگ‌افروزی در منطقه است و اکنون جهان به چشم این واقعیت را می‌بیند.

روز چهارشنبه پنجم اردیبهشت جوزپ بورل نماینده‌ٔ عالی سیاست خارجی اتحادیه‌ٔ اروپا به‌خاطر سرباز زدن از نام‌گذاری سپاه پاسداران به‌عنوان یک موجودیت تروریستی، در پارلمان اروپا با چنین سخنان و صحنه‌هایی مواجه شد.

گی فرهوفشتاد ـ نخست‌وزیر پیشین بلژیک ـ نماینده پارلمان اروپا

فکر می‌کنم این چهارمین مناظره من است آقای بورل درباره ایران با شما و هر بار نتیجه یکی است ما استراتژی شما را دوست نداریم. ما خواهان تغییر استراتژی شما هستیم. استراتژی دیپلماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد. مطلقاً به هیچ کجا نمی‌رسد. شما می‌گویید نه نه ما تحریم کرده‌ایم چه تحریمی ما کرده‌ایم؟ تنها سه یا چهار شخص چقدر) چند نفر بودند شما می‌توانید بگویید. فکر می‌کنم سه یا چهار یا پنج. صرفاً به این خاطر که ایران به روسیه سلاح صادر کرده. بنابراین این پارلمان از شما می‌خواهد تا این استراتژی را تغییر دهید که بر اساس اولاً تحریم‌های واقعی باشد که علیه رهبری رژیم ایران باشد. دوم این‌که سپاه پاسداران را یک سازمان تروریستی نام‌گذاری کنید نمی‌فهمم چرا اینکار را نمی‌کنید. در نهایت کار با این رژیم را با دیپلماسی از سر نگیرید بلکه زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید و رابطه مستقیم با آنها برقرار نمایید. آنها نماینده واقعی مردم ایران هستند

ایرنا، خبرگزاری رسمی رژیم آخوندی در وحشت از چنین تنفری از تعامل با حکومت آخوندی نوشت: نمایندگان پارلمان اروپا در این قطعنامه جانب‌دارانه‌ای که امروز صادر شد، ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس و سیاه‌نمایی درباره نقش ایران در منطقه، از تصمیم اخیر شورای وزیران امور خارجه اتحادیه برای تشدید. درخواست غیرقانونی افزودن نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فهرست سازمانهای به‌اصطلاح تروریستی را تکرار کرده و از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اقدام در این زمینه شدند»

واقعیت این است که سیاست‌های حکومت آخوندی تنها در یک دهه‌ٔ گذشته، بیش از یک‌میلیون مردم خاورمیانه را به کام مگر فرستاده و دیگر قابل چشم پوشی نیست، اکنون رنج از دست دادن جانها در غزه بخشی از نتیجه‌ٔ این سیاست ضدانسانی است که در برابر چشمان جهان قرار گرفته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: