تحولات جنگ در منطقه ـ ۳۱فروردین ۱۴۰۳

به گزارش رویترز در اجلاس شورای امنیت، آمریکا درخواست فلسطین برای عضویت کامل در سازمان ملل متحد را در شورای امنیت وتو کرد.

انگلیس و سوئیس رأی ممتنع دادند اما ۱۲ کشور دیگر شامل فرانسه، ژاپن، الجزایر، روسیه، چین، موزامبیک، اکوادور، اسلوونی و مالت، به عضویت کامل فلسطین رأی موافق دادند.

محمود عباس رئیس دولت فلسطین با صدور بیانیه‌ای  آمریکا را به‌خاطر وتوی درخواست فلسطین برای عضویت کامل در ملل متحد محکوم کرد و آنرا نوعی «خصومت ورزی» که خاورمیانه را به سمت پرتگاه سوق می‌دهد توصیف کرد.

خبرگزاری وفا نوشت: محمود عباس وتوی آمریکا را اقدامی ناعادلانه، غیراخلاقی و غیرقابل توجیه توصیف کرد و ضمن قدردانی از کشورهایی که به عضویت کامل کشور فلسطین در ملل متحد رأی مثبت دادند خاطرنشان کرد: این رأی بین‌المللی به حقوق ملت فلسطین، گواه این است که جهان، پای ارزشهایی هم‌چون حقیقت، عدالت، آزادی و صلح ایستاده است.

سخنگوی ارتش اسراییل اعلام کرد بامداد جمعه نیروی هوایی اسراییل در یک عملیات هدفمند یک ساختمان متعلق به حزب‌الله لبنان که محل استقرار نیروهای آن بود در منطقه آیت الشعب در جنوب لبنان هدف قرار داده است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه خبر داد سحرگاه جمعه هواپیماهای اسراییل سامانه رادار هوایی سوریه در در حومه شرقی درعا هدف قرار دادند.

 

محمود عباس 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: