۳ بار قطع سخنان زندانی سیاسی شبنم مددزاده در شورای حقوق‌بشر ضمن ۹۰ ثانیه توسط نماینده رژیم به‌خاطر به‌کار بردن کلمهٔ «رژیم» و احتراز از عنوان «جمهوری اسلامی» و افشای «جنایت علیه بشریت»

شورای ملی مقاومت ایران

۳بار قطع سخنان زندانی سیاسی شبنم مددزاده در شورای حقوق‌بشر ضمن ۹۰ثانیه توسط نماینده رژیم به‌خاطر به‌کار بردن کلمهٔ «رژیم» و احتراز از عنوان «جمهوری اسلامی» و افشای «جنایت علیه بشریت»

بعدازظهر دوشنبه ۲۸ اسفند در اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد در ژنو، در پی گزارش کمیته حقیقت‌یاب بین‌المللی و سخنرانی اعضای کمیته، نمایندگان دولتها و سازمانهای غیردولتی به سخنرانی و اظهارنظر پیرامون گزارش پرداختند. گزارشی که برای نخستین بار جنایتهای رژیم آخوندها را «جنایت علیه بشریت» شناخته است.

آخرین سخنران، زندانی سیاسی شبنم مددزاده بود که ۵سال را در زندانهای اوین، گوهردشت و قرچک ورامین گذرانده است. وی خواهر مجاهدان شهید مهدیه و اکبر مددزاده است که در ۱۹ فروردین ۱۳۹۰ در اشرف نخستین در حملهٔ زرهی وحوش مالکی و جلاد قاسم سلیمانی جان فدا کردند.

در هنگام سخنرانی شبنم مددزاده به‌نمایندگی از «انجمن بین‌المللی حقوق زنان»، نماینده دژخیم رژیم آخوندی در شورای حقوق‌بشر، طی ۹۰ ثانیه ۳ بار سخنان او را قطع کرد. نماینده رژیم اعدام و قتل‌عام از عنوان «جنایت علیه بشریت» و مخصوصاً به‌کار بردن کلمهٔ «رژیم» و احتراز از لفظ «جمهوری اسلامی» توسط این زندانی سیاسی پیشین به‌شدت گزیده بود. اما هر سه بار رئیس جلسه (نایب‌رئیس شورای حقوق بشر) ضمن تذکر مقررات جلسات شورای حقوق‌بشر، مجدداً نوبت را به شبنم مددزاده داد. وی با قدردانی از عنوان دقیق «جنایت علیه بشریت» در مورد وحشی‌گریهای رژیم، خاطرنشان کرد که گزارش کمیته حقیقت‌یاب «تنها به بخش کوچکی از جنایات رژیم می‌پردازد و هزاران جوان نتوانسته‌اند شهادت دهند».

او افزود: «من به‌عنوان یک زندانی سیاسی در ایران با ۵ سال سابقه اینجا هستم تا در مورد جنایات رژیم شهادت بدهم. فروغ تقی‌پور و مرضیه فارسی که پس از قیام بازداشت شده بودند هر کدام به ۱۵ سال زندان محکوم شدند. مریم اکبری منفرد در پانزدهمین سال حبس خود به جرم حمایت از قیام به سه سال حبس دیگر محکوم شد». سپس نتیجه‌گیری کرد: «زمان آن فرا رسیده است که پرونده جنایت علیه بشریت رژیم ایران را نه تنها در مورد قیام ۱۴۰۱ بلکه در مورد ۴۵ سال نقض حقوق‌بشر از جمله کشتار ۱۳۶۷ به شورای امنیت سازمان ملل برد».

در اجلاس شورای حقوق‌بشر ملل متحد همگان به چشم دیدند که رژیم اعدام و قتل‌عام حتی تحمل ۹۰ ثانیه صحبت یک زندانی سیاسی سرموضع را ندارد و در منتهای فضیحت حتی در جلسه شورای حقوق‌بشر در ژنو درصدد خاموش کردن آن برمی‌آید. هم‌چنانکه در همین شهر دکتر کاظم رجوی را به‌خاطر دفاع از حقوق‌بشر با ۱۳ تروریست دارای پاسپورت خدمت دیپلماتیک به رگبار بست.

همزمان با اجلاس امروز، در برابر ساختمان ملل متحد در ژنو تظاهرات ایرانیان آزاده جریان داشت و سخنرانان خواستار اخراج رژیم نامشروع آخوندی از ملل متحد و ارجاع پرونده «جنایت علیه بشریت» به شورای امنیت و محاکمهٔ خامنه‌ای و رئیسی و دیگر سردمداران رژیم شدند.

 

دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران

۲۸ اسفند ۱۴۰۲ 

لطفا به اشتراک بگذارید: