دفاعیات برادر مجاهد مسعود رجوی در بیدادگاه نظامی شاه

دفاعیات برادر مجاهد مسعود رجوی در بیدادگاه نظامی شاه

چرا حنیف‌نژاد بنیانگذار گروه اینجا نیست؟

اگر کسی فکر می‌کند در غیبت حنیف‌نژاد کسی می‌تواند با ما معامله کند اشتباه می‌کند ما با گلوله معامله می‌کنیم

در پایان همین بیدادگاه احکام اعدام مجاهدان خلق ناصر صادق، محمد بازرگانی، مسعود رجوی و علی میهن‌دوست صادر و اعلام گردید.

مسعود رجوی در جریان قرائت کیفرخواست و اظهارات دادستان در برابر خبرنگاران خارجی و داخلی که در دادگاه نظامی شماره یک دادرسی ارتش شاه حضور پیدا کرده بودند ، پیوسته با دادستان نظامی، درگیری و مجادله لفظی داشت و به تصحیح غلط های املایی و انشایی و استنادات غیرقانونی دادستان در کیفرخواست می‌پرداخت.

-وقتی مجاهدین در پاسخ به سؤالات ابتدایی دادگاه، به هنگام احراز هویت و سؤال پیرامون شغل و تابعیت ، همگی خود را مجاهد خلق و تبعه خلق ایران معرفی کردند ،

دادستان اعتراض کرد و گفت: شغلی به‌عنوان مجاهد و دولتی تحت عنوان خلق ایران به‌رسمیت شناخته نیست و اینجا دولت شاهنشاهی ایران است.

-مسعود رجوی از میان متهمین برخاست و گفت: آقای دادستان تفاوت دولت به‌معنی قوه مجریه را با دولت در مفهوم حقوقی آن‌که لغت خارجی آن ”اِتا“ است نمی‌داند! دولت در مفهوم حقوقی آن، از سه عنصر قلمرو ، جمعیت و حاکمیت تشکیل شده است و از آنجا که ما حاکمیت دیکتاتوری را به‌رسمیت نمی‌شناسیم، بنابراین خود را تابع دولت شاهنشاهی نمی‌دانیم و باید تابعیت خود را تابعیت خلق ایران اعلام کنیم.

در مورد شغل مجاهد، و حرفه‌ٔ مجاهدی و مجاهد حرفه‌ای هم که آقای دادستان با آن آشنایی ندارند و برایشان شناخته شده نیست ، از این پس بیشتر با آن آشنا خواهند شد.

............

دفاعیات برادر مسعود رجوی دربیدادگاه های نظامی شاه - ۲۹ فروردین ۱۴۰۳-  کلیپ ۲

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: