مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ سه شنبه

۴-۱ اردیبهشت سالروز ترور و شهادت دکتر کاظم رجوی -شهید بزرگ حقوق‌بشر توسط ۱۳ جنایتکار و مزدور اعزامی رژیم -با پاسپورت‌های دیپلماتیک در ژنو در سال ۱۳۶۹

سخنان خانم مریم رجوی

در مزار شهید حقوق‌بشر

کربلا – ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۹

به‌مناسبت سالگرد ترور دکتر کاظم رجوی در ژنو مقر اروپایی ملل متحد

یک سند روشنگر که بعد از ۳۰ سال در دسترس عموم قرار گرفت

سند از طبقه‌بندی خارج شدهٔ دولت سوئیس

اقدامات شخصیتها برای جلوگیری از اعدام مسعود رجوی

در وزارتخارجه، سفارت سوئیس در تهران، و در نزد شاه

آقای وِتٍروالد رئیس تشریفات ریاست جمهوری

نگرانی‌های شورای فدرال و افکار عمومی را به سفیر سوئیس در ایران دستورالعمل داده شد

پیامی با امضای رئیس کنفدراسیون سوئیس به دست شاه برساند

اما به‌دنبال یک سفر خیلی کوتاه سفیر به ژنو برای گفتگو

با وزیر و دبیرکل وزارت‌خارجه تصمیم گرفته شد.

ابتدا با یک مقام عالیرتبه ملاقات شود.

این مقام عالیرتبه هرمز قریب رئیس تشریفات شاه بود

سفیر سوئیس باید متأثر شدن افکار عمومی توسط این دادگاه

و احکام صادره را مورد تأکید قرار دهد و

«به آثار کارهای امپراطور که در ورای مرزها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد»

اشاره کند.

پخش در پایان اخبار

۲- ژنو – مقر اروپایی ملل متحد -گرامیداشت شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی-در سالگرد شهادتش به دست تروریستهای اعزامی رژیم آخوندی

.مراسم گرامیداشت دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر در سی و چهارمین سالگرد شهادتش روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در میدان ناسیون ژنو در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل برگزار شد. در این مراسم شماری از شخصیتهای برجسته سوئیسی و یاران دکتر کاظم رجوی و هم‌چنین تعدادی از هواداران مقاومت سخنرانی کردند.

پروفسور ژان زیگلر معاون پیشین کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل

پروفسور زیگلر در سخنرانی خود در این مراسم گفت: من کاظم رجوی را وقتی برای آزادی مسعود رجوی از زندان شاه و رهایی او از اعدام تلاش می‌کرد شناختم. کاظم عزمی خلل‌ناپذیر با تعهدپذیری بسیار و ذکاوتی که داشت توانست کارزار گسترده‌ایی را ایجاد کند. او با بسیج نمایندگان سوسیالیست موفق شد تا دولت سوئیس را وارد این کارزار کند. تحت فشار دولت سوئیس شاه مجبور شد که حکم اعدام مسعود رجوی را به حبس ابد تقلیل دهد. براستی که کاظم سمبل عزم و تعهدی خلل‌ناپذیربود. رژیم آخوندها سرکوب گسترده مجاهدین خلق را از سال ۶۰ شروع کرد. در سال ۶۷ رژیم جنایتکار آخوندها دست به جنایت وحشتناک قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی زد. کاظم از همان اوایل دهه شصت با جدیت و تلاش بسیار شروع به افشای جنایات رژیم در سازمان ملل کرد. او بود که محکومیت‌های رژیم آخوندی را در سازمان ملل یکی پس از دیگری محقق می‌کرد. امری که هنوز به‌عنوان یک رویه درخشان از او به یادگار مانده است. او فراموشی ناپذیر است. حتی با این‌که دهه‌ها از شهادتش می‌گذرد. انگار که امروز در کنار ماست. .

نیلز دوداردل وکیل مقاومت ایران در پرونده دکتر کاظم رجوی:

. ۳۴ سال از ترور کاظم رجوی در نزدیکی ژنو می‌گذرد. متأسفانه برخی از قاتلان او که در فرانسه دستگیر شده بودند به ایران فراری داده. شدند طراحی این ترور کمتر از یک سال بعد از قتل‌عام ۱۳۶۷ انجام شده بود و ترور کاظم رجوی به این قتل‌عام مرتبط ا ست چرا که در چهارچوب همان فتوایی انجام شد که خمینی با صدور آن به‌قتل‌عام مجاهدین فرمان داد.

. با خودم فکر می‌کردم که اگر کاظم بود در این شرایط بحرانی خاورمیانه چه می‌کرد. ما می‌دانیم که رژیم آخوندها در داخل ایران مردم را سرکوب می‌کنند ولی در عین‌حال به صدور تروریسم در جهان مبادرت می‌کند. این رژیم بود که با کمک به بشار اسد قیام مردم سوریه را سرکوب کرد یا در عراق با سپاه پاسداران دست به جنایت زد اینها نشانه جنگ‌طلبی رژیم است که باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است. .

خانم کریستین پرگو، نماینده پیشین پارلمان ژنو

کریستین پرگو در سخنان خود گفت:

. ما نمی‌توانیم ۲۴ آرویل ۱۹۹۰ را فراموش کنیم. ۳۴ سال پیش در ۲۴ آوریل کاظم در ماشینش در چند قدمی خانه‌اش و نه چندان دور از اینجا بزدلانه توسط قاتلان اعزامی رژیم ایران به‌قتل رسید.

. آیا ممکن است در سوئیس در یک کشور فوق سازمان یافته، نه افسر پلیس و نه سرویس اطلاعات، خبر داشته باشد که گروهی از ۱۳ قاتل که توسط حکومت آخوندها به ژنو فرستاده شده بودند، بتوانند در صبح روز ۲۴ آوریل در فرودگاه کوئینترین فرود آیند؟

ترور کاظم با قتل‌عام حداقل ۳۰۰۰۰ نفر به‌ویژه جوانان ایرانی زندانی که اکثریت آنها از مجاهدین خلق بودند مرتبط است. عوامل این قتل‌عام قاتلانی مانند رئیسی بودند که امروز رئیس‌جمهور رژیم ایران است (سرکوب قیام‌کنندگان در ایران). جنایت علیه بشریت است. همان‌طور که ترور کاظم رجوی نیز یک جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود. .

ژنو – مقر اروپایی ملل متحد-گرامیداشت شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی

ژنو – راضیه قدرتی

دوستان عزیز یاران مقاومت درود بر شما

. امروز گردهم آمده‌ایم برای بزرگداشت مردی بزرگ که گفت ما حقوق‌بشر را با خون خود می‌نویسیم و به عهد خودش وفا کرد. سخن از دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر است چهره شناخته‌ای در سازمان ملل و نهادهای حقوق‌بشری به‌دلیل تلاشهای بی‌وقفه‌اش برای افشای نقض فاحش حقوق‌بشر توسط رژیم ملاهای حاکم بر ایران بسیاری از محکومیت‌های نقض حقوق‌بشر رژیم ایران توسط سازمان ملل محصول تلاشهای اوست.

ژنو – بیژن ذوالفقاری

. با تکریم و تعظیم به روان پر فتوح دکتر کاظم رجوی پرچمدار بزرگ و فراموشی ناپذیر پیکار برای احقاق حقوق‌بشر مردم زجر کشیده و ستمدیده ایران.

. برای من به‌عنوان یک زندانی سیاسی و کسی که به‌طور خاص در سالهایی که دکتر کاظم فعالیت می‌کرد در زندان بودم صحبت از این شهید والا مقام راحت نیست برای فهم ارزش فعالیت‌های دکتر کاظم می‌بایستی کمی به آن سالهای سخت و سیاه برگردیم. و بیاد بیاوریم که شرایط زندانها چقدر سخت بود دژخیمان و جلادان به‌دستور ولایت فقیه و خمینی هر بلایی که می‌خواستند در زندانها به سر مجاهدین و مبارزین می‌آوردند ارتباطات بسیار محدود بود خبرها را به سختی به بیرون می‌فرستادیم در چنین شرایطی دکتر کاظم صدای ما در محافل بین‌المللی بود زمانی که جهان در بی‌خبری مطلق بود مطلع کردن و اطلاع‌رسانی در آن سال‌ها برای ما به‌عنوان زندانی سیاسی بسیار با ارزش بود دکتر کاظم به تجسم عینی جمله معروفی که خودش گفته بود تبدیل شد ما تاریخ حقوق‌بشر را با خونمان می‌نویسیم. درود بر کاظم و تمامی شهیدان راه آزادی.

ژنو – سارینا رحیمی

. در مقابل مقر سازمان ملل جمع شده‌ایم تا یاد راد مردی را گرامی بداریم که زندگی خودش را خالصانه وقف آرمانش کرد دکتر کاظم اعتمادی عمیق به آزادی و عدالت داشت. فعالیت‌های او در افشاگری فاشیسم مذهبی حاکم بر ایران و تلاشهای آنان که قصد خدشه‌دار کردن جهانی بودن مفاهیم حقوق‌بشر در راستای تخفیف دادن این مفاهیم به یک دیدگاه ارتجاعی و قرون‌وسطایی داشتند، ستایش برانگیز است. فعالیت‌های پر بار او که با تلاش و کوششی عظیم همراه بود از او چهره شناخته شده و محبوبی ساخت که نامش مترادف با حقوق‌بشر و مبارزه برای به‌دست آوردن آزادی و افشای جنایتهای رژیم ضدبشری ملاها بود.

خون دکتر کاظم رجوی با رود خروشان خون شهیدان آزادی پیوندی ابدی یافت پیوندی که مطمئن هستیم در خیزش عظیم مردم ایران دوباره شعله خواهد کشید. و طومار رژیم ضدبشری خمینی را در هم خواهد پیچید. .

ژنو – هستیار احمدی

. امروز گردهم آمده‌ایم تا یاد و خاطره دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر و چهره برجسته برای آزادی و عدالت را گرامی بداریم. او می‌گفت حقوق‌بشر را با خون خودمان امضا می‌کنیم و براستی که این گفتار با خون او و دیگر شهدای مبارزه برای آزادی مهر تأیید خورده است در این روز بیایید تعهد خود را نسبت به ادامه راه او و دفاع از حقوق‌بشر تجدید کنیم. بیایید یاد او را به‌عنوان نمادی از مقاومت در برابر ظلم و ستم گرامی بداریم و در هرکجا که هستیم برای اعتلای ارزشهای انسانی و دموکراتیک تلاش کنیم.

. دکتر رجوی جانش را در راه آزادی مردم ایران فدا کرد برای پشتیبانی آرمان او ما امروز برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت که ادامه دهنده راه اوست حمایت می‌کنیم.

ژنو – عادل محمودی

. حکومت ایران الآن یک حکومت نظامی سپاهی تروریست است. رژیم تروریست و تروریست‌پرور جمهوری اسلامی که از سال ۵۷ تا الآن مخالفان خود را در کشورهای مختلف اروپایی ترور می‌کند به‌دلیل مماشات این کشورها روز بروز به این جنایتهای خود می‌افزاید.

. ما جمعی از مخالفان جمهوری اسلامی اینجا در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل جمع شده‌ایم تا یکبار دیگر به سردمداران حقوق‌بشر اروپا بگوییم تا کی می‌خواهید به این سیاست کثیف مماشات با جمهوری پلید و تروریست اسلامی ادامه دهید؟

. دیگر زمان آن رسیده است که با اتخاذ موضعی قاطع مقابل این رژیم ایستاده و سپاه تروریستی پاسداران را در لیست تروریستی قرار دهید.

ژنو – هادی شعبانی

. ما از همه دولتهای جهانی می‌خواهیم که سفارتخانه‌های ایران را که به‌عنوان پوششی فعالیت‌های تروریستی استفاده می‌شود را ببندند لیست‌گذاری سپاه پاسداران گام ضروری تأمین صلح و امنیت جهان است ما متحد می‌شویم که صدای قربانیان ترور را به گوش جهانیان برسانیم. و ما مطمئن شویم که جهان فراموش نخواهد کرد که حقوق‌بشر آزادی و عدالت همواره باید در اولویت باشد.

... بیایید با هم دست در دست هم برای ایجاد جهانی عاری از تروریسم و خشونت تلاش کنیم. به امید آزادی ایران عزیز مان...

۳- تاگ بلات در گزارشی از تظاهرات یاران شورشگر در لوکزامبورگ همزمان با اجلاس وزرای خارجه اتحادیه نوشت:

حامیان شورای ملی مقاومت ایران در لوکزامبورگ خواهان قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی اتحادیه اروپا شدند.

تاگ بلات می‌افزاید: کامران دلیر، می‌گوید چرا اتحادیه اروپا به سیاست مماشات خود ادامه می‌دهد، وقتی می‌داند اگر به این سیاست ادامه دهد، شاهد هرج و مرج و بحرانهای بیشتری در خاورمیانه خواهیم بود و سرکوب در ایران افزایش خواهد یافت.

او افزود: اقدامات رژیم حاکم بر ایران برای جلوگیری از بروز قیام، بر دو پایه سرکوب در داخل و جنگ‌افروزی و صدور تروریسم در خارج ایران استوار است. کما این‌که حکومت ایران از بحران کنونی در غزه بهره‌برداری می‌کند.

تاگ بلات افزود: شبنم مددزاده نیز می‌گوید رژیم ایران روی سرکوب زنان متمرکز کرده است زیرا آنها در خط مقدم اعتراضات هستند. "ما می‌جنگیم! اروپا باید صدای مقاومت ایران را بشنود و به سیاست مماشات با این رژیم پایان دهد.

رادیو ۱۰۰ کاما ۷ لوکزامبورگ

تظاهرات شورای ملی مقاومت ایران در میدان اروپا

هم‌زمان با اجلاس وزرای دفاع و خارجه اتحادیه اروپا

شورای ملی مقاومت از اتحادیه اروپا می‌خواهد سپاه پاسداران را

در لیست سازمانهای تروریستی قرار دهد

رادیو ۱۰۰ کاما ۷ لوکزامبورگ ۳ اردیبهشت۴۰۳: هم‌زمان با اجلاس وزیران دفاع و خارجه اتحادیه اروپا، تظاهرات شورای ملی مقاومت ایران در میدان اروپا. برگزار شد.

افشین علوی تأکید می‌کند که حکومت تهران سرچشمه همه بحرانها در خاورمیانه است. او می‌گوید: «به‌مدت ۴۰ سال انتظار داشتند رژیم آخوندها تغییر کند. اما این اتفاق نیافتاد. ما می‌توانیم نتیجه را ببینیم، آنها به تمساح خوراک دادند. این باعث شد که امروز همه در برابر این دیکتاتوری مذهبی در بن‌بست قرار بگیرند. ما خواهان این نیستیم که دیگران به جای ما بجنگند. خودمان می‌توانیم رژیم را سرنگون کنیم، کافی است به رژیم آخوندها کمک و با آنها مماشات نشود و سپاه را در لیست تروریستی قرار بدهند. راه‌حل در دست ما و مردم ایران است. سفارتخانه‌های رژیم و دیپلمات‌هایش تروریستهایی هستند که در حال برنامه‌ریزی برای ترور مخالفان و طراحی بمب‌گذاری در اروپا هستند. زمان اقدام فرا رسیده است».

تلویزیون آر تی ال لوکزامبورگ-۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

. . بیرون از محل اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا ندای اپوزیسیون ایران به گوش می‌رسید که فریاد می‌زدند اروپایی‌ها اکنون باید در مورد رژیم جمهوری اسلامی تصمیم درستی بگیرند رژیمی که نه تنها مردم ایران را سرکوب می‌کند، بلکه کل منطقه را نیز بی‌ثبات کرده است.

افشین علوی گفت :

. امروز زمان اقدام است، جهان در مقابل این رژیم در بن‌بست قرار دارد، نمی‌تواند با آنها گفتگو کنید، به سیاست مماشات خود ادامه دهید. مردم ایران امروز مصمم هستند که آخوندهای حاکم را سرنگون کنند، حالا اروپا باید تصمیم بگیرد که کدام طرف می‌ایستد.

تلویزیون آر تی ال لوکزامبورگ گفت: امروز تصمیم گرفته شد که تحریم‌های جدیدی بر تولید و صادرات پهپادها و موشکهای ایرانی اعمال شود.

سایت لواسان سیل – لوگزامبورگ-۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

مقاومت ایران روز دوشنبه تظاهراتی را در حاشیه نشست وزیران اروپایی ترتیب داد.

تظاهر کنندگان خواستار قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سازمانهای تروریستی شدند.

آنها با پرچمهای بزرگ مقاومت در برابر رژیم آخوندها، و پرچم شیر و خورشید نشان ایران با سردادن شعارهایی خواستار حمایت اروپا شدند.

افشین علوی، عضو شورای ملی مقاومت ایران می‌گوید: «ما می‌خواهیم به وزرا و به کشورهای اروپایی بگوییم: منتظر چه چیزی هستید تا خطرناک‌ترین نهاد جهان یعنی سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی قرار دهید؟.

برای ایرانیانی که در اروپا پناه گرفته‌اند، زمان آن فرا رسیده است که «اتحادیه اروپا شجاعت» طبقه‌بندی سپاه پاسداران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی داشته باشد. افشین علوی ادامه داد: «سرنگونی این رژیم به عهده مردم ایران است. و مصمم است این کار را انجام دهد، این را در جریان قیامها و تحریم انتخابات نشان داد. اروپا باید سمت خود را انتخاب کند. آیا در کنار مردم ایران است یا می‌خواهد هم‌چنان توسط آخوندها گروگان گرفته شود؟»

۴- یازدهمین جلسه دادگاه قضاییه جلادان برای محاکمه غیابی مجاهدین با ۲ ماه و نیم تأخیر در سالروز ترور دکتر کاظم رجوی و ۳۶ سال پس از حکم خمینی ملعون به اعدام همهٔ مجاهدین سرموضع.

آخوندک قاضی دادگاه با درماندگی از مردم آلبانی و دیگر کشورهای میزبان متهمان خواست. حال که برای متهمان کیفرخواست صادر شده، پیشگام شده و باز گرداندن متهمان را از دولت و دستگاههای مسئول در کشورهای خود بخواهند.

یادآوری یک حکم مضحک «قطعی و لازم‌الاجرا» از سوی قضاییه جلادان و محکوم کردن رهبری مقاومت ایران به پرداخت بیش از ۷ و نیم تریلیون تومان به‌خاطر تلف کردن عمر ۴۰ تن از بریده مزدوران بازگشتی به ایران!

. سلام عرض می‌کنم حضور شما هم‌میهنان عزیز و ارجمند با خبرهای ساعت ۱۲ همراه شما هستیم. یازدهمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات سرکردگان گروهک تروریستی منافقین در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران برگزار شد. رئیس دادگاه از برخورد دوگانه سازمانهای بین‌المللی در کشورهای میزبان متهمان که از استرداد ۱۰۴ متهم به بمب‌گذاری خودداری کنند انتقاد کرد قاضی دهقانی هم‌چنین از مردم آلبانی و دیگر کشورهای میزبان متهمان خواست حال که برای متهمان کیفرخواست صادر شده و در دادگاه در حال رسیدگی است پیشگام شده و باز گرداندن متهمان را از دولت و دستگاههای مسئول در کشورهای خود بخواهند.

. سرانجام پس از ۲ ماه و ۱۷ روز تأخیر، یعنی پس از دو ماه و ده روز اعلام شده در ۱۷ بهمن ۱۴۰۲ و یک هفته تعویق افزوده، یازدهمین جلسه نمایش مسخره قضاییه جلادان برای محاکمه مجاهدین در روز ۴ اردیبهشت، در سالگرد ترور دکتر کاظم رجوی در ژنو توسط دیپلمات تروریستهای رژیم برگزار شد.

پرونده ترور دکتر کاظم رجوی توسط ۱۳ دیپلمات تروریست اعزامی رژیم در سال ۱۳۶۹ همان پرونده‌یی است که دادگاه فدرال سوئیس پس از سی سال، در سال۱۳۹۹به مفتوح ماندن آن و ارجاع آن به دادستانی کنفدراسیون سوئیس برای رسیدگی بر اساس نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت رأی داد.

در یازدهمین جلسه نمایش تأخیری قضاییه جلادان در روز ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ از فرط چنته خالی، به تکرار لجن‌پراکنیهای رژیم از چهار دهه پیش علیه رهبر مقاومت و یاوه سرایی یک مزدور دیگر تحت عنوان پژوهشگر تاریخ از همان قماش دختر لاجوردی، اختصاص داشت.

مضحک این‌که در ابتدای این جلسه، آخوندک برگزار کننده دادگاه تحت عنوان قاضی با دور زدن احمقانه تأخیر دو ماه و ۱۷ روزه، به‌علت تأخیر جلسه و تذکر به وکیل متهمین پرداخت و گفت:

در استیصال قضاییه جلادان علیه رهبر مقاومت که دژخیمان را اینچنین به غیظ و غضب آورده است همین بس که برخلاف ادعای احمقانه وکیل رژیم که مدعیست صمدیه لباف و شریف واقفی توسط مسعود رجوی به ساواک معرفی شده‌اند، مجاهد شهید مجید شریف واقفی از اساس توسط ساواک دستگیر نشده بلکه در ۱۶ اردیبهشت ۱۳۵۴ توسط اپورتونیستهای چپ‌نما به‌شهادت رسیده است. صمدیه لباف نیز سه سال و چند ماه بعد از دستگیری مسعود رجوی در اول شهریور ۱۳۵۰ دستگیر شده و هرگز و هیچگاه هیچ ارتباط و آشنایی با مسعود رجوی نداشته است. دم روباه نیز همان شاهد ساواکی به نام پرویز معتمد، هم‌کاسه مزدور نفوذی ایرج مصداقی است. پرویز معتمد دژخیمی است که در فرانسه برای مصرف علیه مجاهدین به استخدام سفارت رژیم در آمد و مزدوری او برای اطلاعات آخوندها ۸ سال پیش در کتاب بیان حقیقت افشا شده است. .

قضاییه جلادان در ۲۱ مهر ۱۴۰۰ در یک حکم ابلهانه قطعی و لازم‌الاجرا اعلام کرد

طبق شکایت ۴۰ نفر از کسانی که از گروهک جدا شده و

به طرق مختلف توانستند خود را به کشور ایران اسلامی برسانند

مسعود رجوی باید ۷ هزار و ۶۶۰ میلیارد تومان به آنها بپردازد.

سخنگوی مجاهدین:

به نظر می‌رسد مسعود رجوی

مسئول تأمین کسر بودجه خامنه‌ای و رئیسی است!

۵- سایت خامنه‌ای – ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ با مسخرگی تمام سروده‌ای از حضرت آیت‌الله! را در آستانه عملیات موشکی زنی به اسراییل، به اطلاع مقلدین ولایت رسانده و خاطرنشان کرده است.

در آستانه عملیات تنبیهی «وعده صادق» علیه رژیم صهیونیستی، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در یکی از جلسات مرتبط، یک بیت شعر از غزلی که چند سال پیش با تلمیح از آیات قرآن مجید درباره رویارویی حضرت موسی علیه‌السلام با فرعون و ساحرانِ فرعونی سروده بودند، برای این عملیات خواندند:

تو را است معجزه در کف زِ ساحران مهراس

عصا بیفکن و از بیم اژدها مگریز

سخنگوی مجاهدین به جای اشاره و تلمیح، به تصریح گفت:

تراست بی‌گمان آتش و قیام در پیش

ردا بیفکن و از خوف خلق بگریز!

۶- روز سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳، زندانیان اعتصابی در زندانهای مختلف کشور از جمله قزلحصار، اوین، زندان مرکزی کرج، نقده، خوی، مشهد، خرم‌آباد و سقز در سیزدهمین هفته سه‌شنبه‌های نه به اعدام، در اعتراض به افزایش اعدام و سرکوبها توسط رژیم و در همدردی با خانواده‌های داغدیده دست به اعتصاب زدند.

زندانیان سیاسی در شرایطی برای سیزدهمین هفته دست به اعتصاب زدند که در ۱۰ روز اخیر ۲۶ زندانی توسط رژیم ضدبشری آخوندی اعدام شده‌اند.

این اعدامها در شرایطی صورت می‌گیرد که محکومیت‌های بین‌المللی رژیم به‌خاطر نقض حقوق‌بشر در ایران افزایش پیدا کرده است اما رژیم اعدام و قتل‌عام، هم‌چنان سرکوب خود در جامعه را افزایش می‌دهد تا جلو قیام و اعتراضات مردم به‌جان آمده را بگیرد.

۷- بندرعباس -تجمع مردم در مقابل فرمانداری رژیم با شعار پلیس قاتل نمی‌خوایم. در اعتراض به‌قتل یک سوختبر محروم و مجروح شدن یک سوختبر دیگر با شلیک مأموران جنایتکار خامنه‌ای -سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳

۸-تحولات جنگ در منطقه ـ ۴اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از دویستمین روز جنگ فاجعه‌بار در غزه نوشت: بمبارانهای سنگین شهر غزه، اردوگاههای آوارگان در مناطق مرکز و گلوله بارانهای سهمگین شهرهای‌خان یونس و رفح در جنوب توسط توپخانه ارتش اسراییل از بامداد سه‌شنبه در جریان است. این منبع افزود طی حملات هوایی و زمینی ارتش اسراییل طی ۲۴ ساعت گذشته ۳۲ فلسطینی کشته و ۵۹ تن دیگر زخمی شدند

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۴ هزار ۱۸۳ کشته و ۷۷ هزار و ۱۴۳ مجروح اعلام کرد.

سی.ان.ان خبر داد . کارکنان دفاع غیرنظامی در شهر خان یونس در جنوب غزه روز دوشنبه اعلام کردند پس از عقب‌نشینی نیروهای اسراییل از شهر خان یونس واقع در جنوب غزه، نزدیک به ۳۰۰جسد را گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر کشف کرده‌اند.

مدیر دفاع غیرنظامی‌خان یونس به سی.ان.ان گفت: با کشف ۷۳ جسد دیگر در یک حیاط مجتمع پزشکی ناصر در روز دوشنبه، تعداد کل اجساد کشف شده به ۲۸۳ نفر رسیده است.

سی.ان.ان خاطرنشان کرد بیمارستان ناصر طی ماههای ژانویه و فوریه گذشته شاهد بمباران و نبرد شدید نیروی زمینی ارتش اسراییل بود و نیروهای دفاع مدنی دسترسی به اجساد کشته‌شدگان نداشتند.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین و پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، عصر دوشنبه ضمن یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات سیاسی و نظامی مربوط به غزه را مورد بحث قرار دادند.

خبرگزاری وفا با انتشار این خبر نوشت: محمود عباس در این تماس ضمن تأکید بر ضرورت توقف سریع جنگ و اهمیت سرعت بخشیدن به کمکهای انسان‌دوستانه به مردم غزه، خواهان پایان دادن به تشدید خطرناک تنشها توسط اسراییل در کرانه باختری شد.

محمود عباس هم‌چنین از مواضع نخست‌وزیر اسپانیا نسبت به آرمان عادلانه فلسطین و تلاشهای خستگی‌ناپذیر اسپانیا برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد، قدردانی کرد.

خبرگزار وفا افزود: نخست‌وزیر اسپانیا نیز در این تماس متقابلاً بر موضوع کشورش در حمایت از مردم فلسطین، به‌ویژه به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در ملل متحد تأکید کرد.

ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در تماس تلفنی روز یکشنبه خود با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل بر تمایل پاریس به جلوگیری از تشدید تنشها در خاورمیانه و ایستادن در مقابل تلاشهای رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه تأکید کرد.

رویترز با انتشار این خبر افزود ماکرون هم‌چنین به نتانیاهو تأکید کرد فرانسه خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است و برای کاهش تنشها در مرز بین اسراییل و لبنان نیز تلاش می‌کند.

خبرگزاری فرانسه -۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ درباره درگیریهای اسراییل و رژیم آخوندی نوشت در بحبوحه نگرانی‌ها از یک تلافی بزرگ اسراییل که می‌توانست پاسخ دیگری را از سوی رژیم ایران برانگیزد، اسراییل در مقابل فشار ایالات متحده، گزینه بسیار محدودتری را انتخاب کرد.

تحلیلگران می‌گویند در حالی که افزایش تنشها در هفته‌های گذشته در حال حاضر آرام شده است، جنگ سایه وارد مرحله جدیدی شده که خطر درگیری آشکار بین رژیم ایران و اسراییل را به همراه دارد.

خبرگزاری فرانسه افزود:

به گزارش رویترز حزب‌الله لبنان اعلام کرد پایگاههای نظامی اسراییل در مناطق مالکیه و بـَر ِکه ریشا را موشک‌باران کرده است.

سخنگوی ارتش اسراییل ضمن تأیید این حملات اعلام کرد ۳۵ موشک از لبنان به منطقه عین زیتیم در شمال اسراییل پرتاب شده که منجر به مجروح شدن دو سرباز گردیده است. این بیانیه می‌افزاید جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل متعاقباً چند زیرساخت نظامی به‌علاوه دو ساختمان متعلق به نیروهای حزب‌الله در مناطق ا َرزون و عـُد ِیسه را هدف قرار دادند.

این منبع هم‌چنین افزود صبح سه‌شنبه یک خودروی متعلق به حزب‌الله در منطقه عدلون هدف حمله پهپاد ارتش اسراییل قرار گرفت.

متعاقباً رسانه‌های لبنان اعلام کردند در این حمله یک فرمانده ارشد دفاع ضدهوایی حزب‌الله کشته شده است. حزب‌الله ضمن تأیید این خبر نام فرد کشته شده را حسین علی عزقول اعلام کرد.

واشنگتن پست روز دوشنبه نوشت: پس از استعفای فرمانده اطلاعات ارتش اسرائیل، رئیس ستاد مشترک ارتش اسراییل نیز روز دوشنبه اعلام کرد به‌زودی استعفا خواهد داد. واشنگتن پست افزود سرلشکر آهارون هالیوا، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، بالاترین مقام نظامی اسراییل است که پس از حمله ۷ اکتبر به اسراییل توسط حماس و کشته شدن ۳۰۰سرباز اسرائیلی، قرار است از سمت خود کناره‌گیری کند.

همزمان رسانه خبری نشنال نیوز اسراییل از کناره‌گیری سومین مقام ارتش اسراییل خبر داد و نوشت: سرلشکر یهودا فاکت، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای اسرائیل، اعلام کرد طی ماههای آینده از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

سناتور تام کاتن عضو سنای آمریکا در انتقاد از سیاست مماشات دولت آمریکا با رژیم آخوندی نوشت: دولت بایدن با اعطای میلیاردها دلار به رژیم ایران کاهش تحریم‌های رژیم ایران را ادامه می‌دهد و صادرات نفت آنها را نادیده می‌گیرد.

۹- دانشجویان دانشگاه امیرکبیر در اعتراض به اقدامات سرکوبگرانه مزدوران حراست این دانشگاه دست به اعتصاب زدند. دانشجویان پس از سرکوب روز شنبه و ممانعت از ورود بیش از ۲۰۰ تن از دانشجویان به دانشگاه به بهانه پوشش نامناسب، به اعتصاب کلاس و عدم حضور در کلاس‌ها در روز دوم و سوم اردیبهشت فراخوان داده بودند.

به‌دنبال تشدید اختلافات بر سر اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان، پاسدار رادان سرکرده جنایتکار نیروی انتظامی بر ادامه طرح سرکوبگرانه رژیم تأکید کرد و گفت: با حمایتهای مجلس، دولت و قوه قضاییه و همراهی مردم اجرای "طرح نور" را با قوت، دقت و هوشمندی ادامه خواهیم داد.

آخوند موحدی آزاد دادستان جنایتکار کل رژیم گفت: طرح نور یک اقدام مقدم و مؤثر است و استمرار این طرح نقشه دشمن را خنثی خواهد کرد. وی افزود: دادستانی از اقدام قانونی فراجا حمایت می‌کند و این اقدام باید مستمر باشد و نباید مقطعی انجام شود.

۱۰- روزنامه داون پاکستان درباره سفر رئیسی جلاد به این کشور نوشت: پاکستان و ایران پس از حملات موشکی در ماه ژانویه به‌دنبال بهبود روابط هستند. این حملات فرامرزی تنشهای منطقه‌یی را برانگیخت. پاکستان با حمله به "اهداف شبه‌نظامی" در استان سیستان و بلوچستان پاسخ داد. هر دو کشور در گذشته یکدیگر را به پناه دادن به شبه‌نظامیان متهم کرده‌اند.

روزنامه داون افزود: پاکستان روی یک پروژه گازی مشترک با ایران برای حل بحران طولانی‌مدت انرژی که رشد اقتصادی آن را تضعیف کرده است، حساب باز کرده است. اما واشنگتن هشدار داده که پاکستان ممکن است با تحریم‌های آمریکا مواجه شود و گفته است که از ادامه خط لوله حمایت نمی‌کند.

۱۱- اعضای مجلس رژیم به‌خاطر بحران ارزی و وضعیت کشاورزان دولت رئیسی جلاد را مورد حمله قرار دادند.

مجلس ارتجاع ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

علی بابایی کارنامی نماینده مجلس: تذکر می‌دهیم به وزیر محترم جهاد این چه خبر است؟ این چه جور کارهایی ست که می‌خواهیم از کشاورز حمایت کنیم؟ با این سازوکار می‌خواهیم کشاورز تولید بکنه؟ تمام نهاده‌ها را گران کردیم حتی تازه نهاده اصلاً وجود نداره جناب آقای وزیر کشاورزی این چه مدیریتی است؟

محمد وحیدی نماینده مجلس:

. الآن اگر صحبت از بازار ارز می‌شه به‌دلیل این‌که قابلیت پیش‌بینی وجود نداره در مجلس و دولت دچار سردرگمی هستند بانک مرکزی عملاً خودش رو تبرئه می‌کنه از وضعیت بازار ارز کشور ما اصلاً چشم‌انداز آینده از این جهت نداریم و همیشه دچار روزمرگی هستیم ..

مهدی طغیانی نماینده مجلس: متأسفانه بدون توجه به این سیاست بانک مرکزی در بی‌سیاستی مطلق قیمت بازار را هم انکار می‌کنه می‌گه اصلاً من کاری به قیمت بازار ندارم بازار ارز ندارم بله شما کار ندارید او به شما کار داره در عرض دو ماه پانزده‌هزار تومان رفته رویش دو تومان اومده پایین بعد از همه التهابات هی گفتند آقا التهاب است جنگ می‌خواهد فلان همه این حرفها را گفتند دو تومان اومده پایین اینها یعنی چی؟

. و آقایون دلخوش کردند به ارز نفت ارز نفت یعنی ناامنی یعنی پس فردا یک دولتی توی دنیا عوض بشه یک رئیس‌جمهور دیگه‌ای بیاید همین بازار رو نمی‌شه کنترل کنیم و انتظارات متأسفانه خیلی بدتر از واقعیت بازار آزاد خواهد بود .

قالیباف: همین‌طور است حتماً در سیاست‌های ارزی یک اختلاف‌نظری بوده الآن داره بررسی می‌شه دوستان دولت هم هستند

عبدالله ایزدپناه، عضو مجلس ارتجاع دعاوی تو خالی رئیسی جلاد در زمینه رشد اقتصادی را به تمسخر گرفت و گفت: رئیس‌جمهور بگویند اگر رشد اقتصادی ۶درصد بوده، اثرش در کجای سفره مردم بوده است؟ ما که نمی‌توانیم سرمان را زیر برف بکنیم و بگوییم همه چیز خوب است.

وی افزود: این‌که قیمت ارز از ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان به نزدیک ۷۰ هزار تومان هم می‌رسد، جای نگرانی دارد. این‌که فرد یا افرادی می‌گویند مثلاً افزایش قیمت ارز به گرانی تخم‌مرغ ربط ندارد، واقعاً خنده‌دار است. قیمت هر کیلو گوشت قرمز به ۶۰۰ هزار تومان رسیده است.

مهدی طغیانی عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز اعتراف کرد : قیمت بازار آزاد ارز در دو ماه اخیر با افزایش ۱۵ هزار تومانی مواجه شده ا ست. وی افزود: بی‌ثباتی ارزی عامل ناامنی است و روح و روان مردم را نابود می‌کند.

۱۲- سیل ویرانگر روزهای اخیر در استان سیستان و بلوچستان به بیش از۲هزار و۱۵۰واحد مسکونی و شهری خسارت آورد.

مدیر ستاد بنیاد مسکن رژیم با اعلام این خبر افزود: ۵۰۰ واحد مسکونی در مناطق روستایی و ۱۵۰ واحد مسکونی در شهرهای جنوب استان کاملاً تخریب شدند.

به اعتراف کارگزاران چپاولگر رژیم پس از گذشت چند روز از سیل استان سیستان و بلوچستان هنوز مسیر بیش از ۱۰۰ روستا بسته است.

هم‌چنین تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند: جاده منطقه چاهان به زرآباد که جاده ترانزیتی به بندرعباس و هم‌چنین جاده رفت و آمد بالغ بر ۷۰ روستاست تخریب و مسدود شده و راههای ارتباطی روستاییان قطع شده است.

صبح روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت بارش شدید باران در شهرستان زرند باعث وقوع سیلاب، تخریب زیرساخت مناطق روستایی و آبگرفتگی خیابانهای این شهر شد.

۱۳- به‌دلیل سیاست‌های ضدکارگری و ضدمردمی رژیم آخوندی قربانیان حوادث ناشی از کار در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل از آن افزایش یافته و به ۴۱۴ تن رسیده است.

مدیر پزشکی قانونی رژیم در استان تهران در این باره گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی از کار شده‌اند که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد۲۲ و ۳دهم درصدی داشته است. سه تن از کارگران فوت شده زن بودند.

۱۴- مدیر ستاد بحران رژیم در استانداری اصفهان به بحران فرو نشست زمین در این استان اعتراف کرد.

و گفت: به‌دلیل شرایط فرو نشست زمین حوادث شکستگی شبکه‌های آب و فاضلاب طی چند سال اخیر افزایش یافته است در سال گذشته بیش از ۳۰ مورد حادثه و در سال جاری تاکنون ۱۲ حادثه و طی یک هفته سه مورد حادثه در خیابان میر اصفهان گزارش‌شده است.

وی افزود ۳۰۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب شهر اصفهان فرسوده و ۳۰ کیلومتر از شبکه‌ها در شرایط بحرانی از لحاظ فرسودگی قرار دارد.

لطفا به اشتراک بگذارید: