اخبار تحولات جنگ در منطقه

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه گزارش داد: در حملات اسراییل به مناطق شمال و مرکز غزه طی ۲۴ ساعت گذشته، ۵۶ فلسطینی کشته و ۸۹ تن زخمی شدند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرد شمار قربانیان حملات اسراییل به غزه تا تاکنون به ۳۳ هزار و ۸۹۹ کشته و ۷۶ هزار ۶۶۴ مجروح رسیده است.

روز سه‌شنبه سوزان میخائیل، مدیر منطقه‌ای زنان ملل متحد در کشورهای عربی با انتشار گزارشی نوشت از زمان آغاز حمله اسراییل نزدیک به ۱۰ هزار زن در غزه کشته شده‌اند. در این گزارش آمده است: با گذشت ۶ ماه پس از جنگ در غزه، ۱۰ هزار زن فلسطینی کشته شده‌اند که در میان آنها ۶ هزار مادر تخمین زده شده و ۱۹ هزار کودک یتیم باقی مانده‌اند. کسانی که از بمبارانها جان سالم به در می‌برند از گرسنگی روزانه، بیماری و ترس دائمی رنج  می برند.

گزارش ملل متحد نشان می‌دهد که در هر ۱۰ دقیقه یک کودک در غزه مجروح شده یا جان خود را از دست می‌دهد.

به گزارش رویترز، آندره دی دومینیکو، رئیس دفتر هماهنگی امور بشردوستانه ملل متحد در فلسطین گذشته گفت: تحویل کمکها در غزه با تأخیر قابل توجهی در ایستهای بازرسی اسراییل مواجه است و در هفته گذشته به تنهایی ۴۱ درصد از درخواستهای سازمان ملل متحد برای ارسال کمکها به غزه توسط اسراییل رد شده است.

پدرو سانچز و روبرت گلوب، رهبران دو کشور اسپانیا و اسلوونی روز سه‌شنبه طی ملاقاتی در پایتخت اسلوونی توافق کردند دولت فلسطین را به‌رسمیت بشناسند. آنها گفتند این اقدام می‌تواند تأثیر مثبتی برای دستیابی به آتش‌بس در جنگ غزه داشته باشد.

سخنگوی ارتش اسراییل شامگاه سه‌شنبه اعلام کرد در حملاتش دو فرمانده حزب‌الله لبنان و چند تن دیگر از اعضای یگان موشکی این حزب کشته شدند.

این منبع افزود: به‌دنبال موشک‌باران منطق الخلیل توسط حزب‌الله لبنان، ارتش اسراییل بعد از نیمه‌شب سه‌شنبه چند مقر و موضع نظامی حزب‌الله در مناطق خیام ، منصوری، علم الشعب ویاطر در جنوب لبنان را هدف قرار داد.متقابلاً حزب‌الله صبح چهارشنبه چند موشک به منطقه جلیل غربی در شمال اسراییل شلیک کرد.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا سنتکام، اعلام کرد صبح روز سه‌شنبه ارتش آمریکا دو پهپاد جنگی حوثیهای وابسته به رژیم ایران را در مناطق تحت کنترل آنها منهدم کرد.

لطفا به اشتراک بگذارید: