آخرین تحولات جنگ درمنطقه

اسرائیل هزاران تن در شمال غزه را مجبور به ترک خانه‌های خود کرد

ارتش اسراییل قصد دارد در هفته‌های آینده منطقه رفح را نیز از ساکنان تخلیه کند

وزارت بهداشت فلسطین

تاکنون ۳۴۲۶۲ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در غزه جان خود را از دست داده

و ۷۷۲۲۹ تن مجروح شده‌اند

نخست وزیر جامائیکا

دولت جامائیکا  کشور و دولت فلسطین را به‌رسمیت می شناسد

و راه‌حل دو کشوری را تنها گزینه حل مناقشات منطقه می داند

رویترز روز چهارشنبه خبر داد با تشدید فشارهای نظامی اسراییل بر ساکنان نوار غزه، هزاران فلسطینی مجبور به ترک محلهای سکونت خود در شهر شمالی بیت لاهیا شدند. ارتش اسراییل مدعی شد این کار را به دلایل امنیتی انجام داده و طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ عملیات در این منطقه انجام داده است.

رویترز هم‌چنین به‌نقل از مقامات نظامی اسراییل افزود ارتش اسراییل قصد دارد در هفته‌های آینده منطقه رفح در جنوب غزه را از ساکنان تخلیه کند. این در حالی است که رفح بیش از یک میلیون فلسطینی را که به‌خاطر حملات اسراییل از مناطق دیگر گریخته‌اند، در خود جای داده است.

وزارت بهداشت فلسطین روز چهارشنبه اعلام کرد تاکنون ۳۴ هزار ۲۶۲ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در غزه کشته و ۷۷ هزار و ۲۲۹ تن زخمی شده‌اند.

نخست وزیر جامائیکاروز چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد دولت وی کشور و دولت فلسطین را به‌رسمیت می‌شناسد. در بیانیه رسمی وزارت‌خارجه جامائیکاآمده است: جامائیکاهم‌چنان از راه‌حل دو کشوری به‌عنوان تنها گزینه مناسب برای حل مناقشه طولانی‌مدت حمایت و از کرامت و حقوق مردم فلسطین و هم‌چنین تضمین امنیت اسراییل دفاع می‌کند. جامائیکابا به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین، حمایت خود را برای این راه‌حل مسالمت‌آمیز تقویت می‌کند.

ارتش اسراییل روز چهارشنبه اعلام کرد مجتمع های نظامی و چند پایگاه حزب‌الله را در چندین نقطه در جنوب لبنان هدف قرار داده است. این حمله در پاسخ به حمله موشکی حزب‌الله به منطقه شومیرا در اسراییل صورت گرفته است.

همزمان العربیه به‌نقل از منابع حزب‌الله نوشت در پاسخ به ترور یکی از فرماندهان ارشد نیروهای نخبه موسوم به رضوان، حزب‌الله دهها موشک به سمت منطقه شومیرا در شمال اسراییل شلیک کرده است. این منابع هم‌چنین افزودند شامگاه سه‌شنبه دهها موشک کاتیوشا از جنوب لبنان به منطقه مارگیوت شلیک شده است.

ژنرال رایدر، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا در توجیه رسانه‌ای روز گذشته خود گفت:

طی دو روز گذشته گروه‌های شبه‌نظامی شرور وابسته به رژیم ایران در عراق و سوریه دو حمله ناموفق علیه نیروهای آمریکایی انجام داده‌اند. این اولین حمله آنها به تأسیسات ائتلاف طی چند ماه اخیر است. ما از دولت عراق می‌خواهیم تمام اقدامات لازم را برای تضمین امنیت نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه در برابر حملات این شبه‌نظامیان انجام دهد. درغیر این صورت آمریکا مانند گذشته در دفاع از نیروهای خود هیچ تردیدی نخواهد کرد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: