تحولات جنگ در منطقه تا پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا:

۶۲ کشته و۹۱ مجروح در حملات اسراییل به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته . شمار قربانیان تاکنون به ۳۲۵۵۲کشته و ۷۴۹۸۰مجروح رسیده است

سنتکام :  رهگیری و انهدام ۴ پهپاد حوثیهای وابسته به رژیم ایران توسط ناوگان نیروی دریایی آمریکا

خبرگزاری فلسطینی وفا روز پنجشنبه گزارش داد: طی شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه اسراییل حملات خود را با بمباران نواحی مرکزی نوار غزه، از جمله اردوگاه نصیرات و توپ‌باران اماکن مجاور به بیمارستان شفا و هم‌چنین گلوله‌باران خان یونس در جنوب، ادامه داد.

به‌گزارش وزارت بهداشت فلسطین، طی این حملات در ۲۴ ساعت گذشته ۶۲ فلسطینی کشته و ۹۱ تن دیگر مجروح شدند.

وزارت بهداشت غزه نیز روز پنجشنبه آمار قربانیان حملات اسراییل در غزه را ۳۲ هزار و ۵۵۲ کشته و ۷۴ هزار و ۹۸۰ مجروح اعلام کرد.

فرانس۲۴ گزارش داد: «حملات هوایی و درگیریهای شدید روز پنجشنبه در اطراف سه بیمارستان غزه ادامه یافت و نگرانی‌ها را برای بیماران، پرسنل درمانی و آوارگانی که در داخل آن به‌سر می‌برند افزایش داد».

رویترز روز پنجشنبه با انتشار گزارشی نوشت: فرانچسکا آلبنیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور حقوق‌بشر در اراضی اشغالی فلسطین، روز چهارشنبه در جریان پنجاه و پنجمین نشست شورای حقوق‌بشر سازمان ملل متحد در ژنو گفت "تحریک نسل کشی" اسراییل علیه فلسطینیان در غزه، فراتر از دامنه جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت است.

آلبنیز هم‌چنین به خبرنگاران گفت: کشتار آشکار و سیستماتیک غیرنظامیان فلسطینی، استقرار تسلیحات غیرقانونی، نابودی کامل زیرساختهای حیاتی غیرنظامی مانند هدف قرار دادن عمدی تمام بیمارستانهای غزه، و گرسنگی دادن عمدی به مردم فلسطین توسط اسرائیل، از قلمرو جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت فراتر رفته است.

به‌ گزارش رسانه‌های اسرائیلی، والدین سربازان ربوده‌شده در هفت اکتبر طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفتند، دیگر نمی‌توانند ساکت بمانند و باید مذاکرات آتش‌بس از سرگرفته شود

لطفا به اشتراک بگذارید: