روز سه شنبه ۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در آبگیر روستای گلستان شیراز جان باختند

به گزارش رسانه‌های حکومتی روز سه‌شنبه ۶ نفر بر اثر غرق‌شدگی در آبگیر روستای گلستان شیراز جان باختند.

به گزارش دیدبان حقوق‌بشر سوریه تعداد کشته‌ها و مجروحان حمله روز سه‌شنبه به سوریه به ۵۰ کشته و مجروح رسید که یک عنصر سپاه پاسداران در میان آنهاست بنا به این گزارش ۲۴تن از مجروحان از شبه‌نظامیان وابسته به رژیم ایران هستند.

در حمله صبح روز سه‌شنبه به سوریه یک پاسدار نیروی تروریستی قدس سپاه در دیرالزور سوریه به هلاکت رسید. خبرگزاری حکومتی ایسنا نوشت: بامداد روز سه‌شنبه هفتم فروردین پاسدار بسیجی بهروز واحدی از نیروهای سپاه قدس و بسیجی حوزه کرج در سوریه کشته شد.

در جریان سخنرانی جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در مورد مراقبت‌های بهداشتی در آمریکا، دو معترض طرفدار فلسطین سخنرانی وی را قطع کردند. اسکای نیوز نوشت در حالی که معترضان فریاد می‌زدند که بیمارستانها در غزه بمباران می‌شوند، ادعا می‌کردند که بایدن 'همدست در نسل کشی' بوده است، بایدن گفت: «همه سزاوار مراقبتهای بهداشتی هستند. ما باید کمکهای بیشتری به داخل غزه برسانیم».

یوآو گالانت وزیر دفاع اسرائیل، در دیدارش از آمریکا و ملاقات با لوید آستین وزیر دفاع آمریکا گفت: در طول شش ماه گذشته ما در حال جنگ علیه حماس، بوده‌ایم. ما هم‌چنین با حملاتی از هفت جبهه مختلف روبه‌رو هستیم، در حالی که من اینجا در پنتاگون نشسته‌ام، هنیه در حال دیدار با سران رژیم ایران است. تصویر این موضوع هم واضح است.

وزیر دفاع آستین در این نشست تأکید کرد هدف ما این است که اسراییل و منطقه را دارای امنیت و سلامت بیشتری بکنیم. و همان‌طور که پیوسته گفته‌ام، حفاظت از غیرنظامیان فلسطینی در برابر آسیب هم یک ضرورت اخلاقی و هم یک ضرورت استراتژیک است.

فاکس نیوز، خبر داد، اسراییل روز دوشنبه اعلام کرد که عملیات گسترده رژیم ایران را با هدف قاچاق تسلیحات پیشرفته به کرانه باختری فلسطین در روز دوشنبه خنثی کرده است.

سایت وزارت‌خارجهٔ آمریکا، به‌نقل از متیو میلر سخنگوی وزارت‌خارجهٔ آمریکا نوشت:

وقتی می‌گوییم قطعنامه (مصوب دوشنبهٔ شورای امنیت) غیرالزام‌آور است، منظور ما این است که هیچ تعهد جدیدی را بر طرفین تحمیل نمی‌کند. اما ما معتقدیم که باید به آن احترام گذاشته شود.

رویترزخبر داد: یک کارشناس سازمان ملل روز سه‌شنبه به شورای حقوق‌بشر این نهاد جهانی گفت معتقد است عملیات نظامی اسراییل در غزه به منزله نسل‌کشی است و از کشورها می‌خواهد که فوراً تحریم تسلیحاتی را اعمال کنند.

رویترز خبر داد که آمریکا اعلام کرده است که از ادامه پروژه خط لوله گاز پاکستان- ایران حمایت نمی‌کند و در مورد خطر تحریم‌ها در تجارت با تهران هشدار داد.

لطفا به اشتراک بگذارید: