تحولات جنگ در منطقه تا چهارشنبه ۸ فروردین ۱۴۰۳

خبرگزاری فلسطینی وفا: ۷۶کشته و ۱۰۲مجروح در حملات اسراییل به غزه در۲۴ساعت گذشته . شمار قربانیان به ۳۲ هزار و ۴۹۰ کشته و ۷۴ هزار و ۸۸۹ مجروح افزایش یافت

دیدبان حقوق‌بشر سوریه: افزایش تلفات سپاه پاسداران به ۱۸ تن به‌دنبال بمباران مقر آنها در سوریه

خبرگزاری فلسطینی وفا گزارش داد: طی شامگاه سه‌شنبه تا صبح چهارشنبه نیروهای اسراییل ضمن ادامه تهاجمات خود به بیمارستان شفا در مرکز غزه، به مجتمع پزشکی ناصر در شهر خان یونس یورش بردند و ضمن تخلیه اجباری بیمارستان تعدادی از پرسنل پزشکی را دستگیر کردند.

علاوه بر این منطقه مواسی در جنوب غزه که محل سکونت صدها هزار آواره فلسطینی است هدف حمله جنگنده‌های اسراییل قرار گرفت.

روز چهارشنبه رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین نوشت طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ فلسطینی بر اثر حملات اسراییل در غزه کشته و ۱۰۲ تن مجروح شده‌اند.

این منبع آمار قربانیان این حملات در غزه را تاکنون ۳۲ هزارو ۴۹۰ کشته و ۷۴ هزار و ۸۸۹ زخمی اعلام کرد.

خبرگزاری وفا در گزارشی دربارهٔ دیدار محمود عباس رئیس دولت فلسطین در مقر خود در رام‌الله با وزیر خارجهٔ آلمان نوشت: «محمود عباس بر اهمیت اجرای قطعنامهٔ مصوب شورای امنیت که به آتش‌بس  در نوار غزه فراخوان می‌دهد تأکید کرد. و جامعهٔ جهانی را به هماهنگی تلاش‌ها برای رساندن کمکهای انسانی  و پزشکی برای تمام نوار غزه. به‌منظور پایان دادن به گرسنگی تحمیل‌شده به مردم فلسطین فراخوان داد».

خبرگزاری رویترز گزارش داد: «کارشناس سازمان ملل روز سه‌شنبه به شورای حقوق بشر  گفت، معتقد است عملیات نظامی اسراییل در غزه به منزله نسل‌کشی است و از کشورها خواست فوراً تحریم‌ها و یک تحریم تسلیحاتی را اعمال کنند. فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور حقوق‌بشر در سرزمینهای اشغالی، با ارائه گزارشی به نهاد حقوق‌بشر سازمان ملل در ژنو گفت. «من دلایل منطقی برای این باور دارم که از آستانه ارتکاب جنایت نسل‌کشی علیه فلسطینیان به‌عنوان یک گروه در غزه عبور شده است».

لوید آستین در دیدار با وزیر دفاع اسراییل در پنتاگون، گفت: «همان‌طور که پیوسته گفته‌ام، حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر آسیب، هم یک ضرورت اخلاقی و هم یک ضرورت استراتژیک است. امروز در غزه، تعداد تلفات غیرنظامیان بسیار زیاد و میزان کمکهای بشردوستانه بسیار کم است».

آستین اضافه کرد: «غزه از یک فاجعه انسانی رنج می‌برد و وضعیت وخیم‌تر می‌شود. کلید هم‌چنان گسترش ارسال کمک از طریق زمینی است».

واشنگتن‌پست نوشت: «وزیر دفاع آمریکا از اسراییل خواست از طرح‌های حمله زمینی بزرگ به رفح دست بردارد»...

هاآرتص گزارش داد: «یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل در جریان سفرش به آمریکا گفت که بعد از پایان جنگ، نه اسراییل و نه حماس بر نوار غزه حکومت نخواهند کرد و یک آلترناتیو محلی باید ایجاد شود».

به گزارش تایمز اسراییل به‌دنبال حملات موشکی حزب‌الله با شلیک ۳۰ موشک کاتیوشا به یک منطقه صنعتی درکربات شمونا، وقع در شمال اسراییل یک نفر کشته و یک تن دیگر مجروح شد.

این منبع افزود: در این حمله یک کارگاه صنعتی دچار آتش‌سوزی شد.

 

دیدبان حقوق‌بشر سوریه روز چهارشنبه در آخرین گزارش خود از بمباران مقرهای سپاه پاسداران رژیم ایران در دیرالزور سوریه توسط اسراییل نوشت: تعداد کشته‌شدگان بمباران آلبوکمال و حومه آن تاکنون به ۱۸ تن رسیده است، از جمله یک سرهنگ پاسدار رژیم ایران به‌نام بهروز واحدی، که فرماندهی مرکز ارتباطات رژیم را به عهده داشت، دو محافظ او و ۱۳ تن دیگر از اعضای سپاه پاسداران.

کانال تلگرامی خبرگزاری نیروی تروریستی قدس نیز روز سه‌شنبه درباره حمله به ساختمان محل تجمع مزدوران رژیم در دیرالزور سوریه نوشته بود: پاسدار بهروز واحدی و یک بسیجی از کرج کشته شدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: