مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ چهارشنبه

۱-میلاد دومین پیشوای تشیع مردم گرای انقلابی ـ امام حسن مجتبی

سخنرانی به‌مناسبت سالروز میلاد

پیشوای انقلابی بذرافشان در تیره‌ترین زمان

مسعود رجوی-نیمه رمضان (دیماه ۱۳۷۷)

قسمت سوم

. چه کسی فکر می‌کرد در کمتر از دو دهه خمینی اینچنین در شعارهاش و در مواضعش به وسیله نیروهای خودش لجن‌مال بشه، از جنگ‌طلبیش تا شعارهای به‌اصطلاح ضداستکباریش. البته او در مجاهدین خودش رو کشت. هر روز با این حقیقت بیشتر و بیشتر آشنا می‌شویم. این حقیقت بیشتر و بیشتر چشمها رو می‌گیره. اگر که در ما اصالتی هست لابد که غباری از قدم پیشوایان آرمانی مثل امام حسن و امام حسین رو جسته ایم و در خود گرفتیم. درس صداقت و فدا، درس ایستادگی، درس سر خم نکردن در برابر شرایط بغرنج، درس آزادی، همهٔ درسهایی که امروز همهٔ شما در انقلاب مریم آموخته‌اید. درست به همین دلیل، به دلیل گوهر بی‌بدیل که برجسته‌ترین و بارزترین و مهمترین تفاوت این روزگار با اون روزگار هست، می‌شود گفت که پس از قرون و اعصار، پس از سالیان، انگار که در تاریخ میخواد روی پاشنه با شما، از طریق شما و خلقتون بچرخه. .

۲-اطلاعیه کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت ایران ـ

یادآوری فتواهای خمینی در جنگ ضدمیهنی

اعتراف آشکار رحیم صفوی «دستیار و مشاور عالی» خامنه‌ای به اعزام یک میلیون دانش‌آموز به جبهه‌های جنگ

و فیلم‌سازیهای وزارت بدنام اطلاعات و مزدوران آن علیه مجاهدین برای در بردن رژیم

 

کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت ایران که در مهرماه ۱۳۶۱ در بحبوحه‌ٔ بسیج‌های جنگی دجال ضدبشر خمینی در جنگ ضدمیهنی تشکیل شد، شمه‌یی از اسناد و موضع‌گیریهای مسئول شورای ملی مقاومت ایران را در این خصوص به اطلاع هموطنان به‌ویژه نسل جوان که در جریان نبوده‌اند، می‌رساند. موارد زیر در همان زمان منتشر شده است.

فتاوی جدید خمینی کلیشه شده در نشریه اتحادیه انجمنهای دانشجویان مسلمان خارج از کشور (شماره ۶۲)

نقل از روزنامه جمهوری اسلامی ۹ آبان ۱۳۶۱

سند شماره ۲

پیام مسئول شورای ملی مقاومت در رابطه با اعلام بسیج عمومی رژیم خمینی برای ”جنگ“

۱۷ آبان ۱۳۶۱

هموطنان عزیز!

چنانکه در آخرین اطلاعیه شورای ملی مقاومت مورخ ۲ آبانماه۶۱ خاطرنشان شده بود، رژیم ضد ملی خمینی برای استمرار سلطه‌ٔ ضدمردمی خود و در ادامهٔ سیاست جنگ‌افروزانه و تجاوزکارانه اش؛ هزاران تن از هموطنان ما را به کشتن داده و اکنون در سراشیب تلاشی، برخلاف همهٔ قطعنامه‌های سازمان ملل متحد (به‌ویژه قطعنامهٔ مورخ ۳۰ مهر۶۱) و با عقیم گذاردن کلیهٴ تلاش‌های بین‌المللی برای صلح به اعلام به‌اصطلاح بسیج عمومی برای جنگ مبادرت ورزیده است تا بار دیگر با اعمال زور و بکار گرفتن شیوه‌های دجال‌گونه، گروه‌های انبوه دیگری از هموطنان ما و به‌ویژه کودکان خردسال را به کام مرگ بفرستد.

البته مدتهاست که دیگر دجالگریهایش بر کمتر کسی تأثیر می‌گذارد و رژیم خمینی چارهٔ کار را تنها در وضع قوانین ضدبشری و صدور فتاوی مختلف شخص خمینی، برای تهدید و اجبار عموم به پذیرش به‌اصطلاح بسیج‌های جنگی یافته است. کما این‌که در فتاوی اخیر او که روز نهم آبان جاری انتشار یافته، خمینی این دجال تبهکار با دستخط خود رفتن به جبهه‌های جنگ تجاوزکارانه را مقدم بر هر کاری از مدرسه رفتن نوباوگان گرفته تا مشاغل اداری و خدماتی، وظیفهٔ واجب و الزامی همه اعلام کرده است و پلیدتر و ضدانسانی‌تر آن که در مقابل مخالفت‌های محقانهٔ دهها هزار پدر و مادر ایرانی با اعزام جگرگوشگان خردسالشان به جبهه‌های جنگ، فتوا می‌دهد به این مخالفتها نیز نبایستی توجهی بشود.

بر این اساس شورای ملی مقاومت با محکوم کردن مجدد همهٔ جنایات و عوام‌فریبی‌های خمینی متذکر می‌گردد:

۱-جنگ‌افروزیهای خمینی دقیقاً واجد خصلت ضد ملی و ضدمردمی بوده و برعلیه منافع و مصالح کشور و ملت ایران است.

۲-به هر ترتیب و تا آنجا که در توان دارید در این رابطه از هر گونه مساعدت و همکاری با رژیم خمینی در هرشغل و مقامی که هستید، بپرهیزید و سیاست جنگ‌طلبانه و عوام‌فریبی‌های دجال گونهٔ خمینی را افشاء کنید.

۳-باشعار آزادی و صلح، همهٔ سلاحها و نیروهای خود را علیه رژیم ضد ملی و ضدمردمی خمینی بسیج کنید.

مسعود رجوی

مسئول شورای ملی مقاومت

۱۷ آبان۱۳۶۱

سند شماره ۴

صحنه تکان دهنده «صحرای مین»

روزنامهٔ اطلاعات رژیم- ۱۱ اردیبهشت ۱۳۶۱

سند شماره ۵

رحیم صفوی «دستیار و مشاور عالی» خامنه‌ای

یک میلیون دانش‌آموز در جبهه‌ها حضور یافتند

قدس آنلاین-۹ آذر ۱۳۹۲

 

موارد بالا به‌روشنی نقش کثیف و ننگین فیلم‌سازان وزارتی با فرافکنی و استفاده از برچسب «کودک سرباز» علیه مجاهدین را برای در بردن رژیم نشان می‌دهد.

کمیسیون صلح شورای ملی مقاومت ایران

مهدی ابریشمچی- ۸ فروردین ۱۴۰۳

۳-گردهمایی نوروزی ـ دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت درواشینگتن

به‌مناسبت فرا رسیدن نوروز و آغاز بهار یک گردهمایی از جانب دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در واشینگتن برگزار شد. سخنرانان این جلسه خانم سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت در آمریکا و شخصیتهای سیاسی حامی مقاومت بوده‌اند.

فرماندار تام ریج که با همسرش خانم میشل ریج، در برنامه حضور داشت، در پاسخ به تشویق حاضرین به آنها گفت که مفتخر است که از مجاهدین خلق ایران حمایت کرده است و بر این مسیر ادامه خواهد داد.

در این جلسه نمایندگان سفارتخانه‌های کشورهای مختلف در واشینگتن، شخصیتهای سیاسی، مشاوران سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا، خبرنگاران آمریکایی و کشورهای خارجی شرکت داشتند.

دکتر صوفی سعیدی عضو شورای ملی مقاومت ایران که مدیریت این جلسه را به‌عهده داشت ضمن خوشامدگویی به حاضران در سخنان کوتاهی به میهمانان گفت:

...به شما خوش‌آمد می‌گویم و از شما تشکر می‌کنم که امشب در جشن نوروز، سال نو ایرانی، به ما پیوستید. نوروز در لغت به‌معنای روز نو است. و من امیدوارم که امسال، ۱۴۰۳، در تقویم فارسی، واقعاً روز جدیدی را در میهن بسته ما رقم بزند، که منجر به جمهوری آزاد و دموکراتیک ایران شود.

ما خوشحالیم که برخی از دوستان برجسته آمریکایی ما که سال‌ها در تلاش والای مردم و مقاومت ایران برای آزادی ایران در کنار ما ایستاده‌اند، امشب در این‌جا به ما ملحق شده‌اند....

سفیر رابرت جوزف معاون پیشین وزارت‌خارجه آمریکا سخنران دیگر این جلسه بود وی گفت:

سال نو مبارک، نوروز مبارک. خوشحالم که اینجا هستم. این همیشه یک مناسبت فوق‌العاده است، بنابراین اجازه دهید قبل از هر چیز از میزبانان، برای مهمان‌نوازی آنها تشکر کنم.

نوروز این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا وقف کردن خود برای آزادی را یادآور شویم. نمادهای نوروزی همان نمادهای مقاومت هستند و مقاومت موفق خواهد شد. سال‌ها طول کشیده است، فداکاریهای زیادی انجام شده است، اما فکر می‌کنم همه می‌دانیم که با توجه به رهبری خانم رجوی، با توجه به حمایت همه شما در این‌جا، با توجه به ساکنان اشرف۳، با توجه به کانون‌های شورشی که هر روز زندگی شخصی خود را برای آرمان ایران آزاد، به خطر می‌اندازند، ما پیروز خواهیم شد.

معتقدم هیچ‌گاه فوریت بیشتری در ارتباط با علتی که همه ما بازتاب آن هستیم وجود نداشته است. اکنون رژیم ایران حداکثر یک یا دو ماه تا دستیابی به سلاح هسته‌یی فاصله دارد. وقتی رژیم تصمیم بگیرد در مورد سلاح هسته‌یی قدم به جلو بردارد، این یک تغییر واقعی بازی، با پیامدهای بالقوه فاجعه‌بار خواهد بود. من مطمئن نیستم که بازی چگونه به پایان می‌رسد، اما از یک چیز مطمئن هستم. دنیایی بسیار خطرناک‌تر، بسیار خطرناکتر خواهد بود. بنابراین اکنون زمان اقدام در مورد رژیم ایران است.

این یک رژیم ناامید است. تلاش می‌کند با پوششی از انتخابات دموکراتیک، که البته انتخابات جعلی است، آسیب‌پذیریهای خود را پنهان کند. مردم ایران انتخابات را تحریم کردند. پیامی که به رژیم داده شد، این است که مردم دیگر این رژیم را تحمل نخواهند کرد. آنها به اندازه کافی این رژیم را تحمل کرده‌اند. همه می‌دانیم که این رژیم تجاوزگری خارجی را دنبال می‌کند. ما این را با نیروهای نیابتی در سوریه، در یمن، در عراق می‌بینیم. امروز در غزه هم شاهد نقش رژیم ایران هستیم. رژیم پشت آنچه در خاورمیانه بی‌ثبات‌کننده است، قرار دارد. رژیم ایران پشت خشونت است. رژیم ایران پشت درگیری است. ما باید آن را بشناسیم و باید اقدام کنیم. ما دیگر نمی‌توانیم اتخاذ موضع برای تحت فشار قرار دادن رژیم را به شیوه‌ای واقعاً مؤثر از طریق تحریم‌های اقتصادی و سیاسی، حداکثر فشاری را که در دوران دولت ترامپ اعمال می‌شد، به تعویق بیاندازیم. اما هدف از این فشار نباید تشویق یا وادار کردن رهبران ایران، آخوندها، برای آمدن آنها به پای میز مذاکره و مذاکره بر سر برنامه هسته‌یی آنها باشد. این بیهوده است و به اهدافی که همه ما به‌دنبال آن هستیم دست نخواهد یافت.

هدف باید منزوی کردن و بی‌ثبات کردن رژیم و حمایت از اپوزیسیون دموکراتیک در سرنگونی دیکتاتوری مذهبی توسط مردم ایران باشد.

سیاست ما باید حمایت از مقاومت باشد، آن مردان و زنان شجاعی که به منتهای فداکاری برای یک ایران دموکراتیک، سکولار و غیرهسته‌یی ادامه می‌دهند.

فکر می‌کنم هدفها به بهترین صورت در طرح ۱۰ ماده‌یی خانم رجوی و شورای ملی مقاومت بیان شده است. طرحی که توسط صدها رهبر سیاسی در سراسر جهان با حمایت هر دو حزب در کنگره خودمان تأیید شده است. امروز، انتخاب روشن است. این یک انتخاب روشن بین یک رژیم استبدادی و تاریک با جامعهٔی تحت استبداد، و یک دیدگاه دموکراتیک مثبت برای آینده مردم ایران است. همان‌طور که گفتم زمان انتخاب فرا رسیده است. منظورم این است که وقت عمل است. پس بیایید برای تولد دوباره ملت بزرگ ایران و پایان کابوس رژیم آخوندها دعا کنیم، و این واقعاً پیامی است برای همه حامیان ایران آزاد. شما پیروز خواهید شد، مردم ایران پیروز خواهند شد، آزادی پیروز خواهد شد.

سفیر جوزف دیترانی در سخنان خود گفت:

حضور در اینجا برای من و همسرم باعث افتخار است.

ما قبل از ورود آخوندها، در ایران خدمت می‌کردیم و قدرت و فرهنگ غنی مردم ایران را دیدیم.

سفیر جوزف در مورد دستیابی رژیم ایران به سلاح هسته‌یی گفت: اگر اراده و تصمیمی در بالاترین سطوح در ایالات متحده وجود داشته باشد، این مسأله ضمن چند هفته می‌تواند حل و فصل شود. این رژیمی است که باید جایگزین شود ما نیابتیهای این رژیم را در همه جا می‌بینیم. ما از شورای ملی مقاومت ایران برای کاری که انجام می‌دهید متشکریم. همه ما باید از مردم بزرگ ایران و آن دلیرانی که الآن در ایران مقاومت می‌کنند، حمایت کنیم. و شما این کار را انجام می‌دهید، و خدا را شکر که ما با شما هستیم. ما باید کارهای بیشتری انجام دهیم...

خانم لیندا چاوز مدیر پیشین روابط عمومی کاخ‌سفید در سخنان خود گفت:

... بودن با شورای ملی مقاومت، چه در اینجا، چه در اشرف، چه در پاریس و چه در مقر آنجا، همیشه یک افتخار و یک امتیاز بزرگ است. این جنبشی است که احساس می‌کنم بسیار بسیار به آن نزدیک هستم. شما را خانواده می‌دانم. شما و مبارزه شما مبارزه من شده است. من سه دهه است که درگیر این موضوع هستم. به زمانی برمی گردم که در سازمان ملل بودم و از برخی از قطعنامه‌های مخالفت با رژیم ایران را حمایت می‌کردم. می‌خواهم از شورای ملی مقاومت تشکر کنم زیرا شما امید را زنده نگه می‌دارید. این یک افتخار است که در این جشنواره بهاری، در این سال جدید، اینجا باشم. زیرا نوروز در واقع از بسیاری جهات نشان‌دهنده نوعی تولد دوباره است. این تولد دوباره در مقاومت شما نیز تجسم یافته است. مردم ایران حق دارند آزاد باشند. آنها حق دارند رهبران خود را انتخاب کنند و از شیوه زندگی دموکراتیک پیروی کنند. خانم رجوی مدتهاست که بهترین امید برای این آزادی را نشان می‌دهد. پس این برای من یک افتخار و افتخار بزرگ است که در اینجا باشم و در کنار شما باشم.

سفیر لینکلن بلومفیلد مدیر کل پیشین وزارت‌خارجه آمریکا سخنران دیگر گردهمایی نوروزی دفتر نمایندگی شورای ملی مقاومت در واشینگتن بود. وی گفت:

مایلم درود بفرستم به خانم سونا صمصامی، تیم شورای ملی مقاومت در ایالات متحده و پاریس، خانم رجوی و افرادی که از او حمایت می‌کنند و به ساکنان اشرف۳ و به ایرانیان شجاعی که در داخل ایران در برابر استبداد مقاومت می‌کنند. نوروز بر همه شما و جوامع ایرانی مقیم آمریکا و دوستان جامعه ایرانی در آمریکا و سراسر جهان مبارک باد.

اکنون افراد زیادی هستند که در مورد مسائلی که شما در مورد آنها می‌شنوید بیدار شده‌اند. همه ما باید با شرایط یکسانی فکر کنیم که این سال جدید واقعاً چه معنایی دارد. می‌دانید، وقتی بسیاری از ما آمریکایی‌ها برای دیدار دوستان خود به آلبانی یا پاریس سفر کرده‌ایم، افرادی که با آنها ملاقات می‌کنیم همه چیز را فدا کرده‌اند، هر چه دارند، برای این هدف کنار گذاشته‌اند. خانواده‌هایشان از هم جدا شده‌اند. آنها متحمل ضررهای غیرقابل تصوری شده‌اند. خیلی‌ها شکنجه و زندان را تحمل کرده‌اند و عزیزانشان را در سنین جوانی از دست داده‌اند، و مجبور شده‌اند با آن درد زندگی کنند، با این حال تعهدی را پذیرفته‌اند که الهام‌بخش همه ما بوده است، و این باعث شده است که من همیشه به افرادی که با آنها آشنا شدم، فکر کنم. پیام نوروزی من در سال۱۴۰۳ تشکر از شماست. از اعضای شورای ملی مقاومت و مجاهدین خلق متشکریم، از ایرانیانی که قلبشان را باز کردند و داستانشان را به ما گفتند، و افکارشان را به ما گفتند، و به ما اجازه دادند که بدانیم ایستادگی از اصول، و بالاتر قرار دادن اصل به مزیت شخصی به چه معناست. از این‌که به من آموختید که زندگی واقعاً اصولی چیست، سپاسگزارم. از این‌که به ما نشان دادید معنی شخصیت چیست متشکرم. از شما متشکرم که به ما اجازه دادید بفهمیم با چه چیزی مخالف هستید، از چه چیزی رنج می‌برید. پس بیایید در سال۱۴۰۳ اینجا با هم سفر را ادامه دهیم، زیرا آن ساحل دور نزدیکتر می‌شود و آن ساحل دور، ایران آزاد است. .

سرهنگ توماس کنتول فرمانده حفاظت اشرف از می‌ تا اکتبر ۲۰۰۳ نیز در سخنرانی خود گفت:

عید نوروز بر همه اینجا مبارک. و می‌خواهم رفقای خود در آلبانی و اشرف۳ را خطاب قرار بدهم. کمی بیش از ۲۰سال پیش بود که من برای اولین بار با هاموی خود به اشرف رسیدم و با مجاهدین خلق ملاقات کردم و می‌خواهم لحظه‌ای را به آن اختصاص دهم. اینجا در این اتاق برداشتم را از آنها به شما بگویم، همان‌طور که آنها را شناختم، آنها افرادی با شخصیت، با نظم و درست‌کاری فوق‌العاده بودند، و من افتخار می‌کنم که کسانی از آنها را می‌شناسم که اکنون در آلبانی در اشرف۳ هستند. . البته در حمله به کمپ لیبرتی و در حمله به کمپ اشرف و مجاهدین متحمل ضررهایی شده‌ایم، و از این رو، سخنان سفیر بلومفیلد بسیار مناسب است که باید به‌خاطر بسپاریم. در دو سال اخیر، شدت فعالیت در ایران افزایش یافته است زیرا نسل جدیدی از ایرانیان اهمیت آزادی خود را درک کرده‌اند. و ما می‌بینیم که همان‌طور که آنها ایستادند و برای آزادی خود در ایران قیام کردند، رژیم همان‌گونه پاسخ داد که از سال۱۹۸۸، از سال۱۹۸۳ به آنها پاسخ داده بود. با قتل، با شکنجه و با زندان پاسخ داد و با اعدامها. در کمپ قدیمی اشرف، منطقه‌یی بود که در آن موزه‌ای با نمایشگاههای تصویری و مزاری بزرگ داشتند. مجاهدین و شورای ملی مقاومت، سابقه‌یی طولانی دارند و میراثی طولانی از جان باختن اعضای خود در حمایت از آزادی دارند. الآن نسل جدیدی در ایران هست که همین کار را می‌کند. خوب ما فراموش نمی‌کنیم و نمی‌گذاریم فدای شما بدون یاد و احترام به فراموشی سپرده شود. نوروز یک سال جدید. امیدواریم سال جدید شور و شوق آزادی همه ایرانیان باشد و رژیم به‌زودی به پایان تلخ خود برسد. متشکرم.

خانم سونا صمصامی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در آمریکا در سخنان خود گفت:

... در سال گذشته، مقاومت ما به‌رغم مواجهه با چالشهای عظیم، به نقاط عطف قابل توجهی دست یافت. ما حمایت ۱۲۵ رهبر جهان و بیش از ۳۶۰۰ نماینده پارلمان از ۴۱کشور را به دست آورده‌ایم. این حمایت جهانی قابل توجه بر مشروعیت جهانی طرح ۱۰ ماده‌ای مریم رجوی رئیس شورای ملی مقاومت برای ایران آینده تأکید می‌کند.

علاوه بر این، پیشرفت‌های کانون‌های شورشی در داخل ایران، چراغ امید است. یکی از نزدیک‌ترین افراد به خامنه‌ای، هشدار داد که افکار عمومی به‌طور فزاینده‌یی به سمت مجاهدین خلق می‌کشد.

. بایکوت گسترده اخیر، موسوم به انتخابات مجلس با مشارکت بی‌سابقه اندک، تنها ۸.۲ درصد، به‌عنوان نمادی آشکار از مبارزه با ظلم برجسته می‌شود. این اقدام مقاومت جمعی، پیامی قدرتمند به جهان و خود رژیم ارسال کرده است که بر غیرقانونی بودن حکومت آخوندی و خواست تزلزل ناپذیر مردم ایران برای تغییر اساسی تأکید دارد.

. رد تزلزل ناپذیر مردم ایران از هر شکلی از دیکتاتوری، چه سلطنتی یا مذهبی، در شعارهای آنان مبنی بر مرگ بر ستمگر، چه شاه و چه رهبر یعنی خامنه‌ای، به‌شدت منعکس شده است، به‌ویژه در چهارشنبه‌سوری این امر به‌روشنی نشان‌دهنده پیگیری ثابت آنها برای یک جمهوری دموکراتیک است که واقعاً به همه صداها و آرمانهای متنوع شهروندان احترام بگذارد.

. انزوای بین‌المللی عمیق‌تر رژیم آشکار است که ناشی از مداخله آن در کشورهای خاورمیانه و فعالیت‌های مخرب نیروهای نیابتی آن در دریای سرخ است. این اقدامات تهاجمی توجه جهانیان را علیه سر مار تروریسم و جنگ‌افروزی - ملاهای حاکم بر ایران - به خود جلب کرده است. به همین دلیل است که مبارزه مردم ایران برای درهم شکستن سر مار و آزادی ایران، تأثیرات منطقه‌یی و جهانی بسیار زیادی دارد.....

یک هیأت از جوانان دانشجوی آمریکایی که در این گردهمایی شرکت داشتند، طی سخنانی حمایت خود را از مبارزه جوانان ایران برای آزادی و یک جمهوری دموکراتیک در ایران حمایت کردند و از نقش شورای ملی مقاومت در نشر حقایق و رساندن صدای جوانان ایران تجلیل کردند...

۴-وزارت خزانه‌داری آمریکا ـ تحریم ۶نهاد، دو کشتی ویک فرد وابسته به شبکه مالی نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران

دفتر کنترل داراییهای خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا روز سه‌شنبه با صدور بیانه‌ای اعلام کرد یک فرد، شش نهاد و دو کشتی نفتکش را که در لیبریا، هند، ویتنام، لبنان و کویت مستقر یا ثبت هستند و در تسهیل حمل و نقل کالا و امور مالی برای نیروی قدس سپاه پاسداران رژیم ایران، حوثی‌ها و حزب‌الله لبنان دست داشته‌اند دو فهرست تحریم‌های خود قرار داد.

این بیانیه به‌نقل از برایان نلسون، معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی نوشت «خزانه‌داری آمریکا هم‌چنان مصمم به استفاده از ابزارهای دولت آمریکا علیه کسانی است که به‌دنبال تأمین مالی فعالیت‌های غیرقانونی سپاه پاسداران و گروه‌های نیابتی وابسته به آن می‌باشند. دولت آمریکا به اقدامات خود به‌منظور ایجاد اختلال در سؤاستفاده از بازارهای بین‌المللی انرژی برای تسهیل فعالیت‌های تروریستی از این قبیل ادامه خواهد داد.

۵-شلیک پاسداران خامنه‌ای به کولبران در مرزهای بانه، نوسود و سقز و مجروح شدن ۱۳کولبر

روزهای دوشنبه و سه‌شنبه ششم و هفتم فروردین با شلیک پاسداران جنایتکار خامنه‌ای به جمعی از کولبران در مرزهای بانه و نوسود و سقز، ۱۳کولبر زحمتکش کرد مجروح شدند. حال دو تن از آنها وخیم است.

روز سه‌شنبه هم‌چنین بر اثر انفجار مین در کوهستان“ بُلفَت ”در نوارمرزی سردشت دو کولبر به‌شدت زخمی شدند.

۶-۶کشته درآبگیر روستای گلستان شیراز و پیام خانم مریم رجوی

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز سه‌شنبه ۶ نفر از جمله ۵ کودک بر اثر غرق‌شدن در آبگیر روستای گلستان  شیراز جان باختند.

بارش باران در بخش پادنای سمیرم در استان اصفهان منجر به رانش زمین و طغیان رودخانه و تخریب ۶ خانه شد .

سیل در استان سمنان به برخی از شهرها و روستاهای این استان خسارات وارد آورد و معابر دچار آبگرفتگی شدند.

پیام خانم مریم رجوی:

تسلیت به خانواده جان‌باختگان در فاجعه سیل در بسیاری از استانهای ایران و با ابراز همدردی با هموطنانی که در روزهای اول سال دچار آسیب و بی‌خانمانی شده‌اند. از همه جوانان می‌خواهم در هر کجا که هستند به کمک مردم سیل‌زده به‌خصوص زنان و کودکان بشتابند و نگذارند آنها طعمه سیلاب شوند.

خامنه‌ای و دیگر آخوندها و سردمداران جنایتکار رژیم و آقازاده‌های فاسد با غارت اموال مردم و به هدر دادن ثروتهای ایران در پروژه‌های اتمی و موشکی و جنگ‌افروزی خارجی کشور را در مقابل حوادث طبیعی نه تنها بی‌دفاع گذاشته‌اند بلکه با تخریب محیط‌زیست، میزان این خسارتها را چندبرابر کرده‌اند. سرنگونی استبداد دینی و استقرار دموکراسی و حاکمیت مردم راه غلبه بر فجایعی را که همه روزه بر سر ملت ما آوار می‌شود، هموار می‌کند.

۷-تحولات جنگ در منطقه ـ۸فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: طی شامگاه سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه نیروهای اسراییل ضمن ادامه تهاجمات خود به بیمارستان شفا در مرکز غزه، به مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس یورش بردند و ضمن تخلیه اجباری بیمارستان تعدادی از پرسنل پزشکی را دستگیر کردند.

علاوه بر این منطقه مواسی در جنوب غزه که محل سکونت صدها هزار آواره فلسطینی است هدف حمله جنگنده‌های اسراییل قرار گرفت.

روز چهارشنبه رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در غزه کشته و ۱۰۲ تن مجروح شده‌اند.

این منبع آمار قربانیان این حملات در غزه را تاکنون ۳۲ هزار ۴۹۰ کشته و ۷۴ هزار و ۸۸۹ زخمی اعلام کرد.

خبرگزاری وفا در گزارشی دربارهٔ دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر خود در رام‌الله با وزیر خارجهٔ آلمان نوشت: «محمود عباس بر اهمیت اجرای قطعنامهٔ مصوب شورای امنیت که به آتش‌بس. در نوار غزه فراخوان می‌دهد تأکید کرد. و جامعهٔ جهانی را به هماهنگی تلاش‌ها برای رساندن کمکهای انسانی. و پزشکی برای تمام نوار غزه. به‌منظور پایان دادن به گرسنگی تحمیل‌شده به مردم فلسطین. فراخوان داد».

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «کارشناس سازمان ملل روز سه‌شنبه به شورای حقوق بشر. گفت، معتقد است عملیات نظامی اسراییل در غزه به منزله نسل‌کشی است و از کشورها خواست فوراً تحریم‌ها و یک تحریم تسلیحاتی را اعمال کنند. فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در سرزمینهای اشغالی، با ارائه گزارشی به نهاد حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو گفت. «من دلایل منطقی برای این باور دارم که از آستانه ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان به‌عنوان یک گروه در غزه عبور شده است».

لوید آستین در دیدار با وزیر دفاع اسراییل در پنتاگون، گفت: «همان‌طور که پیوسته گفته‌ام، حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر آسیب، هم یک ضرورت اخلاقی و هم یک ضرورت استراتژیک است. امروز در غزه، تعداد تلفات غیرنظامیان بسیار زیاد و میزان کمکهای بشردوستانه بسیار کم است».

آستین اضافه کرد: «غزه از یک فاجعه انسانی رنج می‌برد و وضعیت وخیم‌تر می‌شود. کلید هم‌چنان گسترش ارسال کمک از طریق زمینی است».

واشنگتن‌پست نوشت: «وزیر دفاع آمریکا از اسراییل خواست از طرح‌های حمله زمینی بزرگ به رفح دست بردارد»...

هاآرتص گزارش داد: «یوآو گالانت وزیر دفاع (اسرائیل) در جریان سفرش به آمریکا گفت که بعد از پایان جنگ، نه اسراییل و نه حماس بر نوار غزه حکومت نخواهند کرد و یک آلترناتیو محلی باید ایجاد شود».

به گزارش تایمز اسراییل به‌دنبال حملات موشکی حزب‌الله با شلیک ۳۰ موشک کاتیوشا به یک منطقه صنعتی در کریات شمونا، وقع در شمال اسراییل یک نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شد.

این منبع افزود: در این حمله یک کارگاه صنعتی دچار آتش‌سوزی شد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز چهارشنبه در آخرین گزارش خود از بمباران مقرهای سپاه پاسداران رژیم ایران در دیرالزور سوریه توسط اسراییل نوشت: تعداد کشته‌شدگان بمباران آلبوکمال و حومه آن تاکنون به ۱۸ تن رسیده است، از جمله یک سرهنگ پاسدار رژیم ایران به‌نام بهروز واحدی، که فرماندهی مرکز ارتباطات رژیم را به عهده داشت، دو محافظ او و ۱۳ تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران.

کانال تلگرامی خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز روز سه‌شنبه درباره حمله به ساختمان محل تجمع مزدوران رژیم در دیرالزور سوریه نوشته بود: پاسدار بهروز واحدی و یک بسیجی از کرج کشته شدند.

۸- در جریان جنگ گرگها فلاحت‌پیشه رئیس کمیسیون امنیت مجلس قبلی ارتجاع درباره آرای باطله اعتراف کرد: آرای بیش از ۹۰ درصد افرادی که تاییدصلاحیت شدند، بسیار کمتر از آرای باطله در بسیاری از استانها بود.

وی با حمله به شورای نگهبان ارتجاع گفت: در حالی که دوستان با افتخار می‌گویند ما بیش از ۷۰درصد را تأیید صلاحیت کرده و این بی‌سابقه بوده است. بله، افرادی را تأیید صلاحیت کردید که آرای انگشت‌شمار آوردند و حتی نتوانستند رقیب آرای باطله شوند؛ آیا این افتخار است؟

۹- سایت حکومتی انتخاب درباره وضعیت وخیم اقتصادی رژیم در سال جدید نوشت: احتمالا رقم کسری بودجه سال ۱۴۰۳ در محدوده ۴۰۰ هزار میلیارد تومان قرار بگیرد. این میزان کسری یعنی چاپ پول و تورم.

«محمد تقی فیاضی» کارشناس رژیم گفت لایحه بودجه سال آینده حدود ۸۰۰ هزار میلیارد تومان کسری خواهد داشت که رقمی حیرت‌آور خواهد بود.

حسین راغفر کارشناس دیگر رژیم می‌گوید: دولت اعلام کرده تورم ۴۰ درصد است و همین حدود را برای سال آینده نیز برآورد کرده‌اند، اما با برآورد‌هایی که انجام داده‌ایم به نظر من تورم چه‌بسا، ۶۰ درصد یا بیشتر باشد.

لطفا به اشتراک بگذارید: