مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ یکشنبه

۱-تصویب لایحه مک کال صبح از طریق قدرت درقرن بیست ویکم در کنگره آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» ارائه شده توسط مایکل مک کال رئیس کمیته خارجی را با ۳۶۱ رأی موافق در برابر ۵۷ رأی مخالف، تصویب کرد و آن را به سنای ایالات متحده فرستاد.

لایحه «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» از ۱۵ بخش تشکیل شده که ۶ بخش آن لوایحی علیه رژیم ایران است.

در صورت تصویب لایحه مک کال در سنا و امضای رئیس‌جمهور آمریکا لوایح علیه رژیم ایران نیز به قانون لازم‌الاجرا تبدیل می‌شود.

شش لایحه مربوط به ایران شامل موارد زیرین در زمینه‌های مختلف است.

لایحه «حفاظت از نفت رژیم ایران را متوقف کنید» (لایحه شیپ)

لایحه «مقابله با صادرات گسترده موشکی رژیم ایران» (لایحه مبارزه با جنایت)

لایحه «اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه و رئیس‌جمهور ایران و دفاتر متعلق به آنها به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم» (لایحه مهسا) با اشاره به عضویت رئیسی در هیأت مرگ در قتل‌عام ۱۳۶۷

لایحه «نه به تکنولوژی برای ترور»

لایحه «رهبران رژیم ایران را مورد مؤاخده قرار دهید».

لایحه «تحریم مؤسسات مالی خارجی در ارتباط با خرید نفت و تولیدات نفتی و محموله‌های ناشناس از ایران» (لایحه تحریم‌های انرژی ایران- چین)

لایحه «حفاظت از نفت رژیم ایران را متوقف کنید» از یک‌سو تحریم‌های همه‌جانبه‌ای علیه فروش نفت رژیم وضع می‌کند و از طرف دیگر مکانیزمهایی را پیش‌بینی می‌کند که راههای دور زدن تحریم‌های موجود را می‌بندد.

لایحه «حفاظت از نفت رژیم ایران را متوقف کنید» بنادر کشورهای خارجی را که کشتی‌های حامل نفت رژیم را تسهیل می‌کنند، پالایشگاههایی که نفت رژیم را تصفیه می‌کنند، افراد و شرکتهای تسهیل کننده فرآورده‌های نفتی رژیم، و همه افراد و کشتی‌ها و شرکتهایی را که به‌نحوی در انتقال نفت رژیم سهیم هستند تحریم می‌کند.

نماینده مایکل لاولر ارائه‌دهنده لایحه «حفاظت از نفت رژیم ایران را متوقف کنید» از حامیان اولیه قطعنامه ۱۱۴۸ کنگره در حمایت از مبارزه کانون‌های شورشی علیه پاسداران رژیم است.

لایحه «حفاظت از نفت رژیم ایران را متوقف کنید» این لایحه موارد زیر را به‌عنوان سیاست آمریکا اعلام می‌کند.

۱-محروم کردن رژیم ایران از توانایی شرکت در فعالیت‌های بی‌ثبات‌کننده، حمایت از تروریسم بین‌المللی، تأمین مالی توسعه و دستیابی به سلاحهای کشتار جمعی و ابزارهای ارسال این سلاحها از طریق محدود کردن صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی توسط رژیم ایران

۲-ممانعت از دستیابی رژیم ایران به اموال برای سرکوب و ارتکاب نقض حقوق‌بشر علیه مردم ایران

۳-اجرای کامل تحریم‌ها علیه نهادهایی که از بخش انرژی ایران حمایت می‌کنند.

۴-مقابله با اقدامات رژیم ایران برای تأمین مالی و تسهیل مشارکت سازمانهای تروریستی خارجی در درگیریهای جاری و فعالیت‌های غیرقانونی

لایحه «جنگ و مقابله با صادرات گسترده موشکی رژیم ایران» (لایحه جنگ با جنایت) کسانی را تحریم می‌کند که در فعالیت‌های موشکی رژیم که تا سال ۲۰۲۳ تحت تحریم سازمان ملل بوده است شرکت دارند.

هر کسی که در تأمین، فروش، یا انتقال، یا حمایت از موشکها و پهپادهای ایران درگیر بوده است تحریم می‌شود.

لایحه «جنگ و مقابله با صادرات گسترده موشکی رژیم ایران» (لایحه جنگ با جنایت) موارد زیر را به‌عنوان سیاست آمریکا اعلام می‌کند.

۱-درخواست فوری برای تمدید محدودیت‌های موشکی مندرج در ضمیمه B قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد (۲۰۱۵)

۲-استفاده از تمام اختیارات موجود برای محدود کردن قابلیت‌های تولید موشکهای بالستیک در داخل ایران

۳-مقابله و جلوگیری از انتقال تسلیحات، تجهیزات، مواد و فناوری متعارف و غیرمتعارف، تجهیزات، مواد و فناوری به، یا از ایران، و یا با دخالت رژیم ایران

لایحه «اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه و ر‌ئیس جمهور رژیم و دفاتر مربوط به آنها به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم» (لایحه مهسا) تحریم‌های فراگیر و شدیدی را علیه خامنه‌ای و بیت او و نیز رئیسی و دفتر وی و بسیاری از نهادهای تحت‌امر خامنه‌ای از جمله وزارت اطلاعات، سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، بسیج، و قوه قضاییه اعمال می‌کند.

در لایحه مهسا یکی از دلایل تحریم رئیسی ”شرکت او در کمیسون مرگ در سال ۱۳۶۷ که منجر به اعدام چندین هزار زندانی سیاسی در ایران شد“ ذکر شده است.

نماینده جیم بنکس ارائه‌دهنده این لایحه، از حامیان اولیه قطعنامه ۱۱۴۸ در حمایت از مبارزه کانون‌های شورشی علیه پاسداران رژیم است.

لایحه «اعمال تحریم علیه ولی‌فقیه و ر‌ئیس جمهور رژیم و دفاتر مربوط به آنها به‌خاطر نقض حقوق‌بشر و حمایت از تروریسم» (لایحه مهسا) از جمله افراد زیر را مورد تحریم قرار می‌دهد.

۱-ولی‌فقیه و هر مقام رسمی در دفتر ولی‌فقیه

۲-رئیس‌جمهور رژیم و هر مقام رسمی در دفتر یا کابینه او، شامل معاونین رئیس‌جمهور و وزرای کابینه

۳-هر نهاد تحت نظارت دفتر ولی‌فقیه که در تأمین مالی یا منابع نقض حقوق‌بشر یا حمایت از تروریسم درگیر است از جمله بنیادها و مجتمع های اقتصادی

۴-هر مقام رسمی از هر نهاد تحت مالکیت یا تحت کنترل ولی‌فقیه یا دفتر او

۵-هر فردی که توسط ولی‌فقیه یا دفتر وی، توسط رئیس‌جمهور رژیم ایران، یا دفتر او به یک پست دولتی یا به‌عنوان رئیس نهادهای داخل و خارج ایران منصوب می‌شود.

لایحه «نه به تکنولوژی برای ترور» صادرات یا باز صادرات کالاها و فناوریهای آمریکایی به ایران را شدیداً تحریم و ممنوع می‌کند از جمله صادرات آنچه در ساخت موشکها و پهپادهایی که در سراسر خاورمیانه و یا علیه اوکراین به کار گرفته می‌شود.

لایحه «نه به تکنولوژی برای ترور» توسط نماینده ناتانیل موران ارائه شده که از حامیان قطعنامه ۱۰۰ مجلس نمایندگان در حمایت از طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی است.

لایحه «حسابرسی از رهبران ایران» حول شفافیت سرمایه‌های مقامات رژیم و گروه‌های تروریستی وابسته به آنهاست.

لایحه «حسابرسی از رهبران ایران» توسط نماینده فرنچ هیل ارائه شده است که از حامیان قطعنامه ۱۰۰ مجلس نمایندگان است.

لایحه «تحریم مؤسسات مالی خارجی در ارتباط با خرید نفت و تولیدات نفتی و پهپاد از ایران» توسط نماینده مایکل لاولر ارائه شده است. وی از حامیان اولیه قطعنامه ۱۱۴۸ کنگره در حمایت از مبارزه کانون‌های شورشی علیه پاسداران رژیم است.

در صورتی که لایحه مک کال (۸۰۳۸) «صلح از طریق قدرت در قرن بیست و یکم» و ۶ لایحه جوف آن علیه رژیم ایران در سنا تصویب و توسط رئیس‌جمهور آمریکا امضا و به قانون تبدیل شود، سیاست دولت آمریکا در قبال رژیم ایران سراپا دگرگون می‌شود و در جهت سرنگونی رژیم سمت می‌گیرد.

۲-  خانم مریم رجوی:

خامنه‌ای برای مقابله با قیام و به‌ویژه مقاومت زنان ایران به موج اعدامهای جمعی روی آورده است. امروز دست کم ۹ زندانی و در ۱۱ روز گذشته جمعاً ۲۶ زندانی در شهرهای مختلف ایران عمدتاً به بهانه مواد مخدر حلق‌آویز شده‌اند. اعدامهای وحشیانه امروز در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته مجلس نمایندگان آمریکا لایحه پیشنهادی آقای مک کال رئیس کمیته خارجی «صلح از طریق قدرت در قرن۲۱» را به تصویب رساند که ۶ بخش آن لوایحی علیه نقض وحشیانه حقوق‌بشر، جنگ‌افروزی و صدور تروریسم توسط دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران است. ۸۴ درصد نمایندگان مردم آمریکا رأی مثبت دادند. شورای امنیت ملل متحد و اتحادیه اروپا را به اقدام فوری برای حسابرسی بین‌المللی از ملایان در ایران به‌منظور توقف ماشین سرکوب و اعدام و نجات جان زندانیان فرا می‌خوانم.

اطلاعیه دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

موج جدید اعدامها برای مقابله با قیام و فرار از عواقب جنگ‌افروزی

۹اعدام در دوم اردیبهشت و۲۶ اعدام پس از عید فطر، فراخوان به اقدام فوری برای توقف ماشین اعدام و کشتار

خامنه‌ای برای جلوگیری از قیام و ایجاد جو رعب و وحشت و برای فرار از عواقب جنگ‌افروزی که هر روز بیشتر دامنگیرش می‌شود، به ماشین جنایت و اعدام شتاب بیشتری داده است. دست کم ۹ زندانی در روز یکشنبه دوم اردیبهشت و ۲۶ زندانی در ۱۱ روز پس از عید فطر در زندانهای زنجان، اصفهان، ارومیه، همدان، مشهد، قزلحصار، تبریز، اهواز، کرمان و چابهار قربانی ماشین کشتار آخوندها شده‌اند.

دژخیمان خامنه‌ای امروز یکشنبه دوم اردیبهشت ۹ زندانی را در زندانهای کرمان، قزلحصار و چابهار حلق‌آویز کردند. در این اعدام‌های جنایتکارانه احمد رضا میری، شمس‌الدین کشانی، شوکت شه بخش و یک زندانی دیگر که همگی از هموطنان بلوچ بودند همراه با یک هموطن کرد با شهرت مردانی در زندان مرکزی کرمان؛ علیرضا شهباز و علی جعفر طاهری در زندان قزلحصار و سعید جدگان و محمد انجم روز در زندان چابهار به‌دار آویخته شدند.

روز پنجشنبه ۳۰ فروردین جلادان خامنه‌ای ۴ زندانی شامل دو برادر به‌نام‌های زمان و سلام طاهری، غلام قادر سامانی و ابراهیم نورزهی را در زندان مرکزی مشهد و فریبرز دادگر را در زندانی سپیدار اهواز به‌دار آویختند. چهارشنبه ۲۹ فروردین ولی‌الله بخت‌آور در زندان مرکزی تبریز و یک زندانی در زندان قزلحصار اعدام شدند. روزهای ۲۳، ۲۵، ۲۶، و ۲۷ فروردین نیز ۱۰ زندانی توسط دژخیمان به‌دار آویخته شدند که در اطلاعیه قبلی شورا اعلام شد.

مقاومت ایران بار دیگر ملل متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین شکنجه و اعدام در دیکتاتوری جنگ‌افروز آخوندها و نجات جان هزاران زندانی زیر اعدام فرا می‌خواند. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل‌کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۳- سنای بلژیک -سخنرانی شماری از اعضای سنا -هنگام تصویب قطعنامه نقض نگران کننده و فزاینده حقوق‌بشر توسط رژیم ایران -در اجلاس رسمی سنا - جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳

سخنرانیهای اعضای سنا قبل از رأی‌گیری بر سر قطعنامه

اجلاس سنای بلژیک روز جمعه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین ۱۴۰۳) به‌اتفاق آرا «قطعنامه نقض نگران‌کننده و فزاینده حقوق‌بشر توسط رژیم ایران» را به تصویب رساند.

این قطعنامه در مارس ۲۰۲۴ توسط شماری از اعضای سنا، به سنای بلژیک ارائه شده بود.

پیش از شروع رأی‌گیری بر سر قطعنامه شماری از اعضای سنای بلژیک طی سخنانی به حمایت از این قطعنامه برخاستند و خواستار تصویب آن توسط اجلاس رسمی سنای بلژیک شدند.

سخنرانان عبارت بودند از:

سناتور لطیفه گائوچی رئیس فراکسیون حزب سوسیالیست فرانسوی زبان در سنای بلژیک

سناتور گایتان وان گویدزنهوون رئیس فراکسیون حزب لیبرال فرانسوی زبان در سنای بلژیک سناتور اوری وان دٍ وائر عضو کمیسیون خارجی سنای بلژیک از حزب دمکرات مسیحی

سناتور ریک دامز رئیس فراکسیون حزب لیبرال فلامان در سنای بلژیک و رئیس هیأت بلژیک در مجمع پارلمانی شورای اروپا

و سناتور آنیک لامبریکت از حزب سوسیالیست فلامان بلژیک

سناتور لطیفه گائوچی رئیس فراکسیون حزب سوسیالیست فرانسوی زبان در سنای بلژیک در سخنان خود از جمله گفت: اعدام‌های خودسرانه، بازداشتهای ناعادلانه و خشونت علیه معترضان مسالمت‌آمیز قابل‌تحمل نیست. استفاده از مجازات اعدام وضعیت نگران‌کننده و هشداردهنده حقوق‌بشر در ایران را برجسته می‌کند. و ارقام خود گویای افزایش هشداردهنده تعداد اعدامها هستند که در سال‌های اخیر به سطوح بی‌سابقه‌ای رسیده است. ما باید به‌صورت جمعی در همبستگی با مردم ایران که تحت ظلم و ستم وحشیانه رنج می‌برند، دست به کار شویم. ما خواستار توقف فوری اعدامها و آزادی زندانیان سیاسی هستیم. زمان پایان دادن به بی‌عدالتی ها و برقراری عدالت برای قربانیان جنایات رهبران رژیم ایران فرا رسیده است. ما باید از حقوق مردم ایران برای مبارزه با یک رژیم سرکوبگر و خودکامه حمایت کنیم. ما خواستار استقرار یک جمهوری دموکراتیک و امن در ایران هستیم که در آن حقوق‌بشر رعایت و حفاظت شود. ما به‌شدت اعمال سرکوبگرانه و خشونت‌آمیز رژیم حاکم در ایران را محکوم می‌کنیم.

سناتور گایتان وان گویدزنهوون رئیس فراکسیون حزب لیبرال فرانسوی زبان در سنای بلژیک در سخنان خود در جلسه رسمی سنای بلژیک گفت: مجازات اعدام در ایران بیش از هر جای دیگری تبدیل به وسیله‌ای مشمئزکننده و پایدار برای سرکوب سیاسی شده است.

با توجه به وخامت شدید اوضاع در داخل ایران برای آن دسته از شهروندانی که هنوز جرأت ایستادگی در برابر دیدگاههای عقب‌مانده رژیم را دارند، این متن از دولتهای مختلف کشورمان، به‌ویژه در چارچوب ریاست بلژیک بر اتحادیه اروپا می‌خواهد دست به اقدامات مشخصی بزند به‌عنوان مثال، فشار جدی به دولت ایران برای تعلیق مجازات اعدام توقف هر گونه شکنجه، از جمله خشونت جنسی یا هر رفتار ظالمانه دیگری در زندانها و در حین بازجویی، حمایت از حق مردم ایران برای زندگی در یک کشور آزاد، باثبات، بدون تبعیض و دموکراتیک که به تعهدات ملی و بین‌المللی خود در زمینه حقوق‌بشر و آزادیهای اساسی احترام می‌گذارد، قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمانهای تروریستی، موجودیت این سازمان به‌عنوان یک نهاد مجزا به آن آزادی عمل بسیار زیادی می‌دهد که باید به آن خاتمه داد. در هر صورت می‌توانید روی حمایت کامل گروه من و خودم حساب کنید.

سناتور اوری وان دٍ وائر عضو کمیسیون خارجی سنای بلژیک از حزب دمکرات مسیحی در سخنان خود گفت: آقای رئیس، همکاران. دلیل این قطعنامه سرعت نگران‌کننده اعدامها در ایران است. معتقدم امروز با ریاست بلژیک در اتحادیه اروپا باید از این نقش در جامعه بین‌المللی برای جلب توجه مجدد به وضعیت حقوق‌بشر در ایران استفاده کنیم. ما شاهد افزایش مجازات اعدام و سرکوب از زمان قیامهای سراسری در ایران در سال ۲۰۲۲ بوده‌ایم. در سال ۲۰۲۳، آماری که می‌توانیم به دست آوریم حداقل ۸۶۴.۸۶۴ نفر است این اعدامها نیز از اکتبر سال گذشته، با استفاده از جنگ غزه به‌عنوان سرپوشی برای افزایش سرکوب در داخل ایران، عمدتاً برای جلوگیری از قیامهای جدید، چرخش جدیدی به خود گرفته است.

همکاران، با قرار دادن سپاه پاسداران در لیست سیاه و حمایت بی‌دریغ از اپوزیسیون دموکراتیک ایران است که می‌توانیم رژیم را در عین حفظ حقوق مردم ایران مسئول بدانیم. پس بیایید این لحظه را غنیمت بشماریم و برای عدالت، آزادی و حقوق‌بشر بایستیم. متشکرم.

سناتور ریک دامز رئیس فراکسیون حزب لیبرال فلامان در سنای بلژیک و رئیس هیأت بلژیک در مجمع پارلمانی شورای اروپا در سخنان خود در اجلاس سنای بلژیک گفت: سپاه پاسداران عامل اصلی سرکوب علیه جامعه ایران است. علاوه بر این پشت حملات تروریستی هم هست. هم‌چنین پشت تلاش‌ها برای بی‌ثباتی ژئوپلیتیکی در منطقه هم هست. اکنون زمان آن رسیده است که سایر کشورهای عضو اتحادیه اروپا اقداماتی را برای گنجاندن آن در فهرست افراد، گروهها و نهادهای تروریستی انجام دهند.

اگر بلژیک در حال حاضر در رأس ریاست اتحادیه اروپا قرار دارد، ما می‌توانیم منتظر اقدامات مشخصی باشیم که توسط نخست‌وزیر اعلام شده است، اما آنها هم‌چنان باید اجرا شوند تا در نهایت بتوانیم آن را به‌عنوان یک سازمان تروریستی تعریف کنیم. که به نظر من می‌تواند اولین گام برای آزادی مجدد نسل‌های آینده در ایران باشد. این اولین قدم ضروری است متشکرم.

خانم سناتور آنیک لامبریکت از حزب سوسیالیست فلامان بلژیک نیز در سخنان خود گفت: حزب سوسیالیست فلامان بلژیک حمایت صریح خود را از تلاش‌های مردم ایران برای زندگی در یک کشور دموکراتیک باثبات و فراگیر که تعهدات ملی و بین‌المللی آن در زمینه حقوق‌بشر و آزادی‌های اساسی را نقض نمی‌کند، و به آن احترام می‌گذارد، اعلام می‌کند.

در پایان اجلاس روز جمعه سنای بلژیک قطعنامه نقض نگران‌کننده و فزاینده حقوق‌بشر توسط رژیم ایران به تصویب رسید.

۴-قدرت‌نمایی پوشالی خامنه‌ای در دیدار با سرکردگان نیروهای مسلح تحت‌امر برای ماستمالی حمله به پایگاه نظامی و رادار رژیم در اصفهان

خامنه‌ای ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲

. امروز به برکت فعالیت نیروهای مسلح ما، سپاه یه جور، ارتش یه جور نیروی انتظامی یه جور، بحمدالله چهره کشور در دنیا یک چهره ستودنی شده یعنی افراد گوناگون حالا کسانی هستند در همه کشورها که از حوادث جاری خودشون هم بی‌خبرند به اونها کاری نداریم. اما اون کسانی که با مسائل جاری دنیا و کشورهای مختلف و منطقه به‌خصوص آشنا هستند توی هر کشوری به ایران اسلامی که نگاه می‌کنند احساس عظمت می‌کنند. احساس شکوه می‌کنند اینها خیلی مهمه. اینی که طرف مقابل بحث پیش بیاره که نمی‌دانم تعداد موشک زدند و چند تاش خورد چند تاش نخورد اینها مسائل دست دوم است. مسأله اول ظهور قدرت اراده ملت ایران و نیروهای نظامی ایران در یک عرصه مهم بین‌المللی است این مهمه این اتفاق افتاده و اونهایی که توی قضیه ضربه خوردند و اونهایی که خیلی از این وضع جهانی کوکند ناراحتند آنها از ان جنبه ناراحتند. .

۵-مشرق وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران : رحیم‌صفوی فرمانده کل وقت سپاه در سال ۱۳۸۰ گفت با گرفتن مصوبهاز شورای امنیت ملی در یک روز از ساعت ۴ تا ۷ صبح از غرب کشوریعنی از قصرشیرین تا بصره همه پایگاهای مجاهدین را بیش از هزار موشک زدیم.

مشرق وابسته به اطلاعات سپاه پاسداران (اول اردیبهشت ۱۴۰۳) نوشت: حضور مسعود رجوی در عراق در سال ۱۳۶۵ برگ دیگری از مجاهدین خلق در بحبوحه جنگ تحمیلی بود.

از همان ابتدای استقرار مجاهدین در اشرف به‌دلیل استقرار این پادگان در عمق خاک عراق، دسترسی به آن از طریق نبرد زمینی ممکن نبود.

نخستین حمله به این مقر در سال ۱۳۶۶ رخ داد که طی آن، ۲ فروند جنگنده بمب‌افکن F-۴ (فانتوم) با پرواز از پایگاه سوم شکاری همدان محل تجمع سالیانه فرماندهان این گروه را مورد هجوم قرار دادند.

پس از آن در مرداد ۱۳۶۷ عملیات فروغ جاویدان مجاهدین به مرصاد تبدیل شد.

سه سال بعد، در سال ۱۳۷۰ بنا بر تصمیم مقامات جمهوری اسلامی، دستور حمله به مقر مجاهدین در اردوگاه اشرف صادر شد.

این طرح‌ها در زمانی اجرا شد که عراق به واسطه جنگ اول خلیج‌فارس در سال ۱۹۹۱ میلادی، تحت نظارت شدید ائتلاف بین‌المللی به رهبری ایالات متحده قرار داشت و عملاً اجرای هر یک از این عملیاتها نیاز به برنامه‌ریزیهایی به‌مراتب خاص داشت تا از ایجاد مشکلات موازی جلوگیری به‌عمل آید.

با ابلاغ دستور توسط منصور ستاری فرمانده وقت نیروی هوایی ارتش، طرح حمله به کمپ اشرف برنامه‌ریزی شد تا پاسخی به اقدامات خرابکارانه مجاهدین در غرب کشور باشد.

طی دستورالعمل عملیاتی، ۹ فروند جنگنده بمب‌افکن فانتوم از پایگاه چهارم شکاری دزفول به‌صورت دسته‌های ۳ فروندی و با فاصله زمانی ۵ دقیقه اردوگاه اشرف را مورد آماج بمبهای خود قرار دادند.

بار دیگر در ۱۸ آبان ماه ۱۳۷۳ نیروی هوایی ارتش عملیات هوایی دیگری علیه مجاهدین انجام داد.

اما پایگاه هوایی تبریز طبق دستور ستاری آماده اجرای عملیات شد.

خلبان بالا زاده فرماندهی این عملیات ر ا برعهده گرفت. ۴ فروند جنگنده بمب‌افکن تایگر به همراه یک فروند جنگنده دوکابین F۵F به سمت هدف رهسپار شدند.

این عملیات نسبت به نمونه مشابه خود در سالهای قبل تفاوتی شگرف داشت و آن هم حضور در منطقه‌ای بود که این بار تحت عنوان ناحیه پروازممنوع توسط نیروهای ائتلاف بین‌المللی به‌شدت محافظت می‌شد. شمال و جنوب عراق منطقه پروازممنوع بود و همین مسأله حساسیت عملیات را بیش از بیش می‌کرد.

شامگاه ۲۰ خرداد ماه ۱۳۷۸ و دو ماه پس از ترور صیاد شیرازی، نیروی هوایی سپاه پاسداران با همکاری وزارت اطلاعات عملیات موشکی «رضوان» را علیه مجاهدین اجرا کرد. سردار حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه طی گفتگویی در سال‌های اخیر این موضوع را رسانه‌یی کرد و گفت: «مأموریت انتقام خون صیاد را به نیروی هوایی سپاه آن زمان واگذار کردند که فرمانده نیرو احمد کاظمی و بنده هم مدیر موشکی عملیات نیرو بودم. در آن زمان چون سیستم هدایت و کنترل دقیقی نداشتیم، تعداد زیادی موشک را شلیک کردیم تا بتوانیم اهداف را بزنیم. امروز به مرحله‌ای رسیده‌ایم که با یک موشک یک نقطه را می‌زنیم اما در آن زمان باید تعداد زیادی شلیک می‌کردیم تا احتمال اصابت بالاتر برود».

اما چند ماه بعد در ۲۹ فروردین ۱۳۸۰ و همزمان با روز ارتش مرحله دوم عملیات اجرا می‌شود. سرلشگر رحیم‌صفوی فرمانده کل وقت سپاه، در گفتگویی به حملات موشکی در سال ۱۳۸۰ اشاره کرد و گفت: «با گرفتن مصوبه‎ای از شورای امنیت ملی در یک روز از ساعت ۴ تا ۷ صبح از غرب کشور یعنی از قصرشیرین تا بصره همه پایگاه‎های منافقین را بیش از هزار موشک از برد بلند تا کاتیوشا زدیم».

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس:

عملیات وعده صادق از نقاط متعددی شلیک علیه مواضع دشمن صورت گرفت. که از جهت حجم شلیک موشکها بر اساس اطلاعات موجود از تمام عملیات‌های موشکی کشور حتی حمله به مقر مجاهدین در سال ۱۳۷۸ هم گسترده‌تر بوده است.

۶-بلومبرگ ـ هفته حملات رژیم ایران و اسراییل یک تغییربازی در خاورمیانه است شکی نیست که با این حمله دوره جدیدی آغاز شده که در آن دو دشمن تمایل بیشتری برای رودررویی مستقیم با یکدیگر دارند.

بلومبرگ ۲ اردیبهشت تحت عنوان هفته حملات رژیم ایران و اسراییل یک 'تغییر بازی' در خاورمیانه است نوشت: یکی از پرتنش ترین هفته‌ها در جنگ سایه‌ای چند دهه‌ای بین رژیم ایران و اسرائیل، روز جمعه پس از این‌که تهران اعلام کرد که حمله کوچکی به خاکش توسط پهپادهای اسراییلی را شکست داده، پایان یافت.
اما هیچ شکی نیست که با این حمله دوره جدیدی آغاز شده که در آن دو دشمن تمایل بیشتری برای رودررویی مستقیم با یکدیگر دارند. نه از طریق نیابتی ها. مقامات دولتی و کارشناسان نگرانند که این وضعیت ممکن است به جنگ آشکار منجر شود.
یک مقام ارشد اروپایی هشدار داد که وضعیت هم‌چنان بسیار متشنج است و هیچ اطمینانی وجود ندارد که در صورت بروز مجدد درگیری بین ایران و اسراییل در چند روز آینده، شعله‌ور شدن تازه‌ای مهار شود.

نور نیوز رژیم –اول اردیبهشت

یک مقام مطلع گفت: فضا سازی برخی رسانه‌های غربی

در خصوص آسیب دیدن بخشی از سامانه پدافند هوایی

در جریان مقابله با چند ریزپرنده در بامداد روز جمعه کاملاً کذب است.

با هوشیاری سامانه‌های راداری و پدافندی مستقر در منطقه

ریزپرنده‌های ناشناس قبل از نزدیک شدن به حریم مناطق حساس

مورد هدف قرار گرفتند.

۷- مجلس ارتجاع طرح تقویت و توسعه سازمان سپند وزارت دفاع رژیم را که فخری‌زاده ریاست آن را برعهده داشت، تصویب کرد.

عمویی سخنگوی کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع درباره ضرورت این مصوبه گفت: هدف تشکیل این سازمان در واقع این هست که با تهدیدهای نوپدید و نوظهور و فناوریهای نویی که در حوزه‌های دفاعی و حوزه‌های امنیتی در دنیا در حال پیشرفت هست ماهم بتوانیم به اون دستاوردی داشته باشیم و بتونیم به اون ها برسیم در واقع امروز رقابت بین کشورها در حوزه‌های فناوری به یک امر راهبردی تبدیل شده و در پیشبرد این راهبرد هر کشوری سرمایه‌گذاری لازم رو می‌کنه که در لبه این فناوری قرار بگیره بخشی از این فناوریها فناوریهای آفندی است و بخشی توانمندی مقابله با تهدیدهای دشمن هست مثال می‌زنم در حال حاضر در این مجموعه روی حوزه‌های مثل لیزر مثل پدافند هسته‌یی و همین‌طور موضوعاتی مثل الکترومغناطیس یا صوت کار می‌شه دانشمندان اونجا مستقر هستند و دست‌آوردهای خودشون را به مجموعه دفاعی کشور ارائه می‌کنند.

تلویزیون شبکه خبر (رژیم) ۲/۲/۱۴۰۳

خاطرنشان می‌شود در روز ۲۵ مهر سال ۱۳۹۹ دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در آمریکا با برگزاری یک کنفرانس اینترنتی مرکز جدید اتمی رژیم آخوندی در سرخه حصار و فعالیت‌های ادامه‌دار سازمان پژوهشهای نوین دفاع موسوم به سپند را افشا کرد که بر اساس آن این مرکز هدف مشخصی که دنبال می‌کند کسب توانایی ساختن بخشی از بمب اتمی است.

افشای مرکز جدید رژیم آخوندی برای ساختن بمب‌اتمی

کنفرانس آنلاین

در دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا

واشنگتن -۲۵مهر۹۹

صحبت‌های سونا صمصامی

…افشاگری امروز ما یکبار دیگر همین واقعیت را اثبات می‌کند که برجام مانع فعالیت‌های آخوندها برای کسب تسلیحات اتمی نشد و رژیم تعهداتش خودش را که در برجام شمرده شده بود، نقض کرده است. این فعالیت‌ها از زمان توافق برجام در سال۲۰۱۵ و حتی قبل از خروج آمریکا از توافق اتمی صورت گرفته است….

صحبت‌های علیرضا جعفرزاده

…واقعیت این است که کسب تسلیحات اتمی جزء لاینفک استراتژی آخوندها برای بقای حکومتشان است. با افزایش اعتراضها در ایران که به‌روشنی آن‌را در قیام سراسری آبان۹۸ مشاهده کردیم و با تغییر تعادل‌قوا در منطقه به‌زیان رژیم آخوندی، این رژیم بیش از هر زمان دیگر به دستیابی به بمب (اتمی) نیاز دارد.

ساده‌لوحانه است که فکر کنیم با امتیاز دادن به‌رژیم و نادیده‌گرفتن موارد نقض، رژیم رفتارش را تغییر خواهد داد. این امر اتفاق نیفتاده و اتفاق نخواهد افتاد و افعی هرگز کبوتر نمی‌زاید…

سپند در فوریه ۲۰۱۱ تأسیس شد و همان سازمانی است که نظارت می‌کند بر همه تسلیحات اتمی رژیم. ما خودمان در ژوئیه ۲۰۱۱ فاش کردیم این سازمان را و بعد هم آژانس در گزارشهای بعدی خود به آن اشاره کرد و بعداً این سازمان لیست‌گذاری شد. واقعیت این است که سپند به فعالیت‌های خودش ادامه می‌دهد. ساختار کلی آن نه تنها دست نخورده است بلکه پرسنل آن هم دست نخورده است. رئیس سپند محسن فخری‌زاده است. این همان محسن فخری‌زاده است همان کسی که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دنبال مصاحبه با او بود. این خود فخری‌زاده است در کنار محمد نجار وزیر دفاع قبلی رژیم در دوره اول احمدی‌نژاد. و کنارش هم احمد وحیدی است. او هم وزیر دفاع در دروه دوم رئیس‌جمهوری احمدی‌نژاد از سپاه قدس پاسداران. هم‌چنین نعمان غلامی از سرکردگان سپاه پاسداران.

این سایت متعلق به سپند هست در منطقه سرخه حصار واقع شده. چند سال ساختار آن ادامه داشته است. نقشه تهران را اینجا با هم داریم. نقشه‌یی که شرق تهران را نشان می‌دهد. این محلی هست که سازمان سپند در سرخه حصار ساخته شده. اگر عکس را قدری بزرگتر کنیم می‌بینیم که اینجا موقعیت سایت سرخه حصاره. جالب این‌که این سایت در یک مجموعه منطقه نظامی ساخته شده. کلیت این مجموعه منطقه نظامی هست و توسط نیروهای سپاه پاسداران کنترل می‌شود.

نگاهی به خود این سایت داشته باشیم. سایت جدید هست که افشا می‌کنیم که متعلق به سپند هست. و نقش دارد در ساخت تسلیحات اتمی برای رژیم ایران و ایران آن را اینجا مخفی نگه‌داشته است. ما الآن امروز داریم آنرا افشا می‌کنیم و به‌روشنی نشان می‌دهد که پروژه تسلیحات اتمی رژیم ایران تا همین امروز ادامه دارد.

رئیس گروه ژئو فیزیک سپند فردی هست به نام دکتر محمد جواد ذاکر. او استاد دانشگاه موسوم به بهشتی هست. معاون او فردی هست به نام حامد عابر. او هم متخصص ژئو فیزیک است. گروه ژئو فیزیک سازمان سپند پروژه‌های مرتبط با آزمایش زمینی اتمی کار می‌کند. …

۸- تظاهرات بازنشستگان فولاد و تأمین اجتماعی در شهرهای مختلف

با شعار علیه رئیسی جلاد و اعتراضات سایر اقشار به جان آمده از ستم و غارتگری رژیم آخوندی

بازنشستگان اراک – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

زیر بار ستم نمی‌کنیم زندگی جان فدا می‌کنیم در ره آزادی وای از این ظلم

شش کلاسه دروغگو حاصل وعده هات کو

ننگ ما ننگ ما وزیر الدنگ ما

بازنشستگان اهواز – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ایرانو غارت کردند ما رو بیچاره کردند

حاصل کار دولت غارت جیب ملت

ننگ ما ننگ ما صدا و سیمای ما

بازنشستگان فولاد اصفهان – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

یک اختلاس کم بشه مشکل ما حل میشه

نه مجلس نه دولت نیستند به فکر ملت

حقوق ما ریالیه هزینه‌ها دلاریه

بازنشستگان تهران – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

بازنشستگان تبریز – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

متقاضیان پژو پارس تهران – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

ای شورای رقابت از ظلم نکن حمایت

. دولت خیانت می‌کنه وزیر حمایت می‌کنه

کارگران اخراجی فولاد اهواز مقابل مجلس ارتجاع – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگران اخراجی شوش – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

کارگر داد بزن حقتو فریاد بزن

سریداران مدارس – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

خدمتگذار بیدار است از ظلم وجور بیزار است

باغداران و نمایندگان چاه‌های آب تاکستان – ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳

۹- قتل یک کولبر زحمتکش کرد در نوار مرزی بانه با شلیک مستقیم پاسداران خامنه‌ای در بامداد روز یکشنبه دوم اردیبهشت ۱۴۰۳

۱۰-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲اردیبهشت ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: به دنبال حملات شدید جنگنده‌ها و توپخانه ارتش اسراییل به شهر رفح در در سحرگاه یکشنبه، دست کم ۱۶ نفر از جمله ۹ کودک کشته شدند. در این حمله بسیار از خانه‌ها ویران شد. در حملات ۲۴ ساعت گذشته اسراییل به غزه ۴۹ جان خود را از دست دادند و ۷۹ تن دیگر زخمی شدند. وزارت بهداشت فلسطین آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۴ هزار و ۹۷ کشته و ۷۶ هزار و۹۸۰ مجروح اعلام کرد.

رویترز روز یکشنبه خبر داد در حمله گسترده ارتش اسراییل به اردوگاههای طول کـَر َم و نور شمس در کرانه باختری، دست‌کم۱۴ فلسطینی جان باختند. به گزارش رویترز این یکی از سنگین‌ترین تلفات مناطق تحت اشغال اسراییل در کرانه باختری طی ماههای اخیر بوده است.

سازمان آزادیبخش فلسطین، در اعتراض به این حمله، روز یکشنبه به اعتصاب عمومی در کرانه غربی فراخواند. متعاقباً کلیه مدارس، دانشگاهها و فروشگاهها در تمامی شهرها و روستاهای کرانه غربی به‌حالت تعطیل در آمدند و مردم فلسطین دست به تظاهرات اعتراضی زدند.

وزارت بهداشت فلسطین متعاقباً اعلام کرد تاکنون ۴۶۰ فلسطینی بر اثر بمباران و یا درگیریهای نظامی اسراییل در کرانه باختری کشته شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فلسطینی نبیل ابورودینه، سخنگوی محمود عباس، بسته کمکی تصویب شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا به نفع اسراییل را محکوم کرد. وی گفت تصویب لایحه کمک نظامی ۲۶ میلیارد دلاری به اسراییل توسط مجلس نمایندگان آمریکا، منجر به تلفات هزاران فلسطینی در غزه می‌شود که آخرین مورد در شهر طولکرم در کرانه باختری است .

به‌نوشته تایمز اسرائیل شنبه شب هزاران نفر در سراسر اسراییل با حضور در خیابان‌ها علیه دولت اسراییل تظاهرات کردند. تظاهر کنندگان خواستار تشدید تلاشها برای آزادی گروگانها و انتخابات زود هنگام شدند.

سخنگوی ارتش اسراییل گفت به‌دنبال حمله حزب‌الله لبنان به مناطق غرب و شمال اسرائیل، هواپیماهای جنگنده اسراییل یک مقر حزب‌الله در ناقوره و چند پایگاه و مجتمع های نظامی آنرا در مناطق طیر حرفا، عدیسه و خیام واقع در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز یکشنبه خبر داد یک پهپاد جنگی یکطرفه که توسط شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران در سوریه به سمت پایگاه نیروهای آمریکا در حوزه نفتی کونیکو پرتاب شده بود، توسط دفاع ضدهوایی رهگیری و منهدم شد.

خبرگزاری مهر آخوندی روز ۲اردیهبشت از حمله پهپادی عوامل رژیم در عراق به اسراییل خبر داد.

این خبرگزاری نوشت: مقاومت اسلامی عراق بامداد یکشنبه به هدفی مهم در جولان اشغالی با چندین فروند پهپاد حمله کرد

۱۱- خبرگزاری فرانسه گزارش داد، در پی تشدید تنشها در منطقه، رژیم ایران سرکوب علیه زنان را شدت بخشیده است.

اعدام محکومان، دستگیری مخالفان و افزایش مجدد گشتهای اجباری پوشیدن حجاب از این جمله است: فعالان می‌گویند که رژیم ایران با شعله‌ور شدن تنشها با دشمن سرسخت خود اسرائیل، سرکوب را در داخل تشدید می‌کند.
اما این سرکوب وارد مرحله جدیدی شده است، زیرا ترس از درگیری منطقه‌یی افزایش یافته و اسراییل روز جمعه حمله آشکاری به ایران انجام داد.

راه‌اندازی طرح سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه موسوم به نور برای سرکوب زنان به بهانه خمینی ساخته بدحجابی، که با مقاومت زنان میهنمان مواجه شده است به جنگ گرگها در درون رژیم دامن زده است.

پاسدار حسن‌زاده سرکرده سپاه تهران بزرگ بر اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان میهنمان تأکید کرد و گفت: متولیان امر و گروه‌های آموزش دیده موضوع رعایت قانون و ضوابط مربوط به حجاب را به‌صورت جدی‌تر در میان اصناف، ادارات، بازار، معابر، بوستانها، تفرجگاهها و حمل و نقل عمومی تهران پی‌گیری خواهند کرد.

پیش از این نیروی سرکوبگر انتطامی طی اطلاعیه‌یی به تداوم طرح سرکوبگرانه موسوم به نور تأکید کرده و اعلام کرده بود برخی شیطنتهای رسانه‌یی توسط جریان سازی معاندین در اجرای سناریوهای ساختگی بر عزم و اراده پلیس تأثیری نخواهد داشت.

آخوند علم‌الهدی نماینده خامنه‌ای در مشهد مدعی شد: در جریان اجرای طرح نور نیروی انتظامی، یک عده افراد ناآگاه و مغرض برای این‌که اسلام را بکوبند، می‌گویند این حرکت یک برخورد زورمندانه است و این‌طور جلوه می‌دهند که بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله است؛ نخیر این‌طور نیست.

آخوند موحدی دادستان کل رژیم از اقدامات سرکوبگرانه مأموران جنایتکار نیروی انتظامی حمایت کرد و گفت: نیروی فراجا در راستای اجرای قانون عفاف و حجاب انجام وظیفه می‌کند؛ لذا به نیروهای فراجا تأکید می‌کنم که در اصلاح وضعیت عفاف و حجاب بکوشند.

از سوی دیگر باند مقابل در وحشت از فوران خشم مردمی علیه رژیم به شکوه و شکایت از اقدامات سرکوبگرانه رژیم پرداختند.

سایت حکومتی بهار نیوز با عنوان «طرح نور» یا «طرح زور» یا «طرحی کور» ؟ نوشت: چند روزی است که خیابانهای شهرهای ایران محل قدرت‌نمایی نیروی انتظامی و بگیر و ببند نسبت به زنان و دخترانی شده است که حجاب را رعایت نمی‌کنند. فراجا این طرح خود را «طرح نور» نامگذاری کرده و ادعا نموده که به تبع مطالبات مردم، اقدام کرده است.

آخوند مسیح مهاجری گرداننده روزنامه حکومتی جمهوری نوشت: مسئولان دولت و نظام برای اجرای حجاب نمی‌توانند با توسل به روشهایی از قبیل گشت ارشاد و بگیر و ببند‌های معمول موفق شوند. تا وقتی تکلیف واعظ توهین‌کننده به پیامبر و قضیه باغ ازگل را روشن نکنید، نمی‌توانید جامعه را ملتزم به دین و حجاب کنید.

علیرضا بیگی، عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد: بازگشت گشت ارشاد کار دولت است؛ وزارت کشور رأساً آن را اداره می‌کند گشت ارشاد دوباره به خیابان‌ها بازگشته و کماکان ویدئو‌هایی از برخورد‌های گشت ارشاد با مردم منتشر می‌شود.

آخوند محمد صفری، عضو مجلس ارتجاع نیز اذعان کرد: با رفتارهای چالشی یا سلیقه‌یی برخورد کردن یا اعمال فشار آن‌چنانی در موضوع حجاب هیچ نتیجه‌یی حاصل نمی‌شود.

۱۲- سعیدی عضو مجلس ارتجاع به وضعیت فاجعه‌بار استان سیستان و بلوچستان پس از سیل اعتراف کرد و گفت: در سیل جنوب سیستان و بلوچستان ۱۰ تن کشته شدند، شرایط فاجعه‌بار است. راههای ترانزیتی در برخی شهرستانها تا ۷۰ درصد تخریب شد. پلها نابود شده و آب وارد منازل شد. بسیاری برق ندارند ۴۰۰ روستا درگیر جاده هستند و بسیاری از روستا‌ها برق ندارند. دسترسی‌های مخابراتی وجود ندارد و نمی‌دانیم چه به سر مردم آمده است.

۱۳- ایمن آبادی عضو سابق مجلس ارتجاع با اشاره به دزدی‌ها در سطح سران رژیم گفت: کاش رئیسی می‌گفت که ساداتی‌نژاد وزیر کشاورزی را برای ایجاد چه مشکلاتی در وزارت کشاورزی برکنار و حذف کرد. چرا حکم دادگاه او بخشیده می‌شود؟ چرا نتیجه دادگاهش را مکتوم می‌گذارید؟

وی افزود: رئیسی بد متوجه شده است و می‌خواهد بگوید در دولت من اصلاً فساد اتفاق نمی‌افتد؛ برای مردم این مهم است که بگویند صدیقی خلاف کرد، محاکمه‌اش کردیم و نتیجه‌اش هم این شد.

سیاهکلی عضو مجلس ارتجاع به غارت و چپاول مردم توسط دولت رئیسی جلاد و طرح دلار ۱۰۰ هزار تومانی نسبت به فروپاشی اقتصادی هشدار داد گفت: اگر ارز بخواهد به ۹۰ و ۱۰۰ هزار تومان برسد ما باید حتماً فروپاشی اقتصاد را مدنظر داشته باشیم. جیب مردم دیگر جایی برای خالی کردن ندارد، جیبها سوراخ شده است. یکی می‌گفت کفگیر ما ته دیگ خورده، دیگری می‌گفت خوش به‌حال شما برای ما کفگیر دیگ را سوراخ کرده و از آن هم رد شده است. الآن به نظر من جیب مردم دیگر سوراخ شده است، تا حالا اگر ما از جیب مردم استفاده می‌کردیم، الآن دیگر این امکان نیست.

مسعود نیلی کارشناس رژیم با اشاره به این‌که در تحولات اقتصاد کلان شاهد تورم بالا و کیفیت اشتغال پایین هستیم گفت: طبقه پردرآمد به متوسط و متوسط به فقیر سقوط کرده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: