مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱- نامه سرگشاده ۶۸ گزارشگر، کارشناس و کمیسر فعلی و پیشین سازمان ملل به رئیس شورای حقوق‌بشر و کشورهای عضو شورادر مورد تمدید مأموریت گزارشگر ویژه حقوق‌بشر ملل متحد و هیأت مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب در مورد ایران

به عالیجنابان:

-سفیر عمر زنیبر، رئیس شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد

-نمایندگان دائم کشورهای عضو و ناظر شورای حقوق بشر-۲۸ مارس ۲۰۲۴

ما امضا کنندگان، گزارشگران فعلی و سابق سازمان ملل متحد، گزارشگران ویژه و کمیسرها و کارشناسان نهادهای تحقیقاتی تحت نظارت سازمان ملل متحد، قویاً از تجدید مأموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران و مأموریت هیأت مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب در مورد ایران حمایت می‌کنیم.

ما عمیقاً نگران اعدامها و افزایش مجازات اعدام در ایران در سال گذشته هستیم. به‌گفته گزارشگر ویژه ایران، حداقل ۸۳۴ نفر در سال ۲۰۲۳ اعدام شده‌اند که نسبت به سال ۲۰۲۲، چهل و سه درصد افزایش داشته است. اعدام شدگان شامل حداقل ۲۲ زن و حداقل یک کودک بودند. از زمان آغاز اعتراضات سراسری در سپتامبر ۲۰۲۲، مقامات ایرانی دست کم ۹ مرد را به‌دلیل مشارکت در اعتراضات اعدام کرده‌اند.

معافیت از مجازات و عدم پاسخگویی در مورد نقض جدی حقوق‌بشر هم‌چنان یکی از ویژگیهای مهم و تکراری در صحنه سیاسی ایران است. ما معتقدیم که بخشی از این معافیت ناشی از شکست در حسابرسی از مقامات ایران به‌خاطر شراکت آنها در قتل‌عام زندانیان سیاسی در سال ۱۹۸۸ است.

چنانکه توسط گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق‌بشر در ایران،، در جلسه استماع جامعه مدنی که در ۱۵ فوریه ۲۰۲۴ در ژنو توسط کمیته عدالت برای قربانیان قتل‌عام ۱۹۸۸ در ایران برگزار شد، تصریح گردید؛ اعدام‌های فراقانونی و ناپدید شدن اجباری ۱۹۸۸، جنایت ادامه‌دار علیه بشریت است.

ما از درخواست گزارشگر ویژه در مورد ایران برای ایجاد یک مکانیسم پاسخگویی بین‌المللی در رابطه با رویدادهای طولانی‌مدت که با مصونیت مداوم از مجازات مواجه شده‌اند، از جمله ناپدید شدن اجباری و اعدام‌های سریع و خودسرانه که در سال‌های ۱۹۸۱ و ۱۹۸۸ (۱۳۶۰ و ۱۳۶۷) و اعتراضات نوامبر ۲۰۱۹ (آبان ۱۳۹۸) صورت گرفت، حمایت می‌کنیم.

مأموریت گزارشگر ویژه در مورد ایران پلتفرمی برای برجسته کردن و گزارش نقض جدی حقوق‌بشر توسط مقامات دولتی بوده است. این مأموریت باید ادامه پیدا کند تا انعکاس صدای میلیون‌ها ایرانی باشد که هدف قرار می‌گیرند، قربانی می‌شوند و مورد بدرفتاری قرار می‌گیرند، کسانی که حقوق اساسی آنها به‌طور مداوم و با مصونیت (از حسابرسی و مجازات) نقض می‌شود.

هیأت مستقل بین‌المللی حقیقت‌یاب در اولین گزارش خود به شورای حقوق‌بشر که در اوایل ماه جاری منتشر شد، اعلام کرد که سرکوب خشونت‌آمیز اعتراضات مسالمت‌آمیز و تبعیض فراگیر نهادینه علیه زنان و دختران منجر به نقض جدی حقوق‌بشر توسط حکومت ایران شده است که بسیاری از آنها جنایت علیه بشریت محسوب می‌شود.

در گزارش هیأت حقیقت‌یاب آمده است که تجاوزها و جنایات تحت قوانین بین‌المللی در چارچوب اعتراضاتی که در سال ۲۰۲۲ آغاز شد شامل قتل و جنایت فراقضایی و غیرقانونی، استفاده غیرضروری و نامتناسب از زور، محروم کردن خودسرانه از آزادی، شکنجه، تجاوز، ناپدید شدن اجباری و آزار و اذیت جنسیتی است. مقامات اکنون سرکوب خانواده‌های قربانیان، روزنامه‌نگاران، مدافعان حقوق‌بشر، وکلا، پزشکان و بسیاری دیگر را صرفاً به‌دلیل بیان دیدگاههای خود، حمایت از معترضان یا جستجوی حقیقت و عدالت برای قربانیان، مضاعف می‌کنند.

مقامات کشور در بالاترین سطوح، نقض حقوق‌بشر را از طریق بیانیه‌هایی که اقدامات و رفتار نیروهای امنیتی را توجیه می‌کنند، تشویق و تأیید کرده‌اند. به‌گفته هیأت حقیقت یاب، آنها درگیر یک کارزار اطلاعات غلط بودند که معترضان را به‌عنوان "آشوبگران"،"عوامل خارجی"و یا گروه‌های"جدایی‌طلب" تصویر می‌کند. هیأت حقیقت‌یاب شهادتهایی دریافت کرده که به بازداشت شدگان پیشنهاد تخفیف مجازات شد در صورتی که اعلام کنند جراحات آنها توسط گروه‌های مخالف صورت گرفته است.

مقامات ایران از تلاشهای قربانیان و خانواده‌های آنها برای دریافت غرامت و جبران خسارت جلوگیری کرده‌اند. هیأت حقیقت‌یاب دریافت که قربانیان با یک سیستم قضایی فاقد استقلال، شفافیت و پاسخگویی روبه‌رو هستند.

وقت ان است که قساوتهایی را که در ایران جریان دارد به چالش بکشیم. به‌خاطر کار تعیین‌کننده گزارشگر ویژه در مورد ایران و هیأت مستقل بین‌المللی حقیقت یاب، ما از کشورهای عضو شورای حقوق‌بشر می‌خواهیم که به قطعنامه A / HRC / ۵۵ / L. 6 رأی مثبت بدهند و هر دو مأموریت را برای یک دورهٔ یک ساله تمدید کنند.

۱۶-۲فروردین سالگرد تهاجم هوایی رژیم آخوندیبه قرارگاه اشرف با ۱۳ فانتوم در عید فطر در سال ۱۳۷۱

سرنگون شدن یک فانتوم رژیم و دستگیری دو خلبان

توسط مجاهدین

شکست طرح خامنه‌ای برای انهدام

مقر فرماندهی ارتش آزادیبخش

-رژیم ادعا کرد مسعود و مریم رجوی و فهیمه اروانی در اثر بمباران کشته شدند

و یک بریده مزدور در رسانه‌های رژیم گفت این را به چشم خود دیده است!

پخش در پایان اخبار

۳-مروری برزندگی و سخنان سناتور لیبرمن درباره مجاهدین و مقاومت ایران

سناتور جوزف لیبرمن – کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا (۲۰۰۰)

...بودن در اشرف۳ بسیار خوشایند است اینجا احساس می‌کنم در خانه خودم هستم

آزادی، آزادی، آزادی برای مردم ایران.

حاضر حاضر حاضر حاضر ما آماده هستیم...

سناتور لیبرمن ـ ۲۲اسفند ۱۳۹۸

در ایران سپیده جدیدی طلوع می‌کند.

در ایران جایگزینی وجود دارد که آماده است.

. امروز در ایران سپیده جدیدی دارد طلوع می‌کند، و این فقط یک خوش خیالی نیست. این یک حقیقت است. و می‌خواهم برخی از وقایع را که با هم اتفاق افتاده بر اساس واقعیتهایی بازگو کنم که به من این امید را می‌دهند که رژیم تهران به‌معنای واقعی در حال فروپاشی است، و مردم ایران با شجاعت فوق‌العاده‌ای برای بازگرداندن آزادی و فرصتهای خود در حال قیام هستند. .

. نباید به افرادی گوش کرد که می‌گویند آه، تغییر رژیم منجر به هرج و مرج خواهد شد، همان‌طور که در سوریه یا لیبی یا یمن شد. بخشی از این‌که چرا این امر به آشوب منجر نمی‌شود، این است که ایران است که باعث ایجاد هرج و مرج زیادی در کشورهای دیگر شده است. و بخشی از دلیل این امر این است که در ایران جایگزینی وجود دارد که آماده اداره است و این شورای ملی مقاومت ایران، رئیس‌جمهور منتخب خانم مریم رجوی است. به اعتقاد من، حمایت او در ایران هر روز رشد می‌کند.

سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، از برجسته‌ترین چهره‌های سیاسی ایالات متحده، حامی دیرین مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران روز چهارشنبه هشتم فروردین درگذشت.

پس از درگذشت سناتور لیبرمن، بسیاری بر این نکته تأکید کردند که لیبرمن مردی پایبند به اصول و اعتقاداتش بود.

حمایت سناتور جوزف لیبرمن از مقاومت ایران ریشه در پایبندی او به اصول و اعتقاداتش داشت. وی در سخنرانیش در تظاهرات بزرگ ایرانیان (۲۸شهریور۱۴۰۲) علیه حضور جلاد قتل‌عام در نیویورک گفت

سناتور جوزف لیبرمن-کاندیدای معاون رئیس جهمهور آمریکا (۲۰۰۰)

... زمان آن رسیده است که به عقب برگردیم و تحریم‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد بر اساس کارهایی که رژیم ایران انجام داده است، به اجرا بگذاریم.

دوم، زمان آن رسیده است که رژیم ایران را از تمامی سازمانها و آژانس‌های بین‌المللی اخراج کنید چون این رژیم یک حکومت تروریستی است و لایق این نیست که در سازمانهای بین‌المللی حضور داشته باشد.

.... امروز وقتی‌که به اینجا رسیدم شنیدم یکی از خانم‌ها اعلامیه جهانی حقوق‌بشر را نقل می‌کند که سندی است که توسط ملل متحد تصویب‌شده است، و می‌خواهم یکی از بندهای آن را برای شما بخوانم که می‌گوید مردم و ملتها حق‌دارند که به‌قیام علیه ظلم و ستم متوسل شوند. آنها می‌گویند که این آخرین راه است، اما طبق اعلامیه جهانی حقوق‌بشر ملل متحد، ما و مردم ایران حق شورش را داریم.

و می‌خواهم به شما همان‌طور که قبلاً هم به شما گفته بودم بگویم که در ابتدای تشکیل دولت اولیه در آمریکا، در یک کمیته‌یی بسیار سطح بالا، از توماس جفرسون، بنجامین فرانکلین، و جان آدامز خواسته شد که برای مهر ایالات‌متحده یک شعار را طراحی کند و اولین شعاری که انتخاب کردند این بود که: شورش بر ظالمان، اطاعت از خداست.

جوزف لبیرمن در سال ۱۹۴۲ در ایالت کنتیکت (شمال شرق آمریکا) در یک خانواده متوسط بدنیا آمد. در سال ۱۹۷۰ در انتخابات سنای ایالت کانتیکت پیروز شد. یکی از داوطلبینی که آن زمان در کارزار انتخاباتی لیبرمن شرکت کرد، بیل کلینتون بود که آنموقع دانشجوی حقوق دانشگاه ییل بود.

جو لیبرمن در سال ۱۹۸۳ به‌عنوان دادستان کل ایالت کانتیکت و در سال ۱۹۸۹ از همین ایالت برای عضویت در سنای آمریکا انتخاب شد و تا سال ۲۰۱۳ در ۴ دوره به مدت ۲۴ سال سناتور ایالات متحده بود.

خانواده همسرش هاداسا لیبرمن از بازماندگان هولاکوست بودند.

سناتور لیبرمن در سال ۲۰۰۰ به‌عنوان کاندیدای معاون رئیس‌جمهور در کمپین انتخاباتی ال گور- لیبرمن فعالیت کرد. آنها با وجود آن‌که بیشترین آرا را در کل آمریکا به‌دست آوردند ولی به‌دلیل سیستم الکترال و دخالت دیوانعالی کشور، نتایج انتخابات را به رقیب جمهوریخواه واگذار کردند. او در سال ۲۰۲۳ در مصاحبه‌یی با نیویورک تایمز که بعد از فوتش منتشر شد به رأی دیوانعالی (که پنج به چهار به‌نفع جمهوریخواهان رأی داد) انتقاد کرد و گفت این نقض عدالت و یک تصمیم فراقانونی سیاسی بود.

او با این‌که به اردوگاه دموکراتها تعلق داشت، در این‌که سیاست‌ها و عملکردهای رؤسای جمهور دموکرات را مورد انتقاد قرار دهد تردید نمی‌کرد.

لیبرمن در سال ۲۰۰۶ در آخرین دوره حضورش در سنا، به‌عنوان کاندیدای مستقل در انتخابات شرکت کرد و برخلاف سنت معمول و شناخته شده آمریکا پیروز شد. او خود گفته بود «من هیچ‌گاه به‌راحتی در کادرهای شناخته شده سیاسی قرار نگرفته‌ام». وی در سال ۲۰۰۸ از سناتور جان مک‌کین که کاندید جمهوریخواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری بود حمایت کرد.

لیبرمن از همان زمانی که عضو سنای آمریکا بود مواضع قاطعی علیه رژیم آخوندی داشت و بیانیه‌ها و نامه‌هایی را در رد سیاست مماشات امضا کرد. او در اوت ۲۰۰۱ همراه با ۳۲ سناتور دیگر نامه‌یی را امضا کرد که قتل‌عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی سرموضع را که اغلب آنها از مجاهدین بودند محکوم کرده و از شورای ملی مقاومت و رئیس‌جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی حمایت می‌کند.

لیبرمن در چندین جلسه استماع که مقامات دولت آمریکا شرکت داشتند در مورد اشرف صحبت و از اشرفیان حمایت کرد.

لیبرمن قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت. در سخت‌ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد.

لیبرمن و همسرش خانم هاداسا لیبرمن دو بار از اشرف۳ دیدار کردند. هر دو آنها رابطه ویژه‌یی با مجاهدان اشرفی داشتند و خودشان را نسبت به حمایت از آنها متعهد می‌دیدند. لیبرمن در سخنرانی خود در اشرف گفت:

سناتور جوزف لیبرمن ـ کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در سال۲۰۰۰

... در نگاه به‌تاریخچه این جنبش، نکته قابل توجه این است که شما، هم با دیکتاتوری شاه جنگیدید و هم در برابر دیکتاتوری آخوندها ایستادید. زیرا هدفی که به‌آن چشم دوخته‌اید آزادی و حقوق‌بشر است. اشرف۳، بهترین گواه این حقیقت است که این جنبش، آلترناتیو معتبر علیه رژیم را نمایندگی می‌کند.

پس اجازه بدهید در خاتمه یک‌بار دیگر به دیگرانی در جهان که استمالت را توصیه می‌کنند، آنها که خود را گول می‌زنند، آنها که اجازه می‌دهند به دام گفتگوهای احمقانه و بیهوده با آخوندها بیفتند، بگویم که زمان قاطعیت علیه این رژیم فرا رسیده است. زمان ایستادن در کنار مردم ایران فرا رسیده است. زمان ایستادن برای آزادی مردم، زمان روی کار آوردن حکومتی در ایران فرا رسیده که نافی ادعاهای رهبری موروثی یا مذهبی باشد.

سناتور لیبرمن در گردهمایی سالانه مقاومت در تیرماه ۱۴۰۲ در پاریس گفت: در ایران آلترناتیوی آماده هست که توان و صلاحیت تغییر دموکراتیک در ایران را دارد. آنها کسانی هستند که علیه شاه و علیه رژیم آخوندی مبارزه کردند. در این راه بسیاری جان خودشان را فدا کردند. سازمان مجاهدین و شورای ملی مقاومت ایران ساختار و برنامه آماده دارند. هیچ گروه دیگری برنامه‌یی به این کاملی ارائه نکرده است.

سناتور جوزف لیبرمن ـ کاندیدای معاون ریاست‌جمهوری آمریکا در سال۲۰۰۰

اولین (نکته) روایت نادرست حکومت تهران است که می‌گوید هیچ آلترناتیوی برای حکومت وجود ندارد و لذا قدرتهای جهان باید مستبدان را بپذیرند و با آنها مذاکره کنند. من دیروز در آن جلسه گفتم و امروز نیز دوباره خواهم گفت، این دقیقاً همان چیزی است که آدولف هیتلر در دههٔ ۱۹۳۰ استدلال می‌کرد. متأسفانه نویل چمبرلین گرفتار آن بحث شد، به‌مونیخ رفت، قراردادی را امضا کرد که حتی ارزش کاغذی را که روی آن بود نداشت و نتیجه چه شد؟ جنگ جهانی دوم. واقعیت این است که تاریخ با رهبران کشور ما و رهبران اروپا صحبت می‌کند و آنها باید به‌این تاریخ گوش فرا دهند. بازگشت به‌یک میز برای گفتگو با رژیم حاکم بر ایران که ظاهراً در عمان اتفاق افتاده، برای من مانند تلاش برای مذاکره با یک مار سمی است. عاقبت خوبی ندارد و برای ما خوب نخواهد بود. آیا آلترناتیوی برای رژیم در ایران وجود دارد؟

البته که وجود دارد. این اکثریت قاطع مردم ایران هستند که می‌خواهند دوباره آزاد شوند و زندگی برابر با بقیهٔ جهان متمدن داشته باشند.

. آیا سازمانی برای رهبری انتقال قدرت توسط مردم ایران وجود دارد؟ البته که وجود دارد، این شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین است.

. سازمانهای اپوزیسیون دیگر رژیم نیز وجود دارند. اما من از شما می‌پرسم، آیا یکی از آنها یا جمعی از آنها وجود دارد که بتواند رهبران جهان را که در این سالن هستند، رهبران پارلمانهایی که همین‌جا هستند، دور هم جمع کند؟ آیا سازمان دیگری وجود دارد که، خیر درست است،

. که به‌مدت سالیان مبارزان مقاومت در صحنهٔ ایران داشته باشد؟ شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین این حق را از طریق رهبری مسعود رجوی تا مریم رجوی،

طی چند دهه مبارزه علیه شاه و علیه آخوندها کسب کرده برای رهبری انتقال به‌سوی آزادی. آنها آن‌را کسب کرده‌اند، اما من این‌را به‌شما می‌گویم، آنها برای آن آماده هستند.

به‌شما می‌گویم، به‌نظر من، در تاریخ قیام‌ها، شورش‌ها، برای آزادی در جهان علیه دیکتاتوریها، هرگز گروهی از انقلابیون نبوده‌اند که آمادگی اجتناب از هرج و مرج و فراهم‌کردن یک انتقال آرام به‌آزادی را مانند این گروه، شورای ملی مقاومت، سازمان مجاهدین و مردم ایران داشته باشند.

سناتور لیبرمن در ۲۵اسفند۱۴۰۱ در اجلاسی در سنای آمریکا گفت:

این قیام در ایران امروز که زنان آن را امروز رهبری می‌کنند یک قیام استثنایی هست با یک الگویی منحصر به‌فرد در این سال‌ها که آن رهبری خانم مریم رجوی هست زنی که که با اصول خودش و تأثیر گذاریش مؤثر بودنش به‌نظر من یک الگو هستند.و هیچ سازمان دیگری وجود نداره هیچ جنبش دیگری وجود نداره که بیش از این شجاعانه تلاش کرده باشه بر اساس اصولش که این سازمان سازمان مجاهدین و این جنبش شورای ملی مقاومت تحت رهبری خانم مریم رجوی هست.. اگر برنامه ۱۰ ماده‌ای خانم مریم رجوی را خوانده باشید احساس می‌کنید که دارید قانون و حقوق قانون اساسی آمریکا را مطالعه می‌کنید. و بنظرم مهم است که به جلو پیش می‌رویم به عقب بنگریم و بگوئیم ممنونیم از شورای ملی مقاومت و سازمان مجاهدین ممنونیم از همه قهرمانیهای شما ایستادگی‌تان و اراده‌تان عزم و جزم تان و تلاشهایتان و کارهایی که انجام دادید.

.ما اینجا هستیم تا در کنار شما بایستیم هم‌چنانکه سال‌ها اینکار را کردیم در حمایت از شورای ملی مقاومت.

خانم رجوی در پیام تسلیت خود پس از درگذشت سناتور لیبرمن از حمایتهای بی‌دریغ، مستمر و ارزشمند وی از مقاومت ایران به‌ویژه مجاهدین در اشرف۳ قدردانی کرد و گفت:

... هرگز فراموش نمی‌کنیم که او قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت و در سخت‌ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد...

۴- کنفرانس مطبوعاتی پاسدار رمضان شریف سخنگوی سپاه خامنه‌ای درباره حمله به کنسولگری رژیم در دمشق و هلاکت سرکردگان سپاه پاسدارن

. در واقع صهیونیستها دارند انتقام شکست‌های خودشون رو در طوفان الاقصی از سرداران سپاه می‌گیرند ولی راه به جایی نخواهند برد انگیزه پاسداران عزیز ما مضاعف خواهد شد و به‌زودی هم شاهد ضربات مهلک تری به رژیم صهیونیستی خواهیم بود و جبهه مقاومت هم در این خصوص به وظایف خودش عمل خواهد کرد.

خبرنگار: سؤال من این هستش که اشاره کردید به کنسولگری ایران در سوریه آیا پاسخی در خور اسراییل داده میشه یا نه؟

رمضان شریف: همان‌طوری که مسئولان محترم کشور در روزهای گذشته اشاره کردند و به‌ویژه بیان رهبر معظم انقلاب در خصوص این‌که حتماً اونها پشیمان خواهند شد از این رفتارشون و توسط فرزندان ما این انتقام گرفته خواهد شد ان‌شاءالله قطعی است.

. کارشناسان حکومتی در تلویزیون رژیم: سلیمانی را زدند گفتیم انتقام سخت سیدرضی را زدند گفتند هم‌چنان انتقام سخت مسئولان حشدالشعبی رو زدند مسئولان حزب‌الله رو زدند باز هم گفتیم انتقام سخت در اونجایی که شما فکر نمی‌کنید ما می‌زنیم. نمی‌دانیم اون زمانی‌که اونها فکرش رو نمی‌کنند کی هست و قرار است از کجا این اتفاق بیفتد.

محمد تقی آقایان کارشناس مسایل راهبردی: امشب فکر می‌کنم هنوز برخی از مردم ما به عمق این فاجعه پی نبردند که چه افرادی شهید شدند و مطمئن باشید که تا ساعتهای آینده این موج از پیام های مردم از نظرات مردم می‌آید مبنی بر این‌که باید انتقام را بگیرند آقای سید عزیز برادر بزرگوارم شهید سلیمانی رو زدند گفتیم انتقام سخت انتقامی گرفتند اومدیم جلوتر آقای سیدرضی رو زدند گفتند هم‌چنان انتقام سخت آقای آروری رو زدند مسئولان حشدالشعبی رو زدند مسئولان حزب‌الله رو زدند باز هم گفتیم انتقام سخت و صبوری در اونجایی که شما فکر نمی‌کنید ما می‌زنیم نمی‌دونیم اون زمانی‌که اونها فکرش رو نمی‌کنند کی هست و قرار است از کجا این اتفاق بیفتد بنده جلسه قبل که خدمت شما بودم اشاره کردم خواهش می‌کنم همه می‌دونیم بله گوشت ۶۰۰ - ۷۰۰ هزار تومان سکه فلان قدر مسکن فلان قدر اجاره این‌قدر دیگه آیا فشار بیشتر از این باید حس بشه که ما بگیم فعلاً مصلحت نیست؟ و آیا این‌که هر کسی رو که زدند مثل امشب مثل شب‌های قبل باید بیاییم بنشینیم بگیم که شهادت ما از دو روز قبل توی صورتش می‌دیدیم قسمتش بود؟ ایشون باید شهید می‌شد؟ فلانی خواب دیده بود که ایشون یک هفته دیگه شهید می‌شه؟ آقا مردم می‌فهمند برادر من شما نزدی اونها زدند روزبه‌روز گستاخ‌تر شدند خب تا کی؟ مماشات تا کی؟ امشب خاک شما رو زدند توی سفارت خب باز ما قرار است اربیل رو بزنیم؟ باز قراره عین الاسد رو بزنیم پس کی قراره ما مستقیماً اعلام بکنیم من جمهوری اسلامی امشب مقابله به مثل کردم و خاک رو زدم خدا شاهد است شبی که آقای حاج قاسم رو زدند همه آماده بودند گفتند آقا بزنید انتقام رو بگیرید گرفتیم؟؟؟ هی گفتیم که انتقام انتقام انتقام تا به امروز پله پله اومدند تست کردند اونها زدند ما نزدیم و امشب دوباره زدند

در این قضیه اگر ما تا به الآن به شکل مستشاری در سوریه در حال مبارزه بودیم در حال آموزش بودیم در حال هر چیز دیگه‌ای بودیم امشب خاک ما را زدند آدمهای ما را زدند افراد ما را زدند پس از حالت مستشاری خارج شده امشب سؤال است برایشان زمان شهادت حاج قاسم آقای سید رضی سؤال بود برایشان خب پس کی؟ موشک نداریم؟ هایپرسونیک نداریم؟ قاعدتاً داریم رونمایی شد تست شد و هزاران چیز دیگه بالستیک نداریم؟

محمد تقی آقایان: دور تا دور جمهوری اسلامی مثل گرگ خیمه زدند و منتظرند که وارد بشوند فخریزاده رو آمدند به یک شکلی زدند که شاید تا چندین ساعت همه آقایون دلواپس هنگ بودند که آقای چه جوری آمدند زدن اتفاق چه جوری افتاد خب شما نزنید میاید می‌زنه و من نمی‌دونم تا کی قراره که ما مماشات بکنیم.اما این‌که ما مجدد بخواهیم نیابتی وارد بشیم این به نظر من اصلاً خوب نیست و اون هژمون ما رو در منطقه می‌آورد پایین بعد بازدارندگی ما رو می‌آره پایین و الآن بهترین شکل پاسخ مستقیم جمهوری اسلامی در خاک فلسطین اشغالی به رژیم صهیونیستی است.

اما امشب نفر اول و دوم ما رو در منطقه زدند هنوز اکثر مردم ما نمی‌دانند عمق فاجعه کجا بود وقتی متوجه بشوند یک حسرت زیادی برایشون می‌ماند.

محمد تقی آقایان: واقعاً اتفاق تلخ و سختی بود بنده سری قبل که اومدم خدمتتون عرض کردم که اگر نزنی مطمئن باشید تا چند روز آینده اتفاقات دیگری هم خواهد افتاد و آنها می‌زنند و این پیش‌بینی رقم خورد و زدند و این رو هم باز هم بدانید اگر ما جواب مستقیم و قاطع ندهیم مطمئن باشید دوباره قطعاً تا چند روز آینده رژیم دوباره دست به کار می‌شه.

آخوند حمید رسایی نفر شماره ۲در نمایش انتخابات رژیم در تهران، در حساب ایکس خودش تحت عنون یکی یکی از پیامهای مردم، نوشت: مسئولان محترم از عبارت زمان و مکان مناسب برای جواب به اسراییل خودداری کنند. این جمله دیگه حال به هم زن شده

آخوند رسایی در پیام دیگری نوشت: حمله موشکی به کنسولگری جمهوری اسلامی در سوریه که پرچم ما بر بامش به اهتزاز درآمده یعنی حمله به خاک کشورما. چرا مثل صهیونیستها پاسخشان را ندهیم؟! آن‌که از درگیری نظامی واهمه دارد، رژیم صهیونیستی است نه ایران اسلامی قدرتمند.

رحیمی جهان‌آبادی: وقتی رژیم صهیونیستی آشکارا حمله می‌کند باید پاسخ مناسبی داده شود چون در غیراین صورت جری‌تر شده و اتفاقات خطرناک‌تری می‌افتد.

پاسدار اسماعیل کوثری: اقدام تروریستی و متجاوزانه رژیم صهیونیستی در حمله به کنسولگری نظام در دمشق در اصل مجوزی شد برای این‌که ما در هر نقطه‌ای از جهان که اراده کردیم، بتوانیم به این جنایت پاسخ دهیم.

حیدری نایب‌رئیس کمیسیون امنیت مجلس ارتجاع:

باید پاسخ درخوری داده شود وگرنه اقتدار ملی ما زیر سؤال می‌رود

فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی قبلی مجلس ارتجاع: از لحاظ شکل حادثه نیز شبیه زمان حمله طالبان به کنسولگری نظام است. در نتیجه در شرایط کلان کلیت تحولات منطقه شبیه به دوران قبل از جنگ ایران و عراق است، مهم‌ترین بحث این است که نظام نباید در میدانی بازی کند که نتانیاهو برای او طراحی کرده است. برخی از اعضا شورای شهر هم از انتقام سخت صحبت می‌کنند؛ طرح شعار‌های بدون عمل باعث تضعیف توان استراتژیک کشور می‌شود.

مدیرکل سابق وزارت‌خارجه رژیم

نظام اگر بخواهد رفتار متقابلی انجام دهد پشت هیچ کشور و گروهی نمی‌تواند پنهان شود.

و مستقیماً باید عمل کند که منجر به یک جنگ منطقه‌یی خواهد شد.

محبعلی مدیر کل سابق وزارت‌خارجه رژیم در گفتگو با رسانه حکومتی انتخاب درباره واکنش رژیم به هلاکت سرکردگان سپاه در سوریه با اشاره به سیاست سوریه مبنی بر سکوت در قبال اقدامات اسراییل در این کشور گفت:

سوریه سیاستشان را تغییر نمی‌دهند و این علاقه را ندارند که نظام از خاک آنها استفاده کند تا به اسراییل حمله کند. منافع سوریها در این نیست که خاکشان محل دعوای نظام و اسراییل شود.

عراقی‌ها نیز اظهار ناراحتی کردند که نباید خاکشان مرکز درگیری کشور‌های دیگر شود.

دولت لبنان نیز علاقه‌مند نیست که نظام با توجه به آثار جنگ از خاکشان استفاده کند.

نظام اگر بخواهد رفتار متقابلی انجام دهد پشت هیچ کشور و گروهی نمی‌تواند پنهان شود و مستقیماً از خاک خود باید عمل کند که منجر به یک جنگ منطقه‌یی خواهد شد. ما باید خیلی قبل‌تر نسبت به این موضوع فکر می‌کردیم.

وقتی نیروی نظامی به سوریه بردیم باید به این مسائل فکر می‌کردیم که سوریه در مقابل واکنش‌های اسراییل سکوت می‌کند. اگر نظام آمادگی چنین چیزی را داشته است، باید بیشتر فکر می‌کرد.

سایت حکومتی عصر ایران درباره هلاکت سرکردگان سپاه در دمشق نوشت: برای اولین بار اسراییل به یک مرکز دیپلماتیک و ساختمان سفارت ما حمله نظامی کرد.

برای اولین بار ۷ نیروی عالی‌رتبه سپاه باهم مورد هدف قرار گرفتند که بر اساس اطلاعات فعلی، سه نفر از آنها در رده فرماندهان عالی نیروی قدس سپاه و بقیه نیز قطعاً از نیروهای ارشد هستند. این در حالی است که قبل از این فرماندهان ارشد به‌صورت انفرادی مورد حمله بودند.

علاوه بر این شاهد کوتاه شدن فاصله حملات علیه فرماندهان نظامی ما در سوریه هستیم.

این حمله، رویارویی نظامی نظام و اسراییل را یک گام مهم و سرنوشت‌ساز ارتقا داد و وارد سطح جدید و تعیین‌کننده‌ای کرد. دو طرف به جنگ نظامی همه‌جانبه نزدیک‌تر شدند.

اجلاس شورای امنیت

درباره حمله به کنسولگری رژیم آخوندی در دمشق

بدون قطعنامه یا بیانیه‌یی پایان یافت.

اجلاس شورای امنیت ملل متحد درباره حمله به کنسولگری رژیم آخوندی در دمشق که به درخواست روسیه شامگاه سه‌شنبه ۱۴فروردین تشکیل شده به‌مدت یک و نیم ساعت برگزار شد و طی آن اعضای شورای امنیت و نماینده دبیرکل ملل متحد سخنرانی کردند. این اجلاس بدون هیچ قطعنامه یا بیانیه‌یی پایان یافت.

در این جلسه رابرت وود معاون سفیر آمریکا در ملل متحد گفت: همان‌طور که کاخ‌سفید اعلام کرده است، ایالات متحده هیچ دخالتی در حمله دیروز گزارش‌شده در سوریه نداشته است همان‌طور که ما جزئیات را جمع‌آوری می‌کنیم، یک چیز واضح است: رژیم ایران و گروه‌های نیابتی و شریک آن باید از تشدید تنشها در منطقه اجتناب کنند.

نماینده آمریکا در سخنرانی خود به رژیم آخوندی نسبت به حمله به نیروهای آمریکایی هشدار داد و گفت: ما گام‌هایی را در دفاع از خود برداشته‌ایم تا به حملات علیه پرسنل نظامی آمریکا در سوریه و عراق پاسخ دهیم. ما در دفاع از پرسنل خود تردید نخواهیم کرد و هشدارهای قبلی خود را نسبت به رژیم ایران تکرار خواهیم کرد و نیروهای نیابتی آن از این وضعیت بهره‌مند نخواهند شد حملات خود را به پرسنل ایالات متحده از سر بگیرند.

نماینده انگلستان در شورای امنیت: ما به صراحت می‌دانیم که نقش رژیم ایران در بی‌ثبات کردن منطقه از طریق حمایت نظامی، مالی و سیاسی از گروه‌هایی که حملات را انجام می‌دهند و تهدید می‌کنند، غیرقابل قبول است.

وی افزود: این گروهها علاوه بر حمله به اسرائیل، مسئول حملات علیه کشتیرانی بین‌المللی از جمله کشته شدن دریانوردان بی‌گناه و حملات علیه نیروهای بین‌المللی در عراق و سوریه بوده‌اند.

نیویورک تایمز-۱۴ فروردین ۱۴۰۳

حمله در دمشق یک تشدید در جنگ اعلام نشده اسراییل با ایران است

بمباران یک ساختمان سفارت ایران در دمشق توسط اسراییل که در آن مقامات ارشد نظامی و اطلاعاتی ایران کشته شدند، یک تشدید جدی جنگ اعلام نشده و طولانی بین اسراییل و رژیم ایران است.

رژیم ایران از زمان حملهٔ حماس به اسراییل در ۷ اکتبر احتیاط کرده که از یک درگیری بزرگتر که می‌تواند دولتش که هم‌اکنون تحت فشار داخلی قابل توجهی است را با تهدید روبه‌رو سازد.

وال استریت ژورنال

درگیری اسراییل با رژیم ایران تهدید تبدیل شدن به جنگ علنی دارد.

وال استریت ژورنال نوشت: بعد از تقریباً ۶ ماه جنگ در غزه و درگیری خشونت‌آمیز با شبه‌نظامیان حزب‌الله مورد حمایت رژیم ایران، به‌نظر می‌رسد که اسراییل مصمم است نفوذ نظامی رژیم ایران در کشورهای همسایه را عقب براند هر چند که این تهدید هست که رویکرد تهاجمی جدید بتواند به یک تشدید گسترده‌تر منطقه‌یی بیانجامد. یک مقام رژیم ایران و یک مشاور سپاه پاسداران گفتند که رژیم قصد پاسخگویی دارد اما دست به کارهایی نمی‌زند که موجب حمله اسراییل به تأسیسات داخلی رژیم ایران، به‌خصوص برنامهٔ اتمی آن گردد. مشاور سپاه پاسداران گفت رژیم ایران در حملهٔ روز دوشنبه این پیام را دریافت کرد که باید پرسنل خود را از تأسیسات دیپلماتیک بیرون بکشد.

دیده بان حقوق‌بشر سوریه نوشت بسیاری از مردم سوریه در مناطق شمالی سوریه، از حمله به ساختمان سفارت رژیم ایران در دمشق ابراز خوشحالی کردند. به‌گفته مردم، فرماندهان کشته شده نقش برجسته‌یی در تداوم جنگ سوریه و کشتار و آواره کردن صدها هزار غیرنظامی ایفا کردند و آنها را به‌عنوان "محور شرارت" توصیف کردند. بسیاری از مردم سوریه، با توزیع شیرینی جشن گرفتند و رژیم ایران و شبه‌نظامیان آن را دشمن اصلی مردم سوریه دانستند.

۵-تحولات جنگ در منطقه ـ ۱۵ فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا روز چهارشنبه نوشت: طی بعدازظهر سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه، علاوه بر بمباران و گلوله‌باران مناطق مرکزی نوار غزه و شهر خان یونس در جنوب، قایقهای توپدار اسراییل با مسلسلهای سنگین خانه و چادرهای شهروندان را در منطقه مواسی و رفح هدف قرار دادند. به‌نوشته این منبع طی ۲۴ ساعت گذشته ۵۹ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در مناطق مختلف غزه کشته و ۸۳ تن زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت غزه آمار تلفات انسانی عملیات نظامی اسراییل در غزه را تا روز چهارشنبه ۳۲ هزار و ۹۷۵ کشته و ۷۵ هزار و ۵۷۷ مجروح اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فلسطیینی وفا، جنبش فتح در بیانیه‌یی، ضمن بیان مخالفت خود با دخالت‌های خارجی، به‌ویژه دخالت‌های رژیم ایران، در امور داخلی فلسطین اعلام کرد: این دخالت‌ها هیچ هدفی جز ایجاد آشوب، هرج و مرج و بی‌ثباتی در عرصه داخلی فلسطین ندارد و تنها به نفع اشغالگران اسراییلی و دشمنان مردم فلسطین خواهد بود.

فتح تأکید کرد که اجازه نخواهد داد از قضیه مقدس فلسطین و خون فرزندان این ملت سوءاستفاده شود و یا از آن به‌عنوان ابزاری برای پیشبرد منافع مشکوک و بی‌ارتباط با مردم و آرمان ملی فلسطین استفاده شود.

این بیانیه هم‌چنین تصریح می‌کند که فتح در برابر این فتنه‌انگیزان هوشیار خواهد بود و هر دستی که به قصد برهم زدن نظم و امنیت داخلی، تعرض به دستگاههای امنیتی یا هر یک از مؤسسات ملی فلسطین که با خون شهدا، رنج اسرا و زخمی هایمان بنا شده است، دراز شود، قطع خواهد کرد.

فتح آمادگی خود را برای خنثی کردن توطئه‌هایی که علیه مردم فلسطین در حال شکل‌گیری است، با حمایت همه افراد شریف ملت فلسطین و حفاظت از آرمان ملی و مقدسات به‌منظور دفع اشغالگران، تأسیس دولت مستقل فلسطین به پایتختی قدس و بازگشت آوارگان، اعلام کرد.

به‌دنبال کشته شدن امدادگران مؤسسه آشپزخانه جهانی در بمباران اسراییل در غزه، بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در بیانیه‌یی گفت: «اسرائیل به اندازه کافی در محافظت از این امدادگران کار نکرده است. حادثه اخیر نباید اتفاق می‌افتاد.

ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلستان نیز طی یک تماس تلفنی با همتای اسراییلی خود، خواهان تحقیق مستقل، کامل و شفاف در مورد مرگ امدادگران در غزه شد.

اسکای نیوز ضمن انتشار این خبر گفت: ارتش اسراییل روز چهارشنبه با صدور بیانیه‌یی مسئولیت این حمله را پذیرفت و آنرا غیرعمد و یک اشتباه در هدفگیری توصیف کرد

مایک پنس، در حساب ایکس خود درباره اقدامات تروریستی نیابتیهای رژیم آخوندی در منطقه نوشت: رئیس‌جمهور باید روشن کند که اگر رژیم ایران به تلاش برای تشدید خشونت از طریق نیروهای نیابتی خود در غزه، یمن، لبنان و نقاط دیگر ادامه دهد، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

مایکل والتز، نماینده کنگره آمریکا در مصاحبه با تلویزیون نیوزمکس گفت: «رژیم ایران علت اصلی همه مشکلات است، چرا که از حزب‌الله در لبنان، حماس در غزه و حوثی‌ها که کشتیرانی بین‌المللی را مورد تهاجم قرار می‌دهند و هم‌چنین شبه‌نظامیان عراقی که تابه‌حال بیش از ۱۰۰ بار به پایگاههای ما حمله کرده‌اند، حمایت می‌کند.

وی افزود: اما واکنشی که دولت بایدن در قبال اینها دارد، تنها اکتفا کردن به یک کف دستی مختصر است، که باعث فرسودگی ارتش ما و اجازه دادن به شبه‌نظامیان برای هدف قرار دادن نیروهای ماست. در حالی‌که ریشه اصلی مشکل عوامل سپاه پاسداران رژیم ایران و مشاوران آن هستند که پول نقد، تجهیزات و آموزش این گروه‌های تروریستی را تأمی می‌کنند.

۶- کارکنان بانک‌های سراسر کشور روز چهارشنبه ۱۵فروردین در اعتراض به وضعیت بد معیشتی و غارت و چپاول کارگزاران بی‌کفایت رژیم از ساعت ۱۱ دست به اعتصاب زده و اعلام کردند چنان‌چه به خواسته‌های آنها رسیدگی نشود، اعتصابات خود را گسترش خواهند داد.

۷- با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به جمعی از کولبران زحمتکش کرد در مرز هورامان در روز یکشنبه ۱۲فروردین چهار تن از آنها را مجروح شدند.

بنا به این گزارش در همین روز پاسداران جنایت‌پیشه خامنه‌ای ۱۱ کولبر را در منطقه مرزی «انجیران» در مریوان دستگیر کردند.

۸- سایت حکومتی دیده‌بان ایران با عنوان‌: آمار عجیب بیکاری دانشگاهیان نوشت: در زمستان ۱۴۰۲ سهم جمعیت بیکار فارغ‌التحصیل آموزش عالی از کل بیکاران ۳۹صدم درصد بوده است. بررسی تغییرات این شاخص نشان می‌دهد که نسبت به فصل مشابه سال قبل یک و هشت دهم درصد افزایش داشته است.

لطفا به اشتراک بگذارید: