مایک پنس ـ اگر رژیم ایران به تلاش برای تشدید خشونت از طریق نیروهای نیابتی خود ادامه دهد، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد

مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور قبلی آمریکا در حساب ایکس خود نوشت: رئیس‌جمهور باید روشن کند که اگر رژیم ایران به تلاش برای تشدید خشونت از طریق نیروهای نیابتی خود در غزه، یمن، لبنان و نقاط دیگر ادامه دهد، بهای سنگینی را پرداخت خواهد کرد.

نماینده انگلستان در شورای امنیت، در سخنان خود در نشست روز گذشته گفت: ما به صراحت می‌دانیم که نقش رژیم ایران در بی‌ثبات کردن منطقه از طریق حمایت نظامی، مالی و سیاسی از گروههایی که حملات را انجام می‌دهند و تهدید می‌کنند، غیرقابل قبول است.

دیده بان حقوق‌بشر سوریه درباره افزایش تلفات سرکردگان رژیم ایران در کنسولگری رژیم در دمشق اعلام کرد: ۱۴ تن از فرماندهان در حملات اسراییل به ساختمان کنسولگری رژیم ایران کشته شدند. هشت نفر ایرانی شامل هفت فرمانده، هم‌چنین یک نفر لبنانی و دو نفر سوری هستند.

نیوزمکس نوشت: مایکل والتز، نماینده جمهوریخواه کنگره آمریکا از حمله اسراییل به کنسولگری رژیم ایران در دمشق، حمایت کرد و گفت اسراییلی‌ها قلب مشکل را می‌دانند. مشکل واقعی اینجا رژیم ایران است. این رژیم پشت حزب‌الله لبنان، پشت حماس در غزه، پشت حوثیها و پشت شبه‌نظامیان در عراق است.وی از دولت بایدن خواست با رژیم ایران برخورد کند.

واشنگتن اگزمینر با عنوان: اسراییل فرمانده سپاه را در سوریه کشت نوشت: حمله روز دوشنبه تنها چند روز پس از آن صورت گرفت که وزیر دفاع اسراییل وعده داد: اسراییل عملیات علیه حزب‌الله را گسترش خواهد داد.

نیویورک تایمز با عنوان: حمله در دمشق یک تشدید در جنگ اعلام نشده اسراییل با رژیم ایران است، به‌نقل از مدیر برنامهٔ خاورمیانه و شمال آفریقا در چاتم هاوس نوشت: مشکل است رژیم ایران بتواند این حمله را نادیده بگیرد چرا که یک حملهٔ مستقیم به خاک ایران است.

نیویورک تایمز افزود: یاکوف آمیدرور، یک مشاور سابق امنیت ملی اسرائیل، کشته شدن پاسدار زاهدی را ”یک ضربه عظیم به توانمندی‌های رژیم ایران در منطقه در کوتاه مدت دانست“.

در جنگ گرگها، فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس پیشین ارتجاع، هشدار داد: تحولات منطقه شبیه به دوران قبل از جنگ نظام و عراق است، خود حادثه‌یی که دوشنبه اتفاق افتاد هم حادثه‌یی شبیه به حمله طالبان به کنسولگری نظام است.

فلاحت‌پیشه افزود: کسانی که خواهان حمله به نمایندگی های اسراییل هستند، درکی از منافع ملی کشور ندارند. الآن برخی از اعضا شورای شهر هم از انتقام سخت صحبت می‌کنند؛ طرح شعار‌های بدون عمل باعث تضعیف توان استراتژیک کشور می‌شود.

سازمان مردم‌نهاد «آشپزخانه مرکزی جهانی» اعلام کرد که در حمله اسراییل در غزه ۷ نفر از کارکنان آن کشته شده‌اند.

در بیانیه‌این سازمان مستقر در آمریکا آمده است: آشپزخانه مرکزی جهانی با تأسف تأیید می‌کند که ۷ نفر از اعضای تیم ما در حمله ارتش اسراییل در غزه کشته شدند. کارکنانی که جان خود را از دست داده‌اند اتباع استرالیایی، لهستانی، بریتانیایی، آمریکا-کانادایی و فلسطینی بوده‌اند و این تیم در حین حمله در منطقه کاهش تنش در ۲ خودروی زرهی با آرم سازمان حضور داشتند.

در پی کشتار امدادگران و کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، قتل هفت تن از کارکنان آشپزخانه مرکزی جهانی در غزه توسط اسراییل را محکوم کرد. و خواستار انجام سریع تحقیقات اسراییل شد و گفت که این تحقیقات 'باید پاسخگو باشد' و یافته‌های آن علنی شود.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی، اسحاق هرتزوگ، رئیس‌جمهور اسراییل بابت کشته شدن این کارکنان عذرخواهی کرده است.

هم‌چنین ریشی سوناک در تماس با نتانیاهو وضعیت غزه را 'به‌طور فزاینده غیرقابل تحمل' توصیف کرد و 'خواستار تحقیقات مستقل و کامل و شفاف' در مورد کشتار امدادگران [کارکنان آشپزخانه مرکزی] در غزه شد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: