۵۴کشته و۱۰۴مجروح در حملات اسراییل به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته

آمار قربانیان در غزه تاکنون ۳۴۱۵۱ کشته و ۷۷۰۸۴ مجروح است

دکتر محمود الهباش مشاور محمود عباس:

سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده مردم فلسطین است

اعتصاب و تعطیل کلیه مدارس، دانشگاهها و فروشگاهها در سراسر کرانه غربی در اعتراض به کشتار دست‌کم۱۴ فلسطینی در حمله اسرائیل

حملات پهپادی و موشکی عوامل رژیم آخوندی به پایگاههای نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه از کشته شدن دهها تن بر اثر بمباران و گلوله بارانهای شهرهای ر فح و خان یونس در جنوب و اردوگاههای نصیرات و المغازی در مرکز نوار غزه توسط اسراییل خبر داد. این منبع نوشت طی حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل در غزه ۵۴ فلسطینی کشته و ۱۰۴ تن مجروح شدند

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه تا روز دوشنبه را ۳۴ هزار و ۱۵۱ کشته و ۷۷ هزار و ۸۴ مجروح اعلام کرد.

دکتر محمود الهباش مشاور محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مصاحبه با العربیه بر نمایندگی مردم فلسطین توسط سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کرد و گفت: موضوع نمایندگی سیاسی فلسطین و رسمی و ملی تعیین‌تکلیف شده است. سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده مردم فلسطین است که شرعاً و قانوناً به‌نام مردم فلسطین حرف می‌زند.

غزه مسئولیت ماست کما این‌که کرانه غربی مسئولیت ماست و هم‌چنین قدس بیت‌المقدس مسئولیت ماست. کل این منطقه مسئولیت سازمان آزادیبخش فلسطین است.

چه کسی این وضعیت را در غزه ایجاد کرد؟ آمریکا و اسراییل این وضعیت را ایجاد کردند ولی حماس تنها یک وسیله است که موضع دولت فلسطین را تضعیف و فلسطینیان را شقه کنند. ولی به‌رغم همه اینها مردم فلسطین متحد هستند و موضع فلسطین متحد و ثابت است.

ما (به طرفهای خارجی) می‌گوییم اجازه بدهید که ما موضوع حماس را فلسطینی و داخلی حل کنیم.

مردم فلسطین در غزه زیر قتل‌عام هستند ولی طرفی که مسئولیت همه این مصیبت ها را برعهده دارد طرف‌هایی هستند که باعث شقه در صفوف فلسطینیان شدند که آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای منطقه این کار را با استفاده از حماس انجام دادند مسئولیت برعهده طرفهایی است که بر ادامه این شقه اصرار دارد و نمی‌گذارند که موضوع فلسطین و همه سرزمین فلسطین شامل قدس و غزه و کرانه غربی به‌صورت عادلانه حل شود.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز دوشنبه خبر داد فرودگاه نظامی نیروهای آمریکا در پایگاه خراب الجیر واقع در شمال شرق سوریه هدف حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران قرار گرفت.

این منبع افزود شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران ابتدا تلاش کردند پایگاه نیروهای آمریکایی را با پهپادهای جنگی هدف قرار دهند. اما پس از رهگیری و ساقط شدن پهپادها توسط پدافندهای آمریکایی، با شلیک چند موشک فرودگاه پایگاه خراب الجیر را هدف قرار دادند.

العربیه نیز روز دوشنبه در گزارش جداگانه‌ای خبر داد: پایگاه خراب الجیر توسط شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران و با شلیک ۵ موشک از شهر زومار در عراق هدف قرار گرفت. ساعاتی پس از این حمله، پایگاه عین الاسد در عراق هدف حمله پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در همین باره گزارش داد: دو منبع امنیتی عراقی و یک مقام آمریکایی به رویترز گفتند که حداقل پنج موشک روز یکشنبه از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

این [حمله] یک روز پس از بازگشت محمد شیعه السودانی، نخست‌وزیر عراق، از سفر به ایالات متحده، جایی که با رئیس‌جمهور جو بایدن در کاخ‌سفید دیدار کرد، صورت می‌گیرد.

رویترز افزود: حمله به نیروهای آمریکایی اولین حمله از اوایل فوریه است که گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران در عراق حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی متوقف کردند. این حملات پس از انفجاری مهیب در یک پایگاه نظامی در عراق در اوایل روز شنبه رخ داد که یکی از اعضای یک نیروی امنیتی عراقی شامل گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران را کشت.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: