مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۵-۱تصویرنگاری کانون‌های شورشی در شهرها

۲-یاسوج ـ زن، مقاومت، آزادی – انفجار در دفتر آخوند جنایتکار ملک حسینی نماینده خامنه‌ای در مجلس خبرگان ارتجاع از استان کهگیلویه و بویر احمد توسط قهرمانان کانون‌های شورشی در پاسخ به سرکوب زنان آزاده میهن

۳-فعالیت کانون‌های شورشی به‌مناسبت شهدای۳۰ فروردین در شهرها

۳۰-۴ فروردین ۱۳۵۱ شهادت نخستین گروه از مرکزیت سازمان مجاهدین خلق ایران به حکم شاه و بیدادگاههای ارتش شاهنشاهی

و ساواک سلطنتی -تیرباران مجاهدان پیشتاز علی باکری، ناصر صادق

علی میهندوست، محمد بازرگانی

سحرگاه ۳۰فروردین سال ۵۱، ۴ تن از اعضای مرکزیت سازمان مجاهدین خلق، مجاهدین شهید: علی باکری، ناصر صادق، علی میهندوست و محمد بازرگانی توسط مزدوران شاه خائن به جوخه‌ٔ تیرباران سپرده شدند.

شهادت این پیشتازان و راهگشایان دلیر خلق به‌دنبال صدور حکم تیرباران آنها، در بیدادگاه نظامی ای صورت گرفت که ۳ماه پیش از آن ــ یعنی اواخر بهمن‌ماه ۵۰ ــ تشکیل شده بود. مجاهدین شهید ناصر صادق، محمد بازرگانی و علی میهندوست به اتفاق برادر مجاهد مسعود رجوی صحنه‌ٔ بیداگاه را به محاکمه‌ٔ رژیم شاه خائن بدل ساخته و در دفاعیات پر بار و پرشور خود به توضیح و تشریح ایدئولوژی اسلام مردم گرای انقلابی و ضداستثماری پرداختند و حقانیت مبارزه‌ٔ مسلحانه به‌عنوان تنها راه رویارویی با رژیم شاه را به اثبات رساندند. اگر چه تا این تاریخ سازمان مجاهدین خلق در درگیریهای خیابانی با مزدوران شاه شهدایی را تقدیم انقلاب کرده بود، ولی مجاهدین شهید علی باکری، ناصر صادق، محمد بازرگانی و علی میهندوست ــ ۴ تن از اعضای مرکزیت سازمان ــ اولین سری شهدای سازمان را تشکیل می‌دادند که به‌وسیله‌ٔ مزدوران شاه به جوخه‌ٔ تیرباران سپرده شدند.

مجاهد شهید علی باکری

مجاهد شهید علی (بهروز) باکری یکی از ارزنده‌ترین اعضای کادر مرکزی سازمان مجاهدین خلق ایران بود که رژیم شاه بدون اعلام خبر دستگیری و یا محاکمه‌ٔ او، تنها خبر شهادتش را همراه با ۳ تن دیگر از اعضای کادر مرکزی سازمان در ۳۰ فروردین سال ۵۱ اعلام کرد. مجاهد شهید علی باکری سمبل صداقت انقلابی و حل شدگی در امر مبارزه بود. او همیشه بر رعایت اصول تشکیلات تأکید می‌ورزید و خود یکی از مظاهر بارز آن بود. مجاهد شهید علی باکری یک سال در پایگاههای انقلاب فلسطین به‌سر برد و پس از گذراندن دوره‌ٔ آموزشی، با تجارب غنی و ارزنده‌ای در سال ۵۰ به ایران بازگشت.

علی باکری به‌یارانش می‌گفت: عمل را که شروع کردی ضربه می‌خوری. ضربه نخوردن ندارد. منتهی باید سعی کنی کمتر ضربه بخوری.

به یاد مجاهد کبیر علی باکری (بهروز)

مظهر درخشان صدق و فدا و آموزگار ارزشها

بهروز را دیدم

این شعر را مجاهد شهید عبدالرسول مشکین‌فام در آخرین روزهای حیاتش در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ۵۱ هنگامی که در سلول و زیر شکنجه بوده پس از شنیدن خبر اعدام همرزمش مجاهد شهید علی باکری سروده است.

سروده مجاهد شهید رسول مشکین‌فام قبل از شهادتش

بهروز را دیدم.

بهروز را دیدم.

همین امروز، بهروز را در آشیان خاطرم دیدم.

او چون همیشه مهربان و گرم و گیرا بود.

چشمانش از مهر و عطوفت داستانها داشت.

در فکر فردا و امید نسل فردا بود.

فردا همیشه از برایش آرمانها داشت.

می گفت:

دیدی گفتمت اخر، ببین دیگر.

دیگر چه می‌خواهی از این بهتر.

سربازهای جوخه آتش.

سربازهای جوخه اعدام.

الله اکبرهای مارا که تا بشنیدند.

فریادهای ”خلق پیروز است“

ننگ و مذلت بر رژیم و شاه و استعمار.

برگشتند، برگشتند.

در حالی که من از دور می دیدم.

فریادهای خشم مارا.

در درون تکرار می‌کردند.

برگشتند.

در حالی که می‌گفتند: آری.

”خلق پیروز است“

آری

”خلق پیروز است“

مجاهد شهید ناصر صادق

مجاهد شهید "ناصر صادق"در دفاعیات خود در دادگاه نظامی شاه سیرجنبش ایران از انقلاب مشروطه به بعد را مورد بررسی قرار داد و سپس با جمع‌بندی تجارب مقاطع پیشین مبارزات" ضداستبدادی ــ ضداستثماری " دلایل حقانیت نبرد انقلابی مسلحانه، به‌عنوان تنها راه رویارویی با رژیم دیکتاتوری شاه را برشمرد.

او در بیدادگاه نظامی شاه خائن گفت: "شمایی که این افراد را به زنجیر کشیده‌اید و محاکمه می‌کنید، شمایی که به آسانی آب خوردن حکم اعدام و یا زندانی شدن این جوانان را امضاء می‌کنید، آیا تاکنون لحظه‌ای فکر کرده‌اید که چرا هر روز بیش‌از‌پیش روشنفکران ما دست از جان شسته و در این راه قدم می‌گذارند؟

ناصر قهرمان در دفاعیات خود چشم‌انداز روشن آینده را نوید داد و گفت:ای توده‌های خلق! اگر امروز فرزندان شما در زیر رگبار گوله‌ها جان می‌سپارند و یا در زیر شلاق های رژیم بفریاد درآمده‌اند، اگر شرایط موجود بسیار سخت و غم افزاست، اما ما به شما نوید می‌دهیم، ما دماغه کشتی پیروزی را در افق اقیانوس خلقها می‌بینیم، ما طلوع صبح را می‌بینیم ما پیروزی توحید را می‌بینیم ".

قسمتی از گزارش عفو بین‌الملل

دیدار و صحبت با ناصر صادق و علی میهندوست در زندان اوین

تحت فشار بین‌المللی و افکار عمومی یک هفته قبل از دادگاه علنی مجاهدین در بیدادگاه نظامی شاه-اوین-۱۷ بهمن ۱۳۵۰

گزارش هیأت عفو بین‌الملل از ایران در سال ۱۹۷۲. بازدید از زندان اوین همراه با وکیل نوری البلا

به‌رغم موانعی که در گزارش خود از آن یاد کردم من و همکارم. توانستیم ناصر صادق و علی میهندوست را ملاقات کنیم. همراه ما دو مترجم بودند که خود را کارمند وزارت اطلاعات معرفی می‌کردند ولی بعداً اعلام شد که آنها وابستگان دفتر نخست‌وزیری هستند که در واقع نماینده قسمت خاصی از نخست‌وزیری یعنی ساواک است.

ناصر صادق گفت در سال ۱۳۲۴ در تهران متولد شده است. او مهندس رشته الکترو مکانیک است. او مدرکش را در سال ۱۳۴۶ دریافت کرده و پس از خدمت نظام وظیفه در شرکت پارس الکتریک مشغول به کار شده است. او در شهریور سال ۱۳۵۰دستگیر شده و از آن زمان تاکنون زندانی بوده است. علی میهندوست مهندس مکانیک متولد مهر ۱۳۲۶ در قزوین، مدرکش را در سال ۱۳۴۸ دریافت کرده و در ماه اکتبر (مهر ۱۳۵۰) دستگیر شده است.

من از ناصر صادق سؤال کردم: «شما به اتهاماتی علیه‌تان اشاره کردید آیا می‌توانید به ما بگویید چه کسی این اتهامات را به شما زده؟ صادق پاسخ داد ساواک».

هیچیک از آنها دادستان نظامی را تا اواسط ژانویه ملاقات نکرده بود وقتی که ما از آنها پرسیدیم چه زمانی آنها با وکیل تسخیری نظامی خود برای اولین بار ملاقات کردند، آنها گفتند دیروز پنجم فوریه (۱۶ بهمن ۱۳۵۰).

باید اضافه کنم که پس از دستگیری آنها در ماه سپتامبر و متعاقباً اکتبر، حتی طبق قوانین ایران آنها می‌بایست طی ۲۴ ساعت در مقابل نماینده دادگاه نظامی قرار می‌گرفتند.

زمانیکه از ناصر صادق سؤال کردیم چه شکنجه‌هایی اعمال شده او پاسخی طولانی‌مدت به زبان فارسی داد. اما این پاسخ به بیان کوتاهی توسط مترجم ترجمه شد و مترجم گفت: «آنها روزی که دستگیر شدند کتک خوردند. صادق به من اشاره کرد که این ترجمه درست نیست و من سؤال را تکرار کردم تا این‌که مترجم ناراحت شد و همان جملات قبلی را گفت. سرانجام من از صادق پرسیدم آیا دوستان تو نیز کتک خوردند؟ او به انگلیسی پاسخ داد نه آنها کباب شدند.

در اینجا مترجمها به ما گفتند که این مصاحبه تمام شده و زمان رفتن رسیده است. صادق به من اشاره کرد که می‌خواهد با من صحبت کند و زمانیکه ال (نفر همراهم) به زبان فرانسه با مترجمینی که فشار می‌آوردند تا برویم صحبت می‌کرد، صادق به من گفت که با دستهٔ یک کلت رولور به او زده‌اند که باعث خون‌ریزی و از حال رفتن او شده است. او به من گفت که مسعود احمد زاده، عباس مفتاحی، منصور بازرگان و بدیع زادگان و دیگران با گذاشته شدن روی میزی که با حرارت سرخ شده بود سوزانده شده‌اند. بدیع زادگان پس از آن در ناحیه نیم تنه فلج شده و تنها با چوبهای زیر بغل می‌توانسته راه برود. سخنان پایانی او به من این بود «به آنها بگویید که من بهروز دهقانی را در اتاق شکنجه در حال مرگ دیدم».

من می‌توانم تأکید کنم که توصیفات میز فلزی که ناصر صادق از آن می‌گفت دقیقاً با علامت چهارگوشی مطابقت داشت که صبح همان روز من در پشت مسعود احمد زاده دیده بودم.

مجاهد شهید علی میهندوست

مجاهد شهید علی میهندوست در گروه ایدئولوژی سازمان، تحت نظرمستقیم شهید بنیانگذار، مجاهد کبیر محمد حنیف‌نژاد، نقش ارزنده‌ای در جهت تدوین دست‌آوردهای ایدئولوژیک سازمان ایفا کرد. او همیشه بر این نکته تأکید داشت: "وظیفه‌ٔ هر انقلابی این است که بتواند در هر لحظه موقعیت و محل دقیق خود را در صفحه‌ٔ مختصات نبرد و در میدان مبارزه تعیین کرده و از آن طریق درجهٔ صلاحیت و قدرت خود را در قبال مسئولیتها تعیین کند و سپس با تمام نیرو و امکانات خود به انجام مسئولیت بپردازد… صرفاً در حین عمل و کار جمعی است که جنبه‌های مثبت هر فرد، رشد یافته و جنبه‌های منفی از بین می‌روند."

مجاهد شهید علی میهندوست در بیداگاه نظامی شاه خائن پس از تشریح انگیزه‌های ایدئولوژیک، تاریخی و اجتماعی حرکت انقلابی مجاهدین گفت: " سازمان مجاهدین خلق با پذیرش ایدئولوژی شهادت وظیفهٔ خود می‌داندکه در نوک پیکان مبارزه‌ٔ مسلحانه راهگشای خلق به سمت جامعه‌ای توحیدی، بی طبقات و آزاد باشد، و به خوبی می داند راه پرپیچ و خم و دشواری در پیش دارد. ما پذیرفته‌ایم که تنها با فدا کردن جان خود می‌توانیم در این راه قدم برداریم.

مجاهد شهید محمد بازرگانی

مجاهد شهید محمد بازرگانی در سال ۱۳۴۹ برای گذراندن دوره تعلیمات نظامی به فلسطین رفت و. پس از بازگشت ازفلسطین همراه با مجاهد شهید ناصر صادق، مسئولیت "تدارکات" سازمان را به‌عهده داشت. روز اول شهریور ۵۰ در یورش گسترده‌ٔ ساواک دستگیر شد و شدیداً مورد شکنجه قرار گرفت.

مجاهد شهید محمد بازرگانی در بیدادگاه نظامی شاه خائن به دفاع از خلق محروم و در زنجیر ایران پرداخت و ضمن دفاعیات پرشور خود، به‌طور مشروحی راجع به اوضاع اقتصادی و چگونگی استثمار توده‌های محروم خلق سخن گفت. از جمله سخنان فراموشی ناپذیر او در بیدادگاه نظامی شاه خائن چنین است: "وقتی تاریخ ایران را ورق بزنیم، هیچ دوره‌ای را نمی‌توان یافت که خلق برای گرفتن حق خود ساکت نشسته باشد. هر ساله عده‌ٔ زیادی را به محاکمه می‌کشند و محکوم می‌کنند و امروز نوبت ماست که محاکمه می‌شویم. و این تازه آغاز کار است. هیچ توطئه‌یی موفق به فرونشاندن کامل شعله‌های آزادیخواهی نشده است…»

عباس داوری ۱۳۵۰-۱۳۵۶ زندانی سیاسی زمان شاه – اوین – قزل قلعه - قصر

من را از زندان اوین می‌خواستند منتقل بکنن به زندان قزل‌قلعه. در وسط ۲تا دادگاه بود. یعنی دادگاه اول رو رفته بودیم دادگاه دوم من رو می‌خواستن بیارن وقتی وارد روز اول یا دوم اردیبهشت بود. دقیق یادم نیست و ما در سلول شنیده بودیم که بچه‌ها را اعدام کردن. هم اون ۳نفر مرکزیت را و هم علی باکری را اعدام کردند. من وقتی وارد ماشین شدم نشستم یه هو دیدم برادر مسعود را هم آوردن همون ماشین اون هم میخوان منتقل بکنن به قزل قلعه. بلافاصله وقتی نشستم بهش گفتم که بچه‌ها را اعدام کردن. نمی‌دونست. من وقتی گفتم بچه‌ها را اعدام کردن آن‌چنان به‌هم ریخت که به‌خصوص در مورد بهروز، علی باکری رو گفتم خیلی به هم ریخت و من هر چی می‌خواستم ساکتش بکنم آرامش بکنم بعد پیام سعید محسن را می خواندم اصلاً انگار که گوشش به‌اصطلاح نمی‌شنوه واقعا.

از زبان سردار خیابانی

نشریه مجاهد ۶ خرداد ۱۳۵۹

. شهید سعید محسن که من تا چند ساعت پیش از اعدام هم سلول او بودم همان سلولی که اکنون برادرمان سعادتی در آن زندانی است، با حالتی پرشور و عرفانی شهادت را انتظار می‌کشید و در عین‌حال از ارائه رهنمود و آموزش برای ما در آخرین ایام عمرش نیز غافل نبود. و سعید چه خوب آینده را پیش‌بینی می‌کرد به‌طوری‌که روزی در مورد برادرمان مسعود که حکم اعدامش به زندان ابد تبدیل شده بود و معلوم بود که تنها عضو کادر مرکزی سازمان است که باقی خواهد ماند به یکی از برادران گفته بود که او بار سنگینی را بایستی حمل کند باری که همه تجربیات و دست‌آوردهای سازمانی در آن متبلور است همه تمجیدها نثار ما خواهد شد و از ما به عظمت و بزرگی شهدا یاد خواهند کرد در صورتی که همه تهمت ها را به او می‌زنند. او به مبارزه خود در مراحل خیلی بالاتر از این مراحلی که ما طی کردیم ادامه خواهد داد و او بالاتر از ما قرار خواهد گرفت چرا که او هر روز و هر ساعت شهید خواهد شد.

عباس داوری:

بعد اومد روز سوم اون پیام معروف را از قزل قلعه برای مردم ایران داد. که مشخص شد که واقعاً چقدر رژیم شاه علیه این توطئه می‌کرد و چقدر این پایدار و استوار به همون تعهدی که به‌قول خودش به همون بنیانگذاران و برادرانی که باهاشون عهد بسته بود تا امروز چقدر چقدر متعهد بوده.

ضربه گسترش پیدا می‌کرد، خود ممدآقا رو هم دستگیر کردن و همون روزی که دستگیر کردن ما در همون اتاق بودیم، ساواکی‌ها خیلی به‌اصطلاح خوشحالی می‌کردن، بزن بکوب می‌کردن و ما هم معلوم بود که ناراحت بودیم در به‌اصطلاح از این ضربه‌یی که خوردیم به‌خصوص دستگیری ممد اقا. بعداً ما رو آوردن اوین. عمومی اوین. منظورم عمومی اوین آوردن که در اونجا تقریباً می‌شه جز ممدآقا و شهید رضا، همهٔ مرکزیت اونجا بود. یعنی سعید محسن، علی باکری، برادر مسعود بعد علی میهندوست، ناصر صادق بعد ممد بازرگانی اونجا بودن. بچه‌های مرکزیت اونهایی که واقعاً احساس مسئولیت خیلی زیادی داشتند به‌اصطلاح می‌خواستند این ضربه رو جمع‌وجور بکنن، صحبت بکنن بعد روی این حساب مرکزیت اونجا نشست گذاشت در اون نشست برادر مسعود را به پیشنهاد فکر می‌کنم علی باکری یا سعید محسن ناظم جلسه گذاشتند جلسهٔ مرکزیت گذاشتند که جمعبندی می‌کردند. جمعبندی رو می‌کردند و به ما تجارب را می‌گفتند و به‌سرعت هر چیزی که بود راجع به اونا صحبت می‌کردن. دستگیریها تا تجارب را به همه می‌گفتند یا یادداشت می‌کردن توی کاغذهای سیگاری که توتونش رو خالی می‌کردیم تو اونا جاسازی می‌کردیم تا به بیرون منتقل بشه ضرباتی که خوردیم، بازجویی‌هایی که هست، تجاربی که وجود داره.

. بعد تمام تلاش این بود که با بیرون از طریق خانواده‌هایی که میان ملاقات ارتباط برقرار بشه و این ارتباط برقرار شد. و تو این زمینه خود علی باکری و برادر مسعود خیلی نقش مهمی داشتند تا ارتباطاتی که برقرار می شه بشه تجارب به بیرون منتقل بشه.

پیام مسعود رجوی از زندان قزل‌قلعه ۳ اردیبهشت۱۳۵۱

هموطنان مبارز، رزمندگان انقلابی، برادران مجاهد

به‌عنوان یک مجاهد ناچیز و باقتضای وظیفه انقلابی و انضباط تشکیلاتی خود را آماده کرده بودم تا ناچیزترین سرمایه خود یعنی جانم را ب انقلاب این خلق بزرگ هدیه کنم تا باین ترتیب پیرو صدیقی برای قهرمانان و رزمندگان بزرگواری باشم که با جانبازی و نثار خون خود در ماههای اخیر ثابت کردند که خلق ما تصمیم قطعی را برای نجات زندگیش از تباهی گرفته است تصمیمی که بر اساس آن هر خلقی از لحظه‌ایکه مرگ را بر تسلیم مرجح می‌داند شکست ناپذیر شده و پیروزیش تضمین می‌گردد. اما به‌دلیل منافع مادی و تبلیغاتی دیکتاتوری حاکم مخصوصاً در خارج از ایران فعلاً از این سعادت جاویدان محروم شده‌ام، در مقابل دشمن مرا در مظان اتهام سنگینی قرار داده است اگر چه در این مورد این پیام آسمانی را بیاد میاورم که ”. لَتَسْمَعُنَّ. َمِنَ الَّذِینَ أَشْرَکواْ أَذًی کثِیراً. «یعنی از بت پرستان آزار و اذیت فراوان خواهید دید»، و هم‌چنین مضمون سخن یکی از انقلابیون بزرگ را که برای ما چه یک حزب، ارتش و یا فرد هر چه بیشتر مورد طعن و لعن و نسبتهای ناروای دشمن واقع شویم مسأله این است که او را بیشتر خشمگین کرده‌ایم، لیکن آنچه در این لحظات مهم است تجدید عهد با شهدای بخون خفته که در آخرین دم لبهای تبدارشان را بوسیده و صدای پرطنین قلبشان را شنیده‌ام و متفقاً سوگند خورده‌ایم تا پیروزی.

وسیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون

و به‌زودی ستمکاران خواهند دانست که چگونه آنها را در هم می‌شکنیم.

۳/ اردیبهشت/۱۳۵۱ زندان قزل قلعه -مسعود رجوی

۳۰فروردین ۱۳۵۹-تهران – خانه مجاهد شهید ناصر صادق

. بسم الله الرحمن الرحیم یادم هست وقتی که در روزها و در هفته‌های یکی دو ماه قبل از شهادت در سلولهای اوین با سه تا از شهدا یعنی شهید ناصر صادق، محمد بازرگانی و علی میهندوست هم سلول بودیم معمولاً هر وقت که نوبت پیش‌نماز بودن به ناصر می‌رسید این آیات مشهور سوره آل عمران رو میخوند:

پس بذارین با همان آیات من هم شروع بکنم والذین قالوا لاخوانهم لقعدوالواطاعوناماقتلوا قل فادرؤوا عن انفسکم الموت ان کنتم صادقین ولاتحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

کسانی‌که به برادرانشون و خویشاوندانشون و آشنایانشون گفتند که اگر از ما اطاعت می‌کردین کشته نمی‌شدین یا اگر اونهایی که شهید شدند از ما اطاعت می‌کردند خط مشی شون رو مثل ما می‌کردند و به راهی که ما رفتیم می‌رفتند کشته نمی شدند و حالا زنده بودند و اینجا قرآنه که جواب میده که بگو اگر صادق هستید راست می‌گید اصالت داره خط شما پس مرگ رو از خودتون دور بکنید.

قدم زدن در جاده توحید در راه خدا و راه خلق مگر ساده است مگر با ادعاست مگر با لق لق زبونه مگر با انقلابی‌گری است مگر با لباسه؟ نه با قلبه و جان با بن استخوان و امروز اونها رو ما گرامی می‌داریم بگذار هر چقدر می‌خواند هر چیزی رو نثار اونها بکنند اما تاریخ به‌خوبی نشون داده که فی‌الواقع به‌قول شهید میهندوست که از قرآن نقل می‌کرد سر انجام کف روی آب برطرف خواهد شد و اونچه که به مردم نفع می‌رسونه خواهد رسوند. چند روز پیش در نشستی که با خانواده‌های شهدا داشتیم من گفتم که اونموقع وقتی این امیر بچه علی ۱۷ ماهه بود چه استفاده‌هایی می‌کردند از همین طفل شیرخواره که تنها کلمه‌ایی که یاد داشت ژندان بود که بابا کجاست ژندان.

امیر فرزند مجاهد شهید علی میهندوست

برای این‌که اراده شهید میهندوست رو در هم بشکنند خب اینجا جای یک سؤال فقط باقی است آیا میشه حتی تصور این رو کرد که اگر کسی معتقد به راهش معتقد به مکتب به آئینش باشه با این پشتوانه‌ها از میدون در بره آیا حتی میشه این تصور رو کرد که کسانی که صادقانه درهمون راه گام بر می‌دارند ارزشهای خدایی خشنودیهای خدایی رو با چیزهای دنیوی معاوضه بکنند نه ، نه وصیت شهدامون در گوشهامون هنوز داره زنگ می‌زنه متأسفانه با این‌که رژیم قبلی سر نگون شده انقلاب شده هر چه تلاش کردیم که مجموعه مدارکی که از شهدا مون هست نوارهاشون هست دادگاهها هست فیلمبرداری شده دفاعیاتشون هست وصیتهاشون هست هر چه تلاش کردیم اینها رو به‌دست بیاریم یا یک نسخه هم به‌دست بیاریم بهمون تا به‌حال ندادند در حالیکه خب استفاده‌های دیگری از این سرمایه ملی و انقلابی که ما داریم در این مرکز ساواک قبلی و امثالهم دادستانی می‌کنند که می‌بینیم. با این‌همه در ضمن این یک‌سال تونستیم وصیت شهید ناصر صادق رو با خط و امضای خودش و چند برگ مربوط به‌شهادت برخی دیگر از شهدا را به‌دست بیاریم و خدا کنه که یک روزی همه اینها رو لااقل برای تقدیم به والدینشون به خانواده‌شون و پدر و مادرها شون داشته باشیم. نظیر همین هست برای شهید میهندوست که خب من باید گزارش اعدام را حالا بدم به فرزندش. باید گوش کنی دیگه ها؟مال پدرته!

در اجرای دادنامه شماره ۳۶۲ دادگاه تجدید نظر شماره دو تهران مبنی بر محکومیت غیرارتشی علی شهرت میهندوست فرزند محمد مبنی بر محکومیت به اعدام که قطعیت آن طی شماره چند ابلاغ شده است در ساعت ۴ صبح روز چهارشنبه۵۱.۱. ۳۰ با حضور امضا کنندگان زیر در پادگان جمشیدیه حاضر و ابتدا پزشک قانونی محکوم را معاینه و هیچگونه عارضه بیماری که مانع از اجرای حکم شود نداشته سپس توسط آقای ستوان دوم عائدی یا عابدی نوری نماینده مذهبی آداب و مراسم مذهبی انجام و آنگاه نامبرده در معیت مأموران مراقب به میدان تیر دژبان پادگان مرکز واقع در میدان چیتگر بدرقه و پس از قرائت رأی به‌وسیله منشی دادگاه و صدور دستور اجرا از طرف نماینده دادستان ارتش مفاد رأی صادره درباره محکوم یاد شده طبق مقررات وموازین قانونی به موقع اجرا گذاشته شد و در خاتمه جسد وسیله پزشک قانونی معاینه و جواز دفن صادر وجسد جهت تحویل به خانواده‌اش، به سردخانه پزشک قانونی حمل گردید نماینده دادستان ارتش ـ پزشک قا نونی ـ افسر دژبان ـ افسر تیرـ نماینده ساواک ـ نماینده مذهبی ـ منشی دادگاه و افسر زندان.

تقدیم صورتجلسهٔ اعدام به خانوادهٔ میهندوست توسط برادر مجاهد مسعود رجوی

این هم هست خانم اینو باید به شما بدم.

خب ما چیزی جز تبریک مجدد نداریم که به خانواده شهدامون تقدیم کنیم تبریکی که بی‌تردید رضا وخشنودی خدا رو به‌دنبال خواهد داشت. متشکرم

صحنهٔ تحویل اسناد به حاج صادق توسط برادر مسعود

حاج صادق: یه چند کلمه‌یی سخن دارم که انشاءالله بعد از بیانات مسعود خودم یه چند کلمه‌یی می‌خواهم در این زمینه صحبت بکنم.

تقدیم وصیتنامهٔ شهید ناصر صادق به مادر صادق

۳۰فروردین۱۳۵۹-تهران – خانه مجاهد شهید ناصر صادق

وصیتنامهٔ غیرارتشی ناصر صادق، بسم الله الرحمن الرحیم، با خط خودش.

پدر و مادر گرامی، برادران و خواهران عزیزم و سایر دوستان و برادران عقیدتی؛

در این راه با کمال افتخار قدم گذاشتم و تا آخرین لحظه تمام آن را با اعتقاد کامل ادامه دادم، تنها وصیت من این است که به تمام دوستان و آشنایان بگویید که منتظر قدم گذاشتن شما در این راه هستم، والسلام

و لا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاء عند ربهم یرزقون.

قربان همگی شما، ناصر

نمایندهٔ دادستان، سرگرد قضایی، افسر دژبان، سرگرد نصیری، نمایندهٔ ساواک، منشی دادگاه، پزشک قانونی، افسر تیر، نمایندهٔ مذهبی، افسر زندان.

خب، مادر صادق، حاج آقا،

مادر صادق: مهمترین چیزیه که در عمرم دیدم و از دست مهمترین کسی که گرفتم این بود. خیلی متشکرم.

برادر مسعود: خواهش می‌کنم

شادروان حاج احمد صادق – پدر مجاهدان شهید ناصر و حسن صادق – تهران -۳۰فروردین ۱۳۵۹

اعوذ بالله من الشیطان رجیم. بسم الله الرحمن الرحیم. علیکم انفسکم لا یضرکم من.

...چیزی که می‌تونم به برادرم و فرزندم و به تمام جوانهایی که در جنبش مجاهدین هستند، به‌عنوان پدر هدیه کنم همین آیهٔ قران است. بهتره که معناش رو از خود قرآن برای این‌که اشتباهی نکنم به نظرتون برسونم. خدای متعال می‌فرماید ای اهل ایمان، کسانی که ایمان آورده اید، شما ایمان خود را محکم نگهدارید و مواظب دین خود باشید با همهٔ سختیهایی که به شما روی می‌ده. اگر همهٔ عالم گمراه شوند و تمام اقشار دشمن شما بشند، شما واقعاً مسلمان هدایت شده باشید امکان ندارد کسی که گمراه است به شما زیانی برساند. من نمی‌گویم سمندر باش یا پروانه باش، چون به فکر سوختن افتاده‌ای مردانه باش. امروز دشمنی‌هایی که با شما ما مشاهده می‌کنیم همه تون شاهدید، همه تون می‌بینید. اما به‌خاطر این انقلاب و به‌خاطر خونهای ریخته شده همهٔ دردها رو بر دلمون هموار می‌کنیم. من امروز وقتی می‌بینم که روزنامه در می‌آید، عکسهای، اونهام مجاهد بودند. من شاگرد طالقانی هستم. من نمی‌تونم بگم اونهام مجاهده نکرده‌اند، اما دلم سوخت که امروز یکی از روزنامه‌ها اصلاً یک عکس‌العملی، یک شکلی، یک قیافه‌یی را در روزنامه نسبت به این چهار مجاهد نشون.

می‌ده که دیگه نتوانستم خودداری بکنم، تلفن زدم به دو سه نفر. گفتم آقا ما زمان طاغوت به ما می‌گفتن اینها، چی می‌گفتن، یادم رفته دیگه الان، نه خرابکار، مارکسیست اسلامی. حالا هم چشممان را وا می‌کنیم در انقلاب می‌بینیم از بچه‌های ما هیچ اسمی نیست. عیبی نداره. کلام رسول خداست. الدنیا سجن المومن، برای مؤمن همیشه دنیا زندانه. چه در زمان طاغوتش باشه، چه در اون زمانهایی که انسان می‌بینه که افرادی که حقی ندارند در این مسائل خودشان را داخل بکنند، داخل کرده‌اند و آدم چیزهایی می‌بینه که تعجب می‌کنه. سنگینی رو هموار می‌کنیم به خودمون. اشکالی نداره. از خدا می خواهم همین آیه که براتون عرض کردم سرلوحه باشه برای همه تون. برای جوانهایی که امتحانشون را دادند. در این مملکتی که هر روز به شکلهای گوناگون تهمتهای ناروا می‌زنند. من شاهد بودم روزی تو خیابان می‌آمدم، راننده ای که اینجا ایستاده الآن شاهده، لای روزنامهٔ افشاگری را گذاشته بودند، می‌فروختند. وا کردم، یکی از اون کلماتش این بود که چرا مسعود شکنجه نشد. یازده نفر محکومین دادگاه با پدر و مادرهاشون، ۳۳نفر در دادگاه بودند، یگانه کسی که بعد از هفت ماه با پای مجروح ناخن کشیده به دادگاه می‌آمد، مسعود بود. که هنوز باندش به پاش بود. و این نامرد مردم با وقاحت هر چه بیشتر برای مردم ناآگاه به‌عنوان افشاگری می‌نویسه که چرا مسعود شکنجه نشد. پدرا هستن، برادرها هستن که در اون دادگاه بودند. مادرها بالا هستند، همه‌شان شاهد هستند. ما روز پنجم، ششم توانستیم به وسیلهٔ برادر مسعود باند پایش را باز کنیم و کشیدن ناخنش را ببینیم. اما این مردم وقتی نمی‌خوان به روح زمان آشنا بشن، مردم رو گول می‌زنند، من نمی‌خواهم این موقع حرف بزنم، چون عشق می و رزم به این انقلاب. چون ما ده سال در خانه‌مان بسته بود. بعد از ده سال امسال در خانهٔ من وا شده شما به خانهٔ من آمدید. دلم می‌خواد این در باز بمونه. دلم می‌خواد اونها که در خواب غفلتند بیدار بشند، زمان رو درک بکنند، به روح زمان آشنا بشند. خداوند به شما مسلماً پاداش نیکو خواهد داد. قربان همگی شما.

- دفاعیات مسعود رجوی در بیدادگاه‌های نظامی شاه-۲۵ تا ۳۰ بهمن ۱۳۵۰

از رضاخان و کودتای استعماری سوم اسفند ۱۲۹۹

تا مصدق، شاه و کودتای استعماری ۲۸ مرداد ۱۳۳۲

نگاهی به اوضاع و احوال و وضعیت سیاسی و اجتماعی ایران

در ۵۷سال حکومت رضاخان و محمدرضا شاه

چرا حنیف‌نژاد بنیانگذار گروه اینجا نیست؟

اگر کسی فکر می‌کند در غیبت حنیف‌نژاد

کسی می‌تواند با ما معامله کند اشتباه می‌کند.

ما با گلوله معامله می‌کنیم.

دفاعیات مسعود رجوی در بیدادگاه نظامی شاه

-وقتی در ۱۳۰۹ و ۱۳۱۰ دوره صدارت و نخست‌وزیری مستوفی الممالک تمام شد و رضا شاه او را دور انداخت، . به دکتر مصدق پیغام داد که «من تا چانه به گِل نشستم ، شما مواظب باشید که تا فرق سر در لجن فرو نروید». منظورش این بود که کار با این رژیم ، فرو رفتن در لجنزار است. آنهایی که به مصدق و نهضت ملی پشت کردند ، بعد که مردم دست رد به سینه‌شان زدند خیلی تأسف خوردند.

رژیم اجبارا و برای ادامه حیات، لباس عوض کرده است. اصلاحات ارضی و دادن سهام کارخانجات به‌عنوان پشتوانه به فئودالها، ایشان را بیش‌از‌پیش متنعم کرده است. در واقع با این کار می‌خواستند بورژوا بازی در بیاورند. بعد از کودتای ۲۸ مرداد بورژوا بازی، مد روز شد.

ما به جرم خود افتخار می‌کنیم و دست آخر این مردم و تاریخ ایران هستند که قضاوت خواهند کرد. انسان بدون گرفتاری و آزمایش تصفیه نمی‌شود. روی سخنم به پدر مادرهایی است که فرزندانشان اسیرند. این فلسفه هستی است. وجود آنها از بین نخواهد رفت ولی صبح نزدیک می‌شود و باید تحمل کرد.

دادستان می‌گوید کارهای ما برخلاف قرآن است. میپرسیم کدام قرآن؟ قرآن را عوضی نشان داده‌اند. چون مُنافی منافعشان بود و نمی‌توانستند آنرا از بین ببرند،تفسیر خودشان را می‌کنند. در قرآن آمده که هر کسی تا آنجا مالک شیئی است که خودش برا ی آن زحمت کشیده باشد.

همزمان با اولین استخراجات نفت ایران، کودتای سوم اسفند را ترتیب دادند. نفت ایران بقدری برای انگلیس حیاتی بود که دیدیم با بسته شدن کانال سوئز لیره انگلیس سقوط کرد. به‌قول مصدق فقید، طرحی که انگلستان اجرا کرد خیلی ماهرانه بود: تشکیل ایران متمرکز با سرکوب قدرتهای محلی. باین ترتیب اساس یک حکومت مقتدر را ریختند. البته یک حکومت مقتدر برای حفظ سلطه انگلیس.

در شهریور ۲۰ تمام ایران زیر سلطه خارجی رفت. بعضی از افسرها با چادر در رفتند و ایران فقط ۳ ساعت دوام آورد. جنگ دوم هنوز تمام نشده بود که طرح تجزیه ایران این بار به‌وسیله انگلیس و آمریکا ریخته شد و این قرار داد توسط دولت حکیمی امضاء شد.

مصدق و ملت ایران موازنه منفی به‌معنی استقلال خودشان را می‌خواستند. این بود که ملّیون ایران بیکار ننشستند وبا کوشش زیاد ماده گذراندند که ضمن آن جلوی سلطه شوروی هم گرفته شد. روز ۳۰ تیر۱۳۳۱ روز تجلی اراده خلق. در آن‌روز خلق، بر ننـگ تسلیم پیروز شد.

در ۲۸ مشروطیت بخاک سپرده شد. احتیاجی نیست که من سیاست دولت مصدق را روشن کنم. او نمی‌خواست هیچ سلطه‌ای بر کشور ما بر قرار باشد. بهرحال آن روز گرم تابستان، آن روز ۲۸ ، در تاریخ ایران به سیاهی و سردی تبدیل شد. بعدها ایدن نخست‌وزیر انگلیس در خاطراتش گفت: بعد از سقوط مصدق تنها شبی بود که خواب راحت کرده است. می‌گفتند که ”آفتاب هرگز در مستعمرات انگلستان غروب نمی‌کند ”و“ هر جا موجی باشد ساحلش انگلستان است“. مصدق غروب استعمار و طلوع آزادی و استقلال را می‌خواست. اما افسوس که کار به آنجا کشید که نباید می‌کشید.

-ابتدا ژنرال شوارتسکف آمریکایی به ایران آمد و بعد شاهزاده خانم ایرانی و زاهدی و شعبان جعفری با هم کودتا کردند.

-دیکتاتوری نظامی دوباره با شدت بیشتر ادامه یافت. شکنجه و تیرباران قهرمانان آغاز شد. دکتر فاطمی با ۴۰ درجه تب بعد از تحمل شکنجه‌های طاقت‌فرسا بپای چوبه‌دار برده شد. کریم پور شیرازی زنده زنده سوخته شد. روزبه، از قهرمانان شرافتمند تیرباران شد.

”سازمان مجاهدین خلق“را می‌خواهید به عراق بچسبانید. فایده‌یی ندارد ، این راه ادامه دارد. باز هم گروه‌های دیگر کشف می‌شود.

متهمین سیاسی در ساواک و اطلاعات شهربانی با وحشیانه‌ترین شکنجه‌ها روبه‌رو می‌شوند. در حالی که طبق ماده ۱۳۱ هر کدام از مأموران متهمی را برای گرفتن اقرار شکنجه بدهند مسئولند. اگر شکنجه به مرگ بیانجامد آن مامور، قاتل محسوب می‌شود.

سوزاندن با اجاق برقی، کشیدن ناخن، شلاق سیمی، و انواع شکنجه‌ها در ساواک معمول است. مسعود احمد زاده دو ماه در بیمارستان بستری بود. اصغر بدیع زادگان را سه بار پس از سوزاندن با اجاق برقی عمل کردند. بهروز دهقانی زیر شکنجه شهید شد. شدت ضربات به حنیف‌نژاد بقدری بود که استخوانهای پا و دست و دماغ و گوش او شکست. عده‌یی از متهمین شنوایی خود را از دست داده‌اند.

شما تحمل شنیدن اظهارات ما را ندارید. ما از رژیم جز این انتظاری نداریم.

بامید روزی که ملت خیانت کاران را به دادگاه بکشاند.

درود بر مردانی که رنج انقلاب را تحمل کردند.

پخش در پایان اخبار

۵- قطعنامه دوحزبی محکومیت تروریسم رژیم ایران -جنگ نیابتی و سرکوب داخلی با اسامی نمایندگان بر روی سایت رسمی کنگره آمریکا

۶-جاست د نیوز آمریکا ـ قطعنامه محکومیت رژیم ایران ـ توسط ائتلافی متشکل از بیش از ۱۴۰ عضو مجلس نمایندگان از هر دو حزب

جاست د نیوز نوشت: بیش از ۱۴۰ نماینده مجلس آمریکا به قطعنامه محکومیت رژیم ایران پیوستند.

ائتلاف متشکل از بیش از ۱۴۰ عضو دو حزبی مجلس نمایندگان قطعنامه‌ای را امضا کرده‌اند که وحشیگری رژیم ایران و حمله روز سه‌شنبه به اسراییل را محکوم می‌کند.

این قطعنامه توسط رندی وبر، نماینده تگزاس در کنگره آمریکا معرفی شده و توسط بیش از ۱۴۰عضو کنگره امضا شده است.

رندی و بر گفت: رژیم یاغی حاکم بر ایران باید بلافاصله سرنگون شود. امروز، ما آخوندهای بی‌دین را که سر مار جنگ و ترور در خاورمیانه را نشان می‌دهند، محکوم می‌کنیم. "

این قطعنامه خواستار حمایت نظامی ایالات متحده نیست، بلکه بیشتر بر کمک به شهروندان ایرانی که خواستار تغییر رژیم از طریق حمایت هستند، و به‌رسمیت شناختن حقوق مردم ایران و کانون‌های شورشی برای مقابله با سپاه پاسداران متمرکز است. هم‌چنین از طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران برای ساختن جمهوری دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و دولت و غیرهسته‌یی ایران حمایت می‌کند.

مریم رجوی نیز گفت: «من می‌خواهم از ابتکار ارزشمند نمایندگان در ارائه قطعنامه جدید در مجلس قدردانی کنم. این قطعنامه راه‌حل درستی برای مشکل ایران ارائه می‌دهد.

رجوی گفت حمله به اسراییل نشان داد که رژیم ایران پشت جنگ‌افروزی در خاورمیانه است و زمان آن فرا رسیده است که جهان چشمان خود را به روی 'راه‌حل واقعی' که به مماشات با رژیم ایران پایان می‌دهد باز کند.

مریم رجوی افزود: تنها راه‌حل برای جلوگیری از دستیابی رژیم به بمب اتمی، سرنگونی رژیم توسط مردم و مقاومت ایران است. «سال‌ها هشدار می‌دادیم که مماشات منجر به جنگ می‌شود. امروز، جنگی که می‌توانستیم از آن اجتناب کنیم، خاورمیانه را به آتش کشیده است».

۷-پیآمد های حمله رژیم و به تله افتادن خامنه‌ای کلان بازنده استراتژیک

وال استریت ژورنال در ۲۸ فروردین نوشت، رژیم ایران به درگیری علنی تشجیع شد و به یک قمار خطرناک دست زد. در حالی که برای دو دهه در سایه باقی مانده بود و به شبه‌نظامیانی متکی بود که در سراسر خاورمیانه توسط این رژیم تأمین مالی می‌شوند. اما وارد شدن به حملهٔ مستقیم به اسراییل یک چرخش استراتژیک و یک قمار بزرگ بود. این یک نمایش دراماتیک از چرخش تهران از سازگاری با غرب به‌سمت درگیری علنی با آمریکا و متحدانش بود. حالا، ایران و اسراییل در آستانهٔ یک چرخهٔ صعودی خشونت هستند که خطرات فوق‌العاده‌ای برای هر دو طرف دارد. اعضای کابینهٔ جنگ اسراییل گفته‌اند که کشورشان در زمان و مکانی که انتخاب می‌کنند، حمله متقابل خواهد کرد؛ و مقامات آمریکایی می‌گویند این حمله احتمالاً به‌زودی انجام شود. این چرخش تهدیدات عظیمی برای تهران دارد و به اسراییل این فرصت را می‌دهد که موضوع را از جنگ غزه که به‌لحاظ بین‌المللی بواسطهٔ آن مورد تقبیح است عوض کند و آزمایشی است برای توانمندی‌های نظامی ایران که چه بسا برای آن آماده نباشد.

یهود اولمرت نخست‌وزیر پیشین اسراییل اعلام کرد رژیم ایران در حمله اخیرش شکست‌خورده و به قدری تحقیر شده است که دیگر هیچ نیازی به پاسخگویی به آن و استقبال از درگیری و ایجاد بحران و تنش در منطقه نیست.

به گزارش رویترز، سومین جلسه کابینه جنگ اسراییل که قرار بود روز سه‌شنبه برگزار شود تا درباره پاسخ به اولین حمله مستقیم رژیم ایران تصمیم‌گیری شود تا روز چهارشنبه به تعویق افتاد، زیرا متحدان غربی به‌دنبال تحریم‌های جدید سریع علیه رژیم ایران برای کمک به منصرف کردن اسراییل از تشدید تنش بودند.

رویترز افزود: واشنگتن به همراه متحدان اروپایی در عوض روز سه‌شنبه تلاش کرد تا تحریم‌های اقتصادی و سیاسی علیه رژیم ایران را تشدید کند تا اسراییل را از انتقام‌جویی گسترده دور نگه دارد.

در همین حال اسراییل کاتز، وزیر خارجه اسراییل گفت که او 'یک حمله دیپلماتیک را رهبری می‌کند' و به ۳۲ کشور نامه نوشته تا از آنها بخواهد برنامه موشکی رژیم ایران را تحریم کنند و از واشنگتن در تحریم سپاه پاسداران، به‌عنوان یک گروه تروریستی پیروی کنند.

نیویورک تایمز ۲۸فروردین درباره پیآمد حمله رژیم نوشت: بگفتهٔ مقامات، رهبران اسراییل روز سه‌شنبه در حال رایزنی بودند که بهترین راه پاسخ به حملهٔ هوایی بی سابقهٔ آخر هفته ایران چیست و در حال بررسی یک مجموعه گزینه هستند که هر یک نتایج استراتژیک متفاوتی عرضه می‌کند: بازداشتن از یک حملهٔ مشابه در آینده، استمالت از متحدان آمریکایی، و احتراز از یک جنگ تمام عیار.

سخنگوی ارتش اسراییل روز شنبه گفت، ”ما نمی‌توانیم در مقابل چنین تجاوزی کاری نکنیم“ .

مقامات گفتند اعضای کابینهٔ جنگ اسراییل در حال بررسی گزینه‌هایی هستند که به اندازه کافی بزرگ باشد که یک پیام روشن به رژیم ایران بفرستد که چنین حملاتی بی‌پاسخ نخواهد ماند، اما نه آن‌قدر بزرگ که موجب یک تشدید عمده وضعیت شود.

نیویورک تایمز افزود: مقامات آمریکایی گفته‌اند که درک می‌کنند که مقامات اسراییلی فکر می‌کنند باید به یک حملهٔ مستقیم ایران به اسراییل به‌صورتی پاسخ دهند که جهان آن را مشاهده کند. بگفتهٔ مقامات آمریکایی، یک حملهٔ مخفیانه توسط اسراییل به ایران به احتمال زیاد کافی نخواهد بود.

مقامات آمریکایی گفتند اگر این ضدحمله موجب دور دیگری از موشکها و پهپادهای رژیم ایران شود، هواپیماهای جنگی و کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا بار دیگر به دفاع از متحد خود در مقابل دشمن اصلی آن در خاورمیانه خواهند آمد.

آمریکا هم‌چنین از تلاش‌های دیپلماتیک برای فشار و تنبیه رژیم ایران حمایت می‌کند. وزیر خزانه‌داری در یک کنفرانس مطبوعاتی در واشنگتن در روز سه‌شنبه گفت. دولت بایدن در حال بررسی محدود کردن بیشتر صادرات نفت رژیم ایران است. آمریکا هم‌چنین در حال بررسی راههای قطع دسترسی رژیم ایران به قطعات نظامی است که برای ساختن تسلیحاتی نظیر پهپاد از آنها استفاده می‌کند.

از این پیش‌تر مخالفان بایدن در سنا و کنگره آمریکا بایدن را به‌شدت مورد حمله قرار داده بودند که چرا با سرازیر کردن پولهای نفت و هم‌چنین آزاد کردن پولهای رژیم از کره جنوبی و تمدید معافیت عراق برای پرداخت ۱۰ میلیارد دلار پول برق به رژیم ایران، جیبهای ملایان را برای انجام کارهایشان، پر از پول کرده است.

واشنگتن پست در مقاله‌ای به‌نقل از تحلیلگران سیاسی نوشت: تحلیلگران (حمله رژیم ایران به اسراییل) را یک فرصت نادر برای گردهم آوردن یک ائتلاف ضد رژیم ایران توصیف می‌کنند. یک پاسخ نظامی خویشتندارانه برای اسراییل در صحنهٔ جهانی بسیار سودمند است و به ترمیم روابط آسیب‌دیده با آمریکا و همسایگان عربش کمک می‌کند. رژیم ایران جنگ را تشدید کرده. اما اسراییل باید زیرکانه عمل کند تا جبهه منطقه‌یی و جهانی علیه آنها را تقویت کند“ .

وال استریت ژورنال۲۷فروردین نوشت:

سوءمدیریت جورج دبلیو بوش در جنگ اشغال عراق، تنها قدرت منطقه‌یی را که می‌توانست رژیم ایران را به تنهایی مهار کند، بدون ایجاد یک جایگزین مؤثر، حذف کرد.

- سیاست نسنجیده باراک اوباما در سوریه نیز به رژیم ایران موقعیت فرماندهی در قلب خاورمیانه داد. سیاست‌های سخت‌گیرانه ترامپ در قبال رژیم ایران مسیر درستی را نشان داد، اما خیلی کم، و خیلی دیر بود.

محکومیت‌های حمله و احضار سفرای رژیم

به گزارش رویترز وزارت‌خارجه پرتغال روز سه‌شنبه سفیر رژیم ایران را احضار کرد تا حمله روز شنبه به اسراییل توسط تهران را محکوم کند و خواستار آزادی فوری کشتی کانتینری با پرچم پرتغال به نام MSC Aries شد که در ۱۳ آوریل توسط رژیم ایران توقیف گردید.

این وزارتخانه در بیانیه‌یی پس از این نشست گفت که «منتظر نتایج این اقدام رسمی خواهد بود و هر گام بیشتر را بسته به آن ارزیابی خواهد کرد».

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در یک کنفرانس خبری فوری گفت برخی از کشورهای اتحادیه اروپا خواستار گسترش تحریم علیه رژیم ایران در پاسخ به حمله‌این رژیم به اسراییل شده‌اند و اکنون دستگاه دیپلماتیک اتحادیه کار بر روی آنرا آغاز می‌کند.

بورل افزود طرح فعلی، تحریم‌ها قبلی را به تولید موشک توسط این رژیم و تحویل آنها به نیابتی‌هایش در خاورمیانه، گسترش خواهد داد.

آلمان، فرانسه و چند عضو دیگر اتحادیه اروپا علناً از اعمال چنین تحریم‌هایی علیه رژیم ایران حمایت کرده‌اند.

متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا در توجیه رسانه‌های روز سه‌شنبه خود گفت: در صورت حضور امیرعبداللهیان در نیویورک برای شرکت در اجلاس ملل متحد، انتظار می‌رود آمریکا محدودیتهای تردد فشرده‌ای برای او در نظر بگیرد که بر مبنای آن نمی‌تواند در هیچ محلی بجز ساختمان سازمان ملل متحد حضور یابد.

سایت کنگره آمریکا ۲۸فروردین نوشت: در بحبوحه خشونت بی‌سابقه رژیم علیه اسراییل و شرکای آمریکا در سراسر جهان، مایکل مک کال رئیس کمیته خارجی مجلس نمایندگان و بن کاردین رئیس کمیته روابط خارجی سنا پس از حکم بالاترین دادگاه کیفری آرژانتین مبنی بر مسئول دانستن رژیم ایران در مورد اقدامات تروریستی آن یک بیانیه صادر کردند و نوشتند روز جمعه، بالاترین دادگاه کیفری آرژانتین، رژیم ایران را مسئول صدور دستور حمله تروریستی ۱۹۹۲ به سفارت اسراییل در بوئنوس‌آیرس و حمله تروریستی ۱۹۹۴ به مرکز آمیا دانست. رؤسای کمیته‌های خارجی سنا و مجلس نمایندگان آمریکا گفتند ما از شجاعت مقامات و قضات آرژانتینی که برای پاسخگو کردن رژیم ایران ستایش می‌کنیم.

درباره حمله موشکی رژیم روزنامه جردن تایمز نوشت که برخی شهروندان اردنی لاشه‌ها و قطعات موشکهای بالستیک ساقط شده رژیم را در سایت نیازمندیها و رسانه‌های اجتماعی به‌عنوان آهن قراضه برای فروش به حراج گذاشته و به طنز نوشته‌اند:

موشک بالستیک رژیم ایران، دست دوم کم کار کرده، برای فروش.

بر اساس گزارشهای رسانه‌های خبری بسیاری از موشکهای شلیک شده رژیم در آسمان اردن رهگیری شد و در مناطق مختلف این کشور سقوط کرد.

۷-رئیسی و طبل تو خالی در روز ارتش تحت‌امر ولی‌فقیه ـ خمینی در۲۹ فروردین ۱۳۵۸ در برابر مجاهدین و پدر طالقانی روز ارتش اعلام کرد و بقایای ارتش درهم شکسته شاه را به کمک طلبید.

امسال روز ارتش تحت‌امر خامنه‌ای از ترس حمله اسراییل برخلاف همه سالهای گذشته در پادگان لویزان با تور استتار برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری نیروی تروریستی قدس وزیر دفاع رژیم در پیامی گفت اکنون ما دارای یک ارتش غیور و مکتبی هستیم که در بزنگاههای مهم تاریخ‌ساز از قبیل مبارزه با بحران آفرینی مجاهدین و در ۸ سال دفاع مقدس خوش درخشیده است!

تلویزیون رژیم ۱۴۰۳۰۱۲۹

. ..رئیسی جلاد در سخنرانی خود بر سرپوش گذاشتن بر فضیحت شکست در حمله اخیر به اسراییل، به طرز مسخره‌ای تهدید کرد که اگر رژیم مورد تعرض قرار بگیرد جواب سهمگین و پشیمان کننده خواهد داد!

مهمتر این‌که به دستور خامنه‌ای قرار بوده حملات موشکی و پهپادی اخیر محدود و صرفاً تنبیهی باشد والا اگر خامنه‌ای دستور می‌داد چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند!

تلویزیون رژیم ۱۴۰۳۰۱۲۹

...از ویژگی‌های ارتش جمهوری اسلامی انسجام بین نیروهای چهارگانه ارتش جمهوری اسلامی ایران است.

....ایستادگی در مقابل گروه‌های تروریستی شبانه روز از مرزهای هوایی و زمینی و دریایی صیانت کردن از ویژگی‌های نیروهای مسلح ماست...

نیروهای مسلح ما نیروهای با مهارت مجهز مؤمن مقتدر و آماده اقدام هستند منتظر فرمان فرماندهی معظم کل قوا هستند برنامه این وعده صادق اقدامی محدود بود نه اقدامی فراگیر و گسترده اگر قرار بود اقدامی فراگیر و گسترده باشد اون‌وقت می‌دیدند حامیان رژیم صهیونیستی که چیزی از رژیم صهیونیستی باقی نمی‌ماند اما قرار این بود که:

یک - اقدامی محدود بشود.

دو - تنبیهی برای رژیم صهیونیستی باشد.

و سوم از همان مراکزی که حمله شده بود به منافع جمهوری اسلامی ایران همان مراکز برخورد بشه باهاشون.

اگر کوچک‌ترین تعرضی از ناحیه رژیم صهیونیستی به خاک وطن ما صورت بگیرد و به منافع جمهوری اسلامی ایران یقین بدانند برخوردی بسیار شدید و سهمگین با اونها خواهد شد.

کسانی که تا دیروز به خودشون جرأت می‌دادند تهدید کنند نظام مقدس ما را تهدید کنند ملت ما را امروز با حضور این نیروی مقتدر ره به جایی نخواهد برد و می‌دانند که ضربه‌ای که نیروهای مسلح ما به اونها خواهند زد ضربه‌ای پشیمان کننده خواهد بود.

سایت حکومتی اعتماد آنلاین به افتضاح در مراسم رژه روز ارتش رژیم در مشهد اعتراف کرد و ضمن انتشار فیلم آن نوشت: اتفاقی عجیب در مراسم رژه روز ارتش در مشهد؛ ماشین آب‌پاش یگان‌ویژه به خبرنگاران رسید و آنها را آب‌پاشی کرد! اتفاقی خاص در مراسم رژه روز ارتش در مشهد، خبرساز شد. هنوز علت این حادثه مشخص نشده، البته به دوربین بعضی از عکاسان حاضر در مراسم آسیب رسیده است.

۹- آخوند خاتمی در مجیزگویی از کار خامنه‌ای گفت پاسخ ایران به جنایت اسراییل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

سایت حکومتی انتخاب در رابطه با موضع‌گیری محمد خاتمی رئیس جهور اسبق رژیم نوشت: محمد خاتمی در جمع مشاوران خود اعلام کرد که پاسخ ایران به جنایت اسراییل مدبّرانه، شجاعانه، منطقی و قانونی بود.

این اقدام پاسخی بود به حمله تجاوزکارانه رژیم اشغالگر به کنسولگری ایران که منجر به‌شهادت سرداران رشید سپاه و تنی چند از هموطنان ما شده بود.

سید محمد خاتمی که در جمع مشاوران خود سخن می‌گفت، افزود که عملیات پهپادی و موشکی ایران علیه اسراییل با لحاظ همه جوانب امر در چارچوب مقررات روشن و مناسبات قانونی بین‌المللی صورت گرفت.

عملیات ایران حاوی این پیام روشن بود که اسراییل تصور نکند که هر جنایت و شرارت و عمل خلاف مقررات مسلم بین‌المللی انجام دهد و نهاد‌های بین‌المللی هم در مقابل آن به وظیفه قانونی خود عمل نکنند بی‌پاسخ می‌ماند.

وی با بیان این‌که حفظ امنیت و ثبات منطقه و تنش‌زدایی از اولویت‌های جمهوری اسلامی است افزود، در عملیات ایران هدف قرار نگرفتن مناطق مسکونی و اقتصادی کاملاً مراعات شد.

۱۰-اطلاعیه شورای ملی مقاومت ایران ـ وضعیت وخیم سلامتی نجات انور حمیدی ۶۸ ساله یک زندانی سیاسی زن در زندان سپیدار اهواز ـ ممنوع‌الملاقات کردن ۱۷ زندانی سیاسی در زندان شیبان اهواز

زندانی سیاسی هوادار مجاهدین، نجات انور حمیدی کارون، در زندان سپیدار اهواز، از ناراحتی شدید قلبی رنج می‌برد و به تشخیص پزشکان متخصص، باید مورد عمل جراحی قرار گیرد، اما به‌رغم درخواست‌های مکرر خانواده‌اش، دژخیمان از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند.

نجات انورحمیدی معلم ۶۸ ساله اهل آبادان و دارای ۴ فرزند، از سال ۱۳۹۷ در زندان به سر می‌برد و به اتهام تبلیغ علیه نظام و عضویت در سازمان مجاهدین توسط قاضی جنایتکار اکبر محمدی در شعبه چهار بیدادگاه ضد انقلاب اهواز به ۱۵ سال زندان محکوم شد.

در یک تحول دیگر پس از حمله وحشیانه گارد زندان به بند ۵ زندان شیبان اهواز، در ۲۱ فروردین، ۱۷ تن از زندانیان سیاسی از روز شنبه ۲۵ فروردین، ممنوع‌الملاقات شده‌اند. مقاومت ایران خواستار اقدام فوری کمیسرعالی و شورای حقوق‌بشر ملل متحد و گزارشگر ویژه درباره وضعیت حقوق‌بشر در ایران و دیگر مراجع مدافع حقوق‌بشر برای آزادی زندانیان بیمار از جمله «نجات انور حمیدی» و انتقال آنها به بیمارستان می‌باشد.

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۱- اطلاعیه کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران - سرکوب وحشیانه زنان تحت عنوان مبارزه با بدحجابی برای جلوگیری از بالا گرفتن قیام

کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت ایران تشدید سرکوب زنان تحت عنوان آخوند‌ساخته مبارزه با بدحجابی را به‌مثابه تلاش مذبوحانه رژیم زن‌ستیز آخوندها برای ممانعت از قیام قویاً محکوم می‌کند و مدافعان حقوق‌بشر و حقوق زنان را به محکومیت جنایات این رژیم و طرد آن از جامعه جهانی فرا می‌خواند.

اقدامات سرکوبگرانه رژیم علیه زنان که از شنبه ۲۵ فروردین با ضرب و شتم و خشونت علیه زنان ابعاد بی سابقه‌یی به خود گرفته، ۱۰ روز قبل از آن توسط خامنه‌ای کلید خورد. او ۱۵ فروردین گفت: «قضیه حجاب را هم همه باید رعایت کنند» و «دولت و قوه قضاییه را موظف به‌عمل به مسئولیت‌های شرعی و قانونی خود در موضوع حجاب» دانست. در ۲۲ فرودین یک گام فراتر گذاشت و مزدوران غیررسمی خود را به جان مردم انداخت و گفت: «نظام جمهوری اسلامی در مقابل هنجارشکنی دینی هم مسئولیت دارد و نباید مسئولان و مردم کوتاهی کنیم و آمران به معروف و ناهین از منکر به وظیفه خود عمل کنند».

متعاقباً پاسدار رادان سرکردهٔ نیروی انتظامی اعلام کرد که از شنبه ۲۵ فروردین افرادی که کشف حجاب کنند با تجهیزات هوشمند شناسایی می‌شوند. افرادی که در مراکز عمومی کشف حجاب کنند بار اول تذکر می‌گیرند و در مرحله بعد به دادگاه معرفی می‌شوند. خودروهایی که در آنها کشف حجاب شده، بار اول تذکر می‌گیرند و بار دوم خودرو توقیف می‌شود. تمام صنف‌هایی که کارمندان آنها کشف حجاب کنند، یک‌بار اخطار می‌گیرند و بعد پلمب می‌شوند (رسانه‌های رژیم ۲۲ فروردین ۱۴۰۳). همزمان نیروهای سرکوبگر انتظامی در استانهای مختلف به تهدید علیه زنان پرداختند.

سعیدی امام جمعه خامنه‌ای در قم در ۲۵ فروردین اعتراف کرد «دشمن با کمک مزدوران داخلی. از حجاب شروع کردند» و «اگر ما منفعلانه برخورد کنیم اونها در اندیشه طرح کلان براندازی نظام جمهوری اسلامی هستند» (تلویزیون حکومتی قم).

آقا تهرانی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ارتجاع ضمن تأکید بر لایحه سرکوبگرانه موسوم به عفاف و حجاب گفت: «باید ۳۲ دستگاه نسبت به این مسأله (حجاب) ورود کنند اما متأسفانه فقط ۲ دستگاه یعنی وزارت کشور و نیروی انتظامی ورود کردند. همه دستگاه‌ها باید یاری کرده و پای کار بیایند چون همه در این موضوع سهم داریم؛ طوری نشود که فقط فراجا وسط میدان باشد. دولت باید ورود کند و تقاضا این است که همه وزرا سرخط شوند». (همان منبع) (بهار نیوز ۲۸ فروردین)

کمیسیون زنان شورا، زنان و مردان ایران‌زمین را به مقابله قاطع با دور جدید سرکوب زنان فرا می‌خواند و از گزارشگر ویژه خشونت علیه زنان در ملل متحد خواهان محکومیت حجاب اجباری و دیگر اقدامات سرکوبگرانه علیه زنان ایران است.

شورای ملی مقاومت ایران- کمیسیون زنان

۲۹ فروردین ۱۴۰۳

۱۲- سیل و آبگرفتگی در استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان مفقود شدن ۲ دختر در عنبرآباد کرمان -محاصره ۲۱روستا در چابهارو قطع برق و بسته شدن راه ارتباطی ۳۰۰ روستا

جاری شدن سیل و طغیان رودخانه‌ها در استانهای سیستان و بلوچستان و کرمان و هرمزگان به‌دلیل سیاست‌های ضدمردمی رژیم آخوندی باعث قطع برق و محاصره بیش از ۲۰ روستا در چابهار و قطع راه ارتباطی ۳۰۰ روستای دیگر در این مناطق و مفقود شدن ۲ دختر در عنبرآباد کرمان شد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی وضعیت بارندگی‌ها در کرمان بحرانی‌تر است.

مدیر ستاد بحران رژیم در کرمان از قطع شدن راه ارتباطی ١٠ روستا بر اثر بارش شدید باران خبر داد و گفت بارش باران در جنوب استان کرمان برق ۲ روستا را نیز قطع کرده است.

جمله در چابهار در استان سیستان و بلوچستان بر اثر طغیان رودخانه‌های محلی راه ارتباطی ۷۳ روستا قطع شده است.

معاون فرمانداری رژیم در چابهار گفت: سیلاب موجب خسارت سنگین در بخش‌های راه، کشاورزی و زیرساخت‌های شهری و روستایی شده و ۲۱ روستای در محاصره سیل قرار دارند.

در نیکشهر بارش سنگین باران موجب قطع برق ۱۲ روستا و مسدود شدن راه ۱۵۴ روستای این شهرستان شده است.

۱۳-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۹فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه گزارش داد: در حملات اسراییل به مناطق شمال و مرکز غزه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ فلسطینی کشته و ۸۹ تن زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تا تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۹۹ کشته و ۷۶ هزار ۶۶۴ مجروح رسیده است.

روز سه‌شنبه سوزان میخائیل، مدیر منطقه‌ای زنان ملل متحد در کشورهای عربی با انتشار گزارشی نوشت از زمان آغاز حمله اسراییل نزدیک به ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند. در این گزارش آمده است: با گذشت ۶ ماه پس از جنگ در غزه، ۱۰ هزار زن فلسطینی کشته شده‌اند که در میان آنها ۶ هزار مادر تخمین زده شده و ۱۹ هزار کودک یتیم باقی مانده‌اند. کسانی که از بمبارانها جان سالم به در می‌برند از گرسنگی روزانه، بیماری و ترس دائمی رنج می برند.

گزارش ملل متحد نشان می‌دهد که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح شده یا جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش رویترز، آندره دی دومینیکو، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه ملل متحد در فلسطین گذشته گفت: تحویل کمکها در غزه با تأخیر قابل توجهی در ایستهای بازرسی اسراییل مواجه است و در هفته گذشته به تنهایی ۴۱ درصد از درخواستهای سازمان ملل متحد برای ارسال کمکها به غزه توسط اسراییل رد شده است. پدرو سانچز و روبرت گلوب، رهبران دو کشور اسپانیا و اسلوونی روز سه‌شنبه طی ملاقاتی در پایتخت اسلوونی توافق کردند دولت فلسطین را به‌رسمیت بشناسند. آنها گفتند این اقدام می‌تواند تأثیر مثبتی برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه داشته باشد.

سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد در حملاتش دو فرمانده حزب‌الله لبنان و چند تن دیگر از اعضای یگان موشکی این حزب کشته شدند.

این منبع افزود: به‌دنبال موشک‌باران منطق الخلیل توسط حزب‌الله لبنان، ارتش اسراییل بعد از نیمه‌شب سه‌شنبه چند مقر و موضع نظامی حزب‌الله در مناطق خیام، منصوری، علم العشب و یاطر در جنوب لبنان را هدف قرار داد.

متقابلاً حزب‌الله صبح چهارشنبه چند موشک به منطقه جلیل غربی در شمال اسراییل شلیک کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام، اعلام کرد صبح روز سه‌شنبه ارتش آمریکا دو پهپاد جنگی حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها منهدم کرد.

۱۴- روز چهارشنبه ۲۹فروردین جمعی از کشاورزان اصفهان، جمعی از کارگران اخراج شده فولاد اهواز و جمعی از کارکنان شرکتهای مسافربری اهواز در اعتراض به برآورده نشدن خواسته‌هایشان و چپاول و غارتگری رژیم آخوندی تجمع کردند.

۱۵- احمد علیرضابیگی عضو مجلس ارتجاع اعتراف کرد یکی از فاکتورهای برجسته دولت، افزایش ۵۰درصدی اصول مالیات است، یعنی سهم مالیات را در بودجه ۵۰درصد افزایش دادیم، اما درآمدها زیاد نشده و قیمتها افزایش پیدا کرده است.

وی افزود: قیمت گوشت از ۷۰۰ تا ۸۰۰ هزار تومان هم دارد رد می‌شود و شرایط خوبی وجود ندارد، زمان امید مردم برای خانه‌دار شدن به ۷۰ سال دارد می‌رسد و این مواردی نیست که قابل انکار باشد.

۱۶- در ادامه اظهارات سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه ولی‌فقیه ارتجاع و تیغ کشی در مقابل هنجارشکنی، شورای عالی انقلاب ضدفرهنگی رژیم سندی را تحت عنوان «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» تصویب کرد.

خبرگزاری رسمی رژیم ـ ایرنا روز سه‌شنبه ۲۸فروردین نوشت: اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی ضمن تصویب اولیه سند ملی «سبک پوشش اسلامی- ایرانی» بر ضرورت اقناع‌سازی، رفع شبهات نسل جوان و تبیین اهمیت موضوع عفاف و حجاب در کنار الزام به رعایت قانون در این زمینه تأکید کردند.

آخوند رسول فلاحتی نماینده ولی‌فقیه ارتجاع در گیلان در اظهاراتی سرکوبگرانه و زن‌ستیزانه گفت: برای کشف حجاب، جزای نقدی، بازداشت چند روزه و تعهد پیش‌بینی شده است؛ و پدر و مادر دخترانی که کشف حجاب می‌کنند نیز احضار کنید و به آنان در مورد وضعیت دخترش تذکر دهید.

لطفا به اشتراک بگذارید: