آخرین تحولات حمله به ایران - اسراییل چه زمانی حمله می‌کند؟

در این صفحه آخرین تحولات مربوط به تحولات خاورمیانه و احتمال حمله اسراییل به رژیم آخوندی را به همراه پیامدهای بین‌المللی آن دنبال کنید

آزمایش سیستم دفاع موشکی پیکان ۳

موشکی پیکان  ۳ 

آسوشیتدپرس (۳۰فروردین): سازنده می‌گوید از سیستم دفاع موشکی پیکان ۳ با موفقیت استفاده شد.
اورشلیم - سازنده این سامانه روز چهارشنبه گفت که سامانه دفاع موشکی Arrow ۳ که برای رهگیری موشک‌های بالستیک دوربرد طراحی شده است، برای اولین بار در آخر هفته با موفقیت در برابر یک حمله موشکی مستقر شد تا حمله رژیم ایران به اسراییل را دفع کند.

بوآز لوی، مدیر اجرایی صنایع هوافضای دولتی اسرائیل، سازنده اصلی سامانه ارو، در گفتگو با آسوشیتدپرس، گفت که این سیستم «ده‌ها سال است که عملیاتی بوده است»، اما «برای اولین بار روز شنبه» برای مقابله با موشکهای بالستیک در یک سناریو رهگیری مهمات بلند پرواز در داخل و خارج جو استفاده شد. ارتش می‌گوید از حدود ۳۰۰ پهپاد و موشکی که شنبه شب توسط ایران به حریم هوایی اسراییل شلیک شد، ۹۹ درصد آنها توسط سامانه چندلایه پدافند هوایی اسراییل رهگیری شدند و تنها یک نفر - یک دختر جوان - زخمی شد. هیچ گارانتی سحر آمیزی وجود ندارد. هیچ سیستمی نمی‌تواند به شما گارانتی سحرآمیز بدهد. اما ما موفق شدیم تا ۹۹ درصد موفقیت را کسب کنیم.
موفقیت پیکان شنبه شب در دفاع از اسراییل احتمالاً آلمان را خوشحال می‌کند، آلمانی که اخیراً قراردادی را با اسراییل و ایالات متحده برای تهیه Arrow ۳ امضا کرده است. هنگامی که این سیستم عملیاتی شود، می‌تواند بیشتر اروپا را در برابر موشک‌های بالستیک دوربرد محافظت کند.

نیروی هوایی اسراییل آماده حمله است

نیروی هوایی اسرائیل 

 

آسوشیتدپرس (۳۰فروردین) - نیروی هوایی اسراییل دفاع خود از حمله ایران را بررسی کرد
سدروت، اسراییل - یک مقام نظامی اسراییل می‌گوید که نیروی هوایی در حال آماده شدن برای حملات آینده از سوی رژیم ایران است.
این مقام روز چهارشنبه گفت که نیروی هوایی در حال بازنگری در دفاع موفق خود در برابر حمله موشکی ایران در آخر هفته بوده است زیرا تنظیماتی را برای نبردهای احتمالی بیشتر انجام می‌دهد.
اسرائیل قول داده است که علیه رژیم ایران پاسخ دهد و احتمال وقوع یک جنگ تمام‌عیار را افزایش دهد و گروه شبه‌نظامی کاملاً مسلح حزب‌الله لبنان تقریباً به این گروه بپیوندد. حزب‌الله که در طول جنگ شش ماهه غزه درگیر نبردهای روزانه با اسراییل بوده است، اعتقاد بر این است که بیش از ۱۰۰۰۰۰ موشک در زرادخانه خود دارد. در ترکیب با تسلیحات ایران، این می‌تواند یک آزمایش بزرگ برای سیستم‌های دفاع هوایی اسراییل باشد.

بریگ گفت: «ما خود را برای دفعه بعدی آماده می‌کنیم، مأموریت را شرح می‌دهیم و می‌بینیم که چگونه می‌توانیم خود را برای حمله بعدی آماده کنیم.

دبیرکل ملل متحد خواهان خویشتنداری است

گوترز (1) 

آسوشیتدپرس (۳۰فروردین) - دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار «حداکثر خویشتنداری» شد.
سازمان ملل - آنتونیو گوترز، دبیرکل سازمان ملل متحد، بار دیگر بر درخواست خود برای «حداکثر خویشتنداری» میان اسراییل و ایران تأکید کرد.

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت که لفاظی‌ها در خاورمیانه در حال تبدیل شدن به «به‌طور فزاینده خطرناکی» است.

دوجاریک گفت که جهان و منطقه «نمی‌توانند درگیری آشکار دیگری را تحمل کنند».

این اظهارات به‌دنبال قول نخست‌وزیر اسراییل برای پاسخ به اولین حمله مستقیم تهران علیه کشورش و هشدار رئیس‌جمهور ایران در مورد پاسخ گسترده در صورت پاسخگویی به اسراییل است.

بسته شدن مراکز هسته‌یی ایران

بسته شدن مراکز هسته ای ایران 

وال استریت ژورنال (۲۹فروردین) - ایران برای حمله تلافی‌جویانه اسراییل آماده می‌شود
... مقامات امنیتی سوریه روز چهارشنبه گفتند که حزب‌الله در روزهای اخیر تعداد پهپادهای خود را در مرز سوریه با اسراییل افزایش داده است تا اطلاعاتی در مورد حملات احتمالی اسراییل به جنگجویان و تأسیسات خود جمع‌آوری کند... .
رژیم ایران هم‌چنین در آخر هفته برای حفاظت از برنامه هسته‌یی خود اقدام کرد. رافائل گروسی، رئیس آژانس اتمی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تأسیسات ایران در آخر هفته بسته شده است. افرادی که با برنامه هسته‌یی ایران آشنا هستند می‌گویند که ایران مواد شکافت پذیر ۶۰ درصدی با درجه تسلیحات نزدیک به تسلیحات خود را در قوطی‌هایی که به‌راحتی قابل حمل هستند نگهداری می‌کند و در صورت نیاز امکان جابه‌جایی آن را فراهم می‌کند. با این حال، این احتمالاً توسط پرسنل یا دوربینهای آژانس بین‌المللی انرژی اتمی شناسایی می‌شود و به‌طور بالقوه باعث ایجاد یک بحران می‌شود. ایران متعهد شده است که در مورد برنامه هسته‌یی خود شفاف عمل کند... .

حمله به ایران برای دوشنبه طراحی شده بود ولی منتفی شد

حمله به ایران 

 

اکسیوس (۲۹فروردین) - مقامات می‌گویند اسراییل حمله به ایران را در روز دوشنبه در نظر گرفته بود اما تصمیم گرفت صبر کند.
پنج منبع اسراییلی و آمریکایی به آکسیوس گفتند که اسراییل در فکر انجام یک حمله تلافی‌جویانه علیه ایران در دوشنبه شب بود، اما در نهایت تصمیم به تعویق آن گرفت.
چرا اهمیت دارد: اسراییل متعهد شده است که به حمله موشکی و پهپادی بی‌سابقه‌ ایران پاسخ دهد. مقامات آمریکایی گفتند که دولت بایدن هشدار داده است که تشدید تنش با ایران به منافع ایالات متحده یا اسراییل خدمت نمی‌کند و از اسراییل خواسته است که در هر اقدام تلافی‌جویانه مراقب باشد.
یک مقام اسراییلی گفت که تصمیم برای پاسخ به حمله ایران گرفته شده است و تنها سؤال این است که چه زمانی و چگونه.
- مقامات اسراییلی و آمریکا گفتند که ژنرال هالیوی رئیس ستاد ارتش اسراییل و دیگر ژنرال‌های سابق کابینه - وزیر دفاع گالانت و وزیران بنی گانتز و گادی آیزنکوت - بر دادن پاسخ، اصرار دارند.
یک منبع شرکت‌کننده در این نشست به آکسیوس گفت: نتانیاهو در دیدار با دو وزیر خارجه گفت که اسراییل به حمله ایران پاسخ خواهد داد اما این کار را «متفکرانه و حساب شده» انجام خواهد داد.
این منبع گفت که از نتانیاهو احساس اضطرار ندیده و افزود که نخست‌وزیر به لزوم پایان دادن به نبرد با حماس در غزه اشاره کرده و گفته است پایان دادن به این منازعه، توانایی رژیم ایران برای آسیب رساندن به اسراییل را نیز تضعیف می‌کند.

لطفا به اشتراک بگذارید: