کنفرانس در برلین راه‌حل بحران ایران حمایت از آلترناتیو دموکراتیک

با حضور پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

نمایندگان مجلس فدرال و شخصیت‌های برجستهٔ آلمانی

۶ اردیبهشت ۱۴۰۳

خانم مریم رجوی

دیکتاتوری مذهبی حاکم در جنگ با جامعه ایران و جامعه جهانی است

تلاش برای ترور پروفسور ویدال کوادراس و واکنش او همهٔ حرف را در بارهٔ ماهیت رژیم آخوندها و سیاست درست علیه آن بیان می‌کند

تجلیل شخصیت‌های شرکت‌کننده:  از مواضع اصولی و شجاعت پروفسور ویدال کوادراس در نبرد خونینش با دیکتاتوری دینی در ایران برای آزادی

کارستن مولر نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی :‌

آلخو ویدال کوادراس به‌این شناخته شده که از دیرباز برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کند و در این میان ایران آزاد و دموکراتیک جایگاه ویژه‌یی در قلب او دارد.

آلخو مبارزه با رژیم جنایتکار آخوندی را اساساً به وظیفه زندگی خود تبدیل کرده است.

خوشحالیم که کسی را در بین خود داریم که بدون هیچ ترسی در برابر این رژیم می‌ایستد و پیگرد شخصی، آزار و اذیت و حتی سوءقصد به جانش او را متوقف نمی‌کند.

او بسیار فداکار و شجاع است و به‌همین دلیل به‌طور کامل در این جمع جا می‌گیرد

کارستن مولر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی: 

خوشحالم که امروز جمع کثیری از شما در اینجا حضور دارید. به‌خصوص خوشحالم که تعدادی از همکاران از فراکسیونهای مختلف بوندستاگ آلمان در اینجا حضور دارند. خوشحالم که پتر آلتمایر، وزیر اقتصاد پیشین آلمان، امروز در بین ما است.

من هم‌چنین به‌طور خاص خوشحالم که از راه دور، یک پارلمانتر باسابقهٔ پارلمان کشور خودش و نیز پارلمان اروپا که ۱۵سال در آنجا نایب‌رئیس بوده، امروز در میان ما حضور دارد. درخواست یک تشویق گرم را برای آلخو ویدال کوادراس دارم.

ما در اینجا هم نمایندگان و نمایندگان پیشین از سطح فدرال و هم از پارلمان اروپا را داریم. من به جمعیت نگاه می‌کنم و البته خوشحالم که اشتفانی بونگ از مجلس نمایندگان برلین نیز در بین ما است. خوش آمدید. همان‌طور که گفتم، بسیار مهم است که همه‌چیز فراتر از خطوط حزبی باشد و خانم‌ها و آقایان، من قبلاً به این موضوع اشاره کردم و دیشب افتخار بزرگی داشتم که شب را با آلخو بگذرانم که امروز او را در اینجا داریم. او به‌این شناخته شده است که از دیرباز برای آزادی و دموکراسی مبارزه می‌کند و در این میان، ایران آزاد و دموکراتیک جایگاه ویژه‌یی در قلب او دارد. آلخو مبارزه با رژیم جنایتکار آخوندی را اساساً به وظیفه زندگی خود تبدیل کرده است و این کار را با تعهدی کاملاً خاص انجام می‌دهد و ما از این بابت بسیار خوشحالیم. ما مشتاقانه منتظر شنیدن سخنان او هستیم و خوشحالیم که کسی را در بین خود داریم که بدون هیچ ترسی در برابر این رژیم می‌ایستد، مانند بسیاری از افراد در این سالن، کسی که پیگرد شخصی، آزار و اذیت و حتی سوءقصد به جانش او را متوقف نمی‌کند و این یک موقعیت کاملاً خاص است. او بسیار فداکار و شجاع است و به‌همین دلیل به‌طور کامل در این جمع جا می‌گیرد.

اجازه بدهید چند جمله‌یی هم در ابتدای بحث بگویم. ۴۵ سال است که شاهد جنایت رژیم آخوندی در ایران هستیم و وقتی می‌گویم شاهد آن هستیم، منظورم همین است، زیرا به‌عقیده من و احتمالاً در این جمع همراهان خوبی دارم، ما در مجموع در برابر این رژیم قاطع نبوده‌ایم و با تردید با آن برخورد کرده‌ایم و در ماههای اخیر، هفته‌های اخیر و روزهای اخیر شاهد آن هستیم که تجاوزات گسترده و بی‌رحمانه‌یی از سوی رژیم آخوندی وجود دارد و من در اینجا چند یادداشت برای خودم آماده کرده‌ام.

حمله‌های موشکی، راکتی و پهپادی گسترده از خاک ایران به اسرائیل: 

ولی هم‌چنین باید به‌یاد داشته باشیم که در حال حاضر در سال جاری صدها نفر در ایران اعدام شده‌اند. صدها نفر اعدام شده‌اند، به‌طوری که در سه ماهه اول به‌طور متوسط این آمار هر روز بیش از پنج نفر بوده و این موضوع عملاً در اخبار، حتی در آلمان، ذکر نمی‌شود. ما می‌خواهیم این را به‌همراه هم تغییر بدهیم. من فکر می‌کنم نباید از این موضوع گذشت، این چهرهٔ واقعی این رژیم را نشان می‌دهد و ما امروز در بوندستاگ آلمان بحثهایی در مورد ایران داشتیم، این موضوع نیز مطرح شد که خواسته‌یی است که به‌نظر من همه ما می‌توانیم در اینجا بر سر آن با هم توافق کنیم، این‌که سپاه پاسداران به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام شود. حقیقت را باید گفت، آنها چیزی جز یک سازمان تروریستی نیستند. ما در مورد این موضوع صحبت کردیم و البته رنج‌های کاملاً ملموس این قتل‌های جنایتکارانه، قتل‌های دسته‌جمعی، اغلب به‌اندازه کافی مورد بحث قرار نگرفته و ما می‌خواهیم امروز این کار را انجام بدهیم.

می‌خواهیم سهم خود را برای تضمین تحقق یک ایران آزاد بدهیم، شورای ملی مقاومت بخش بسیار مهمی از اپوزیسیون ایران است، می‌خواهیم این اپوزیسیون در غلبه بر این رژیم موفق شود و اگر در اینجا این کار را انجام بدهیم، به هیچ‌وجه به این معنی نیست که سعی می‌کنیم از خارج چیزی را به‌اجرا بگذاریم. من معتقدم و ما این را در چند ماه اخیر آموخته‌ایم که مردم ایران به‌قدر کافی مصمم، شجاع و آگاه هستند که خودشان رژیم را سرنگون کنند، ولی ما نمی‌خواهیم در حفاظت از این مردم شجاع، از جمله بسیاری از زنان و بسیاری از زنان جوان کوتاهی کنیم تا به آنها این پیام را بدهیم که شما تنها نیستید؛ ما از نزدیک نظاره‌گر هستیم و در کنار شما هستیم. هم‌چنین می‌خواهم به اطلاع شما برسانم که هفته گذشته، همان‌طور که در اینجا نوشتم، ۱۴۵ عضو کنگرهٔ آمریکا قطعنامه‌یی را امضا کردند که در آن از آرمان یک ایران آزاد و دموکراتیک حمایت شده و این یک نشانهٔ مهم است. اکثر افراد حاضر در اینجا نیز با این موضوع موافقت کرده‌اند و به‌طور علنی آن‌را نمایندگی می‌کنند. از این بابت از شما بسیار تشکر می‌کنم و اکنون به من اطلاع داده شده است که یک پیام تصویری از خانم رجوی دریافت کرده‌ایم و از این بابت خوشحالیم. از بودن در جمع شما بسیار خوشوقتم و در انتظار یک شب هیجان‌انگیز هستم و امیدوارم که این علامت تعیین‌کنندهٔ امروز ما، برای مبارزه شجاعانه در راستای آزادی در ایران از امروز فراتر برود. از صمیم قلب از حضور با ارزش شما، تشکر می‌کنم.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت : 

سیاست غرب در قبال رژیم ایران اشتباه بوده است

هر چه تلاش‌های ما برای نرمش با رژیم ایران بیشتر باشد

هر چه امتیار بیشتری بدهیم آنها مهاجم‌تر می‌شوند ما باید این سیاست را تغییر بدهیم

ابزار ایرانی برای پیشبرد تغییری که مردم ایران قویاً به آن نیاز دارند

مقاومت ایران به رهبری خانم مریم رجوی است

شورای ملی مقاومت و ستون‌فقرات آن سازمان مجاهدین

قدرتمندترین ابزارهایی هستند که مردم ایران برای این تغییر در اختیار دارند

برنامه ۱۰ماده‌یی خانم رجوی به‌واقع بی‌نقص است و هر فرد مدافع دموکراسی در جهان از آن حمایت می‌کند

سرنگونی این رژیم جنایتکار و برقراری یک دموکراسی در ایران با برابری زن و مرد، انتخابات آزاد، حاکمیت قانون و بدون سلاح اتمی ژئوپلیتیک‌ِ نه‌تنها خاورمیانه بلکه کل جهان را تغییر می‌دهد.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

سلام، بعدازظهر همه شما به‌خیر و از این استقبال گرم بسیار سپاسگزارم. بسیار خوشحالم که در این زمان تأمل مشترک در مورد یک مشکل با شما صحبت کنم، مسأله‌یی که ثابت شده است یکی از مهم‌ترین مسائل حال حاضر جهان است. قصد ندارم نظرات خودم را به شما بگویم، اما می‌خواهم چند واقعیت را با شما در میان بگذارم. اولین واقعیت این است که سیاست غرب در قبال (رژیم) ایران به‌مدت بیش از چهار دهه سیاستی اشتباه بوده است. این سیاست بر اساس نرمش، مذاکره و گفتگو بوده است. خوشبختانه، می‌دانیم که کارساز نیست. هر چه تلاش‌های ما برای نرمش با رژیم ایران بیشتر باشد، هر چه امتیاز بیشتری بدهیم، هر چه چیزهای بیشتری از ما دریافت کنند، آنها مهاجم‌تر می‌شوند. بنابراین، اولین واقعیت این است که سیاست نرمش بی‌فایده است، بی‌خاصیت است، نتیجه معکوس می‌دهد، ما باید این سیاست را تغییر بدهیم. این اولین واقعیت است. واقعیت دوم این است که در ایران تغییر رژیم، از دیکتاتوری مذهبی، ظالم و جنایتکار به یک دموکراسی جامع ضروریست و برای آن، به ابزاری نیاز داریم که بتواند این تغییر را محقق کند. البته ما در کشورهای دموکراتیک غربی نمی‌توانیم این تغییر را انجام بدهیم، ولی می‌توانیم کمک کنیم، می‌توانیم حمایت کنیم، ولی نمی‌توانیم آن‌را انجام بدهیم. مردم ایران باید این کار را انجام بدهند؛ مردم ایران. واقعیت دوم این است که این ابزار، ابزار ایرانی، برای پیشبرد این تغییری که مردم ایران قویاً به آن نیاز دارند، مقاومت ایران، اپوزیسیون ایران به‌رهبری خانم مریم رجوی است که مدتی قبل به سخنانشان گوش فرا دادیم. شورای ملی مقاومت ایران و هم‌چنین ستون‌فقرات آن، سازمان مجاهدین خلق ایران، قدرتمندترین ابزارهایی هستند که مردم ایران برای این تغییر در اختیار دارند. من بیش از ۲۰ سال است که با آنها کار می‌کنم، از این‌رو آنها را می‌شناسم. آنها را به‌خوبی می‌شناسم، همان‌طور که خانواده‌ام را می‌شناسم. پس حرف‌های مرا باور کنید، چون من برخلاف رژیم ایران تبلیغ نمی‌کنم. من با شما تجربه یک زندگی را به‌اشتراک می‌گذارم. شورای ملی مقاومت ایران و سازمان مجاهدین یک جنبش خارق‌العاده، منظم، متعهد، صادق و شجاع هستند. دوست دارم برنامه‌یی را که آنها برای ایران دارند، برای اسپانیا داشته باشم. برنامه ۱۰ماده‌ای خانم رجوی به‌واقع بی‌نقص است. هر فرد مدافع دموکراسی در جهان از آن حمایت می‌کند. آنها برخلاف ادعای رژیم یک گروه کوچک نیستند. هر بار در گردهمایی بزرگ سالانه‌یی که در فرانسه برگزار می‌کنند، ۸۰۰۰۰، ۹۰۰۰۰ نفر را گردهم می‌آورند. من فقط در گردهمایی بزرگ شورای ملی مقاومت ایران ۹۰۰۰۰ نفر را خطاب قرار دادم. باید به شما بگویم که صحبت کردن مقابل ۹۰۰۰۰ نفر بسیار تأثیرگذار است. این یک تجربه واقعی است. برای یک سیاستمدار، تجربه‌یی بسیار عمیق است. بنابراین، اپوزیسیون ایران، بدیهی است که می‌تواند گروهها یا عناصر متفاوتی داشته باشد، اما تنها گروهی که به‌واقع می‌تواند رهبری این تغییر به‌سمت دموکراسی را برعهده بگیرد، سازمان مجاهدین خلق، شورای ملی مقاومت ایران و خانم رجوی هستند.

چهارمین و آخرین واقعیت این است که رژیم ایران یک رژیم جنایتکار و تروریست است. آنها صدها هزار نفر از مردم را کشته‌اند. فقط در سال ۱۳۶۷، آنها ۳۰۰۰۰ نفر از سازمان مجاهدین را اعدام کردند، که بسیاری از آنها در حال گذراندن دوران محکومیت در زندان بودند، این یک تخریب وحشتناک حاکمیت قانون است. پس این رژیم، یک رژیم جنایتکار است. نمی‌توانیم با آن طوری رفتار کنیم که با دیگر دیکتاتوریهای دنیا رفتار می‌کنیم.

تغییر رژیم در ایران، اگر می‌توانستیم این رژیم جنایتکار را سرنگون کنیم و می‌توانستیم در ایران یک دموکراسی با برابری زن و مرد، انتخابات آزاد، حاکمیت قانون، بدون سلاح اتمی داشته باشیم، ژئوپلیتیک‌ِ نه‌تنها خاورمیانه بلکه کل جهان را تغییر می‌دهد. این چیزی است که دولتهای ما، دولتهای ملی یا نهادهای اروپایی هرگز آن‌را درک نکرده‌اند. و من این‌را تجربه کرده‌ام، چون همیشه در پارلمانها بوده‌ام. در ۲۶ سال زندگی فعال سیاسی‌ام، هرگز در قوه مجریه نبودم، از این‌رو هرگز بودجه‌یی را مدیریت نکرده‌ام که گاهی، خوب است. اما من در پارلمان کاتالونیا، در مجلس سنای اسپانیا و در پارلمان اروپا بوده‌ام و نتیجه‌یی که گرفتم این است که پارلمانها باید بر دولتهای خود تأثیر بگذارند تا سیاست اروپا و غرب در رابطه با ایران را تغییر بدهند. پس دوستان عزیز من در بوندستاگ، به‌جرأت می‌گویم،

من به شما اطمینان می‌دهم که یک ایران دموکراتیک که روابط دوستانه‌یی با ما، کشورهای دموکراتیک غربی داشته باشد و با ارزش‌های دموکراسی و حقوق‌بشر ما مشترک است، جهان را تغییر می‌دهد و دنیای بهتری را می‌سازد. از این‌رو من شما را به این کار دعوت می‌کنم و البته اگر این کار را انجام دادید، بودن در کنار شما باعث افتخار من خواهد بود. بسیار از شما متشکرم.

کارستن مولر - نمایندهٔ مجلس فدرال آلمان، عضو ارشد کمیسیون قضایی

قرار است با موضوعات اطلاعات دروغ و نفوذ مقابله کنیم. همین‌طور که می‌بینیم، به‌خصوص در هفته‌های اخیر و چند ماه گذشته، رژیم ایران به‌سختی در حال کار بر روی نفوذ افراد به درون دولتهای کشورهای غربی بوده و در این زمینه تا حدودی هم موفق عمل کرده است. هم‌چنین در زمینه انتشار اطلاعات غلط نیز نسبتاً موفق بوده‌اند.

پس برای مبارزه با این نفوذ و اطلاعات غلط چه کاری می‌توانیم انجام بدهیم؟ چون باید با رژیم مبارزه کنیم.

پروفسور آلخو ویدال کوادراس – رئیس کمیتهٴ بین‌المللی در جستجوی عدالت

خب، بر اساس تجربه من، این رژیم سابقه طولانی در این کار دارد و پول زیادی هم در اختیار دارد. متأسفانه آنها می‌توانند چیزهای زیادی را بخرند، از جمله روزنامه‌نگاران، اساتید دانشگاه و حتی گاهی اوقات سیاستمداران.

در پارلمان اروپا، آنها چندین جاسوس داشتند و به‌طور خاص سعی در استخدام مشاوران سیاسی داشتند. به‌عنوان مثال در پارلمان اروپا، مشاور سیاسی گروه سوسیالیست به‌طور واضح یک جاسوس برای رژیم ایران بود و سرانجام، او به‌عنوان بخشی از رسوایی «قطر گیت» دستگیر و از پارلمان اخراج شد.

سؤال: شناسایی آنها آسان است، این‌طور نیست؟

چون اولاً آنها به‌طور سیستماتیک به اپوزیسیون ایران حمله می‌کنند. این یک نشانه است. دوم این‌که آنها همیشه با عبارات ملایم در مورد رژیم ایران صحبت می‌کنند.

و بعد از این‌که این افراد را چه دانشگاهی، روزنامه‌نگار، سیاستمدار یا مشاور سیاسی باشند شناسایی کردید، کاری که باید انجام بدهید افشای آنهاست. آنها را رسوا کنید تا با اعمالشان به‌نفع جنایتکارترین رژیم دنیا روبه‌رو شوند و شاید دست از کارهایشان بردارند. پس فقط یک راه وجود دارد. آنها را شناسایی کنید و رسوا کنید. این تنها راه است.

لطفا به اشتراک بگذارید: