مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ پنجشنبه

۱-استان سمنان جای رئیسی نیست جای او در دادگاه خلق است

رئیسی جلاد ۶۷ از سمنان برو گمشو-۳۰ فروردین ۱۴۰۳

۲- رئیسی جلاد در سمنان ۳۰ فروردین۱۴۰۲

....دشمن تلاش می‌کنه مردم رو ناامید کند با روش‌های مختلف تلاش می‌کنه یأس را در دل جوانان عزیز ما به جای امید بگذاره .

در وعده صادق این به دشمن یک پیام داره پیام آن است که تولید کننده و فعال اقتصادی ما در سنگر تولید و رزمنده و مبارز و مجاهد ما در سنگر مبارزه با دشمنان مبارزه با رژیم صهیونیستی با یک دنیا امید حرکت می‌کنند و یقین داریم با نگاه به ما می‌توانیم همه مسائل حل خواهد شد ....دیروز نگاه این نبود برخی می‌گفتند ننویسید بالای موشک‌هایتان مرگ بر اسرائیل ممکنه بعضی ها حساس بشوند ولی امروز موشک‌های ما داره به قلب رژیم صهیونیستی فرود میاید ...

۳- سیل و آبگرفتگی در ۸ استان جنوبی کشورکشته شدن ۴ هموطن دیگر در هرمزگان

 افزایش تعداد قربانیان و مفقودین در ۲ استان -برق ۲۲۸ روستا در مناطق مختلف بلوچستان قطع شد.

استان‌های بوشهر، خراسان رضوی و جنوبی، سیستان و بلوچستان، فارس، کرمان، هرمزگان و یزد دچار سیل و آبگرفتگی شدید شدند.

روزنامه اطلاعات رژیم خبر داد با مرگ ۳ نفر در هرمزگان شمار قربانیان به ۶ نفر رسیده است.

فرماندار رژیم در کنارک اعتراف کرد: بارندگی های ۴۸ساعت گذشته موجب آبگرفتگی شدید خانه ها در شهر کنارک، محاصره روستاها و قطعی برق و تلفن در سطح شهرستان کنارک شد.

سخنگوی مدیریت بحران رژیم گفت: آب حدود ۷۰ روستا به دلیل گل آلود شدن قطع شده است.

مدیر برق رژیم در سیستان و بلوچستان نیز گفت: شبکه برق ۲۲۸ روستای مناطق مختلف سیل زده بلوچستان قطع است.

به گزارش رسانه های محلی روز چهارشنبه ۲۹ فروردین، هفت کودک دانش آموز اهل روستای تلمیشان از توابع شهرستان کنارک، در جریان  سیل در رودخانه کهیر گرفتار شده بودند. تماس‌های مکرر اهالی با نهادهای  حکومتی و کارگزاران رژیم برای نجات کودکان به جایی نرسید و  هموطنان با قایقهای محلی به کمک آنها شتافتند و ۷کودک را که زیر۱۲سال سن داشتند نجات دادند.

پیام خانم مریم رجوی

با تسلیتها و همدردیهای صمیمانه با خانوادة جان‌باختگان سیل در سیستان و بلوچستان، کرمان و دیگر استانها، از عموم مردم به‌ویژه جوانان غیرتمند می‌خواهم به کمک هموطنان سیل‌زده بشتابند.   بخصوص نجات کسانی که در محاصرة سیل گرفتار هستند.

در حالیکه استان سیستان و بلوچستان چند هفته است که درگیر سیل و طغیان  رودخانه‌ها است، راههای ارتباطی صدها روستا قطع و دو سد تخریب شده و زمینهای کشاورزی و خانه های مردم را سیل فراگرفته، اما رژیم غارتگر آخوندی، کمترین اقدام موثری در جهت کمک‌ به مردم سیل‌زده نکرده است.

تنها راه برای مهارکردن آثار سیل و زلزله و دیگر حوادث طبیعی سرنگونی رژیمی است که حرث و نسل این میهن را نابوده کرده و تنها چیزی که برایش اهمیت دارد حفظ نظام منحوس ولایت فقیه است.

۳۰-۳فروردین ۱۳۵۴- تیرباران و شهادت ۹زندانی قهرمان درتپه‌های اوین توسط دژخیمان سلطنت منفور پهلوی

بیژن جزنی و یاران فدایی

 حسن ضیا ظریفی، عزیز سرمدی، سعیدکلانتری،

عباس سورکی،  محمد چوپان زاده، احمد جلیل افشار

مجاهدان شهید

فرمانده کاظم ذوالانوار عضو مرکزیت در سال۱۳۵۰- ۱۳۵۱

 و مصطفی جوان خوشدل از مسئولان شبکة محلات و بازار تهران

سخنرانی تاریخی سردار شهید خلق موسی خیابانی

در سالگرد شهیدان در تهران

۳۰ فروردین۱۳۵۹

موسی خیابانی : ممکن است ما را بکشید، ممکن است ما را زندانی بکنید. اما نه، مجاهدین از بین رفتنی نیستند. مگر گذشته نشان نداد؟ این فکر باقی ماندنی است چون حقه. این فکر جای خودش را در جامعه و تاریخ باز خواهد کرد.

تهران-خانه پدری مجاهد شهید ناصر صادق-۳۰ فروردین۱۳۵۹

در فرود آمدن چماق و گلوله سربی بر پیکر حقیقت جوی عباسها و عین الله

 در ورای فریادهای ”یا للمسلمین پس کجایید“ مسعود....

   برادر  مجاهد مسعود  رجوی  در سخنرانی د ردانشگاه تهران

...مسعود رجوی:  یا للمسلین پس کجایید چرا صداتون در نمیاد ...

سخنان سردار  موسی خیابانی:

در جزوات سیاه، به سیاهی قلب مرتجعین دست اندرکار منافق

 همگام با پر شدن بی دریغ صندوقها از آراء تقلبی آقایان

ماورای وقاحت شاه‌پرستان و ساواکی‌ها

در بالا بردن عکس سردژخیم ساواک پرویز ثابتی

در کنار تصاویر منحوس شاه و بچه شاه در مونیخ

با تیتر «کابوس تروریست‌های آینده»

مونیخ -۳۰ بهمن ۱۴۰۱

گواهی ۱۷۵ تن از  زندانیان سیاسی مجاهد در شکنجه‌گاههای شاه

در باره سردژخیم ساواک پرویز ثابتی

جنایتکاران بجای قرار گرفتن در برابر عدالت و کیفر

 اکنون در معیت بچه شاه طلبکاری هم می‌کنند

 ۱۷۵زندانی سیاسی مجاهد خلق که سالیان در زندان‌ها و شکنجه‌گاههای شاه خائن به سر برده اند اعلام کردند: با یادآوری‌تجارب شخصی و مشاهدات خود از شکنجه‌های وحشیانه انقلابیون توسط ساواک از جمله قهرمانانی که زیر شکنجه به‌شهادت رسیدند، در هر دادگاهی آماده شهادت دادن و اثبات این واقعیت هستند که پرویز ثابتی و همدستانش مسئولان و آمران و عاملان جنایت علیه بشریت‌اند.

۱۷۵زندانی مجاهد در زمان شاه : تبلیغات نفرت‌انگیز برای موجه جلوه دادن این جرثومه نظام شکنجه و کشتار، افشاگر ماهیت تلاشهایی است که می‌خواهد بقایای دیکتاتوری پیشین و ولیعهد شاه مدفون را با بهره‌برداری از جنایت‌های بی حد و حصر خمینی و خامنه ای، دموکرات جا بزند و با نیرنگ وکالت و همکاری نیروی انتظامی و سپاه پاسداران ولایت و ریزشی‌های اصلاح‌طلب، انقلاب دموکراتیک نوین مردم ایران را ملوث و آن را مصادره و سرقت کند .

اعتراف بهمن نادری پور(تهرانی)

شکنجه گر ساواک

در رابطه با واقعه ۳۰فروردین ۱۳۵۴

نادری پور (معروف به تهرانی) شکنجه گر ساواک

...پرسیدیم کدوم عملیات عملیات چی؟ عنوان کرد که این عملیات رو پرویز ثابتی مدیرکل وقت ساواک به طور کامل در جزییاتش قرار داره و تمام مسائل رو خودش پیش‌بینی کرده تصویب کرده و مقامات دیگه هم میدونن و سرهنگ وزیری رئیس وقت زندان اوین هم در جریان ماجرا هست و پرسیدیم چی هست جریان گفتش که همونطور که عده‌ای از رفقای ما به وسیله این سازمانهای مبارز و مجاهد ترور شدن و از بین رفتن در نظر گرفته شده تعدادی از زندانیان سیاسی نیز مورد تهاجم قرار بگیرن و کشته بشن و بلافاصله هم اعلام کرد چون همه شما دیگه این موضوع رو میدونید هیچکس حق نق و نوق نداره و همه ما هستیم. خب عده‌ای هم مثل من که دیگه یکساعت یا دوساعت قبل از جریان در این ماجرا قرار گرفته بودیم دیدیم که اگر بخواهیم عملی یا انعکاسی انجام بدیم مسلماً با توجه به اینکه در جریان کار قرار گرفتیم خطرات جانی برای ما در بر داشت بعداً به شعبانی یا حسینی و رسولی که اسم حقیقی‌اش نوذری هستش گفت که برن زندانیان رو از اوین تحویل بگیرن این‌ها رفتن و ما هم در قهوه خانه اکبر اوینی که نزدیک همون زندان اوین هست به انتظار ایستادیم پس از اینکه این‌ها زندانی‌ها رو تحویل گرفتن اومدن و سرهنگ وزیری هم در حالی که لباس فرم ارتشی خودش رو پوشیده بود اومد و از طریق جاده‌ای که از داخل قریه اوین می‌گذشت به بالای ارتفاعات بازداشتگاه اوین رفتیم در اونجا این زندانیان رو در حالیکه دست‌ها و چشمهاشون بسته شده بود از مینی بوس پیاده کردند و همه رو در یک ردیف روی زمین نشوندن نمیدونم عطارپور نفر اول بود یا سرهنگ وزیری که با یک مسلسل یوزی که به اونجا آورده شده بود رگبار رو به روی اونها خالی کرد...

نفر دادگاه: به روی همه شون یا...

تهرانی: به روی همه شون به روی همه شون رگبار رو به روی همه خالی کرد من هم نفر چهارم یا پنجم بودم که مسلسل رو به دست من دادن من و رسولی چشم‌بندها و دست‌بندهای این‌ها رو با در سوزوندیم و از بین بردیم و بعداً اجساد این شهدا به داخل مینی بوس منتقل شد که بعداً حسینی و رسولی اونها رو به بیمارستان ۵۰۱ ارتش منتقل کردن...

۴- گفتگو با مریم جوان خوشدل دربارة مجاهد شهید مصطفی جوان خوشدل

...وقتی مادرم فوت میکنه و می برن.  چون وصیت کرده بوده که پیش مصطفی دفن بشه وفتی خاک را کنار میزنن. با جمجمه سوراخ شده مصطفی مواجه میشن که یکی از ناظرین اونجا ازاین صحنه عکس میگیره . بعدا هم ، این عکس را من دارم و میخوام نشون شما بدهم و این نشان میده که شاه خائن دروغ محض میگفته که اینها درحین فرار از تپه های اوین شهید شدن . اینها همه شون به رگبار بسته شدن روی تپه های اوین و بعد هم همه شون تیر خلاص زده شدن که  توی این عکس کاملاً روشن هست.   

  ...همان سال ۵۷  بعد از آزادی از زندان برادر مسعود آمدند دیگه مادرم خیلی با شوق زیاد برادر را می بوسیدند و می گفتند تو  بوی مصطفی را می دهی و اونجا برادر با مادرم  خیلی صمیمی وارد صحبت شدند خیلی عاشقانه از مصطفی و خاطرات مصطفی برای مادرم گفتند ...  .  

...در واقع شکنجه های مستمری که مصطفی می شده و وقتی بر می گشته به اتاق برمی‌گشته به سلول برادر بهش رسیدگی می کرده و البته این خط ثابتی بوده که بطور مستمر یک خط در میون ساواک بین مصطفی و برادر اینها را می برده به اتاق شکنجه و شکنجه می کرده . بر می گردونده.

 و وقتی که حالا من شکنجه مصطفی که یادمه برادر تعریف می کردن برای مادرم می گفتن وقتی که می اومد من پتو را می پیچیدم دور پاهای مصطفی و التیام می دادم به وضعیتش....

پخش

ساعت ۲۳:۱۵ به وقت ایران 

 ساعت ۲۱:۴۵ به وقت اروپا

۵- تحریم‌های جدید انگلستان علیه رژیم -تحریم ستاد کل نیروهای مسلح -تحریم نیروی دریایی سپاه پاسداران در مجموع تحریم ۱۳ فرد و نهاد وابسته به حکومت ایران ـ آمریکا ۱۶ فرد و دو نهاد رژیم را که دست اندرکار تولید پهپاد هستند،تحریم کرد -انواع موتورهای مورد استفاده در پهپادهای شاهد ، ۵ شرکت‌ رساننده مواد به شرکت فولاد خوزستان -۳ شرکت زیرمجموعه خودروساز ایرانی گروه بهمن وابسته به سپاه پاسداران

وزرای دارایی و رؤسای بانک مرکزی گروه ۷ دولت صنعتی پس از نشست پنجشنبه ۳۰ فروردین گفتند.از هماهنگی نزدیک هر اقدام آینده برای کاهش توانایی رژیم ایران -برای دستیابی، تولید یا انتقال تسلیحات در فعالیت‌های بی‌ثبات کننده منطقه‌یی اطمینان حاصل خواهند کرد.

۶-بیانیه آمریکا و ۴۷کشور دیگر ـ اقدامات رژیم ایران تهدید جدی برای صلح و امنیت بین‌المللی

سایت سازمان ملل۳۰ فروردین گزارش داد : آمریکا  و ۴۷ کشور دیگر با صدور بیانیه‌ای حملات رژیم ایران و « شرکای شبه نظامی آن» علیه اسرائیل را به صراحت محکوم کردند و این اقدامات خطرناک و بی ثبات کننده را تهدیدی جدی برای صلح و امنیت بین المللی  خواندند.

این کشورها همچنین توقیف یک کشتی تجاری با پرچم پرتغال در نزدیکی تنگه هرمز را محکوم کردند و خواستار آزادی فوری کشتی و خدمه آن شدند.

۷- بیانیه اتحادیه اروپا اتحادیه اروپا اقدامات بیشتری را علیه رژیم ایران در ارتباط با پهپادهای بدون سرنشین و تسلیحات موشکی بکار خواهد بست.

چارلز میشل رئیس شورای اروپاما تصمیم گرفته ایم تحریمهایی را علیه رژیم ایران اعمال کنیم تا یک پیام واضح و روشن به این رژیم ارسال کنیم.

۸-وال استریت ژورنال ـ رژیم ایران خود را آماده حمله تلافی‌جویانه اسراییل می‌کند .

وال استریت ژورنال در گزارش تحت عنوان رژیم ایران خود را آمادة حملة تلافی‌جویانة اسرائیل می‌کند نوشت: تهران شروع به تخلیة پرسنلش از سایت‌ها در سوریه کرده که در آنجا سپاه پاسداران حضور زیادی دارد.

مقامات امنیتی سوریه گفتند سپاه و گروه شبه نظامی حزب‌الله مورد حمایت ایران حضور سران ارشد خود در سوریه را کاهش داده‌اند و افسران میان‌رتبه نیز از جاهای اولیة خود در کشور جابجا می‌شوند.

به گزارش وال استریت ژورنال، هم اکنون هم سپاه پاسداران تدابیر اضطراری برای تأسیسات خود در سراسر سوریه را فعال نموده است. برخی از اعضای سپاه پاسداران پایگاه‌های خود را در سوریه ترک کرده‌اند و دیگران اینکار را شب‌ها انجام می‌دهند که حملات اسرائیل محتمل است. تنها چند سرباز باقی می‌مانند تا از زرادخانه‌ها حفاظت کنند...

۹-ای بی سی نیوز آمریکا نوشت:‌ یک مقام ارشد آمریکایی به ای‌بی‌سی نیوز گفت که بعید است اسرائیل تا پس از عید فصح به رژیم ایران حمله کند، اگرچه ممکن است این زمان نیز دستخوش تغییراتی بشود. عید فصح از دوشنبه آغاز می شود و روز  ۱۱ اردیبهشت ،یعنی ۱۲ روز دیگر به پاین میرسد .
این مقام گفت که سپاه پاسداران رژیم  ایران و سایر سران رژیم همچنان در حالت آماده باش هستند و برخی در خانه های امن و تاسیسات زیرزمینی بسر میبرند.

۱۰- تلویزیون رژیم در گزارشی از سفر امیر عبداللهیان وزیرخارجه رژیم به نیویورک  اذعان کرد که پیشاپیش حمله به اسرائیل را به اطلاع آمریکا رسانده بود.

تلویزیون رژیم ۳۰ فروردین ۱۴۰۲

گوینده: وزیر امور خارجه که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فلسطین به نیویورک سفر کرده در بدو ورود گفت این نشست در سطح وزرای خارجه برگزار میشود فرصتی است برای تبیین دیدگاههای جمهوری اسلامی ایران درباره ضرورت تثبیت صلح و امنیت پایدار در منطقه واینکه وضعیت در غزه به نقطه جوش رسیده و سرریز آن درتحولات منطقه پدیدار میشود اقای امیر عبدالهیان همچنین در باره عملیات وعده صادق گفت از زمانی که درجمهوری اسلامی ایران تصمیم برای هشدار و تنبیه لازم به رژیم صهیونیستی گرفته شد امریکا رامطلع کرد .

امیر عبدالهیان :...‌به امریکاییها به صراحت وبه روشنی گفتیم که تصمیم در جمهوری اسلامی ایران در شورای عالی امنیت ملی به ریاست رییس جمهور کشورم برای پاسخ دادن به رژیم قطعی است و پیامهایی هم قبل از عملیات بین ما تبادل شد وهم بعد از اینکه اقدام انجام شدساعت تقریبا دو و نیم بامداد یکشنبه هفته جاری پیام دیگری را به ایالت متحده از مجاری دیپلماتیک ارسال کردیم و به صراحت و به روشنی به امریکا در این پیامها سعی کردیم بگوییم که اولا ما به دنبال توسعه تنش در منطقه نیستیم آن چیزی که توسعه تنش در منطقه را میتواند افزایش بدهد رفتارهای رژیم صهیونیستی است .

۱۱- پاسدار حق طلب سرکرده حفاظت و امنیت مراکز هسته ای رژیم آخوندی اعلام کرد  درصورتی که به مراکز اتمی رژیم  حمله شود ‌باعث می شود  نظام آخوندی در دکترین وسیاستهای اتمی  خود تجدیدنظر کند .   

...همانطور که اخیرا در یک اقدام جنایت‌کارانه رژیم جعلی صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در کشور سوریه حمله کرد و همه قوانین و مقررات بین‌المللی را زیر پا گذاشت، تصور اینکه مجدداً در یک اقدام مذبوحانه بخواهد به مراکز هسته‌ای کشور حمله بکنه،لازم می‌دانیم که اعلام بکنیم....

....امروز نیروهای مسلح در آمادگی کامل به سر می‌برند. مراکز هسته‌ای دشمن شناسایی شدند، اطلاعات لازم از همه اهداف در اختیار و باصطلاح دست‌ها روی ماشه شلیک موشک های قدرتمند ما برای نابودی اهداف مشخص شده است. بنابراین اینجا باید پاسخ بدیم به این تهدید که در صورتی که رژیم صهیونیستی هر اقدامی بخواهد علیه مراکز و تاسیسات هسته ما انجام بده حتماً با واکنش ما روبرو خواهد شد.

 لازم است اینجا اعلام می‌کنم اگر هرگونه تهدیدی و اقدامی از سوی رژیم جعلی صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشور به‌عنوان تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی استفاده ابزاری کند تجدید نظر در دکترین و سیاست‌های هسته‌ای جمهوری اسلامی به عدول از ملاحظات اعلانی محتمل و قابل تصور می‌باشد. با این حال این امکان برای جمهوری اسلامی و نیروهای مسلح وجود دارد، اگر هرگونه تهدیدی و اقدامی از سوی رژیم جعلی صهیونیستی علیه تاسیسات هسته‌ای کشور بوقوع بپیوندد امکان مقابله به مثل با استفاده از سلاح‌های پیشرفته وجود خواهد داشت و قطعاً مراکز هسته‌ای رژیم مورد تهاجم و عملیات قرار خواهد گرفت. ...

۱۲- روزنامه حکومتی اعتماد آنلاین روز پنجشنبه ۳۰فروردین با عنوان:‌ «فرار بزرگ سهامداران بورس از ترس جنگ» نوشت: روز گذشته نزدیک به ۱۸۰۰ میلیارد تومان از بازار سرمایه خارج شد. عددی که نسبت به چهارشنبه گذشته ۳۷۳ درصد رشد داشته و به عبارتی ۴ برابر شده است! همزمان ۹۹۴ میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

این منبع افزود:  روز گذشته یک سقوط سنگین دیگر در کارنامه بازار سرمایه ثبت شد و با منفی شدن ۹۵ درصدی بورس، فعالان این بازار روز سختی را سپری کردند. چنانکه معاملات شاخص کل بورس تهران با ریزش بیش از ۵۳ هزار واحدی تا ۲ میلیون و ۲۰۷هزار نسبت به روز چهارشنبه پایین آمد.

این روزنامه در پایان نوشت: نکته جالب توجه فرار بزرگ سرمایه خرد از بورس بود که تحلیلگران دلیل آن را هراس از سایه جنگ در خاورمیانه عنوان می‌کنند.

۱۳- با شلیک پاسداران خامنه ای در هورامان یک کولبر زحمتکش کرد به قتل رسید.

شامگاه چهارشنبه بیست و نهم فروردین ۱۴۰۳ پاسداران جنایت پیشه خامنه ای با شلیک به جمعی از کولبران در نوارمرزی ته‌ته هورامان، یک کولبر زحمتکش کرد را به قتل رساندند. 

رسانه های محلی همچنین روز چهارشنبه از مفقود شدن یک کولبر  دیگر خبر دادند و نوشتند پس از گذشت ۴۸ساعت خبری از این کولبر در دست نیست و جستجو جهت یافتن وی هم‌چنان ادامه دارد.

۱۴-تحولات جنگ در منطقه ـ ۳۰فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه گزارش داد حملات  اسرائیل به مرکز و شمال غزه و اردوگاههای ساحلی در شهر غزه منجر به ویرانی چندین ساختمان مسکونی و کشته شدن دهها تن گردید.

شهر خان یونس و اردوگاه آوارگان در رفح نیز بمباران شد که منجر به کشته شدن چندین نفر، از جمله 5 کودک گردید.

رویترز با انتشار گزارش مصوری، نوشت پیامدهای حمله هوایی اسرائیل نشان می دهد یک مدرسه متعلق به سازمان ملل متحد در مرکز غزه هدف قرار گرفته است. در این حمله 4 فلسطینی از جمله دو کودک کشته شدند. منابع ملل متحد گفتند در این مدرسه که توسط این سازمان اداره می شود، صدها پناهجوی فلسطینی مستقر هستند.

تایمز اسرائیل روز چهارشنبه نوشت ۱۴ سرباز اسرائیلی و چهار شهروند حمله پهپادی حزب الله  لبنان به شهرک عرب العرامشه در شمال اسرائیل مجروح شدند که حال چهارتن وخیم است.

این منبع افزود دراین حمله از پهپادهای انتحاری ساخت رژیم ایران استفاده  شده است.

لطفا به اشتراک بگذارید: