افزایش خودکشی پزشکان و پرستاران در ایران تحت حاکمیت آخوندها

سایت حکومتی رویداد ۲۴ در شماره روز جمعه  با عنوان «بحران خودکشی در نظام بهداشت»  به افزایش خودکشی پزشکان و پرستاران در ایران تحت حاکمیت آخوندهای سرکوبگر اعتراف کرد و نوشت:  خودکشی پزشکان، پرستاران و رزیدنت‌‌‌های نظام بهداشت کشور، تبدیل به بحرانی در این جامعه شده است به طوری که روز گذشته پزشک بیمارستان شریعتی هم خودکشی کرده است.

  رئیس بیمارستان شریعتی تهران گفت: دکتر سمیرا آل سعیدی دانشیار روماتولوژی و عضو مرکز تحقیقات روماتولوژی دانشگاه علوم پزشکی تهران و جزو نوابغ دانشگاه بود..»

قابل ذکر است که خودکشی دانشجویان بخصوص در رشته پزشکی در ایران سابقه دارد،که در سالهای اخیر در این زمینه در رسانه ها منعکس شده است. از جمله:

طبق آمار سازمان نظام پزشکی رژیم، در سال گذشته ۱۶رزیدنت (دستیار پزشکی) خودکشی کرده که منجر به مرگشان شده است. گفته میشود که وزارت بهداشت آمار دقیق تری دارد ولی آنرا محرمانه دانسته و اعلام نکرده است.

نتایج تحقیق انجمن روانپزشکی کشور نشان میدهد که آمار خودکشی در جامعه پزشکی تا ۵برابر افزایش یافته است. بر اساس این آمار جمعیت دستیاران پزشکی که حدود ۱۴هزارنفر میباشد سالانه بطور متوسط تا ۱۳خودکشی منجر به مرگ رخ داده است.

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: