دادگاه استیناف نیویورک در پرونده وثیقه ۴۵۴ میلیون دلاری به نفع ترامپ رأی داد

دادگاه استیناف نیویورک در پرونده وثیقه ۴۵۴ میلیون دلاری به نفع ترامپ رأی داد و میزان وثیقه مورد نیاز برای استیناف خواهی را که ملازم با وثیقه گذاشتن است از ۴۵۴ میلیون دلار به ۱۷۵ میلیون دلار تقلیل داد با ۱۰ روز وقت اضافی برای ترامپ.

ناظران این را یک پیروزی و خروج از تنگنا برای ترامپ می‌دانند که امیدوار است دادگاه استیناف جریمه را به‌طور اساسی کاهش دهد.

دادگاه قبلی ترامپ را به اتهام کلاهبرداری و دادن آمار غلط از اموالش ۴۵۴ میلیون دلار جریمه کرده بود. ترامپ تا ۲۵ مارس مهلت استیناف داشت اما قاضی مقرر کرده بود که ترامپ باید وثیقه‌ای به همین مبلغ به‌صورت نقد نزد دادگاه بگذارد تا اجازه استیناف داشته باشد. در غیراین صورت اگر این وثیقه را ندهد یا حکم دادگاه بدوی را نپذیرد املاک او را در نیویورک توقیف می‌کند.

ترامپ از همین شرط به دادگاه استیناف شکایت کرد و گفت این مقدار نقد نمی‌تواند بپردازد. در روز ۲۵ مارس ساعتی قبل از پایان مهلت، دادگاه استیناف نیویورک به نفع ترامپ رأی داد و میزان وثیقه مورد نیاز را به ۱۷۵ میلیون دلار تقلیل داد.

از سوی دیگر به گزارش فاکس نیوز ترامپ در سایت truth Social خود نوشت: «از طریق سخت‌کوشی، استعداد و شانس، من در حال حاضر تقریباً پانصد میلیون دلار پول نقد دارم که قصد دارم مقدار قابل توجهی از آن را در کمپین انتخاباتی خود برای ریاست‌جمهوری استفاده کنم». ترامپ هم‌چنین قاضی را به‌شدت مورد حمله قرار داد و او و دادستان را متهم کرد که دستورات کاخ سفید را اجرا میکنند و عمداً به این وسیله در انتخابات مداخله میکنند. در حالیکه دستگاه قضایی نباید وارد مقاصد سیاسی شود.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: