حمله موشکی و پهپادی رژیم آخوندی به اسراییل در بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

رژیم آخوندی در ادامه تهدیدها و خط و نشان کشیدن خامنه‌ای مبنی بر تنبیه اسراییل در روز چهارشنبه ۲۲ فروردین؛ بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، بیش از ۳۳۰ پهپاد و موشک زمین به زمین و موشکهای کروز به سمت اسراییل پرتاب کرد.

بنا بر تصریحاً‌ت وزیر خارجه رژیم، همه چیز از ۷۲ ساعت قبل از شروع حمله به آمریکا و کشورهای منطقه اطلاع داده شده بود و رژیم تأکید کرده بود که با منافع آمریکا مطلقاً کاری ندارد و در رابطه با اسراییل نیز هدف رژیم یک حمله محدود است.

رژیم در این حمله به سختی شکست خورد و به هیچیک از اهداف خود نرسید زیرا ۹۹ درصد آنچه شلیک کرده بود یا به اسراییل نرسید و در بین راه بر فراز آسمان اردن و سوریه منهدم شد و یا در داخل خاک اسراییل رهگیری گردید و به هدف مورد نظر اصابت نکرد. طبق گزارشهای اولیه یک دختر ۸ ساله عرب در صحرای نقب مورد اصابت ترکش موشکهای رهگیری شده قرار گرفت و به سختی مجروح شد.

شایان یادآوری است که برخی از موشکهای رژیم به‌خاطر نقص فنی در داخل خاک ایران و در داخل خاک عراق فرو افتاده است.

در نخستین ساعات بامداد یکشنبه پس از شلیک موشکها، نماینده رژیم در سازمان ملل و پس از او وزیر خارجه رژیم و رئیس ستاد نیروهای مسلح آن عجولانه و هراسان خاتمه عملیات را اعلام کردند. در این اثناء دلار به قیمت بی‌سابقه ۷۰ هزار و ۵۰۰ تومان رسید و در نقاط مختلف کشور صف بنزین و خرید نیازمندی‌های عمومی برای ذخیره کردن به‌خاطر شرایط جنگی تشکیل شده بود.

پاسدار سلامی سرکرده سپاه پاسداران:

برادر عزیزم سردار حاجی‌زاده فرمانده نیرو فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اذن الله و با یاد شهدای عزیز نبرد مقدس با رژیم صهیونیستی و به یاد فرماندهان آسمانی و جاودانه این نبرد به‌ویژه سپهبد پاسدار شهید حاج قاسم سلیمانی و سرلشکر شهید محمدرضا زاهدی و سردار شهید محمد هادی حاج رحیمی و سایر عزیزان همرزم این فرماندهان عملیات وعده صادق را علیه رژیم صهیونیستی آغاز کنیم.

نخستین اطلاعیه سپاه پاسداران:

در پاسخ به جنایت‌های متعدد رژیم خبیث صهیونیستی از جمله حمله به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق بامداد یکشنبه ۲۶ فروردین، نیروی هوافضای سپاه پاسداران با موفقیت اهدافی را در داخل سرزمینهای اشغالی با دهها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

موضع‌گیریهای بین‌المللی در مورد حمله موشکی رژیم:

آنتونیو گوترز دبیرکل ملل متحد با صدور بیانیه‌یی، اعلام کرد: «من تشدید شدید تنش ناشی از حملهٔ گسترده رژیم ایران به اسراییل را به‌شدت محکوم می‌کنم. از خطر بسیار واقعی تشدید تنش ویرانگر در سطح منطقه به‌شدت نگران هستم.

سفیر مالت که ریاست دوره‌یی شورای امنیت را به‌عهده دارد، در سازمان ملل، اعلام کرد: «به‌دنبال دریافت نامه‌یی از نمایندگی اسراییل در سازمان ملل، مالت به‌عنوان ریاست شورای امنیت، برگزاری یک اجلاس اضطراری این شورا را در ساعت روز یکشنبه برای بررسی حملهٔ پهپادی و موشکی رژیم ایران علیه اسرائیل، برنامه‌ریزی کرده است».

جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌یی به تاریخ ۲۶فروردین، اعلام کرد:

رژیم ایران و گروه‌های نیابتی‌اش در یمن، سوریه و عراق – حمله هوایی بی‌سابقه‌ای را علیه تأسیسات نظامی در اسراییل انجام دادند. من این حملات را به شدیدترین وجه ممکن محکوم می‌کنم.

 لوید آستین وزیردفاع آمریکا طی بیانیه ای حمله رژیم ایران را محکوم و اعلام کرد : ”ما این حملات غیرمسئولانه و بیسابقه توسط ایران و نیروهای نیابتی‌اش را محکوم می‌کنیم .به فرمان رئیس جمهور، نیروهای آمریکا در خاورمیانه ده ها موشک و پهپاد را که از ایران، عراق، سوریه و یمن بسوی اسرائیل پرتاب شدند، رهگیری کردند.

 دونالد ترامپ رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در سخنرانی خود دربارة حملة رژیم، گفت:  این به‌این دلیل است که ما ضعف جدی از خود نشان دادیم... اگر ما در قدرت بودیم، چنین اتفاقی رخ نمی‌داد. همه این را می‌دانند

  شارل میشل رئیس شورای اروپا، اورسولا فون در لین رئیس کمیسیون اروپا و جوزب بورل مسئول سیاست خارجی این اتحادیه در موضع‌گیری‌های جداگانه‌یی حملات رژیم را قویاً محکوم کردند.

امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه در حساب ایکس خود، نوشت: «من حمله بی‌سابقة رژیم ایران به اسرائیل را که تهدید بی‌ثبات‌کردن منطقه را در پی دارد، به‌شدت محکوم می‌کنم. فرانسه با شرکای خود برای کاهش تنش کار می‌کند و خواهان خویشتنداری است».

 اولاف شولتز صدر اعظم آلمان، تصریح کرد: «حمله رژیم ایران... به خاک اسرائیل غیر قابل توجیه و به‌شدت غیرمسئولانه است. رژیم ایران با خطر تشدید تنش در منطقه مواجه است ».

 ریشی سوناک نخست‌وزیر انگلستان در حساب ایکس خود نوشت: من حمله غیر مسولانه رژیم ایران به اسرائیل را به شدیدترین وجه محکوم می کنم.

اسکای‌نیوز روز یکشنبه گزارش داد: ریشی سوناک گفت نیروی هوایی این کشور شماری از پهپادهای تهاجمی رژیم ایران را ساقط کرده است. او تأیید کرد که انگلستان «هواپیماهای افزوده‌یی» را به‌عنوان بخشی از عملیاتی که پیشاپیش در عراق و سوریه جریان داشت، به منطقه فرستاده است».

نخست‌وزیر انگلستان هم چنین گفت: «روشن است که رژیم ایران مصمم به دامن‌زدن به نارضایتی و بی‌ثبات‌کردن منطقه... است...».

دیوید کامرون وزیر خارجه انگلستان نیز تأکید کرد:« حملات غیر مسولانه رژیم ایران به اسرائیل تنها باعث شعله‌ورتر شدن تنش‌ها در خاورمیانه خواهد شد ».

جاستین ترودو نخست‌وزیر کانادا گفت، کانادا «بی‌تردید» حمله رژیم ایران به اسرائیل را محکوم می‌کند.  این حمله بی اعتنایی رژیم ایران به صلح و ثبات در منطقه است»

شاخ و شانه

و موضع‌گیریهای سران و سرکردگان رژیم

رئیسی جلاد گفت: هر گونه ماجراجویی جدید با پاسخ سنگین‌تر و پشیمان‌کننده‌تر مواجه خواهد شود.

پاسدار باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح رژیم گفت: حمله ما تمام شده است و مایل به ادامه آن نیستیم اما اگر اسراییل منافع ما را هدف قرار دهد با قدرت پاسخ خواهیم داد.

پاسدار سلامی، سرکرده سپاه پاسداران گفت: اگر هر واکنشی اسراییل نشان بدهد مطمئنا واکنش ما سخت‌تر خواهد بود. اگر اسراییل حمله کند از مبدأ ایران مورد تهاجم متقابل قرار می‌گیرد.

وی افزود: ترتیب و توالی این عملیات به شکلی انجام شد که دهها فروند پهپاد، موشکهای کروز و بالستیک توانستند ائتلاف پدافند هوایی آمریکا، فرانسه و اسراییل را کم‌ کارآمد کنند و به اهدافی در عمق اسراییل اصابت کنند.

پاسدار قالیباف رئیس مجلس ارتجاع در میان شعارهای اعضای مجلس رژیم در حمایت از حمله گفت: اقدام نظامی ما در صورتی که اسراییل هر اقدامی انجام دهد پاسخ طراحی‌شده نظام شدیدتر خواهد بود.

به‌دنبال موشک‌ پراکنی به اسرائیل، بسیجیها و مأموران لباس‌شخصی خامنه‌ای در شهرهای مختلف به خیابان‌ها سرازیر شده و از گسترش جنگ‌افروزی در منطقه حمایت کردند.

امیر عبداللهیان وزیر خارجه حکومت آخوندی در دیدار با سفرای کشورهای خارجی گفت که از ۷۲ ساعت پیش خبر حمله رژیم به اسراییل را به این کشورها داده است.

خبرگزاری حکومتی مهر آخوندی نوشت:

امیرعبداللهیان در جمع سفرا و رؤسای نمایندگی های خارجی مقیم تهران گفت:

در پیامی که به دوستانمان در کشورهای منطقه دادیم؛ از حدود ۷۲ ساعت قبل از عملیات، به همسایگان و کشورهای منطقه اطلاع دادیم پاسخ ایران در قالب دفاع مشروع، قطعی و مسلم است.

وزیر خارجه رژیم هم‌چنین اعلام کرد: جمهوری اسلامی در این مقطع قصدی برای ادامه عملیات دفاعی ندارد اما در صورت لزوم برای اصابت از منافع خود تردید راه نخواهد داد.

هم‌چنین در پی حمله رژیم به اسرائیل، وزارت‌خارجه رژیم سفرای فرانسه، انگلستان و آلمان را احضار کرد.

به گزارش سایت وزارت‌خارجه رژیم، مدیرکل غرب اروپا در دیدار با سفرای این کشورها گفت: در صورت ادامه ماجراجوییهای اسرائیل، مقتدرانه از حاکمیت و امنیت خود دفاع خواهد کرد.

حمله موشکی وپهبادی رژیم  آخوندی به اسرائیل ـ کلیپ ۲- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

حمله موشکی وپهبادی رژیم  آخوندی به اسرائیل ـ کلیپ ۳- ۲۶ فروردین ۱۴۰۳

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: