جنگ و جدالهای درونی نظام در مورد عواقب تحمیل حجاب اجباری

سایت حکومتی دیده‌بان ایران، ٰدرباره جنگ درونی رژیم در هراس از عواقب تحمیل حجاب اجباری نوشت: از سرگیری فعالیت مجدد گشت ارشاد و حجاببانها همانند سابق، واکنش‌های زیادی را به خود اختصاص داده است. این روند تا جایی پیش رفته که حتی میان سیاسیون نیز اختلاف‌نظر ایجاد کرده است.

این رسانه حکومتی در گزارشی با عنوان روایت دختران و زنانی که در «طرح نور» بازداشت شدند؛ با نقل برخوردهایی که مأموران سرکوبگر با آنها کرده‌اند نوشت: حرف‌هایشان همانند یک تجاوز روحی بود.

پزشکیان عضو مجلس ارتجاع درباره طرح سرکوبگرانه موسوم به نور گفت: با زور و با این روشی که پیش می‌رویم نتیجهٔ عکس خواهد داد.

از سوی دیگر پاسدار جعفری سرکرده سابق سپاه پاسداران، گفت: این اقدام فراجا جای تقدیر دارد. رد کردن آن و زیر سؤال بردن این لایحه بسیار مسموم و نگران‌کننده است و دوستان باید از این کار پرهیز کنند.

روزنامهٔ حکومتی اعتماد نیز در ۳۰فروردین، نوشته بود: «بازگشت ونهای بدون نام گشت ارشاد به‌خیابان‌ها و موتور‌سواران و نیروهای انتظامی برای تذکر و دستگیری زنان برای حجاب تعجب‌برانگیز است. خسارت‌های ناشی از این نوع نگرش در سال ۱۴۰۱به اندازه کافی کشور را با چالش روبه‌رو کرده است‌».

قابل ذکر است که روز پنجشنبه ۳۰فروردین، کانون‌های شورشی، در پاسخ به تشدید سرکوب به بهانه کنترل حجاب زنان، توسط گشت موسوم به ارشاد آزادهٔ میهنمان به‌بهانهٔ حجاب، با شعار «زن، مقاومت، آزادی» قضاییه جلادان (مجتمع قضایی قدس در تهران) را منفجر کردند. و همزمان کانون‌های قهرمان در رشت، در پاسخ به‌سرکوب زنان، با عملیات تصویرنگاری، شعار «زن، مقاومت، آزادی» را در بلوار دیلمان به‌نمایش گذاشتند. جوانان شورشگر در زاهدان نیز روز بعد با پلاکاردهای «از زاهدان تا تهران، زن، مقاومت، آزادی» و «سر مار ولایت بیرون زد، سر مار را هدف قرار دهید» راه مقاومت برای آزادی را نشان دادند.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: