سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاون ریاست‌جمهوری آمریکا، حامی دیرین مجاهدین درگذشت

لیبرمن قاطع‌ترین سیاست را علیه فاشیسم دینی حاکم بر ایران در پیش گرفت. در سخت‌ترین شرایط به یاری مجاهدین در اشرف و لیبرتی شتافت و برای حفاظت و امنیت و انتقال آنها از عراق هرکاری توانست انجام داد.

لیبرمن و همسرش خانم هادسا لیبرمن چند بار از اشرف۳ دیدار کردند.

سناتور لیبرمن در سخنرانی خود در اشرف گفت: در نگاه به‌تاریخچه این جنبش، نکته قابل توجه این است که شما، هم با دیکتاتوری شاه جنگیدید و هم در برابر دیکتاتوری آخوندها ایستادید. زمان روی کار آوردن حکومتی در ایران فرا رسیده که نافی ادعاهای رهبری موروثی یا مذهبی باشد.

خانم مریم رجوی فقدان سناتور لیبرمن را به همسرش هادسا و خانواده و دوستان او و مردم آمریکا تسلیت گفت و برای هادسا شکیبایی آرزو کرد .

به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز و آغاز بهار یک گردهمایی از جانب دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در واشنگتن برگزار شد. در این گردهمایی شخصیتهای سیاسی، نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در واشنگتن، مشاوران سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا، خبرنگاران آمریکایی و کشورهای خارجی شرکت داشتند.

فرماندار تام ریج که با همسرش خانم میشل ریج، در برنامه حضور داشت، در پاسخ به تشویق حاضرین به آنها گفت که مفتخر است که از مجاهدین خلق ایران حمایت کرده است و بر این مسیر ادامه خواهد داد.

سفیر رابرت جوزف در این گردهمایی گفت: سال‌ها طول کشیده است، فداکاریهای زیادی انجام شده است، اما فکر می‌کنم همه می‌دانیم که با توجه به رهبری خانم رجوی، با توجه به حمایت همه شما در اینجا، با توجه به ساکنان اشرف۳، با توجه به کانون‌های شورشی که هر روز زندگی شخصی خود را برای آرمان ایران آزاد، به خطر می‌اندازند، ما پیروز خواهیم شد.

آخوند مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام آخوندی در یک مصاحبه گفت: همین انتخابات اخیر و انتخابات پیش از این در سالهای ۱۴۰۰ و ۹۸ نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم و مرحله به مرحله مشارکت اجتماعی ما کاهش پیدا می‌کند و این برای امنیت کشور هم خطرناک است.

سنتکام:، فرماندهی نیروهای مرکزی آمریکا اعلام کرد که با موفقیت چهار پهپاد را که توسط تروریستهای حوثی مورد حمایت رژیم ایران در یمن پرتاب شده بود رهگیری و منهدم کرد.

رویترز خبر داد، منابع امنیتی روز چهارشنبه گفتند حداقل ۸ نفر از جمله نیروهای وابسته به حزب‌الله در حملات هوایی اسراییل در جنوب لبنان کشته شدند.

آسوشیتدپرس گزارش کرد، مجموعه‌ای از حملات هوایی اسراییل در جنوب لبنان ۱۶ کشته بر جای گذاشت و رگبار راکتهای شلیک شده توسط گروه شبه‌نظامی حزب‌الله یک مرد اسراییلی را کشت و روز چهارشنبه را به مرگبارترین روز در بیش از پنج ماه درگیری در امتداد مرز تبدیل کرد.

به گزارش رویترز یک مقام آمریکایی روز چهارشنبه گفت اسراییل درخواست کرده است تا جلسه‌یی با مقامات آمریکایی برای بحث در مورد برنامه‌های نظامی این کشور در شهر رفح در جنوب غزه تنظیم شود.

رویترز به‌نقل از وزارت‌خارجه اسپانیا اعلام کرد هواپیماهای ارتش این کشور روز چهارشنبه ۲۶تن کمکهای بشردوستانه را از طریق هوایی به فلسطینیان در نوار غزه رساندند. مادرید از اسراییل خواست گذرگاههای مرزی زمینی را برای جلوگیری از قحطی باز کند.

به گزارش رویترز متیو میلر، سخنگوی وزارت‌خارجه آمریکا روز چهارشنبه گفت وزارت‌خارجه آمریکا فکر نمی‌کند مذاکرات آزادی گروگانها میان اسراییل و حماس به پایان رسیده باشد و افزود واشنگتن فکر می‌کند توانایی برای ادامه مذاکره وجود دارد.

یک جامعه‌شناس حکومتی به کوچک شدن طبقه متوسط در ایران آخوند زده اعتراف کرد و گفت: تغییر بسیار مهمی که در سال ۱۴۰۲ شاهد آن بودیم، «کوچک‌شدن طبقه متوسط» است. این طبقه، سپر مقاومتی طبقات پایین در مقابل طبقات بالاست وقتی این طبقه فرو می‌ریزد، طبقات زیرین را به جنبش و حرکت درمی‌آورد و می‌تواند آنها را علیه طبقات بالا، حاکمیت و دولت برانگیزاند.

قرایی مقدم افزود: جامعه امروز ما بخش عمده‌یی از نارضایتی خود را در قالب واکنش‌های مختلف یا بروز یک رفتار جمعی ابراز می‌کند. به‌عنوان نمونه می‌توان به مشارکت حداقلی مردم نسبت به سال‌های گذشته در انتخابات اخیر اشاره کرد؛ که نشان‌دهنده یک رفتار جمعی در راستای القای نارضایتی از وضع موجود است.

 

 

 

 

 

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: