اجلاس رسمی پارلمان اروپا پیرامون محکوم کردن جنگ‌افروزی رژیم ایران

 

سخنان نمایندگان پارلمان اروپا در اجلاس رسمی ۵اردیبهشت این پارلمان با حضور جوزپ بورل پیرامون ضرورت تصویب یک قطعنامه در محکوم کردن جنگ‌افروزی رژیم ایران و لیست‌گذاری سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا

ریچارد چارنسکی نماینده پارلمان اروپا از گروه محافظه‌کاران و رفرمیستهای اروپا گفت: رژیم ایران سر مار جنگ و ترور و بخش فعال و اصلی جنگ در منطقه و اروپاست. زمان آنست که خامنه‌ای، سرمار را مجبور کنیم که قیمت این جنگها را بپردازد.

گای فرهوشتاد نخست‌وزیر سابق بلژیک و نماینده پارلمان اروپا از احزاب لیبرال اروپا در سخنان خود گفت: ما از استراتژی بورل خوشمان نمی‌آید. شما باید استراتژی خودتان را تغییر بدهید. استراتژی دیپلوماسی مماشات به هیچ جایی نمی‌رسد.

گای فرهوشتاد افزود: هر بار می‌گوئید ما تحریم کردیم چه تحریمی؟ سپاه پاسداران را لیست‌گذاری کنید. زمان آن است که اپوزیسیون را به‌رسمیت بشناسید اپوزیسیون ایران نماینده مردم ایران است دیپلماسی با رژیم ایران را تمام کنید.

دیوید مک الیستر رئیس کمیسیون خارجه پارلمان اروپا، نیز گفت: دو هفته قبل رژیم ایران از زیر سایه نیابتیها بیرون آمد و تمامی منطقه در خطر درگیر شدن در یک جنگ قرار گرفت. رژیم ایران یک موجودیت تروریستی است. سپاه پاسداران هنوز در لیست تروریستی قرار نگرفته است. این کاری است که بایستی فوراً انجام بشود.

سناتور آمریکایی تیم اسکات از قطعنامه کنگره آمریکا در مورد رژیم ایران حمایت کرد و گفت: این یک گام اساسی در برابر رژیم ایران و نیروهای نیابتی تروریست آن است، بایدن از مورد حسابرسی قرار دادن رژیم ایران خودداری می‌کند. زمان تغییر فرا رسیده است.

یک ماده کلیدی قانون ابطال بودجه رژیم ایران است که در سنا تصویب شد و وزارت خزانه‌داری آمریکا را ملزم می‌کند گزارش کاملی از تمامی تحریم‌ها و اقدامات سیاسی رژیم ایران به کنگره ارائه دهد.

سایت عفو بین‌الملل گزارش سالانه خود پیرامون حقوق‌بشر را منتشر کرد. در بخش مربوط به ایران تحت حاکمیت آخوندها، با اشاره به اعدام‌های سیستماتیک و قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۶۷ می‌نویسد:

پس از قیام ۴۰۱ استفاده از مجازات اعدام به‌عنوان ابزار سرکوب سیاسی شدت گرفت و اعدامها افزایش یافت. محاکمه‌ها به‌طور سیستماتیک ناعادلانه باقی ماندند. مصونیت سیستماتیک برای جنایات گذشته و جاری علیه بشریت مربوط به‌قتل‌عام زندانیان در سال ۱۳۶۷ و سایر جنایات تحت قوانین بین‌المللی باقی است.

وال استریت ژورنال، به‌نقل از مقامات مصری و مقامات سابق اسراییلی نوشت: اسراییل تصمیم گرفته که طرح یک حمله نظامی برای تصرف رفح را عملی کند. یک مشاور سابق امنیت ملی اسراییل گفت، ”علت اصلی که ما وارد رفح نشدیم این بود که قرار بود یک توافق با حماس صورت گیرد. حالا مردم می‌دانند که توافقی در کار نیست.

رویترز گزارش داد اسراییل در آماده‌سازی برای حمله به رفح، اقدام به آماده‌سازی برای تخلیه غیرنظامیان رفح کرده است. منابع اسراییلی گفتند اسراییل دهها هزار چادر برای غیرنظامیان فلسطینی که قصد دارد در هفته‌های آینده از رفح تخلیه کند، تهیه کرده است.

یوآو گالانت، وزیر دفاع اسراییل گفت از ماه اکتبر تاکنون، نیمی از فرماندهان حزب‌الله در حملات ارتش اسراییل کشته شده‌اند. وی افزود 'نیمی دیگر که زنده مانده‌اند اکنون در حال پنهان شدن هستند و جنوب لبنان را در برابر عملیات ارتش اسراییل رها کرده‌اند.

سایت حکومتی رویداد۲۴ در جنگ گرگها در مورد امام جمعهٔ خامنه‌ای در تهران نوشت: صدیقی با وجود تمام این منکرات و تخلفات، هم‌چنان بر مقام خود تکیه زده و نمازگزاران باید کما فی‌السابق به ایشان اقتدا کنند. این امر نمونه بارزی از شکاف میان حاکمیت و شهروندان است.

این رسانه حکومتی افزود: زمانی که صاحب منصبی دچار خطا، و یا بدتر از آن دچار فساد می‌شود، کمترین انتظار مردم، استعفا و عزل و در مرحله بعد محاکمه فرد متخلف است. بدتر آن‌که منتقدان و افشاگران فساد را تهدید کرده و برای روزنامه‌نگاران و اهالی قلم پرونده‌سازی می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: