سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشور افزایش شمار قربانیان به ۱۳نفر و مسدود شدن دسترسی به ۱۰۰ روستا در نیکشهر

خسارات سیل در استانهای مختلف کشور به‌دلیل سیاست‌های ضدمردمی رژیم آخوندی و عدم کمک‌رسانی به موقع و مؤثر گسترش یافته و تلفات سیل در نیکشهر، ایرانشهر، دشتیاری، داراب و کازرون به ۱۳تن افزایش یافته است.

به اعتراف فرماندار رژیم در نیکشهر دو نفر در منطقه عشایری هنزم و زیردان، گرفتار سیلاب شدند و پیکر بی‌جان آنها توسط مردم پیدا شد. بر اساس آخرین آمار، بخشهای بنت و ۱۸ روستای دهستان چاهان در خاموشی کامل و فاقد شبکه مخابراتی هستند و راه دسترسی به ۱۰۰ روستا در نیکشهر مسدود است.

دو کودک ۵ ساله و۷ ساله در دشتیاری و ایرانشهر بر اثر سیل غرق شدند.

استاندار رژیم در سیستان و بلوچستان نیز اعتراف کرد که در ۲ روز گذشته ارتباط ۳۴۶ روستای کنارک، چابهار، دشتیاری و زرآباد بر اثر بارش شدید باران و بروز سیلاب قطع و برخی از منازل کنارک دچار آبگرفتگی شدند.

در زاهدان سیلاب مسیر قطار راه‌آهن زاهدان - میرجاوه را بست و رسانه‌های رژیم از سقوط وحشتناک کامیون نفت‌کش در رودخانه بندر خمیر خیردادند.

پیام خانم مریم رجوی :‌

با تسلیتها و همدردیهای صمیمانه با خانوادهٔ جان‌باختگان سیل در سیستان و بلوچستان، کرمان و دیگر استانها، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند می‌خواهم به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابند. به‌خصوص نجات کسانی که در محاصرهٔ سیل گرفتار هستند.

در حالی‌که استان سیستان و بلوچستان چند هفته است که درگیر سیل و طغیان رودخانه‌ها است، راههای ارتباطی صدها روستا قطع و دو سد تخریب شده و زمینهای کشاورزی و خانه‌های مردم را سیل فراگرفته، اما رژیم غارتگر آخوندی، کمترین اقدام مؤثری در جهت کمک به مردم سیل‌زده نکرده است.

تنها راه برای مهار کردن آثار سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی سرنگونی رژیمی است که حرث و نسل این میهن را نابوده کرده و تنها چیزی که برایش اهمیت دارد حفظ نظام منحوس ولایت فقیه است.

 

سیل در شهرهای ایران (1) 

 

سیل در نیک شهر 

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: