درگذشت ابراهیم فیروزی زندانی سیاسی پیشین از هموطنان مسیحی با ۷ سال سابقه زندان و ۲ سال تبعید

ابراهیم فیروزی ۳۸ ساله هموطن مسیحی، کارگر تراشکار و زندانی سیاسی پیشین که چهار بار دستگیر و جمعاً ۷ سال در زندان به‌سر برده بود روز پنجشنبه ۳ اسفند به‌نحو مشکوکی در خانه‌اش در تنهایی درگذشت. او اولین بار در سال ۱۳۸۹ و سپس در سال ۱۳۹۱ دستگیر شد. در سومین دستگیری در سال ۱۳۹۲ به بند ۳۵۰ اوین منتقل و در سال ۹۴ توسط آخوند دژخیم محمد مقیسه به اتهام «تشکیل گروه به قصد برهم زدن امنیت کشور» محکوم و تا آبان ماه ۹۸ در زندان به سر برد و سپس به مدت دو سال به شهر راسک تبعید شد. او یک بار دیگر نیز در دوران تبعید دستگیر و مدتی در زندان زاهدان بود.

ابراهیم فیروزی که همواره در صفوف زندانیان مقاوم بود در یورش وحشیانه گارد زندان گوهردشت در مرداد ۹۶، مورد ضرب و شتم قرار گرفت و در اعتصاب ۴۰ روزه زندانیان سیاسی در اعتراض به این اقدام شرکت داشت.

او در سال ۹۶ در پیامی از زندان گوهردشت درباره گردهمایی سالانه مقاومت ایران در پاریس نوشت:

«دهم تیرماه ۱۳۹۶ گردهمایی هموطنان در فرانسه یکی از نشانه‌های شعله‌ور بودن روح آزادیخواهی است. حال که در داخل کشور خودمان اجازه برپایی اجتماعات آزاد برای آزادی را نداریم با حمایت از گردهمایی ایرانیان در خارج از کشور و شرکت مسئولانه در این گردهمایی می‌توانیم صدای رنج دیدگان از حکومت آخوندی باشیم که سالانه هزاران نفر را به پای چوبه اعدام می‌برد و نان را از سفره کارگران پاک کرده‌اند. ۱۰ تیرماه ۱۳۹۶ حضور ایرانیان و ایران دوستان در فرانسه خفتگان را بیدار و ستمگران را ترسان خواهد کرد»...

ابراهیم فیروزی در سال ۹۹ بیانیه زندانیان سیاسی علیه مزدور نفوذی ایرج مصداقی را امضا کرد و نوشت:

«اینجانب ابراهیم فیروزی زندانی سابق در زندانهای اوین و رجایی شهر درخواست دارم نام مرا به لیست امضا کنندگان بیانیه زندانیان سیاسی در مورد مزدور تشنه به خون، مصداقی اضافه نمایید لطفاً از اسم حقیقی خودم استفاده کنید و حاضر به‌شهادت دادن در مرجع بین‌المللی برای دفاع از امضای خود هستم - ابراهیم فیروزی».

با این حال کمیسیون امنیت و ضدتروریسم شورای ملی مقاومت امضای او را با نام مستعار رامین تهرانی در بیانیه زندانیان منتشر کرد تا مجدداً دستگیر نشود. در همان زمان اعلام شد که اسم و امضای زندانیان دربند و از بند رسته در داخل کشور با پیامهای قابل انتشار در دبیرخانه شورای ملی مقاومت ایران نگهداری می‌شود.

ابراهیم فیروزی1 

ابراهیم فیروزی2

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: