مشروح اخبارشامگاهی سیمای آزادی ـ جمعه

۱-حمله به پایگاه هوایی رژیم در شمال شرق اصفهان

منابع اسراییل: حمله موشکی بود

رسانه‌ها و مقامات رژیم: حمله پهپادی با ۳ ریز پرنده

از داخل خاک ایران انجام شده

هیچ کشته و زخمی از این حمله گزارش نشده است

اسراییل از قبل آمریکا را مطلع کرده بود.

آمریکا می‌گوید هیچ نقشی در حمله نداشت.

منابع اسراییلی می‌گویند حمله محدود و هشداردهنده بود

پایگاه هشتم شکاری در اصفهان دارای ۵ گردان است

شامل گردان ۸۱ شکاری اف ۱۴

گردان شکاری سوخوی ۳۵، گردان شکاری اف ۷

گردان آموزشی PC۷ و گردان آموزشی یاک۱۳۰

نیویورک تایمز ـ مقامات رژیم ایران حمله را کم اهمیت جلو دادند.

واکنشهای اولیه مقامات رژیم ایران و اسراییل

نشانه ای از این است که هر دو به‌دنبال تنش زدایی هستند

هیچ آسیبی به سایتهای اتمی رژیم وارد نشده است

ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان -واقعه شب گذشته حاکی از متحول بودن شرایط است.

فرانسه، چین و ژاپن -خواهان تنش‌زدایی و خویشتن‌داری شدند.

معاون وزیر خارجه فرانسه بر حق دفاع از خود اسراییل تأکید کرد.

سرلشکر بسیجی عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش رژیم:

چند شیء پرنده بود که به آنها تیراندازی شده بود.

سرلشکر بسیجی کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم

اگر اشیای پرنده مشکوکی همانند حادثه شب گذشته عرض اندام کند

از آماج قدرت پدافند ما بی‌نصیب نخواهد بود.

پهپادها و موشک‌های نقطه زن نیروهای هوایی از گنبد آهنین عبور کردند و این درس عبرتی برای اسراییل بود.

پاسدار فدوی جانشین سرکرده کل سپاه پاسداران

اگر اسراییل به حماقت خود ادامه می‌داد.

و کوچک‌ترین اقدامی انجام می‌دادند.

با شدت بسیار بیشتری اقدام متقابل صورت می‌گرفت.

و آن‌وقت نمی‌فهمیدند که چه ضربه بزرگی خورده‌اند!

آخوند نورمفیدی امام جمعه خامنه‌ای در گرگان

رسانه‌های معاند دست به دروغ‌پردازی و جوسازی زدند.

و این ریزپرنده‌ها را حمله اسراییل اعلام کردند.

اما منشاء این ریزپرنده خارج از کشور نبوده است.

آخوند حسینی امام جمعه خامنه‌ای در یاسوج: اسرائیل با فرافکنی رسانه ای

در صدد بازگرداندن آبروی از دست رفته خود است.

صدای انفجار در اصفهان یک صدای عادی بود.

هیچ اتفاق دشمن شادکنی رخ نداد.

ناظران سیاسی:

هر چند حمله اسراییل به پایگاه هشتم شکاری در اصفهان

محدود بود و تلفاتی نداشت و اسراییل آن را برعهده نگرفته

اما حاکی از تشدید وضعیت و ادامه جنگ با رژیم است.

سرکلاف تازه باز شده و ادامه خواهد یافت.

روزنامه معاریو چاپ اسراییل

در حمله موشکی رژیم ایران در شنبه شب گذشته

درصد موشکها و پهپادهای منحرف شده ۸۴درصد بوده است.

۹۹ درصد درست نبود.

معاریوـ ۵ موشک رژیم ایران به پایگاه نظامی رامون اصابت کرد .

طبق ارزیابی ماهواره‌ها حداقل یک موشک

به یکی از ساختمانهای تاسیسات اتمی دیمونا اصابت کرده

و ۲ موشک نیز به اطراف این تاسیسات برخورد کرده است.

۲-رئیسی جلاد۶۷ از استان سمنان برو گمشو ـ فعالیت کانونهای شورشی

۳-تهران ـ زن، مقاومت، آزادی ـ انفجار در قضاییه جلادان ـ مجتمع قضایی قدس

۴-رشت ـ زن، مقاومت، آزادی ـ تصویر نگاری در بلوار دیلمان

۵-زاهدان ـ فعالیت کانونهای شورشی

۱. جوانان بلوچستان آماده برای آتش و قیام و سرنگونی

۲. فریاد بلوچستان مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

۳. از زاهدان تا تهران جانم فدای ایران

۴. سرمارولایت بیرون زد سرمار را هدف قرار دهید....

۶-سیل و آبگرفتگی در ۸استان جنوبی کشور افزایش شمار قربانیان به ۱۳نفر مسدود شدن دسترسی به ۱۰۰روستا در نیکشهر

خسارات سیل در استانهای مختلف کشور به‌دلیل سیاستهای ضدمردمی رژیم آخوندی و عدم کمک‌رسانی به موقع و مؤثر گسترش یافته و تلفات سیل در نیکشهر، ایرانشهر، دشتیاری، داراب وکازرون به ۱۳تن افزایش یافته است.

به اعتراف فرماندار رژیم در نیکشهر دو نفر در منطقه عشایری هنزم و زیردان، گرفتار سیلاب شدند و پیکر بی‌جان آنها توسط مردم پیدا شد. بر اساس آخرین آمار، بخشهای بنت و ۱۸ روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند و راه دسترسی به ۱۰۰روستا در نیکشهر مسدود است.

دو کودک ۵ساله و۷ ساله در دشتیاری و ایرانشهر بر اثر سیل غرق شدند.

استاندار رژیم در سیستان و بلوچستان نیز اعتراف کرد که در ۲روز گذشته ارتباط ۳۴۶ روستای کنارک، چابهار، دشتیاری و زرآباد بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب قطع و برخی از منازل کنارک دچار آبگرفتگی شدند.

در زاهدان سیلاب مسیر قطار راه‌آهن زاهدان - میرجاوه را بست و رسانه‌های رژیم از سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در رودخانه بندر خمیر خیردادند.

پیام خانم مریم رجوی

با تسلیتها و همدردیهای صمیمانه با خانوادهٴ جان‌باختگان سیل در سیستان و بلوچستان، کرمان و دیگر استانها، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند می‌خواهم به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابند. به‌خصوص نجات کسانی که در محاصره سیل گرفتار هستند.

در حالی‌که استان سیستان و بلوچستان چند هفته است که درگیر سیل و طغیان رودخانه‌ها است، راههای ارتباطی صدها روستا قطع و دو سد تخریب شده و زمینهای کشاورزی و خانه‌های مردم را سیل فراگرفته، اما رژیم غارتگر آخوندی، کمترین اقدام مؤثری در جهت کمک به مردم سیل‌زده نکرده است.

تنها راه برای مهار کردن آثار سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی سرنگونی رژیمی است که حرث و نسل این میهن را نابوده کرده و تنها چیزی که برایش اهمیت دارد حفظ نظام منحوس ولایت فقیه است.

۷- نیوز مکس -فراخوان نمایندگان کنگره آمریکا به دولت این کشور برای به‌رسمیت شناختن حقوق مردم ایران برای ایجاد یک ایران دموکراتیک

صبح روز سه‌شنبه، ۱۴۵ نماینده کنگره از دولت آمریکا خواستند تا رژیم ایران را محکوم کند و "حقوق مردم ایران را برای ایجاد یک ایران دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی به‌رسمیت بشناسد ."
این قطعنامه که رسماً قطعنامه ۱۱۴۸ مجلس نمایندگان و با حمایت قانونگذاران هر دو حزب است، هم‌چنین از دولت می‌خواهد که «رژیم ایران را در قبال اقدامات خود از طریق ادامه اعمال تحریم‌ها پاسخگو بداند و از برنامه ده ماده‌ای مقاومت ایران برای آینده ایران حمایت کند . "
طرحی که در قطعنامه به آن اشاره شده، طرح مریم رجوی، است. این طرح ۱۰ ماده‌ای «نخستین پیش‌نویس» قانون اساسی دموکراتیک برای بعد از سرنگونی دیکتاتوری مذهبی کنونی است.
حامیان به نیوزمکس تأکید کردند که قطعنامه HR ۱۱۴۸ تاکنون ۳۰ حامی دموکرات و هم‌چنین ۱۱۵ جمهوری خواه دارد.
این قطعنامه با اشاره به این‌که جان بسیاری از ناراضیان ایرانی در آلبانی هنوز در خطر است، از دولت ایالات متحده می خواهد که «با همکاری متحد ما آلبانی، حفاظت کامل از پناهندگان سیاسی ایرانی در اشرف۳ در آلبانی را در برابر حملات تروریستی. توطئه‌ها و فشارهای رژیم ایران تضمین کند».
تام مک کلینتاک، نماینده کالیفرنیا، یکی از اولین حامیان قطعنامه، اندکی پس از ارائه قطعنامه به حامیان خود در کنگره ایالات متحده گفت. : «ما باید حداکثر فشار را بر رژیم وارد کنیم و از ارائه سرمایه بین‌المللی به رژیم خودداری کنیم.
او ادامه داد: «وما باید از تضعیف اپوزیسیون ایران دست برداریم و به آنها کمک کنیم .

۸-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ـ ۱۰ اعدام جنایتکارانه در روزهای شنبه، دوشنبه و چهارشنبه در زندانهای ارومیه، قزلحصار و مشهد-جان باختن یک زندانی محکوم به اعدام در زندان زاهدان به‌دلیل ممانعت از انتقال وی به بیمارستان

دژخیمان خامنه‌ای روز چهارشنبه ۲۹فروردین فرامرز طیب بخشه و صادق تاجیک و زندانی دیگری به نام حسین را در زندان قزلحصار و روز دوشنبه ۲۷فروردین ۵ زندانی به‌نام‌های بهروز نامدار، مصطفی عبدی، جواد بیگی، قاسم نصرالله‌زاده و علی احمدی را در زندان وکیل‌آباد مشهد حلق‌آویز کردند. شنبه ۲۵فروردین ابوذر سالم و افشین باغ شیرین در زندان مرکزی ارومیه بدار آویخته شدند.

روز سه‌شنبه ۲۸فروردین یکی از هموطنان بلوچ به‌نام احمد گرگیج که به اعدام محکوم شده بود، به‌دلیل خودداری دژخیمان از درمان او، در زندان زاهدان جان باخت. احمد گرگیج که از ۵سال پیش در زندان به‌سر می‌برد در یک‌سال اخیر از بیماری حاد قلب و کلیه رنج می‌برد. با این‌که از یکشنبه ۲۶فروردین وضعیت سلامتی او رو به وخامت گذاشت اما زندانبانان هیچ اقدامی برای انتقال او به بیمارستان نکردند.

مقاومت ایران بار دیگر ملل‌متحد و ارگانهای ذیربط و اتحادیه اروپا و کشورهای عضو را به اقدام فوری برای توقف ماشین شکنجه و اعدام در دیکتاتوری جنگ‌افروز آخوندها فرا می‌خواند. سردمداران این رژیم به‌ویژه خامنه‌ای، رئیسی و اژه‌ای به‌خاطر چهار دهه جنایت علیه بشریت و نسل کشی باید در برابر عدالت قرار گیرند.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۹-عشق و ایثار ـ حقیقت پشت انتخاب دوران جنگ ـ مقاله پروفسور حسین سعیدیان –پخش در پایان اخبار

۱۰-تحولات جنگ در منطقه ـ ۳۱فروردین ۱۴۰۳

به گزارش رویترز در اجلاس شورای امنیت، آمریکا درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل‌متحد را در شورای امنیت وتو کرد.

انگلیس و سوئیس رأی ممتنع دادند اما ۱۲کشور دیگر شامل فرانسه، ژاپن، الجزایر، روسیه، چین، موزامبیک، اکوادور، اسلوونی و مالت، به عضویت کامل فلسطین رأی موافق دادند.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین با صدور بیانیه ای آمریکا را به‌خاطر وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در ملل‌متحد محکوم کرد و آنرا نوعی «خصومت ورزی» که خاورمیانه را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد توصیف کرد.

خبرگزاری وفا نوشت: محمود عباس وتوی آمریکا را اقدامی ناعادلانه، غیراخلاقی و غیرقابل توجیه توصیف کرد و ضمن قدردانی از کشورهایی که به عضویت کامل کشور فلسطین در ملل‌متحد رأی مثبت دادند خاطرنشان کرد: این رأی بین‌المللی به حقوق ملت فلسطین، گواه این است که جهان، پای ارزشهایی هم‌چون حقیقت، عدالت، آزادی و صلح ایستاده است.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد بامداد جمعه نیروی هوایی اسراییل در یک عملیات هدفمند یک ساختمان متعلق به حزب‌الله لبنان که محل استقرار نیروهای آن بود در منطقه آیت الشعب در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد سحرگاه جمعه هواپیماهای اسراییل سامانه رادار هوایی سوریه در در حومه شرقی درعا هدف قرار دادند.

۱۱- بازگشت ونهای گشت سرکوبگر موسوم به ارشاد و اقدامات سرکوبگرانه توسط مأموران جنایتکار خامنه‌ای جنگ گرگها را تشدید کرده است.

سایت حکومتی خبرآنلاین روز پنجشنبه ۳۰فروردین با عنوان هیچکس حاضر نیست لایحه عفاف و حجاب را گردن بگیرد نوشت: غلامرضا تاجگردون، منتخب مجلس دوازدهم تأکید دارد لایحه عفاف و حجاب نه تنها اولویت اول کشور نیست بلکه اولویت تا پنجم مملکت هم نیست. وی افزود: هیچ کسی از دولت سؤال نمی‌کند که چرا این لایحه را دادید. مجلس باید بگوید این لایحه دولت است و من هک و اصلاح کردم.

سایت حکومتی انتخاب با عنوان تماشا کنید چه کسی ونهای گشت ارشاد را روشن کرد نزدیکان رئیس مجلس می‌گویند کار، کار دولت است. با پخش فیلم به جنگ گرگها اعتراف کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: