ژنو – مقر اروپایی ملل متحد گرامیداشت شهید بزرگ حقوق‌بشر دکتر کاظم رجوی در سالگرد شهادتش به دست تروریستهای اعزامی رژیم آخوندی

مراسم گرامیداشت دکتر کاظم رجوی شهید بزرگ حقوق‌بشر در سی و چهارمین سالگرد شهادتش روز دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳ در میدان ناسیون ژنو در مقابل مقر اروپایی سازمان ملل برگزار شد. در این مراسم شماری از شخصیتهای برجسته سوئیسی و یاران دکتر کاظم رجوی و هم‌چنین تعدادی از هواداران مقاومت سخنرانی کردند.

پروفسور ژان زیگلر معاون پیشین کمیته مشورتی شورای حقوق‌بشر سازمان ملل

پروفسور زیگلر در سخنرانی خود در این مراسم گفت: من کاظم رجوی را وقتی برای آزادی مسعود رجوی از زندان شاه و رهایی او از اعدام تلاش می‌کرد شناختم. کاظم عزمی خلل‌ناپذیر با تعهدپذیری بسیار و ذکاوتی که داشت توانست کارزار گسترده‌ایی را ایجاد کند. او با بسیج نمایندگان سوسیالیست موفق شد تا دولت سوئیس را وارد این کارزار کند. تحت فشار دولت سوئیس شاه مجبور شد که حکم اعدام مسعود رجوی را به حبس ابد تقلیل دهد. براستی که کاظم سمبل عزم و تعهدی خلل‌ناپذیربود. رژیم آخوندها سرکوب گسترده مجاهدین خلق را از سال ۶۰ شروع کرد. در سال ۶۷ رژیم جنایتکار آخوندها دست به جنایت وحشتناک قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی زد. کاظم از همان اوایل دهه شصت با جدیت و تلاش بسیار شروع به افشای جنایات رژیم در سازمان ملل کرد. او بود که محکومیت‌های رژیم آخوندی را در سازمان ملل یکی پس از دیگری محقق می‌کرد. امری که هنوز به‌عنوان یک رویه درخشان از او به یادگار مانده است. او فراموشی ناپذیر است. حتی با این‌که دهه‌ها از شهادتش می‌گذرد. انگار که امروز در کنار ماست.

نیلز دوداردل وکیل مقاومت ایران در پرونده دکتر کاظم رجوی

نیلز دوداردل سخنران بعدی این مراسم بود وی گفت:

۳۴ سال از ترور کاظم رجوی در نزدیکی ژنو می‌گذرد. متأسفانه برخی از قاتلان او که در فرانسه دستگیر شده بودند به ایران فراری داده. شدند طراحی این ترور کمتر از یک سال بعد از قتل‌عام ۱۳۶۷ انجام شده بود و ترور کاظم رجوی به این قتل‌عام مرتبط ا ست چرا که در چهارچوب همان فتوایی انجام شد که خمینی با صدور آن به‌قتل‌عام مجاهدین فرمان داد.

با خودم فکر می‌کردم که اگر کاظم بود در این شرایط بحرانی خاورمیانه چه می‌کرد. ما می‌دانیم که رژیم آخوندها در داخل ایران مردم را سرکوب می‌کنند ولی در عین‌حال به صدور تروریسم در جهان مبادرت می‌کند. این رژیم بود که با کمک به بشار اسد قیام مردم سوریه را سرکوب کرد یا در عراق با سپاه پاسداران دست به جنایت زد اینها نشانه جنگ‌طلبی رژیم است که باعث بی‌ثباتی در منطقه شده است.

خانم کریستین پرگو، نماینده پیشین پارلمان ژنو

کریستین پرگو در سخنان خود گفت:

ما نمی‌توانیم ۲۴ آرویل ۱۹۹۰ را فراموش کنیم. ۳۴ سال پیش در ۲۴ آوریل کاظم در ماشینش در چند قدمی خانه‌اش و نه چندان دور از اینجا بزدلانه توسط قاتلان اعزامی رژیم ایران به‌قتل رسید.

آیا ممکن است در سوئیس در یک کشور فوق سازمان یافته، نه افسر پلیس و نه سرویس اطلاعات، خبر داشته باشد که گروهی از ۱۳ قاتل که توسط حکومت آخوندها به ژنو فرستاده شده بودند، بتوانند در صبح روز ۲۴ آوریل در فرودگاه کوئینترین فرود آیند؟

ترور کاظم با قتل‌عام حداقل ۳۰۰۰۰ نفر به‌ویژه جوانان ایرانی زندانی که اکثریت آنها از مجاهدین خلق بودند مرتبط است. عوامل این قتل‌عام قاتلانی مانند رئیسی بودند که امروز رئیس‌جمهور رژیم ایران است (سرکوب قیام‌کنندگان در ایران). جنایت علیه بشریت است. همان‌طور که ترور کاظم رجوی نیز یک جنایت علیه بشریت به‌شمار می‌رود.

...........................

لطفا به اشتراک بگذارید: