اخبار تحولات جنگ در منطقه

۳۲ کشته و ۵۹ مجروح در حملات اسراییل به غزه طی ۲۴ساعت گذشته

آمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تاکنون۳۴۱۸۳ کشته و ۷۷۱۴۳ مجروح است

سی.ان.ان

کشف نزدیک به ۳۰۰ جسد در گورهای دسته‌جمعی در خان یونس

پس از عقب‌نشینی ارتش اسراییل از این منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا

محمود عباس و پدرو سانچز نخست‌وزیر اسپانیا

بر ضرورت توقف سریع جنگ در غزه و به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین

و عضویت کامل آن در ملل متحد تأکید کردند

خبرگزاری فلسطینی وفا در گزارشی از دویستمین روز جنگ فاجعه‌بار در غزه نوشت: بمبارانهای سنگین شهر غزه، اردوگاههای آوارگان در مناطق مرکز و گلوله بارانهای سهمگین شهرهای خان یونس و رفح در جنوب توسط توپخانه ارتش اسراییل از بامداد سه‌شنبه در جریان است. این منبع افزود طی حملات هوایی و زمینی ارتش اسراییل طی ۲۴ساعت گذشته ۳۲ فلسطینی کشته و ۵۹ تن دیگر زخمی شدند.

وزارت بهداشت غزه آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۴ هزار ۱۸۳ کشته و ۷۷ هزار و ۱۴۳ مجروح اعلام کرد.

سی.ان.ان خبر داد کارکنان دفاع غیرنظامی در شهر خان یونس در جنوب غزه روز دوشنبه اعلام کردند پس از عقب‌نشینی نیروهای اسراییل از شهر خان یونس واقع در جنوب غزه، نزدیک به ۳۰۰جسد را گورهای دسته‌جمعی در محوطه بیمارستان ناصر کشف کرده‌اند.

مدیر دفاع غیرنظامی‌خان یونس به سی.ان.ان گفت با کشف ۷۳ جسد دیگر در یک حیاط مجتمع پزشکی ناصر در روز دوشنبه، تعداد کل اجساد کشف شده به ۲۸۳ نفر رسیده است.

سی.ان.ان خاطرنشان کرد بیمارستان ناصر طی ماههای ژانویه و فوریه گذشته شاهد بمباران و نبرد شدید نیروی زمینی ارتش اسراییل بود و نیروهای دفاع مدنی دسترسی به اجساد کشته‌شدگان نداشتند.

محمود عباس، رئیس دولت فلسطین و پدرو سانچز، نخست‌وزیر اسپانیا، عصر دوشنبه ضمن یک گفتگوی تلفنی آخرین تحولات سیاسی و نظامی مربوط به غزه را مورد بحث قرار دادند.

خبرگزاری وفا با انتشار این خبر نوشت: محمود عباس در این تماس ضمن تأکید بر ضرورت توقف سریع جنگ و اهمیت سرعت بخشیدن به کمکهای انسان‌دوستانه به مردم غزه، خواهان پایان دادن به تشدید خطرناک تنشها توسط اسراییل در کرانه باختری شد.

محمود عباس هم‌چنین از مواضع نخست‌وزیر اسپانیا نسبت به آرمان عادلانه فلسطین و تلاشهای خستگی‌ناپذیر اسپانیا برای به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در سازمان ملل متحد، قدردانی کرد.

خبرگزاری وفا افزود: نخست‌وزیر اسپانیا نیز در این تماس متقابلاً بر موضوع کشورش در حمایت از مردم فلسطین، به‌ویژه به‌رسمیت شناختن کشور فلسطین و عضویت کامل آن در ملل متحد تأکید کرد.

ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه، در تماس تلفنی روز یکشنبه خود با نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل بر تمایل پاریس به جلوگیری از تشدید تنشها در خاورمیانه و ایستادن در مقابل تلاشهای رژیم ایران برای بی‌ثبات کردن منطقه تأکید کرد.

رویترز با انتشار این خبر افزود ماکرون هم‌چنین به نتانیاهو تأکید کرد فرانسه خواهان آتش‌بس فوری و پایدار در غزه است و برای کاهش تنشها در مرز بین اسراییل و لبنان نیز تلاش می‌کند.

خبرگزاری فرانسه -۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ درباره درگیریهای اسراییل و رژیم آخوندی نوشت در بحبوحه نگرانی‌ها از یک تلافی بزرگ اسراییل که می‌توانست پاسخ دیگری را از سوی رژیم ایران برانگیزد، اسراییل در مقابل فشار ایالات متحده، گزینه بسیار محدودتری را انتخاب کرد.

تحلیلگران می‌گویند در حالی که افزایش تنشها در هفته‌های گذشته در حال حاضر آرام شده است، جنگ سایه وارد مرحله جدیدی شده که خطر درگیری آشکار بین رژیم ایران و اسراییل را به همراه دارد.

خبرگزاری فرانسه افزود: به گزارش رویترز حزب‌الله لبنان اعلام کرد پایگاههای نظامی اسراییل در مناطق مالکیه و بـَر ِکه ریشا را موشک‌باران کرده است.

سخنگوی ارتش اسراییل ضمن تأیید این حملات اعلام کرد ۳۵ موشک از لبنان به منطقه عین زیتیم  در شمال اسراییل پرتاب شده که منجر به مجروح شدن دو سرباز گردیده است. این بیانیه می‌افزاید جنگنده‌های نیروی هوایی اسراییل متعاقباً چند زیرساخت نظامی به‌علاوه دو ساختمان متعلق به نیروهای حزب‌الله در مناطق ا َرزون و عـُد ِیسه را هدف قرار دادند.

این منبع هم‌چنین افزود صبح سه‌شنبه یک خودروی متعلق به حزب‌الله در منطقه عدلون هدف حمله پهپاد ارتش اسراییل قرار گرفت.

متعاقباً رسانه‌های لبنان اعلام کردند در این حمله یک فرمانده ارشد دفاع ضدهوایی حزب‌الله کشته شده است. حزب‌الله ضمن تأیید این خبر نام فرد کشته شده را حسین علی عزقول اعلام کرد.

واشنگتن پست روز دوشنبه نوشت: پس از استعفای فرمانده اطلاعات ارتش اسرائیل، رئیس ستاد مشترک ارتش اسراییل نیز روز دوشنبه اعلام کرد به‌زودی استفعا خواهد داد. واشنگتن پست افزود سرلشکر آهارون هالیوا، رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، بالاترین مقام نظامی اسراییل است که پس از حمله 7 اکتبر به اسراییل توسط حماس و کشته شدن 300سرباز اسرائیلی، قرار است از سمت خود کناره‌گیری کند.

همزمان رسانه خبری نشنال نیوز اسراییل از کناره‌گیری سومین مقام ارتش اسراییل خبر داد و نوشت: سرلشکر یهودا فاکت، رئیس فرماندهی مرکزی نیروهای اسرائیل، اعلام کرد طی ماههای آینده از سمت خود کناره‌گیری خواهد کرد.

سناتور تام کاتن عضو سنای آمریکا در انتقاد از سیاست مماشات دولت آمریکا با رژیم آخوندی نوشت: دولت بایدن با اعطای میلیاردها دلار به رژیم ایران کاهش تحریم‌های رژیم ایران را ادامه می‌دهد و صادرات نفت آنها را نادیده می‌گیرد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: