تحریم‌های جدید آمریکا، انگلستان و کانادا علیه شرکتها و افراد و شبکه‌های تسهیل کننده تجارت و انتقال پهپاد توسط رژیم آخوندی

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرد: 

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری بیش از یک دوجین نهاد، شخص و شناور را که در تسهیل و تأمین مالی فروش مخفیانه هواپیماهای بدون سرنشین پهپاد برای وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران نقش اساسی داشته‌اند، تحریم کرد.

شرکت صحرا تندر اصلی‌ترین شرکت پوششی است که بر فعالیت‌های تجاری وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران در حمایت از این تلاش‌ها نظارت می‌کند.

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری هم‌چنین دو شرکت و یک کشتی درگیر در حمل کالاهای رژیم ایران برای شرکت سپهر انرژی جهان نما پارس را که به همین ترتیب نقش تعیین‌کننده در فعالیت‌های تجاری ستاد کل نیروهای مسلح رژیم ایران ایفا می‌کند، را تحریم کرده است. همزمان با این اقدام، انگلستان و کانادا تحریم‌هایی را علیه چندین نهاد و افراد دخیل در خرید پهپاد و سایر فعالیت‌های نظامی مرتبط با رژیم ایران اعمال می‌کنند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در مورد لیست‌گذاری تسهیل کنندگان و تأمین کنندگان مالی انتقال غیرقانونی پهپاد های رژیم ایران اعلام کرد:

آمریکا روز پنجشنبه ۱۶ شرکت و ۸ شخص را تحریم کرده و هم‌چنین ۵ فروند شناور و یک فروند هواپیما را که تجارت غیرقانونی و فروش هواپیماهای بدون سرنشین را در حمایت از وزارت دفاع و پشتیبانی از نیروهای مسلح رژیم ایران و توسعه و تهیه پهپاد رژیم را تسهیل کرده‌اند، به‌عنوان اموال مسدود شده شناسایی کرده است.

خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: 

انگلستان روز پنجشنبه به ایالات متحده و کانادا پیوست و مجموعه جدیدی از تحریم‌ها را علیه صنایع هواپیماهای بدون سرنشین و موشکی رژیم ایران پس از حمله اخیر این کشور به اسراییل اعلام کرد. .

ایالات متحده و بریتانیا هفته گذشته تحریم‌های گسترده‌یی را علیه رژیم ایران اعلام کردند که افراد و شرکت‌های فعال در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین رژیم ایران را هدف قرار می‌دهد.

دفتر توسعه و مشترک‌المنافع خارجی اعلام کرد که تحریم‌های اخیر دو فرد و چهار شرکت را که از نزدیک در شبکه تولید پهپاد رژیم ایران دخیل هستند هدف قرار می‌دهد.

افراد و شرکتهای تحریم شده عبارتند از:‌

سید محسن وهاب‌زاده مقدم و عباس عبدی اسجرد

و شرکت بنیان دانش شرق

شرکت پیشرو صنعت آسمان شریف

شرکت صنایع موتورسازی الوند

و شرکت موج گستر آسمان پرواز

تحریم‌های تجاری علیه رژیم ایران هم‌چنین با اعمال ممنوعیت‌های جدید بر صادرات قطعات مورد استفاده در تولید پهپادها و موشکهای این رژیم گسترش خواهد یافت.

وزارت‌خارجه کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: 

امروز ملانی جولی، وزیر امور خارجه اعلام کرد کانادا تحریم‌های بیشتری را بر اساس مقررات اقدامات ویژه اقتصادی علیه رژیم ایران اعمال می‌کند.

رژیم ایران به تهدید صلح و امنیت بین‌المللی از طریق فعالیت‌های بی‌ثبات کننده متعدد در منطقه خاورمیانه و فراتر از آن ادامه می‌دهد. رژیم ایران هم از طریق نیروهای مسلح خود و هم از طریق حمایت از نیروهای نیابتی خود که شامل تأمین مالی، تأمین تسلیحات و آموزش و حمایت سیاسی و ایدئولوژیک می‌شود، تهدیدی برای منطقه است.

کانادا این تحریم‌ها را با هماهنگی متحدان G۷، از جمله ایالات متحده و انگلستان، که امروز اقدامات مشابهی انجام می‌دهند، اعمال می‌کند.

کانادا دو شخص و دو نهاد زیر را تحت تحریم قرار می‌دهد: 

  • سرلشکر غلامعلی رشید، فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم
  • سرتیپ محمدرضا آشتیانی وزیر دفاع
  • قرارگاه مرکزی خاتم

• ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی

لطفا به اشتراک بگذارید: