مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

 

۱- اسلامشهر (تهران)ـ انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون

۲- صومعه سراـ انفجار در کمیته امداد خمینی ملعون

۳-مناسبت شهادت دکتر کاظم رجوی

سخنان خانم مریم رجوی

در مزار شهید حقوق بشر

کربلا – ۱۰ اردیبهشت ۱۳۶۹

. همهٔ دولتها از شرق و غرب باید بدونن که، تا این رژیم بر سر کاره، چشم دوختن به هر به‌اصطلاح میانه‌روی و از این قماش، چشم دوختن به سرابی بیش نیست. تا این رژیم هست نه از صلح و آزادی خبریه نه از میانه‌روی و بازسازی. جنایت اخیر این رژیم هم یکبار دیگه این حقیقت رو روشن کرد که این رژیم هیچ مشروعیتی نداره و هرکس که چه داخل ایران و چه خارج ایران دست در دست این رژیم داره و با اون همکاری می‌کنه، بر ضد مردم ایرانه و برخلاف آرمان صلح و آزادی برای مردم ایران قدم بر می‌داره. کما این‌که جای هیچ تردیدی نیست که تنها جانشین مردمی، مستقل و آزادیخواه برای این رژیم، تنها شورای ملی مقاومته. که سالهاست بی‌دریغ از پیکرش خون می‌ره و خون بهای آزادی رو به تمام و کمال پرداخته….

ربنا تقبل منا انک انت السمیع العلیم

…. برو با دیگر جاودانه فروغها و سلام ما را به اونها برسون و سلام مجاهدین و مقاومت ایران رو و بگو که تا آخرین نفس راه شما رو ادامه خواهیم داد. و یا لیتنی کنت معکم فافوز فوزا عظیما….

کمال سر محبت.

نامه‌یی از زنده یاد دکتر منوچهر هزارخانی

به‌یاد شهید بزرگ حقوق‌بشر، دکتر کاظم رجوی

آقای گنجه‌ای،

از من خواسته‌اید درباره کاظم چیزی بنویسم. شرمنده‌ام، ولی این کاری است که در حال حاضر از من بر نمی‌آید. اگر برمی‌آمد خیلی زودتر از اینها کرده بودم. آخر از کاظمی که تا همین چندی پیش در کنارمان بود و حالا دیگر نیست، چه می‌توان گفت؟ یادآوری شخصیتش؟ شمارش فضایل و ارزشهای فراوانش در صحنه نبرد سهمگین مقاومت با رژیم؟ تردید ندارم که دوستان دیگر این کار را خیلی بهتر و جامع‌تر از آنچه که من می‌توانم، انجام خواهند داد. به‌علاوه مگر نفس ترور او به دست اراذل رژیم ضدبشری، خود گویاترین شهادت در مورد فضایل و ارزشهای این سیمای بی‌غش مقاومت ما نیست؟

نه، گمان نمی‌کنم خطوط جدا کننده این انسان بی‌همتا از دیو، هنوز آن‌قدر مغشوش و مبهم مانده باشد که یادآوری و توضیح بیشتری راطلب کند.

از شما چه پنهان که، اگر توانش را می‌داشتم، دلم می‌خواست، به عکس، وجوه تمایز او از فرشته را برجسته کنم. یعنی به ستایش "نقاط ضعف"ش بپردازم! بی‌هیچ دغدغهٔ خاطر از این‌که این"گاف دیپلماتیک"چه در پی خواهد داشت. دنیای دیپلماتیک که کاظم ما، عین ماهی در وسط یک صحرای بی‌آب و سوزان، در آن می‌لولید،"طبق موازین شناخته شده بین‌المللی"دنیای بده‌بستانهاست. به همین دلیل شباهت"دیپلماتهای ماهر"با"تجار محترم" آن‌قدر زیاد است که گویی سیبی را از وسط نصف کرده‌اند. من دلم می‌خواست مدح مردی را کنم که در این دنیای تجارت و بده‌بستان، بدترین و غیرمحترم‌ترین تجار بود و هر بار این دنیای تنگ منافع لحظه‌یی را با جهان بی‌کران آرمانی خود عوضی می‌گرفت.

دکتر کاظم رجوی

. نمیخوان حق مقاومت، حق خونها، حق شکنجه‌ها، حق ضجه و گریه‌ها و ناله‌ها و فریادهای پیر و جوان و مردم ایران رو بدهند اما این حق رو مقاومت ایران، مشخصاً مجاهدین خلق ایران به‌زور از گلویشان می‌گیرند، به‌زور بیرون می‌کشند.

کمال سر محبت. نامه‌یی از زنده یاد دکتر منوچهر هزارخانی

.دلم می‌خواست ناشیگری ذاتی و لاعلاج آدمی را ستایش کنم که تیرک خیمه دیپلوماسی ما بود، اما واکنش‌های خودانگیخته لحظه‌یی، قهقهه‌ها و ابراز احساسات پرسر و صدا یا پرخاشگریها و از کوره در رفتنهای ناگهانیش ـ که نه اصلاً با "خویشتنداری دیپلماتیک"قرابتی داشت و نه غالباً با موضوعی که موجب خنده یا عصبانیتش شده، تناسبی ـ، اغلب او را، به‌قول فوتبالیستها، در وضعی قرار می‌داد که مرتب"خطا"کند و"اخطار" بگیرد.

کاظم از این "نقاط ضعف"یکی دو تا که نداشت، مثل آبکش سوراخ سوراخ بود و من چقدر دلم می‌خواست از یک‌یک‌سوراخهای این آبکش ستایش کنم. به‌خصوص دلم می‌خواست بگویم که چرا در این"نقاط ضعف"، کمال سر محبت باید دید نه نقص گناه. دلم می‌خواست بگویم که چرا این"نقاط ضعف"نجات‌بخش نگذاشتند کاظم، پس از نه سال فعالیت مداوم و یک نواخت، به یک کارشناس عالیرتبه حقوقی ـ که حواسش جمع است اعدام شده را"شهید"ننویسد ـ یا به یک ماشین بی‌روح تنظیم دادخواست ـ که با دقت پرونده"ناپدیدشدگان"را از پرونده"اعدام‌شدگان" جدا می‌کند ـ تبدیل شود. و بنا بر این چرا:

اگر این شراب خام است، اگر آن حریف پخته

به هزار بار بهتر ز هزار پخته، خامی.

. کمال سر محبت. نامه‌یی از زنده یاد دکتر منوچهر هزارخانی

. آقای گنجه‌ای، اینها را دلم می‌خواست بنویسم ـ و مفصل هم بنویسم ـ، ولی نمی‌توانم، نه این‌که قادر نباشم کلمات را کنار هم بچینم و مقصودم را، ولو به‌طور تقریبی، به خواننده برسانم. نه، مشکلم این نیست. مشکلم این است که طاقتش را ندارم. هنوز که هنوز است، وقتی نوشته‌های دیگران را در مورد کاظم می‌خوانم، نفسم می‌گیرد، قلبم از جا کنده می‌شود و اشکم بی‌اختیار راه می‌افتد. بله قربان! هنوز هم! بعد از این سن و سال هم! پس از گذشت همه این ده یازده سال در غم و داغدیدگی هم!بنا بر این راهی که، برای امتثال امر جنابعالی، برایم باقی می‌ماند این است که سکوت کنم. در عوض قول می‌دهم که این سکوت مفصل باشد. ا!

۴اردیبهشت

سالروز ترور و شهادت دکتر کاظم رجوی

شهید بزرگ حقوق‌بشر توسط مزدوران اعزامی رژیم

در ژنو در سال ۱۳۶۹

مصاحبه شهید بزرگ حقوق بشردکتر کاظم رجوی

با رادیو صدای مجاهد در ابتدای اردیبهشت ۱۳۶۹

تاریخ پخش از صدای مجاهد ۵ اردیبهشت ۱۳۶۹

(یک روز پس از شهادت)

. کلمات آزادی، استقلال، عدم تعهد، کلمات برای شورای ملی مقاومت کلمات بی‌محتوا، بی‌پشتوانه و تو خالی نیستند. برخلاف رژیم خمینی که این کلمات را گاهی اوقات نشخوار می‌کند و ابداً بهش ایمان و اعتقادی ندارد، شورای ملی مقاومت از هر جهت و از هر جنبه‌ای چه به‌لحاظ تاریخی، چه به‌لحاظ سوابق مبارزاتی، این کلمات را به‌معنی واقعی بهشون اعتقاد داشته و در عمل آنها را پایبندی خودش را به مفهومی مثل استقلال، مثل آزادی، مثل عدم تعهد طی این نه سال اخیر مشخصاً نشان داده به‌عنوان مثال کافی هست که یادآوری بشود که چطوری برنامه دیپلماتیک و یا برنامه سیاسی شورای ملی مقاومت چگونه در عمل پیاده شد. همه می‌دانیم که سیاست‌های شورای ملی مقاومت که فردا پس از سقوط بقایای رژیم خمینی سیاست دولت موقت جمهوری ایران خواهد بود،

بر مبنای رنج و شکنج مردم ایران، بر مبنا و اساس خون شهدا و رنج و شکنجه مردم ایران بنا شده، از خون و آتش عبور کرده، از خون شهدا و اسرا نشات گرفته. بله دهها میلیون ساعت کار توضیحی از سال ۱۳۶۰ یعنی از وقتی که آقای مسعود رجوی مسئول شورای ملی مقاومت به فرانسه آمدند، ده‌ها میلیون ساعت کار توضیحی ابتدا در سطح شهرها انجام شد.

به بیان دیگر بنای دیپلماسی و سیاست شورای ملی مقاومت به‌مثابه یک بنایی که خشتهایش را دانه دانه از پایین شروع کنند، روی همدیگر بگذارند تا به سقف برسد، این جوری بنا شد از پایین به بالا. مردم شهرهای مختلف دنیا کم کم از آنچه که در زندانهای خمینی می‌گذرد، از جنایات خمینی، از آدم کشی هاش در داخل ایران و هم‌چنین از جنگ‌طلبیش به وسیله همین پیام آوران رهایی و مقاومت خلق ما اطلاع پیدا کردند. . برای اولین بار در تاریخ میهن خونبار ما کسانی پیدا شدند، یک نسلی پیدا شده که این نسل می‌گوید من می‌خواهم آزاد زندگی کنم، آزاده باشم، غیرمتعهد باشم، مستقل باشم و بهاش را هم پرداخت کرده و می‌کند و تا سرنگونی محتوم رژیم ددمنش و دجال بقایای خمینی به‌دست ارتش آزادیبخش انشاءالله پایش را هم امضاء کرده و تاریخ هم به ما و به این مقاومت حق داده و حق خواهد داد به‌دلیل همین پیروزیهایی که در صحنه بین‌المللی و در صحنه مقاومت اعم از داخلی و خارجی نصیب این مقاومت شده است.

دکتر کاظم رجوی

. چه کسی غیر از سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت قادر بود با انتشار لیستهای چندین هزار نفری که در جنبش‌های آزادیبخش دنیا به‌قول خود همون جنبشها بی‌نظیرهست، درصدد افشای جنایات رژیم خمینی، اعدامهای بدوی، اعدامهای دسته‌جمعی بربیاد؟چه کسی غیر از همین نیروهای مقاومت توانست باعث محکومیت‌های پی‌درپی رژیم خمینی در سازمان ملل بشود؟ البته ناقوس مرگ این رژیم به شکرانه عملیات افتخار آمیز، تحسین‌انگیز و حماسه آفرین فرزندان پیشتاز خلق قهرمان ما یعنی رزمندگان ارتش آزادیبخش ایران به صدا درآمده.

مصاحبهٔ رادیو صدای مجاهد با دکتر کاظم رجوی

پس از تصویب قطعنامهٔ کمیتهٴ سوم مجمع عمومی ملل متحد

به‌خاطر نقض حقوق‌بشر توسط رژیم آخوندی در ۱۲آذر۱۳۶۷

پس از قتل‌عام زندانیان سیاسی

. دکتر کاظم: …در پی تلگرافات متعدد مسئول شورای ملی مقاومت به دبیرکل سازمان ملل، بیش از ابتدا ۱۷۰ نفر از اعضای مجلس نمایندگان طوماری امضا کردند و دادند به دبیرکل برای جلوگیری از این کار، متعاقباً مشخصاً ۲۳۰نفر از اعضای کنگره آمریکا قطعنامه‌ای تصویب کردند و نقض حقوق‌بشر در ایران را محکوم کردند. لیست کسانی که اخیراً اعدام شده‌اند در صدها نسخه در بین اعضای هیأتهای نمایندگی سازمان ملل و سازمانهای ناظر توزیع شد. بیش از صد تا ملاقات حضوری با رؤسای هیأتهای نمایندگی صد کشور جهان طی همین ماه گذشته در نیویورک انجام گرفت.

بسیاری از این قطعنامه‌های به‌اصطلاح اعضای مجلس نمایندگان آمریکا و کنگره آمریکا و بیش از هزار و هشتصد نفر از شخصیتهای بین‌المللی که به تقاضای مسئول شورای ملی مقاومت، نقض حقوق‌بشر را در ایران شدیداً محکوم کرده بودند در مطبوعات مهم بین‌المللی و به‌ویژه در کشورهایی که آن کشورها در زمینه حقوق‌بشر فعال هستند، منتشر شد از جمله در روزنامه نیویورک تایمز که بزرگترین روزنامه آمریکا هست، روزنامه هرالد تریبون که یک روزنامه بین‌المللی هست که در چندین کشور دنیا در سراسر دنیا هر روزه چاپ و منتشر میشه، در روزنامه لوموند و در سایر کشورها.

ارسال بیش از ۵۰نوع اطلاعیه‌ها، کتابچه‌های مربوط به نقض حقوق‌بشر، وحشیگریهای خمینی اعدام ها، انواع شکنجه‌ها و چیزهایی، اسنادی از این قبیل که به سازمان ملل هزاران نسخه از آنها ارسال شد و هم‌چنین به مطبوعات بین‌المللی.

قطعنامه پارلمان اروپا که ده دوازده روز قبل تصویب شد و نقض شدید حقوق‌بشر را به‌شدت محکوم کرد.

تظاهرات بسیار وسیعی که در پانزده کشور دنیا انجام شد، در رابطه با نقض حقوق‌بشر و قطعنامه‌هایی که صادر کردند و به سازمان ملل فرستاده شد.

تماسهای بسیار زیادی با شخصیتهای بین‌المللی، علمی، سیاسی، سندیکایی، پارلمانی بیش از ۲۵کشور دنیا و تلگرافاتی که آنها به سازمان ملل و به دبیرکل زدند، در مورد تأیید تقاضای رهبر مقاومت ایران و اینها خلاصه شمه‌ای بود از اقداماتی که در رابطه با این کار شده.

لیست‌گذاری قاتلان شهید بزرگ حقوق بشر -اول شهریور ۱۳۹۹

بیانیه مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره لیست‌گذاری ۱۳ تن قاتلان ترور

۲۱ اوت ۲۰۲۰ -۳۱ مرداد ۹۹

پخش مشروح در پایان اخبار

۴- تظاهرات یاران شورشگر در لوکزامبورگ همزمان با اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا -۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

محکومیت جنگ‌افروزی و تروریسم رژیم آخوندی

فراخوان به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران خامنه‌ای

روز دوشنبه ۳ اردیبهشت۱۴۰۳ همزمان با اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ برای بررسی وضعیت در خاورمیانه و نقش ویرانگر رژیم آخوندی به‌عنوان سر مار جنگ‌افروزی در منطقه، یاران شورشگر تظاهراتی را در مقابل محل برگزاری این اجلاس در لوکزامبورگ برگزار کردند.

ایرانیان آزاده هم‌چنین نمایشگاهی را برپا کرده بودند که حاوی تصاویر شهیدان راه آزادی و پوسترهایی در افشای جنایات رژیم و محکومیت موج اعدامها در داخل و جنگ‌افروزی و تروریسم آن در خارج بود.

در این تظاهرات که با حضور شماری از مقامات پیشین و نمایندگان پارلمان لوکزامبورگ برگزار شد، نمایندگان جوامع ایرانیان مقیم اروپا در سخنرانی‌های خود ضمن محکوم کردن جنگ‌افروزیهای دیکتاتوری آخوندی و سیاست مماشات کشورهای غربی با رژیم، خواستار اتخاذ یک سیاست قاطع در برابر رژیم شدند و به لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران توسط اتحادیه اروپا و به‌رسمیت‌شناختن حق مردم ایران و کانون‌های شورشی برای مقاومت در برابر رژیم و سرنگونی آن و استقرار یک جمهوری دموکراتیک در ایران فراخوان دادند. تظاهر کنندگان هم‌چنین خواهان تعطیلی سفارت‌خانه‌های رژیم به‌عنوان مراکز جاسوسی و تروریسم علیه ایرانیان ساکن اروپا شدند و تأکید کردند که سرنگونی رژیم آخوندها نه تنها نقطه پایان دردها و رنجها و مصائب مردم ایران، بلکه به گواهی وقایع شش ماهه اخیر تضمین‌کننده صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه خواهد بود.

علی فاطمی:

دوستان ما امروز همزمان با نشست شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا اینجا گردهم آمده‌ایم که از رؤسای کشورهای اروپایی بخواهیم که به خواست مردم ایران برای سرنگونی نظام ضدبشری آخوندی و برقراری یک جمهوری دموکراتیک گوش فرا دهند.

ما خواستار لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران رژیم و اعمال تحریم‌ها علیه رژیم بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ ملل متحد هستیم. ما از شما می‌خواهیم از سیاست مماشات دست بردارید و به عمر این رژیم سفاک و فاسد اضافه نکنید. .

. به فریاد مردم ستمدیده ایران گوش کنید. حق مبارزه و دفاع را برای زنان و جوانان و کانون‌های شورشی بپا خاسته ایرانی، که برای رسیدن به آزادی و مقام انسانیت، سینه خود را جلوی گلوله‌های جنگی نظام قتل‌عام، سپر کردند به‌رسمیت بشناسید.

فلور صدودی:

... حضورهمه ما در این مکان امروز به این خاطر است که ما اینجا جمع شده‌ایم تا بار دیگر بر خواست مردم و مقاومت ایران برای لیست‌گذاری سپاه تروریستی و سرکوبگر پاسداران تأکید کنیم. این نه تنها خواست مردم و مقاومت ایران بلکه ضروری‌ترین گام برای تأمین صلح و امنیت جهانی است.

مردم ایران از پاسداران متنفرند و خواستار انحلال این سپاه جنایتکار و سرنگونی این نظام سراپا جنایت و فساد هستند.

اکنون نیز بر همه آشکار شده که سر مار جنگ‌افروزی و وضعیت فاجعه باری که طی شش ماه گذشته در فلسطین رخ داده در تهران و زیر سر خامنه‌ای سفاک است...

زلال حبیبی:

...دول غربی و اتحادیه اروپا باید به سیاست استمالت از ملاها خاتمه دهند.

سپاه پاسداران را در لیست سیاه تروریستی قرار داده، برای سرکوب در داخل و جنگ‌افروزی در منطقه و تروریسم جهانی، وقت آن فرا رسیده که حق مشروع مردم ایران برای مبارزه علیه فاشیسم دینی حاکم بر این میهن به‌رسمیت شناخته شود.

...همان‌طور که خانم رجوی بارها خاطرنشان کرده‌اند: امروز این رژیم با بالاترین و بنیادی‌ترین تهدید موجودیتش مواجه است: عزم مردم ایران برای قیام و سرنگونی و وجود یک مقاومت سازمان‌یافته که قادر است این مبارزه را به پیروزی برساند.

پس وقت آن فرا رسیده است که در کنار مردم ایران به ایستید و به سیاست ننگین مماشات نقطه پایان گذاشته شود....

فریده آبسالان:

. ...امروز در مقابل اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا جمع شده‌ایم تا صدای خلق ستمدیده ایران باشیم. صدای قیام‌آفرینان و کانون‌های شورشی الگوهای ایستادگی که میراث دار ۳۰هزار گلسرخ سرموضع در قتل‌عام خونین ۶۷ و ۱۲۰هزار شهید راه آزادی ایران هستند. ما آمده‌ایم تا فریاد زنان آزاده ایرانی را بگوش جهانیان برسانیم. همانها که با شجاعتی خیره‌کننده هدایت قیامهای سالهای اخیر به‌ویژه ۱۴۰۱ را به‌عهده داشتند و در مقابل رذیلانه‌ترین سرکوبها سرخم نکرده‌اند. و اکنون دیگر برای همگان روشن شده که سرمار جنگ‌افروزی و تروریسم در تهران و در بیت خامنه‌ای است. حق مقاومت علیه بربریت حاکم بر ایران و اهرمهای سرکوبگرش به‌ویژه سپاه را به‌رسمیت بشناسید....

قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان- زن مقاومت آزادی

بتول فقاهتی:

هموطنان عزیز

بتول فقاهتی هستم که در دهه ۶۰ شش سال از عمرم را در اسارت در زندانهای قرون‌وسطایی رژیم سپری کردم. برادرم ابوالحسن در ۲۳سالگی به جرم هواداری از مجاهدین سربه‌دار شد، دوستان عزیز امروز همزمان با نشست شورای وزیران در لوکزامبورگ، در اینجا جمع شده‌ایم تا خطاب به وزرای کشورهای اروپایی بگوییم بیش از این با سر مار جنگ‌افروزی و تروریسم مماشات نکنید... .

ما به سران دولتهای اروپایی قاطعانه می‌گوییم به این آخوندها سوخت نرسانید، هر دلاری که به این رژیم داده می‌شود فشنگی است برای شلیک به سینه زنان و جوانان ایرانی...

پس دست از سیاست مماشات بردارید و در طرف درست تاریخ قرار گیرید. حق مردم ایران برای سرنگونی این رژیم و حق کانون‌های شورشی برای مبارزه با سپاه پاسداران و دیگر مراکز و ارگانهای سرکوبگر را به‌رسمیت بشناسد.

محمود موتاب:

بنام خدا و به‌نام خلق قهرمان ایران

تحولات اخیر در منطقه خاورمیانه و جنگ‌افروزی رژیم آخوندی این واقعیت را آشکار کرد که سیاست مماشات و کوتاه‌آمدن در برابر تروریسم نه تنها موجب مهار توسعه‌طلبی رژیم نشد بلکه دست آنها را برای پیشبرد سیاست‌های جنایتکارانه بازتر کرده و هم‌چنین مشوق ادامه تجاوزات بیشتر شد،

من به‌عنوان یک حقوقدان و زندانی سیاسی سابق با بیش از ۱۵سال سابقه زندان، کسی که رژیم خواهر و برادرم و دیگر اعضای فامیلم را در دهه۶۰ اعدام کرده است اینجا به‌عنوان شاهد صحبت می‌کنم، شاهد جنایات سپاه پاسداران در زندانها و در خیابان‌ها، سپاه پاسداران رژیم آخوندی در داخل ایران مردم بیگناه را می‌کشد و در خارج با نیروهای نیابتی صلح و امنیت را به خطر می‌اندازد، این صدای میلیونها ایرانی است که سپاه پاسداران جهل وجنایت  را در لیست تروریستی قراردهید،

مماشات بعد از جنگ‌افروزی اخیر رژیم، خلاف آنچه که تصور می‌کنید ، آرامشی برای شما و منطقه نخواهد آورد.

مردم ایران به‌خصوص زنان ایران روزانه در مقابل وحوش سپاه پاسداران بدون هیچ ترسی سینه سپر کرده‌اند و عزم جزم دارند تا این رژیم ددمنش را سرنگون کنند، آنها با فریادهای زن مقاومت آزادی و با پیوند مبارزات برابری‌طلبانه و آزادیخواهانه خود با جنبش سراسری مردم ایران تأکید می‌کنند که آزادی ایران و ایرانی تنها و تنها از مسیر سرنگونی نظام سفاک ولایت فقیه می‌گذرد،.. ..

۵- رویترز ـ وزیر خارجه بلژیک در آستانه برگزاری اجلاس وزرای خارجه اتحادیه اروپا -سپاه پاسداران رژیم ایران باید در لیست تحریم‌های این اتحادیه قرار گیرد.

حاجه لحبیب، وزیر خارجه بلژیک روز دوشنبه پیش از نشست وزرای خارجه اروپا به خبرنگاران گفت: تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا علیه رژیم ایران، باید سپاه پاسداران را نیز شامل شود. رویترز با انتشار این خبر به‌نقل از وی افزود: تاکنون هیچ توافقی بر سر این‌که بر مبنای چه قانونی می‌توان سپاه پاسداران را در فهرست سازمانهای تروریستی اضافه کرد وجود نداشته است. اما در این مورد بحث خواهیم کرد.

رویترز: وزرای خارجه اتحادیه اروپا با گسترش تحریم‌های رژیم ایران موافقت کردند. جوزپ بورل، رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا به خبرنگاران در لوکزامبورگ گفت: وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه به توافق رسیدند که تحریم‌های موجود علیه رژیم ایران در رابطه با پهپادها و هم‌چنین تولید موشکها و انتقال آنها به کشورهای نیابتی را گسترش بدهند.

جوزپ بورل تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا را در یک کنفرانس مطبوعاتی بعد از اجلاس وزیران خارجه اتحادیه اروپا در لوکزامبورگ اعلام کرد.

۶- سفر رئیسی به پاکستان -گفت‌وگو در حوزه مسائل مرزی بین دو کشور و مسائل امنیتی

خبرگزاری رسمی رژیم: تشکر نخست‌وزیر پاکستان از خامنه‌ای به‌خاطر پشتیبانی از آزادیخواهی مردم کشمیر!

... گفتگوهای ما با دولت پاکستان در حوزه مسائل مرزی بین دو کشور مسائل امنیتی و مسائل اقتصادی و تجاری به‌ویژه در حوزه انرژی نفت و گاز و پتروشیمی از مسائلی است که بین ما و پاکستان مورد گفتگو خواهد بود.

... ما امنیت پاکستان را امنیت خودمون می‌دونیم امنیت مرزها متعلق مرز مشترک بین ایران و پاکستان حتماً می‌تونه به نفع دو کشور و دو ملت باشه.

رئیس‌جمهور مرز ایران و پاکستان را یک فرصت برشمرد و اظهار کرد: مرز دو کشور که طولانی است را یک فرصت می‌دانیم و معتقدیم در جهت رفاه دو ملت به‌ویژه مرزبانان به کار گرفته شود سفر کوتاه من و نخست‌وزیر به مرزها برای بازدید و توسعه بازارچه‌های مرزی بود این کار می‌تواند افزایش یابد گام های برداشته شده کافی نیست و باید این گامها در جهت امنیت مرز و رفاه مردم دو کشور ادامه یابد.

نخست وزیر پاکستان در نشست خبری مشترک با آیت‌الله رئیسی گفت: بعد از انتخاب دولت جدید پاکستان برای اولین بار است که یک مقام عالی‌رتبه به کشور ما می‌آید و این موجب افتخار ماست. چشم ما روشن و دل ما شاد.

محمدشهباز شریف در ادامه بیان کرد:..از رهبر معظم ایران که پشتیبان حق آزادیخواهی مردم کشمیر را در نظر داشتند، تشکر می‌کنم. «محمد شهباز شریف» نخست‌وزیر پاکستان در این نشست خبری گفت: جناب آقای رئیس‌جمهور! شما در فقه و حقوق‌دانش دارید؛ ما در زمینه بهبود زندگی مردم کشورهای خود با داشتن اصول برای فروع آنها همکاری خواهیم کرد...

۷- فراشباشی وزارت‌خارجه رژیم درباره حمله به پایگاه هوایی رژیم در اصفهان: عرض کردم من در جایگاهی نیستم در این رابطه اظهارنظر بکنم. مقامات ذی‌ربط اعلام کردند که این عملیات ایذایی هیچ‌گونه خسارتی نداشته نمی‌توانم حتی اسم عملیات بگذارم، یک اقدام ایذایی و شیطنت آمیز و بی‌ارزش نظامی.

کنعانی در مورد سفر رئیسی به پاکستان: همکاریهای امنیتی مبارزه با تروریسم یکی از اولویت‌های مشترک و هم‌چنین تقویت و تحکیم امنیت در مرزهای طولانی مشترک از اولویت‌های مهم که در این سفر هم محل گفتگو و تبادل نظر میان رؤسای دو کشور و هم‌چنین هیأت عالی‌رتبه همراه با همتایان خودشان خواهد بود.

در مورد لایحه مک کال «صلح قرن بیست و یکم»

به‌عنوان یک بسته جامع تحریمی علیه ایران

دولت آمریکا و نهادهای قانونی این کشور به تحریم‌ها عادت کردند.

بقول ما ایرانی‌ها ترک عادت موجب مرض است.

خبرنگار الجزیره: به حادثه اصفهان اشاره کردید سؤال دارم این‌که بعد از اون حادثه آیا بین جمهوری اسلامی ایران با آمریکا تبادل پیامها رخ داده...

کنعانی: من عرض کردم اساساً در این زمینه این موضوع ارزش در واقع اقداماتی در این سطح نداشت یک عملیاتی بود که ما چه بسا مشابه این را نمی‌توانم حتی اسم عملیات بگذارم یک اقدام ایذایی و شیطنت امیزی که چه بسا مشابه این را در درجات مختلف هم پیش از این داشتیم عرض کردم رژیم صهیونیستی و هیچ طرف دیگری هم مسئولیت این موضوع را قبول نکرد و سیستم دفاع ضدهوایی جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خود به‌طور حرفه‌یی عمل کرد و طرف اقدام کننده و دشمن به هیچ سطحی از هدف در این زمینه دست پیدا نکرد و لذا از نظر من یک اقدام بی‌ارزش از منظر نظامی است.

کنعانی در مورد سفر رئیسی به پاکستان: همکاریهای امنیتی مبارزه با تروریسم یکی از اولویت‌های مشترک و هم‌چنین تقویت و تحکیم امنیت در مرزهای طولانی مشترک میان دو کشور از اولویت‌های مهم نیز که در این سفر هم محل گفتگو تبادل نظر میان رؤسای دو کشور و هم‌چنین هیأت عالی‌رتبه همراه با همتایان خودشان خواهد بود.

خبرنگار یمن: سردار احمد حق‌طلب که به‌عنوان مسئول حفاظت مراکز هسته‌یی ایران اعلام کرد احتمال تجدید نظر در سیاست‌های هسته‌یی ایران وجود دارد سؤالم اگر تهدیدهای اسراییل بیشتر شود و ادامه کند آیا ایران گامی به سوی تغییر در دکترینی هسته‌یی خود برمی‌دارد؟

کنعانی: جمهوری اسلام ایران دکترین هسته‌ای کاملاً واضح و روشن هست ما استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌یی را حق مسلم خود می‌دانیم و. اساساً موضوع سلاح هسته‌یی در دکترین نظامی جمهوری و دکترین در واقع دفاعی جمهوری اسلامی ایران هیچ جایگاهی ندارد بارها و بارها مواضع جمهوری اسلامی ایران در این راستا اعلام شد و تغییری در این دکترین رخ نداده است.

خبرنگار: سؤال بعدی درباره اسراییل هست آیا به نظرتان درگیریها مستقیم بین ایران و اسراییل به پایان رسیده یا خیر و در چه شرایط ممکن است دوباره این درگیریها باشد؟

... از نظر جمهوری اسلامی ایران این عملیات پایان یافته تلقی می‌شود اما اگر رژیم غاصب صهیونیستی خطای دیگری مرتکب بشود پاسخ بعدی جمهوری اسلام ایران محکمتر و قوی‌تر خواهد بود و لذا از منظر جمهوری اسلامی ایران پاسخ مشروح و تنبیه متجاوز در این مرحله تمام شده است...

سؤال: برخی رسانه‌های غربی بر این ادعا هستند که به بخشی از سامانه پدافندی در اصفهان و بخش راداریش آسیبی وارد شده با وجود تکذیبهای پیشینی که رخداده موضع وزارت امور خارجه در این خصوص چیه؟

کنعانی: من عرض کردم من در جایگاهی نیستم در این رابطه اظهارنظر بکنم مقامات ذی‌ربط اعلام کردند که این اقدام و عملیات ایذایی هیچ‌گونه در واقع خسارتی نداشته و سامانه‌های دفاعی جمهوری اسلامی ایران به وظیفه خودشون عمل کردند و لذا از نظر ما این موضوع ارزش پردازش ندارد.

خبرنگار نور نیوز: روز شنبه نمایندگان مجلس آمریکا یک قانونی را تحت عنوان صلح قرن بیست و یکم به تصویب رساندند که آمریکا گفته که این یک بسته جامع تحریمی علیه ایران هست با توجه به این تصویب آیا می‌تونه این تصویب قانون به‌معنی توقف کامل مذاکرات رفع تحریم‌ها علیه که در دولت سیزدهم بوده باشه و این‌که تصویب این قانون چه ارتباطی با تنشهای اخیر ایران با رژیم صهیونیستی می‌تونه داشته باشه و واکنش ایران به این اقدام آمریکا چه خواهد بود.

کنعانی: بالاخره دولت آمریکا و نهادهای قانونی این کشور به تحریم‌ها عادت کردند و به‌قول ما ایرانی‌ها از قدیم گفتن ترک عادت موجب مرض است بالاخره خدا انشاالله شفا عنایت بکنه.

۸- سرکرده سپاه پاسداران در لرستان: ما بحث گروهها و مجاهدین را داشتیم که به‌صورت ویژه سپاه علیه اینها ورود کرد. و در آن جا مجموعه سپاه واقعاً مورد تحسین و تشویق حضرت امام قرار گرفت. در بحث خارج از مرزها شاید بشود گفت تحقق آن فرمان و آن پیام امام بود که به هرحال این انقلاب بایستی به دنیا صادر شود.

. بایستی می‌رفتیم خارج از مرزها و این بحث تشکیل سپاه قدس بود که به هرحال در ادامه تشکیل و تشکیل اون چارچوبهای اصلی سپاه این بخش هم الحمدالله راه‌اندازی در بحث خارج از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و شاید بشه گفت یک بخشی تحقق اون فرمان و اون پیام امام که به هرحال این انقلاب بایستی به دنیا صادر بشه و این سپاه قدس شاید یکی از نقش‌هایی که بایستی ایفا می‌کرد با اقداماتی که در برخی از کشورها انجام می‌شد این نقش را به‌خوبی اجرا کردند .

۹- تهران -اهواز -اراک –اردبیل- رشت- کرمانشاه – سنندج- تبریز

تظاهرات بازنشستگان مخابرات علیه ستم و غارتگری رژیم آخوندی -دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان تهران – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

بازنشستگان اهواز – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

فریاد بازنشسته اجرای آیین‌نامه

اجرای آیین‌نامه حق مسلم ماست

تا حق خود نگیریم دوشنبه‌ها می آیم

از خوزستان تا تهران مرگ بر مدیران

می جنگیم می میریم سازش نمی‌پذیریم

بازنشستگان اردبیل – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت پردرآمد چه بر سر تو آمد

اجرای آیین نامه حق مسلم ماست

بازنشسته دادبزن حقتو فریاد بزن

وعده وعیدکافیه سفره ما خالیه

معیشت و خوار و بار به روز باید گردد

سهامدار خیانت می‌کند وزیر حمایت می‌کند

تا حق خود نگیریم دوشنبه‌ها می آیم

حقوق بازنشسته فقط برای یک هفته

بازنشستگان رشت – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شعار: بازنشسته داد بزن حقتو فریاد بزن

تا حق خود نگیریم از پا نمی‌نشینیم

تا حق خود نگیریم دوشنبه‌ها می آییم

مدیر بی‌لیاقت استعفا استعفا

سلطانی دروغگو حاصل وعده هات کو

نه سازش نه تسلیم اجرای آیین‌نامه

بازنشستگان اراک – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

نه مجلس نه دولت نیستن بفکر ملت

بازنشستگان کرمانشاه – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

بازنشستگان سنندج – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

وزیر بی‌لیاقت ننگت باد ننگت باد

بازنشستگان تبریز – ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

شرکت پردرآمد چه بر سر تو آمد

۱۰-تحولات جنگ در منطقه ـ ۳اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه از کشته شدن دهها تن بر اثر بمباران و گلوله بارانهای شهرهای ر فح و خان یونس در جنوب و اردوگاههای نصیرات و المغازی در مرکز نوار غزه توسط اسراییل خبر داد. این منبع نوشت طی حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل در غزه ۵۴ فلسطینی کشته و ۱۰۴ تن مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین آخرین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه تا روز دوشنبه را ۳۴ هزار و ۱۵۱ کشته و ۷۷ هزار و ۸۴ مجروح اعلام کرد

دکتر محمود الهباش مشاور محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مصاحبه با العربیه بر نمایندگی مردم فلسطین توسط سازمان آزادیبخش فلسطین تأکید کرد و گفت: . موضوع نمایندگی سیاسی فلسطین و رسمی و ملی تعیین‌تکلیف شده است. سازمان آزادیبخش فلسطین تنها نماینده مردم فلسطین است که شرعاً و قانوناً به‌نام مردم فلسطین حرف می‌زند.

. غزه مسئولیت ماست کما این‌که کرانه غربی مسئولیت ماست و هم‌چنین بیت‌المقدس مسئولیت ماست. کل این منطقه مسئولیت سازمان آزادیبخش فلسطین است.

. .چه کسی این وضعیت را در غزه ایجاد کرد؟ آمریکا و اسراییل این وضعیت را ایجاد کردند حماس تنها یک وسیله است که موضع دولت فلسطین را تضعیف و فلسطینیان را شقه کنند. ولی به‌رغم همه اینها مردم فلسطین متحد هستند و موضع فلسطین متحد و ثابت است.

. ما به طرفهای خارجی می‌گوییم اجازه بدهید که ما موضوع حماس را فلسطینی و داخلی حل کنیم.

.مردم فلسطین در غزه زیر قتل‌عام هستند ولی طرفی که مسئولیت همه این مصیبت ها را برعهده دارد طرف‌هایی هستند که باعث شقه در صفوف فلسطینیان شدند که آمریکا و اسراییل و برخی کشورهای منطقه این کار را با استفاده از حماس انجام دادند مسئولیت برعهده طرفهایی است که بر ادامه این شقه اصرار دارد و نمی‌گذارند که موضوع فلسطین و همه سرزمین فلسطین شامل قدس و غزه و کرانه غربی به‌صورت عادلانه حل شود.

.دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز دوشنبه خبر داد فرودگاه نظامی نیروهای آمریکا در پایگاه خراب الجیر واقع در شمال شرق سوریه هدف حملات شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران قرار گرفت.

. این منبع افزود شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران ابتدا تلاش کردند پایگاه نیروهای آمریکایی را با پهپادهای جنگی هدف قرار دهند. اما پس از رهگیری و ساقط شدن پهپادها توسط پدافندهای آمریکایی، با شلیک چند موشک فرودگاه پایگاه خراب الجیر را هدف قرار دادند. .

. العربیه نیز روز دوشنبه در گزارش جداگانه‌ای خبر داد: پایگاه خراب الجیر توسط شبه‌نظامیان عراقی وابسته به رژیم ایران و با شلیک ۵ موشک از شهر زومار در عراق هدف قرار گرفت. ساعاتی پس از این حمله، پایگاه عین الاسد در عراق هدف حمله پهپادی شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در عراق قرار گرفته است.

خبرگزاری رویترز در همین باره گزارش داد: دو منبع امنیتی عراقی و یک مقام آمریکایی به رویترز گفتند که حداقل پنج موشک روز یکشنبه از شهر زمار عراق به سمت پایگاه نظامی آمریکا در شمال شرق سوریه شلیک شد.

این حمله یک روز پس از بازگشت محمد شیعه السودانی، نخست‌وزیر عراق، از سفر به ایالات متحده، جایی که با رئیس‌جمهور جو بایدن در کاخ‌سفید دیدار کرد، صورت می‌گیرد.

رویترز افزود: حمله به نیروهای آمریکایی اولین حمله از اوایل فوریه است که گروه‌های تحت حمایت رژیم ایران در عراق حملات خود را علیه نیروهای آمریکایی متوقف کردند. این حملات پس از انفجاری مهیب در یک پایگاه نظامی در عراق در اوایل روز شنبه رخ داد که یکی از اعضای یک نیروی امنیتی عراقی شامل گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران را کشت.

۱۱- رئیسی در جلسه هیأت دولت جلادان با تأکید بر سرکوب به بهانه خمینی ساخته بدحجابی گفت: موضوع عفاف و حجاب تکلیفی شرعی، قانونی و سیاسی است و در توجه به آن هیچ‌گونه تردیدی وجود ندارد و از همه بخشهای فرهنگی، اجتماعی، انتظام و قضایی کشور می‌خواهم عمل به وظایف محوله را مورد توجه قرار دهند.

سردژخیم اژه‌ای رئیس قضاییه جلادان به بن‌بست رژیم در پیشبرد لایحه سرکوب زنان اعتراف کرد.

وی گفت: در بهمن و اسفندماه سال قبل در جلسه مشترک با رئیسی تأکید شد که نمی‌شود مقوله حجاب را رها کرد، فلذا از فراجا خواسته شد به میدان بیاید. آیا اکنون می‌توانیم خود را کنار بکشیم بگوییم کی بود کی بود من نبودم؟

سردژخیم اژه‌ای ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

. در بهمن‌ماه سال گذشته و در اسفند سال گذشته بنده با حاج‌آقای رئیسی صحبت کردیم به‌عنوان دو مسئول دو قوه. که آقا بالاخره نمیشه که مسائل رو این‌جور رها کرد. و دعوت کردیم ار فرماندهی محترم فراجا و بعضی از نهادهای دیگر، چندین وزارتخانه هم اونجا بودند. این موضوعی که ما باهاش روبه‌رو هستیم که باز با اتفاق‌نظر هست یا نزدیک به اتفاق‌نظر هست، یک، دشمن دارد تحریکاتی انجام میده. خب اینها نمیشه که همین‌طور رها بشه. نیروی انتظامی از او خواسته شد، تأکید شد که آقا شما بیا به میدون. حالا اومده تو میدون. حالا می‌تونیم خودمون رو کنار بکشیم بگیم آقا کی بود کی بود من نبودم. ما باید کمک کنیم.

۱۲- دادستان جنایتکار رژیم در اصفهان بر اقدامات سرکوبگرانه به بهانه آخوند ساختگی بدحجابی تأکید کرد.

و گفت: وقتی مسأله حجاب، به دستاویزی برای ضربه زدن دشمنان به پیکره نظام تبدیل می‌شود و آنان با طراحی اغتشاشات پایه‌های نظام را هدف قرار می‌دهند دیگر نباید به موضوع حجاب، تنها با نگاه اجتماعی و فرهنگی نگریست بلکه این موضوع دارای ابعاد مختلف است.

دادستان جنایتکار رژیم در اصفهان افزود: اگر طرح نور به‌طور کامل و صحیح اجرا شود کسانی که اقدام به کشف حجاب می‌کنند متوجه خواهند شد نه در اجتماع می‌توانند به‌سادگی تردد داشته باشند نه خدماتی از ادارات، نهادها و اصناف دریافت خواهند کرد.

تشدید سرکوب زنان به بهانه آخوند‌ساخته بدحجابی برای حاکم کردن جو خفقان و مقابله با قیام، جنگ گرکها در درون رژیم را تشدید کرده است.

محمودزاده عضو مجلس ارتجاع با حمله به وزیر کشور رئیسی جلاد گفت: اخیراً شاهد برخورد‌های غیرمتعارف و غیرقانونی افرادی تحت عنوان حجاب بان یا گشت ارشاد در قالب طرح نور با بانوان و دختران دانشجو در سطح کشور هستیم. سؤال اینجاست که به استناد کدام قانون مأموران به خودشان اجازه می‌دهند که با این شیوه با بانوان برخورد کنند؟ تا کی می‌خواهید به این شیوه نادرست برخورد با مقوله حجاب ادامه دهید؟

احمد علیرضا‌بیگی عضو مجلس ارتجاع نیز گفت: مسئولان با راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد، در حال تجربه‌اندوزی هستند. اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، اینها هم می‌توانند با زور عکس آن را انجام دهند وی با نگرانی هشدار داد: ایجاد انشقاق در جامعه پیامد‌های شومی به همراه دارد. انتشار عکسها و فیلمهایی از برخورد گشت ارشاد با زنان در خیابان، وجهه بین‌المللی ما را دچار آسیب می‌کند و خسارتهای آن به‌مراتب بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

نوری قزلجه عضو دیگر مجلس ارتجاع نیز گفت «اگر اشاره مجریان گشت ارشاد به لایحه عفاف و حجاب باشد که این لایحه هنوز قانون نشده، لذا نمی‌توانند آن را اجرا کنند چرا که هنوز قانون نشده است.

قزلچه افزود: وقتی لایحه ۹ ماده‌ای عفاف و حجاب تبدیل به ۷۰ ماده می‌شود، طبیعی است کسی که لایحه را داده، نمی‌پذیرد.

سعیدی عضو مجلس ارتجاع به تناقض رژیم در مسأله حجاب و تفاوت فضای برخورد قبل و بعد از شعبده انتخابات اعتراف کرد .

و گفت: روش برخورد با دختران با شعار‌های زمان انتخابات تناقض دارد. با گذشت یک ماه و نیم از انتخابات فکر می‌کردیم همه فارغ از پوشش حضور پیدا کنند، اما الآن چه اتفاقی افتاده است که همان افراد بد شده‌اند؟!

لطفا به اشتراک بگذارید: