آنتونیو گوترز _ به رفح آمدم تا توجهات را به درد و رنج مردم فلسطین در غزه جلب کنم

آنتونیو گوترز در بازدید خود از گذرگاه رفح گفت: به رفح آمدم تا توجهات را به درد و رنج مردم فلسطین در غزه جلب کنم. زمان آتش‌بس فوری در غزه به‌دلایل انسانی فرا رسیده است.

گوترز افزود: این‌جا از این گذرگاه، ما دلشکستگی و بی‌مهری را با هم می‌بینیم. صف طولانی کامیونهای امدادی مسدود شده در یک‌طرف دروازه‌ها، سایه طولانی گرسنگی در طرف دیگر.

به گزارش رویترز، دبیرکل سازمان ملل متحد خواستار آتش‌بس فوری بشردوستانه و آزادی گروگانهای اسراییلی در غزه شد و گفت: زمان آن رسیده است که اسراییل تعهد آهنین برای دسترسی نامحدود به کالاهای بشردوستانه در سراسر غزه بدهد.

در پی درگیری شدید در اطراف بیمارستان شفا در غزه، رویترز به‌نقل از ارتش اسراییل خبر داد تاکنون بیش از ۱۷۰ مرد مسلح را در یک یورش گسترده کشته است.

رویترز به‌نقل از وزارت بهداشت فلسطین افزود این حملات منجر به کشته شدن ۵ بیمار شده است. ارتش اسراییل از کشته شدن دو سرباز خود در نبرد در بیمارستان خبر داد.

رویترز افزود: ساکنان اطراف بیمارستان شفا گفتند که نیروهای اسراییلی دهها خانه و آپارتمان را در خیابانهای اطراف بیمارستان منفجر کردند و جاده‌ها را با بولدوزر منفجر کردند.

ارتش اسراییل اعلام کرد که تاکنون بیش از ۳۵۰ شبه‌نظامی حماس و جهاد اسلامی در بیمارستان بازداشت شده‌اند و در مجموع از ۸۰۰ نفر بازجویی شده است.

به گزارش خبرگزاری حکومتی ایلنا رژیم بلیطهای اماکن گردشگری در استان فارس را ۵ تا ۶ برابر افزایش داده است. در این ایام قیمت بلیط حافظیه از ۵ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان افزایش یافته است.

اعتراف سخنگوی نیروی انتظامی رژیم: میزان مرگ و میر سالانه در تصادفات کشور برابر با کل تلفات رانندگی ۲۷ کشور اروپایی است.

رئیس سازمان نوسازی مدارس رژیم گفت: ۱۰۰ هزار کلاس درس ناایمن در کشور وجود دارد.

لطفا به اشتراک بگذارید: