مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱- سوم شعبان -خجسته میلاد سرور شهیدان -پیامبر جاودان آزادی حسین بن علی

از سخنان برادر مجاهد مسعود رجوی در مراسم عاشورای حسینی سال ۱۳۷۸

.اصولاً امام حسین و عاشورا که پیامش ترسیم‌کننده مرز‌های انسانیت و مادون تاریخ انسان یعنی با دنیای حیوانی است و خلاصه می‌شه در یک‌کلام در عقیده و جهاد خاستگاه و سرچشمه عقیدتی و سیاسی و مشخصاً مشی مبارزاتی و استراتژی ماست. شکستن بن‌بست با حداکثر فداکاری هر چه می‌خواد شرایط تیره باشه، تیره و تار. ‌خون جاری دوران برای ما در سیاست و استراتژی ما برای سرنگون کردن رژیم ضدبشری خمینی.

با این شاخص و با این مرزبندی است که خودمون را محکم نگاه داشتیم. از ۳۰سال پیش از سال ۴۴ به بعد چه جوریه که همه جریانها، گروهها، اصل دعواشون همین‌جاست که از قضا این هیچگاه موضوع دعوای مجاهدین نبوده، نیست و نخواهد بود چرا؟ چرا؟ چون دیگری برای ما تضمین کرده از دیگری آموزش گرفته‌ایم حسین و عاشورا یادم هست اون زمانها خیلی از شما هم یادتون هست در زمان شاه چه بحثهایی بود بر سر مبارزه مسلحانه بر سر این‌که شرایط عینی نیست نه فقط گروه‌های رفرمیست یا ملی‌گرای اون روزگار؛ نه؛ حتی نیروهای انقلابی چیزی که برای خود مجاهدین تا وقتی که کسی مجاهد بود هیچوقت جای تردید نداشت زیرا که راهبر آرمانی و مقتدای تاریخی‌مان حسین بن علی اون را تضمین کرده بود اگر که از این شاخص منحرف می‌شدیم از شاخص حسینی و عاشورایی چه چیزی از ما باقی می‌موند جز مشتی سیاسی کار مفلوک یا مثل سایرین بساز و بفروشهای سیاسی عاری از شرف و تقوا و پرنسیپهای انسانی اما مجاهدین به این. خندیده‌اند چون که زندگی یعنی عقیده و جهاد اسلامشون شاخصش امام حسین است و مشی‌اش عاشورا در سخت‌ترین شرایط، و تازه اوکه نواده پیامبر بود با سی سوار و چهل و دو پیاده جمعاً با خودش ۷۲ نفر که سی و اندی از اونها هم حرم خودش بودند و به او هم می‌گفتند که به‌دنبال حکومت است خارجی است قدرت می‌خواهد بلوا درست می‌کند و لابد که خشونت‌گراست . لیکن خودش می‌گفت اگر من در جای خود بمانم این خلق هلاک شده به چه چیزی امتحان بشود.

۲-دیدارخانم مریم رجوی با آقایان آلن نری ومیشل ترو ازبنیانگذاران کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس فرانسه

. همزمان با روزهای تاریخی ۱۹ بهمن و سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در ایران، آقایان آلن نری و میشل ترو از بنیانگذاران کمیته پارلمانی برای ایران دموکراتیک در مجلس ملی فرانسه با رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران دیدار و گفتگو کردند.

آقای آلن نری سناتور و نایب‌رئیس سابق مجلس ملی فرانسه و از چهره‌های سرشناس حزب سوسیالیست و آقای میشل ترو نماینده سابق مجلس ملی از حزب جمهوری‌خواهان، قریب به سه دهه از قانونگذاران فرانسوی بودند و سالهای متمادی از اهداف شورای ملی مقاومت ایران و مجاهدین خلق حمایت کرده‌اند.

خانم رجوی ضمن خوش‌آمد گویی به آنها، از حمایت سالیان و همراهی با مقاومت ایران قدردانی کرد. رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت با تشریح بحرانهای فزاینده رژیم گفت: آخوندها برای بستن راه قیام مردم و فرار از بحران سرنگونی به جنگ خارجی رو آورده و منطقه را در آتش جنگ و بحران گرفتار کرده‌اند. اما در مقابل اراده مردم و مقاومت ایران سرانجام هیچ راهی جز سرنگونی ندارند.

آقای آلن نری گفت سرزمین مادری او (بنام اورنی Auvergne) قلب تپنده مقاومت ملی فرانسه در مقابل اشغالگران نازی بوده و یک سنت مقاومت در آن ریشه دوانده است. لذا او خود را در اهداف و آرمانهای مقاومت ایران سهیم می‌داند و یقین دارد که مردم و مقاومت ایران، هم‌چنانکه مقاومت فرانسه در مقابل فاشیست‌ها سرخم نکرد، به مبارزه خود تا بیرون راندن آخوندهای جنایتکار از خاک ایران ادامه خواهند داد.

آقای میشل ترو گفت استقلال مقاومت شما در برابر دیکتاتوری مذهبی و تکیه بر مردم خودتان برای نیل به پیروزی، یادآور رهبری ژنرال دو گل و مشی استقلال طلبی او در مقابل فشارهای قدرتهای بزرگ آنزمان در جنگ جهانی دوم یعنی آمریکا و انگلستان است. ژنرال دو گل شعله مقاومت را در شرایطی زنده نگه داشت که درصد کمی از مردم فرانسه به آن پیوسته بودند. ولی خیزش همان بخش از مردم فرانسه همه جامعه را به جلو برد و به پیروزی مقاومت منجر شد.

آلن نری و میشل ترو که در نوبتهای مختلف و آخرین بار در تیرماه ۱۴۰۰ به اشرف۳ سفر کرده بودند از تأثیرات عمیقی که آشنایی با مجاهدین در اشرف۳ در آلبانی و به‌خصوص بازدید از موزه شهدا و مقاومت در آنها گذاشته یاد کردند و خاطرنشان کردند که استقامت و پایداری اعضای این جنبش سرانجامی جز سرنگونی رژیم بحران‌زده ملایان و آزادی مردم ایران نمی‌تواند داشته باشد.

آقای میشل ترو گفت که مشاهده انسان‌هایی که از همه چیز خود گذشته‌اند و بی‌چشمداشت برای آینده کشور و آزادی مردمشان مبارزه و فعالیت می‌کنند، برای من کشف بسیار ارزشمندی بود. وی از خانم رجوی خواست که پیام دوستی و همبستگی او را به رزمندگان مقاومت در اشرف۳ منتقل کند.

آقای آلن نری در سخنان خود در واکنش به تشکیل دادگاه فرمایشی توسط رژیم آخوندی برای محاکمه غیابی رهبری و شماری از اعضای مجاهدین در تهران، تأکید کرد این بهترین نشانه ضعف و ناتوانی این رژیم در برابر مقاومت شماست….

۳-فعالیت کانون‌های شورشی در شهرها

بندر انزلی- ۲۳ بهمن ۱۴۰۲ -نصب پوستر: مسعود رجوی: تنها راه نجات خلق ارتش و آتش و آزادی

تهران - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲-نصب پوستر: مریم رجوی: برای سرنگونی رژیم ولایت فقیه بپاخیزید

تهران - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲-نصب پوستر: مسعود رجوی: در این رژیم جایی برای انتخاب نیست زمان انقلاب است

تهران - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲-نصب: مسعود رجوی: سرنگونی دشمن ضدبشر محتوم است....

۴-تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی مردم ایران نه شاه و نه شیخ ـ پیش بسوی جمهوری دموکراتیک -ونکوورـ کانادا ـ تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی

سخنرانیهای شهرام گلستانه، حمید عظیمی، پروانه تاروردیان، روناک پهلوانلو، صلاح‌الدین شمامی، امامولی بیگی و....

سخنرانی پروانه تاروردیان از انجمن زنان دموکراتیک؛ :

دوستان و یاران گرامی

در سالگرد انقلاب شکوهمند ضدسلطنتی که مردم دلیر ایران در یک انقلاب توده‌ای که رژیم مستبد شاه خائن را با شعار آزادی و استقلال برای همیشه به زباله‌دان تاریخ روانه کرده‌اند هستیم. رژیم شاه خائن مظهر وابستگی و سرکوب آزادیها مخصوصاً به وسیله ساواک جهنمی شاه بود. اکنون بقایای درمانده ساواک و سردژخیم ساواک شاه پرویز ثابتی و بچه شاه خام‌خیالانه تلاش می‌کنند قیام ضدسلطنتی مردم ایران را از فرط غیض و کین فتنه ۵۷ بخوانند و سودای بازگشت سلطنت مدفون را در سر می‌پرورانند. به راستی که خمینی ولیعهد شاه بود زیرا که کارهای ناتمام شاه را در سرکوب فرزندان راستین انقلاب و آزادی خواهان از زن و مرد به وحشیانه‌ترین شکل ادامه داد. زنان اولین نیرویی بودند که در مقابل شعار یا روسری یا توسری خمینی قد علم کردند و به حکومت ارتجاعی آخوندها نه گفتند.

آنها در قیام ۱۴۰۱ نقش رهبری را به عهده داشتند و. به آتش می‌کشند.

زنانی رها با الگوگیری از زنان مجاهد خلق از همه چیز خود گذشته تا بتواند صلح و آزادی و عدالت اجتماعی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند. بنابراین انقلاب ‍ضدسلطنتی نه مرده و نه خاکستر شده. بلکه در عزم و رزم زنان و مردان کانون‌های شورشی در هر کوی وبرزن عمق پیدا کرده و تکثیر شده و ادامه پیدا کرده است. آنها پرچمداران انقلاب نوین دموکراتیک مردم ایران می‌باشند. رژیم درمانده آخوندی در ترس و وحشت از اقبال زنان و جوانان به مقاومت ایران به شیوه‌های مختلف سعی در اعتبارزدایی از این مقاومت دارد. تشکیل دادگاههای نمایشی و مسخره‌ای برای ۱۰۴ نفر از مجاهدین و تولید صدها فیلم و کتاب برای شیطان‌سازی از مجاهدین بخشی از ‍شیطان‌سازی است که از روی استیصال انجام می د هند و در همین راستا می باشد. با توجه به جنگ خاورمیانه و مشخص شدن این واقعیت که سر مار در تهران است ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در کنار زنان و مردان شجاع. حمایت خود از خواسته‌های مردم ایران که در برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی تبلور یافته است را اعلام می‌کند و همصدا با آنان می‌خروشیم.

چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب.

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر.

شعار جمعیت: چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب.

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر.

با تشکر پیروز باشید .

سخنرانی روناک پهلوانلو؛ 

...به‌عنوان یک معلم در آستانه سالگرد انقلاب ضدسلطنتی می‌خواهم به هزاران معلم ایرانی که به رژیم شاه و رژیم جنایتکار آخوندی نه گفتند درود بفرستم. شاه دانشجویان و دانش‌آموزان را سرکوب کرد، مطبوعات را سرکوب کرد و ایران را یک کشور تک حزبی اعلام کرد. این تاکتیکهای دیکتاتوری بود که به سقوط رژیم شاه انجامید.

به‌رغم وجود رژیمهای سرکوبگر شاه و آخوندها مبارزه مردم ایران در جهت دیگری در حال پیشروی است. کانون‌های شورشی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند تا روزی این رژیم، مانند رژیم شاه به زباله‌دان تاریخ انداخته شود.

الان همراه با این کانون‌های شورشی دیگر اقشار مردم مانند معلمان بازنشستگان دانشجویان و دانش اموزان در سراسر میهن در کنار مبارزات کانون‌های شورشی در شهرهای تهران قزوین اصفهان و مشهد و دیگر شهرها برای آزادی مبارزه می‌کنند.

ولی این رژیم معلمان آزاده‌ای که خواهان حقوق اولیه انسانی خود هستند را دستگیر می‌کند. معلمان سخت کوش باید در مکانهایی فاقد حداقلها درس بدهند، کلاس درس‌هایی که با آنچه که ما در اینجا به آنها عادت کرده‌ایم هیچ تشابهی ندارند.

الان بیش از هر زمانی دیگر روشن شده است که سر مار در تهران است. این رژیم نشان داده است که نمی‌تواند هیچ مشکلی را حل کند. مشکلات سر جمع شده در جامعه ایران تا زمانی که این رژیم در قدرت است حل نخواهد شد. در تنها پاسخ به سرنوشت دردناک مردم ایران از جمله معلمان سرنگونی این رژیم است.

اما انجمن جوانان دموکراتیک - هم میهنان عزیز من عضو انجمن جوانان برای دموکراسی در ایران هستم با این‌که در کانادا به دنیا آمده و بزرگ شدم دیدن شرایط جوانان ایران برایم بسیار سخت و طاقت‌فرسا بوده. به همین دلیل است که شکی ندارم باید همین الآن اقدام کرد تا امید را در نسلی زنده کرد که هر فداکاری را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی پرداخت کرده است.

من مطمئنم که همه شما که امروز اینجا برای حمایت از تغییر رژیم در ایران توسط مردم و مقاومتشان جمع شده‌اید حول این موضوع متفق‌القول هستید که درد و رنج این نسل بسیار ناراحت‌کننده است.

این‌که خلف شاه یعنی خمینی در جنایات و سرکوب مردم و کشتار دهها هزار نفر از شاه جلو افتاد یک دیکتاتور دیگر را فرشته نمی‌کند.

سخنرانی صلاح‌الدین شمامی؛

از کردستان تا تهران جانم فدای ایران

ماشاالله بر این نسل مسعود و نسل حنیف و سعید و بدیع زادگان

آخوندها باید چشمشان کور باشد و کور هم هست. همزمان در چندین کشورهای اروپایی همین گردهمایی تشکیل میشه و آخوندها در حال احساس مرگ و نابودی هستند.

دوستان مبارز، یاران مقاومت، اشرفیان قهرمان که در سرما و گرما در کنار مقاومت و برای رهایی مردم ایران همیشه حاضر و آماده هستید. درود بر همه شما حاضرین که برای برقراری یک جامعه سکولار و دموکراتیک و نفی هر نوع دیکتاتوری شاه و شیخ در این مکان جمع شده‌اید. یقین کنید یقین کنید که پیروزی نزدیک است. و آخوندهای ضدبشر برای ارتکاب جنایتهای بیشمارشان در مقابل مردم قرار خواهند گرفت و پشت میز عدالت قرار خواهند گرفت. آزادی فرا می‌رسد ایران رها می‌شود و جامعه‌ای عاری از طبقات و برابر و رها شده از همه قید و بندها رها می‌شود. حال اگر اجازه بدهید چند مطالبی هم به زبان کردی به عرضتون برسونم

از کردستان تا تهران جانم فدای ایران....

راهپیمایی و تظاهرات.

۵-بازتاب تظاهرات در سالگرد انقلاب ضدسلطنتی در بروکسل تایمز ـ دی ولت ـ روزنامه بی‌زد آلمان ـ زود دویچه سایتونگ ـ زایت آنلاین ـ رادیو برلین

بروکسل تایمز – ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

حامیان شورای ملی مقاومت ایران روز شنبه در میدان لوکزامبورگ بروکسل تظاهراتی را برای جلب توجه به افزایش اعدامها در ایران برگزار کردند.

معترضان عکسهایی از قربانیان تحت حاکمیت رژیم را به نمایش گذاشتند و خواهان «ایرانی آزاد، دموکراتیک، مبتنی بر جدایی دین و غیرهسته ای» شدند.

تظاهر کنندگان از اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی خواستند تا رژیم ایران را تحت فصل ۷ منشور سازمان ملل قرار دهند، که ضر تهدیدی برای صلح بین‌المللی است و حق مردم ایران برای مقاومت و سرنگونی رژیم سرکوبگر آخوندها را به‌رسمیت بشناسند. سناتور بلژیکی مارک دمسماکر در کنار مارک ژان گیسل، نماینده پارلمان بروکسل در این تجمع حضور داشت. دمسماکر از تلاش‌های قابل توجه شورای ملی مقاومت در جهت دستیابی به آزادی و دموکراسی در ایران قدردانی کرد.

گیسلس به ایرانیانی که در سال ۱۴۰۱ به‌شدت سرکوب شده بودند، در حالی که در خیابان‌ها برای آزادی بیشتر تظاهرات می‌کردند، ادای احترام کرد.

گزارش تصویری روزنامه آلمانی دی‌ولت ۲۲بهمن۴۰۲:

هزاران ایرانی در یک راهپیمایی در برلین به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب در ایران گردهم آمدند. آنها خواستار اتخاذ یک سیاست قاطع‌تر علیه رژیم آخوندها شدند.

حکومت ایران منبع اصلی جنگ و بحرانها در خاورمیانه است،

دی‌ولت هم‌چنین دربارهٔ تظاهرات ایرانیان در برلین نوشت: «ایرانیان در تبعید به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقالب ضدسلطنتی در ایران، خواستار یک جمهوری دموکراتیک با جدایی دین و دولت شدند. در تجمع در دروازهٔ براندنبورگ برلین گفته شد که موج بی‌سابقهٔ اعدامها در ایران باید متوقف شود و بدین‌منظور جامعهٔ بین‌المللی می‌بایست فوراً اقدامات مؤثری را در پیش بگیرد؛ رژیم ایران منبع اصلی جنگ در خاورمیانه است و باید با یک سیاست قاطع با آن مقابله شود؛ باید به دیکتاتوری مذهبی در ایران پایان داد.

در میان سخنرانان این تظاهرات، مارچین شوینچیسکی وزیر پیشن تجارت بین‌المللی لهستان و شهردار پیشین ورشو و هم‌چنین مارتین پاتزلت نماینده پیشین بوندستاگ از CDU. حضور داشتند

مریم رجوی، تأکید کرد که رژیم ایران مسئول جنگ‌افروزی و تروریسم است. در سال۱۳۵۷ دیکتاتوری رژیم شاه سرنگون شد و (اکنون) باید بر رژیم آخوندها نیز غلبه کرد

روزنامه بی‌زد آلمان:

چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ضدسلطنتی -تظاهرات علیه دولت ایران در دروازه براندنبورگ -برلین (خبرگزاری آلمان) روز شنبه در برلین جمعیت کثیری علیه حکومت ایران تظاهرات کردند. مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران، که از طریق ویدئو از پاریس وصل شد، سخنران اصلی بود. مردم سخنرانی مریم رجوی را روی صفحه نمایش تماشا کردند.

علت این تظاهرات، چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران بود که حکومت آخوندی جایگزین آن شد سازمان‌دهندگان گفتند که ”می‌خواهند توجهات را به لزوم تمرکز بر روی رژیم ایران به‌عنوان منبع اصلی جنگ‌ها و بحرانها در خاورمیانه جلب کنند“ .

روزنامه زود دویچه سایتونگ:

تظاهرات علیه حکومت ایران -تعداد زیادی از شرکت‌کنندگان در راهپیمایی علیه حکومت ایران پرچم به اهتزاز در می‌آورند. و به سخنرانی مریم رجوی پرزیدنت شورای ملی مقاومت گوش کردند

سایت آنلاینZeitOnlineشنبه ۲۱ بهمن ۱۴۰۲ :

تظاهرات علیه رژیم ایران-تعداد زیادی از مردم در تجمعی علیه حکومت ایران پرچم به اهتزاز در می‌آورند.

شمار زیادی از مردم روز شنبه در برلین در چهل و پنجمین سالگرد انقلاب علیه نظام سلطنتی در ایران علیه حکومت کنونی در ایران تظاهرات کردند.

سازمان دهندگان تأکید کردند که باید بر رژیم ایران به‌عنوان منبع اصلی جنگ و بحران در خاورمیانه تمرکز کرد و سیاست قاطعی را علیه آخوندها اتخاذ کرد.

رادیو برلین-۲۱ بهمن ۱۴۰۲

به‌مناسبت چهل و پنجمین سالگرد انقلاب ا ایران، صدها نفر بعدازظهر شنبه ایرانیان در برلین تظاهرات کردند.

این رویداد با یک اعلامیه و سخنرانی در ساعت ۱ بعدازظهر آغاز شد و از ساعت ۳: ۳۰ بعدازظهر تظاهر کنندگان از دروازه براندنبورگ از طریق خیابان ابرت و اشترسه من به خیابان Niederkirchnersse حرکت کردند و دوباره برگشتند.

سخنرانان این تظاهرات هم‌چنین شامل وزیر خارجه سابق لهستان و شهردار سابق ورشو، مارسین ویچیکی، و هم‌چنین مارتین پاتسلت، عضو سابق بوندستاگ [پارلمان آلمان] از حزب دموکرات‌مسیحی و شهردار سابق فرانکفورت بودند.

پاتسلت گفت که امیدوار است در زمان حیاتش ایران آزاد را ببیند.

مریم رجوی، پرزیدنت شورای ملی مقاومت ایران نیز از طریق ویدئو از پاریس به این تجمع پیوست. وی تأکید کرد که رژیم ایران مسئول جنگ‌افروزی و تروریسم است. در سال 197 9 سرنگونی دیکتاتوری شاه بود و قطعاً سرنگونی رژیم آخوندی هم فرا می‌رسد. ایران بیش از هر زمان دیگری به یک جامعه عادلانه و دموکراتیک نیاز دارد. مجازات اعدام باید لغو شود.

تظاهر کنندگان هم‌چنین خواستار اقدام فوری و مؤثر جامعه بین‌المللی و اتخاذ سیاست قاطع اتحادیه اروپا در قبال رژیم ایران از جمله لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران به‌دلیل اعدامهای روزافزون در ایران و نقش رژیم ایران در جنگ غزه شدند

در سال گذشته، تقریباً ۸۷۰ نفر در ایران اعدام شدند...

۶-گذشته، حال، آینده، جبر زمان، سرنگونی محتوم و راه‌حلها ـ مسعود رجوی ـ پاریس ۲۷فروردین ۱۳۶۵

۷-کنفرانس در پارلمان انگلستان ـ سخنرانی اعضای هر دو مجلس از احزاب مختلف نقش مخرب رژیم ایران در منطقه ـ ارائه راه‌حل

فراخوان نمایندگان مجلسین انگلستان به حسابرسی از رژیم آخوندی به‌خاطر جنگ‌افروزی در منطقه لیست‌گذاری تروریستی سپاه پاسداران ـ حمایت از آلترناتیو دموکراتیک شورا و برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی

سخنرانی لرد دیوید آلتون- عضو مجلس اعیان :

بیش از ۴۰ سال از زمانی که برای اولین بار در جلسه‌ای از جانب مقاومت ایران صحبت کردم می‌گذرد و همین نکته را با همکارانی مانند ترزا ویلیرز و دیگران که در این جلسه هستند تکرار کرده‌ام، که هر چقدر هم که طول بکشد، باید ادامه دهیم و ادامه دهیم. تا زمانی که نوع تغییری را ببینیم که مارگارت در سخنرانی خود چند لحظه پیش برای ما بیان کرده است.

حالا خانم رجوی، خیلی خوب است که یک بار دیگر در این جلسه مهم و به موقع مربوط به ایران با ما همراه باشید، اکنون دوستان، من فکر می‌کنم این واقعیت که ما در این زمان به‌طور منظم با هم ملاقات می‌کنیم، همان‌طور که بارونس ایتون گفته است، نشان‌دهنده بسیاری از زمینه‌های نگرانی و مسائل فوری است که باید به آنها رسیدگی شود. سپس می‌بینیم که نیابتیها از طرف رژیم ایران فعالیت می‌کنند. ما حوثی‌ها و آسیب‌هایی را که به کشتیرانی بین‌المللی وارد می‌کنند، وهم‌چنین بخش‌هایی از جمعیت یمن را در جنگی وحشتناک می‌بینیم که همواره ادامه داشته است، هم‌چنین تهدیدات حزب‌الله در جنوب لبنان و آنچه در این جنگ دیده‌ایم.

بنابراین ما این گروهها و سازمانها را داریم که با یکدیگر کار می‌کنند، یکدیگر را مسلح می‌کنند، به یکدیگر کمک مالی می‌کنند، ما نباید آنها را به‌صورت منفرد و جداگانه ببینیم. آنها بخشی از یک رشته هستند. همان‌طور که شنیده‌ایم، حملات بیشتری به نیروهای نظامی به نیروهای در حال خدمت ایالات متحده صورت گرفته است، اما این زمانی است که دیروز در صفحه اول تایمز گزارش شد که پلیس ضدتروریسم در اینجا در بریتانیا نسبت به افزایش خطرات خشونت و آدم‌ربایی توسط رژیم ایران در بریتانیا هشدار داده‌اند. MI5 دیروز گزارش داد که چندین طرح ترور و آدم‌رباییِ برنامه‌ریزی شده در دو سال گذشته در اینجا در بریتانیا کشف شده است. من و همکارم لرد پولاک توسط رژیم ایران تحریم شده‌ایم، و من و استوارت پولاک موافقیم که این نشان افتخار است، اما این بیشتر آزمونی برای سکوت است تا ارعاب و جلوگیری از مشارکت مردم در بحثهای دموکراتیک.

موضوع امروز یک استثنا نیست و یک راهبرد مهم برای مقابله با نقش مخرب رژیم ایران در خاورمیانه است. اجماع بین‌المللی امروز این است که رژیم ایران یک تهدید جدی است. خوب، ما دهها سال است که هر سال به آنها می‌گوییم.

از آنجایی که انگلستان و سایر دولتهای غربی در حال بررسی همکاری و استراتژی لازم هستند، دو نکته حیاتی وجود دارد. اول، رژیم ایران در حال تشدید درگیری در خاورمیانه است، نه به این دلیل که قوی است، بلکه به این دلیل که ضعیف است. و ثانیاً، رژیم ایران در حال دامن‌زدن به جنگ در منطقه است تا سرکوب داخلی خود، به‌ویژه بر زنان ایران، و ادامه سرکوب مخالفان دموکراتیک ایران، مقاومت و جنبش‌های اعتراضی در ایران را پنهان کند. همان‌طور که شنیده‌ایم این را تعداد اعدامها که رکورد زده است، و تشدید فشار بر زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده در کشور از زمان حملات ۷ اکتبر توسط حماس به اسرائیل، ثابت می‌کند. این را نیز پرونده‌های ساختگی و رسیدگیهای قضایی قوه قضاییه فاسد رژیم علیه بیش از ۱۰۰ عضو و هوادار مجاهدین خلق مقیم خارج از کشور ثابت می‌کند. این اتهامات و روندهای ساختگی راه رژیم برای ایجاد زمینه برای توطئه‌های تروریستی بیشتر علیه اپوزیسیون داخلی و گسترش آزار و شکنجه داخلی و تعقیب ناراضیان به سرزمینهای اروپایی است. این مسأله ساده‌ای است. ما نمی‌توانیم و نباید اجازه دهیم این اتفاق بیفتد. در نتیجه، بهترین متحدان و شرکای ما برای یک استراتژی مؤثر برای مقابله با نقش مخرب رژیم در خاورمیانه، مردم ایران و سازمان آنها هستند. جنبش مقاومت سازمان‌یافته آنها به رهبری خانم رجوی. برنامه ۱۰ ماده‌ای او، نوعی ۱۰ فرمان او برای منطقه، اینها چیزهای مهمی در مورد آینده ایران هستند. آنها نقشه راه یک رژیم دموکراتیک را ارائه می‌دهند. این یک راه‌حل روشن و دیرپای ایران برای تهدیدات رژیم ارائه می‌دهد، نه راه‌حلی که توسط آمریکا یا بریتانیا یا اتحادیه اروپا طراحی شده باشد بلکه توسط مردم ایران برای آینده ایران طراحی شده است. زمان آن فرا رسیده است که دولت انگلستان و جامعه بین‌المللی این جایگزین دموکراتیک مردمی را به‌رسمیت بشناسند.

رژیم ایران با سرکوب مطلق، مردم ایران را از اساسی‌ترین حقوقشان محروم کرده است. اعتراضات مشروع مردم به طرز وحشیانه‌ای سرکوب می‌شود. معترضان قیام ۲۰۲۲ در زندانهای سراسر کشور تحت شکنجه شدید به سر می‌برند و در بسیاری از موارد منتظر اعدام هستند. همه راه‌ها برای تغییر مسالمت‌آمیز توسط رژیم مسدود شده است. هیچ گزینه دیگری برای مردم ایران باقی نمی‌گذارد جز این‌که علیه رژیم شورش کنند، همان‌طور که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر که اکنون ۷۵ سال از عمر آن می‌گذرد تصریح شده است. ما سالگرد آن را جشن گرفتیم. حق مردم برای شورش علیه سرکوب و استبداد را به‌رسمیت می‌شناسد. غرب باید این حق مقاومت را برای مردم ایران به‌رسمیت بشناسد، مردم ایران شجاعت و اراده لازم برای به چالش کشیدن قدرت مطلق رژیم را دارند. جوانان ایرانی، دختر و پسر جوان، با شورش علیه رژیم جان خود را به خطر می‌اندازند. مقاومت با گسترش خود شبکه اجتماعی گسترده‌ای در داخل کشور دارد. این کانونها فعالانه تلاش می‌کنند تا دیوار سرکوب را بشکنند تا مردم ایران بتوانند سرنوشت خود را به دست بگیرند. در این شرایط، من فکر می‌کنم دولت ما نیز باید حق مردم ایران و کانون‌های مقاومت آنها را برای مقاومت و دفاع از خود در برابر رژیم وحشی و سپاه پاسداران بی‌رحم آن به‌رسمیت بشناسد. من با گفته‌های بارونس ایتون در مورد لیست‌گذاری سپاه بسیار موافقم.

واضح است که رژیم تمام کشور را از پلیس، سپاه و نیروهای مسلح، قوه قضاییه و وزارت اطلاعات بسیج کرده است تا علیه مردم ایران و جنبش مقاومت به جنگ بپردازند. رژیم این کار را در حالی انجام داده است که در چهار دهه اخیر چه در داخل و چه در خارج از کشور از مصنونیت از مجازات برخوردار بوده است. بنابراین، یک استراتژی مؤثر برای مقابله با نقش مخرب رژیم در منطقه باید مستلزم تحریم سپاه و آغاز آن باشد. مجلس خواهان آن است، وزارت کشور و سرویسهای اطلاعاتی از آن حمایت می‌کنند، و برای دولت نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده است.

راهبرد ما هم‌چنین باید جلوی منابع درآمدی و نقدی رژیم را با تحریم نفت ایران و با تحریم مقام‌های بالای رژیم بگیرد.

انگلیس و شرکای ما باید فوراً و به‌عنوان یک موضوع فوری، از شورای حقوق‌بشر سازمان ملل درخواست کنند که یک هیأت حقیقت‌یاب بین‌المللی را به ایران برای بازدید از زندانهای رژیم، ملاقات با زندانیان سیاسی و معترضان بازداشت شده اعزام کند. نمی‌توانیم سکوت کنیم زیرا رژیم یک موج دیگر از اعدامها را برای ماندن در قدرت مانند تابستان ۱۹۹۸ انجام خواهد داد. همان‌طور که دیتریش بونهوفر که توسط نازی‌ها اعدام شد، گفت نگفتن، سکوت کردن است، حرف نزدن، حرف زدن است، عمل نکردن، عمل کردن است. ما مدیون ایران و مردم شجاع آن هستیم که هر دوی این کارها را انجام داده‌اند.

سخنرانی ترزا ویلیرز-نماینده مجلس عوام، وزیر پیشین محیط‌زیست :

متشکرم. خوب، خوشحالم که اینجا در میان بسیاری از دوستان و در حضور آنلاین خانم رجوی هستم. من در تعهد مجددم برای حمایت از کارزار آینده‌ای بهتر برای ایران به دیگران می‌پیوندم. و البته، می‌دانیم که وضعیت حقوق‌بشر در آنجا از بد، تبدیل به بدتر می‌شود. هر بار در این جلسات سعی می‌کنم آمار تکان‌دهنده کشتار به‌عنوان مجازات در ایران، که یکی از پرکاربردترین کشورهای جهان است را برجسته کنم. و من از توجیهات جلسه امروز متوجه شدم که حداقل ۸۶۴ نفر از مردم ایران قربانی مجازات اعدام در ایران در سال گذشته شدند. این یک تراژدی وحشتناک است. و البته بدتر اینجاست که برخی از افرادی که توسط رژیم اعدام شده‌اند در واقع کودک هستند. و ما باید هم‌چنان درباره مصیبت کودکان در ایران صحبت کنیم. نکته دیگر در مورد رژیم و نظام حقوقی آن، که من را نگران می‌کند، امکان کودک همسری و بهره‌کشی از کودکان است. من فکر می‌کنم ما هرگز نباید آن جنبه از شرارتهای رژیم تهران را فراموش کنیم. و البته، از آنجایی که امروز گردهم آمده‌ایم، می‌توانیم یکبار دیگر به مردان و زنان شجاعی که برای اعتراض بیرون آمدند، درود بفرستیم. شاید در غرب دیگر روی صفحات نمایشگر ما نباشد، اما همه ما می‌دانیم که در ایران افراد زیادی برای جامعه‌یی بهتر و برای مبارزه با بی‌عدالتی تلاش می‌کنند. و البته ما شاهد آن طغیان عظیم مقاومت که پس از فاجعه مهسا امینی رخ داد، بودیم. و به‌ویژه، البته، آن دسته از زنان، افراد سالخورده و جوانان، حتی کودکانی که درگیر شدند و خواستار حقِ شنیده شدن، خواستار دموکراسی، و خواستار شیوه دیگری از اداره کشورشان بودند. و من فکر می‌کنم کاملاً درست است که انگلستان به‌طور قابل توجهی نظام تحریم‌هایش را علیه افراد و سازمانها در ایران گسترش داده است. من شخصاً همین چند روز پیش در کمیته‌یی حضور داشتم که آخرین دور تحریم‌ها علیه رژیم ایران را به رأی گذاشت. من هم مانند بسیاری دیگر در اینجا علاقمندم ببینم که تحریم‌ها با نسخه سپاه تکمیل شود. و امیدوارم روزی این اتفاق در اینجا بیفتد.

ما در موقعیتی آشفته، در چنین بی‌ثباتی، چنین بلاتکلیفی دیدار می‌کنیم که در کانون بسیاری از آنها، موضوع رژیم آخوندها در تهران قرار دارد.

. بنابراین من به‌شدت به تغییر در ایران امیدوار هستم. امیدوارم که در نهایت بتوانیم آن جمهوری دموکراتیک و غیرمذهبی را ببینیم که به برابری زنان و اقلیتهای مذهبی احترام می‌گذارد و آزادی بیان و آزادی مطبوعات را مجاز می‌داند. و با توجه به این نوع فرصتها، با ایجاد آن آینده دموکراتیک برای ایران، می‌تواند تأثیر فوق‌العاده مثبتی در منطقه، در فرهنگ آن، با قدمت هزاره‌ها، و جمعیت بسیار تحصیل کرده آن‌که مصمم و سخت کوش هستند، بگذارد. چیزهای زیادی برای ارائه به جهان دارد. و این یک تراژدی بزرگ است که این فرصتها وجود دارد اما در نتیجه رژیم شیطانی که کشورشان را اداره می‌کند از آنها محروم می‌شوند. پس سپاسگزارم که از من خواستید برایتان صحبت کنم. و امیدواریم روزی به‌زودی شاهد ایرانی آزاد و دموکراتیک باشیم.

سخنرانی لرد بلینگهام –عضو مجلس اعیان، معاون وزیر خارجه در دولت کامرون:

خب واقعاً ممنونم خانم رجوی، شنیدن سخنان پرمحتوای شما، و هم‌چنین تواضع در پیروی از تعدادی از همکارانم که در این شب بسیار شیوا صحبت کرده‌اند، افتخار مطلق بود. من چیزی را که آنها می‌گفتند تکرار نمی‌کنم، زیرا فکر می‌کنم آنها واقعاً به نکات قوی اشاره کرده‌اند. این گروه‌های نیابتی هستند که توسط رژیم ایران حمایت مالی شده‌اند. و من فکر می‌کنم که از برخی جهات واقعاً مایه تأسف است، اما به بحران غزه و افزایش فعالیت این گروهها نیاز داشت تا برخی از شرارتهایی را که در حال وقوع است به گوش جهانیان برسانند. من با آنچه در مورد نقش شیطانی سپاه پاسداران گفته شد کاملاً موافقم. ما باید آنها را در اسرع وقت عملاً تعیین‌تکلیف کنیم. و این یعنی الان، من فقط فکر می‌کنم که ما باید با این واقعیت روبه‌رو شویم که رویکرد و سیاست اتحادیه اروپا، انگلستان و آمریکا در قبال ایران شکست‌خورده است. سیاست جاری مهار و تعامل با رژیم بوده است. و این آشکارا جواب نداده است. بنابراین ما به یک استراتژی جدید نیاز داریم. و من فکر می‌کنم این فوق‌العاده ساده است. من فکر می‌کنم که ما به‌عنوان ناتو و غرب باید تمام تلاش خود را برای خنثی کردن فعالیت‌های این گروه‌های تروریستی از جمله حزب‌الله انجام دهیم. و من فکر می‌کنم که واقعاً نیاز هست که بدون هیچ توهمی بگوییم که آنها تا زمانی که قدرت نظامیشان افرایش می‌یابد تسلیم نخواهند شد.

من فکر می‌کنم مهمترین چیز و آنچه که تا حالا از سخنرانیها روشن شده این است که ما قاطعانه اکنون نیاز داریم که با مردم ایران کار کنیم مردم جوان جامعه مدنی و اپوزیسیون و من فکر می‌کنم زمان آن فرا رسیده است که با قدردانی و احترام به طرح ۱۰ ماده‌ای شما خانم رجوی با شما همکاری داشته باشیم و هم‌چنین سیاست خود را در قبال ایران به‌طور کامل تغییر دهیم و نیرومند کنیم. و این باید مردم ایران باشند که در افکار و سیاست ما کاملاً در اولویت باشند. متشکرم و موفق باشید. و من واقعاً شما را برای تمام کارهایی که انجام می‌دهید تحسین می‌کنم. متشکرم. ادامه دارد

۸-تظاهرات بازنشستگان مخابرات و کارگران فولاد اهوازـ علیه فقر و گرانی و چپاولگری در حاکمیت آخوندی ـ ۲۳بهمن ۱۴۰۲

یا محمد یا علی حق ما گرفتنی است

عدالتی ندیدیم ما دیگه رأی نمی‌دیدم

عدالتی ندیدیم فقط دروغ شنیدیم

وزیر بی‌لیاقت ننگت باد ننگت باد

مجلس سرسپرده گرانی را آورده

بازنشستگان ارومیه، اهواز، اراک، اردبیل، شوش، مریوان، قروه، تبریز، سنندج، فولاد اهواز و رشت

۹-کسادی شعبده انتخاباتی خامنه‌ای و زوزه‌های وحشت رژیم ـ سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش تحت‌امر خامنه‌ای ـ ماتا امروز ۱۷هزار کشته ترورداریم ۱۷هزار در ذهن‌تان مجسم کنید ۱۷هزار دشمنان به‌دنبال این هستند که سطح مشارکت پایین باشد و این مستمرتوی سرما بزنند.

سیاری معاون هماهنگ‌کننده ارتش تحت‌امر خامنه‌ای ۲۲ بهمن ۱۴۰۲:

امیر دریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده ارتش: عزیزان بدانید در گوشه و کنار کشور که عناصر ضد انقلاب وجود داشتند اختلافات قومی و مذهبی به‌وجود آوردند به نتیجه نرسیدند موج ترور را راه انداختند ما تا امروز ۱۷ هزار شهید ترور داریم ۱۷ هزار در ذهن‌تان مجسم کنید ۱۷ هزار شهید ترور،

شرکت در انتخابات وظیفه همه ما هست با شرکت در انتخابات چشم دشمن را کور می‌کنید اونها به‌دنبال این هستند که سطح مشارکت پایین باشد و این را مستمر توی سر ما بزنند اجازه ندهید اجازه ندهیم به‌رغمهمه برنامه‌ریزیهایی که کرده است به هدف خودش دسترسی پیدا کند آقا فرمودند

۱۰-زوزه‌های خبرگزاری قضاییه جلادان ازقطعنامه پارلمان اروپا ـ پارلمان اروپا به میزبان اعضای گروهک‌های ضد نظام نیز تبدیل شده است ـ میزبانی از گروه‌های ضد نظام که دستان آنها به خون بیش از۲۰هزار آلوده است.

خبرگزاری قضاییه جلادان روز ۲۳بهمن۴۰۲ نوشت:

پارلمان اروپا به‎تازگی قطعنامه‎ای را درباره ایران تصویب کرد.

قطعنامه ضد نظام پارلمان اروپا با تمرکز بر آنچه نقض حقوق‌بشر در ایران خوانده شد، با ۴۵۹ رأی موافق، ۱۴ رأی مخالف و ۳۳ رأی ممتنع تصویب شد؛

در عین‌حال، پارلمان اروپا به میزبان اعضای گروهک‌های تروریستی ضد نظام نیز تبدیل شده است.

این نهاد در سال جاری شمسی دست‌کم دو بار میزبان کنفرانس‌هایی بود که تروریستها آن را با اهداف کاملاً آشکار ضد نظام برگزار کردند. نگاهی به میزبانی پارلمان اروپا از تروریست‌های ضد نظام‌، آن هم در شرایطی که دستان آنها به خون بیش از ۲۰ هزار آلوده است، به‌خوبی بیهودگی ادعا‌ها و ابراز نگرانی‌های پارلمان اروپا را، آشکار می‌کند.

‌مجاهدین در سال‌های گذشته با استفاده از روش‌های گوناگون تلاش کرده است تا حمایت سیاستمداران غربی را به نفع خود جلب کند تا یک چهره موجه از خود به نمایش بگذارد…

۱۱-به بهانه‌ٔ فیلم مستندی با عنوان کودکان اشرف ـ صدرالدین تام فیلمساز در تبعید ـ برنده سه جایزه درجشنواره‌های بین‌المللی ـ ۲۰بهمن ۱۴۰۲

تقدیم به هموطنان شریف و آزاده

به بهانه‌ٔ فیلم مستندی با عنوان «کودکان اشرف»

من نمی‌خواهم این فیلم را با صحبت در مورد آن تبلیغ کنم، بلکه می‌خواهم یادآور جایگاه یک فیلمساز آزاده در دنیای هنر باشم. نمونه این فیلمها هر ساله در حاکمیت رژیم آخوندی با کمک فیلمسازان حکومتی با عناوین مختلف تولید می‌شود.

بزرگترین مشکل این نوع فیلمها ارتباط با مخاطب است، زیرا این فیلمها پر از تحریفها و دروغ‌هایی است که هیچ آزاده‌ای آنها را نمی‌خرد.

ظاهراً بودجه تبلیغاتی رژیم علیه منسجم‌ترین سازمان برانداز حد و مرزی نمی‌شناسد.

ابتدا خودباختگان و مزدوران خود را برای آماده‌سازی فضا به صحنه می‌فرستد و سپس عنصر ضعیفی را مثلا در قالب هنرمندی که شهرتش را مدیون شخص دیگری است را به میدانمی‌فرستد، ولی رژیم کاملاً آگاه است که در نهایت شکست خواهد خورد، اما با این ترفند می‌خواهد با مخدوش کردن اذهان عموم چند صباحی دیگر به عمر ننگین خود بیافزاید.

ترفند رایجی که برای رژیم جنایتکار آخوندی استاندارد شده است، جمله معروف جوزف گوبلز وزیر رایش است:

”دروغ هر چه قدر بزرگتر باشد مردم بیشتری آن را باور خواهند کرد ”

و برای ساختن این دروغ بزرگ هم مثل همه مقاومتها، همیشه چهارتا مزدور و خود فروخته ناخلف پیدا می‌شوند که به همه ارزشها پشت پا بزنند و برای منافع حقیر مادی با دشمن همکاری کنند و به مردم و مقاومت و حتی پدر و مادر و اقوام خود که در سنگر مبارزه و مقاومت ایستاده‌اند خنجر بزنند. این‌که مزدور شناخته شده و لو رفته‌ای مثل مصداقی به‌گفته خودش مشاور تهیه این فیلم بوده هیچ ابهامی در مورد کارگزار اصلی این فیلم و اهدافش باقی نمی‌گذارد.

چون از جوزف گوبلز یاد شد، بگذارید خاطره‌ای را برایتان تعریف کنم و امیدوارم که بیان این قضیه حمل بر خودستایی نشود.

چند سال پیش فیلمی درباره هولوکاست ساختم که مورد تحسین بسیاری قرار گرفت و در تمام مدارس سوئد نمایش داده شد.

در رابطه با این فیلم، با بهترین بازیگر سوئد در آن زمان، اسون ولتر آشنا شدم.

ولتر مرا در آغوش گرفت و گفت که من چندین فیلم ایرانی ساخته شده در ایران پس از انقلاب را دیده‌ام و می‌توانم بگویم اگر در کشور خودت زندگی می‌کردی یکی از بهترین فیلمسازان ایران می‌شدی.

به او گفتم متشکرم والتر عزیز این نظر لطف شماست، اگر در تبعید زندگی می‌کنم به این دلیل است که نمی‌خواهم یکی از لنی ریفنشتال‌های ایران باشم و هنرم را به فاشیستها بفروشم.

توضیح: (لنی ریفنشتال سازنده فیلم تبلیغاتی پیروزی اراده برای آدولف هیتلر بود)

ولتر با لبخندی دوستانه گفت: دوست عزیز لنی ریفنشتال هنری برای فروش داشت که آن را به فروش گذاشت ولی چند فیلم ایرانی را که من دیدم فاقد هر گونه ارزش هنری است که البته ناگفته نماند که حساب تعداد انگشت‌شماری از این فیلمسازان که چهره‌ای بین المللی دارند و به‌لحاظ محدودیت کاری نمی‌توانند به‌طور شایسته‌ای کار هنری خود را عرضه کنند از آن فیلمسازان حکومتی جداست.

راز ماندن در تاریخ در کنار مردم بودن است نه با قدرتهای فاسد بودن.

در مورد فیلم کودکان اشرف اساتید محترمی هم‌چون آقای حسین مهینی بهرام رحمانی و هنرمندان آزاده‌ای مانند محمد شمس، خانم ناهید همت آبادی، امیر آرام، دکتر طاهر زاده، گیسوشاکری، خسرو شهریاری، فریدون ژورک و کمیته‌های پارلمانی در کشورهای مختلف اروپایی و شخصیتهای اروپایی مانند دکتر آلخو ویدال کواداراس، نایب‌رئیس سابق پارلمان اروپا که اخیراً به‌خاطر حمایتش از مقاومت ایران، از سوی رژیم مورد سوءقصد تروریستی قرار گرفت به بهترین شیوه نظراتشان را ابراز فرموده‌اند.

اما وقتی صحبت از کودکان اشرف می‌شود، باید به این نکته توجه کنید که رژیم ایران از ابتدا بیش از هر کسی دیگر نگران وضعیت این کودکان بود آن هم نه به‌لحاظ ترحم و دلسوزی که در قاموس این رژیم ددمنش نمی‌گنجد بلکه نگران آینده این کودکان بود که مبادا روزی به اینجایی برسند که رسیده‌اند.

سؤال اینجاست که آن کودکان الآن کجا هستند؟

آقا یا خانم فیلمساز، امروز آن کودکان، به جز معدود خائنان و خودفروختگان، بسیار بزرگتر از من و تو هستند و هم‌چون ستاره در سیمای آزادی می‌درخشند و فاتحانه در صف اول مقاومت در اشرف۳ و در تظاهرات‌ها و اعتراضات و عرصه‌های هنری حضور دارند که غرش صدای این شیران خواب را بر چشم خامنه‌ای جنایتکار و رژیم ولایت وقیح حرام کرده‌اند. نگران این کودکان نباشید این کودکان دیگر سوژه ترحم نبوده و نیستند بل سوژه سرنگونی اند.

به پایان نزدیکیم.

(برگرفته از فیس‌بوک نویسنده در ۹ فوریه ۲۰۲۴)

۱۲-درگذشت روبرت بدنترـمدافع بزرگ ارزشهای انسانی در فرانسه وزیر دادگستری در ریاست جمهوری فرانسوا میتران

روبر بدنتر از سرشناس‌ترین چهره‌های فرانسه در سن ۹۵ سالگی در ۹ فوریه ۲۰۲۴ درگذشت. امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه از او به‌عنوان چهره قرن و وجدان جمهوری خواه و روح فرانسه نام برد.

بدنتر که وزیر دادگستری در زمان ریاست‌جمهوری فرانسوا میتران بود در سال ۱۹۸۱ موفق شد لغو حکم اعدام را در مجلس فرانسه به تصویب برساند. وی بین سالهای ۱۹۸۶ تا ۱۹۹۵ رئیس شورای قانون اساسی فرانسه بود و تا سال ۲۰۱۱ عضو سنای کشور فرانسه بود.

روبر بدنتر در دوران فعالیت‌های خود از مبارزه مردم ایران و مقاومت آنها علیه رژیم آخوندی و برای برپایی یک جمهوری دموکراتیک حمایت می‌کرد. و بارها بیانیه‌هایی را در حمایت از شورای ملی مقاومت ایران امضا کرده بود.

در فوریه ۲۰۰۷ که کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک از سوی سناتورها و شخصیتهای فرانسوی بنیانگذاری می‌شد وی در جلسه بنیانگذاری آن در سنای فرانسه در کنار سناتور ژان پیر میشل، فرانسوا کلکومبه و وزیر سابق الن ویوین شرکت کرد و از این ابتکار حمایت نمود.

به‌مناسبت شصتمین سالگرد بیانیه جهانی حقوق‌بشر آقای روبر بدنتر در جلسه‌ای در روز ۲۸ نوامبر ۲۰۰۷ که کمیته فرانسوی برای ایران دموکراتیک در سنای فرانسه با حضور خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران و خانم دانیل میتران برگزار کرد، شرکت نمود. وی در سخنرانی خود در این جلسه ضمن محکوم کردن افزایش روند اعدامها در ایران گفت که این رژیم رکورد دار اعدام در جهان است وی خطاب به خانم رجوی گفت:

زنده‌یاد روبر بدنتر در اجلاسی با حضور خانم مریم رجوی در سنای فرانسه ۱۳۸۶

«ما و به‌طور خاص شما خانم رئیس‌جمهور در نگرانی به‌سر میبریم. امیدمان به پایان این رژیم و برقراری دموکراسی در ایران است. آنگاه است که همه چیز امکانپذیر خواهد شد. تا آن زمان جامعه بین‌المللی بایستی فشارهای لازم را به رژیم وارد کند».

در آخرین اقدام خود روبر بدنتر بیانیه روشنفکران و شخصیتهای فرانسوی را که در پایان سال ۲۰۲۳ تدوین گردید امضاء نمود که در این بیانیه نوشته شده بود:

«مردم ایران با شعارهایشان به‌روشنی نشان دادند که هر نوع دیکتاتوری را رد می‌کنند، چه دیکتاتوری شاه مخلوع یا رژیم مذهبی فعلی و هر نوع همدستی با این یا آن دیکتاتوری را طرد می‌کنند».

در این بیانیه که آقای بدنتر جزو امضاکنندگان آن می‌باشد «از ارزشهای جمهوری و انتخابات آزاد و لغو اعدام و برابری و انتخاب آزادانه پوشش زنان و جدایی دین از دولت و خودمختاری اقلیتهای قومی ایران که در طرح ده ماده‌ای مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران، ائتلافی که چهار دهه است خستگی‌ناپذیر تغییر دموکراتیک در ایران را پی می‌گیرد» حمایت شده است.

خانم مریم رجوی در پیامی پس از درگذشت روبر بدنتر تأکید کرد: «جهان یک انسان بزرگ و یک مدافع ارزشهای انسانی را از دست داد. روبر بدنتر جلودار کارزار علیه اعدام بود. خاطره او برای همیشه در قلب همه انساندوستان جهان باقی خواهد ماند».

۱۳-تحولات جنگ در منطقه ـ ۲۳بهمن ۱۴۰۲

خبرگزاری فلسطینی وفا روز دوشنبه گزارش داد که یکشنبه شب نیروهای اسراییل حدود ۴۰ حمله به شهر رفح انجام دادند که در آن بیش از ۱۴ خانه مسکونی و دو مسجد که پناهگاه آوارگان بود، هدف بمبارانهای هوایی و توپ‌باران شدید کشتی‌های جنگی قرار گرفتند. پس از این حمله صدها نفر برای فرار از بمباران شهر، به بیمارستانها پناه بردند.

وفا افزود: در حمله شب گذشته اسراییل به شهر رفح در جنوب نوار غزه، بیش از ۱۰۰ نفر کشته و ۲۳۰ تن مجروح شدند، در حالی‌که دهها تن از قربانیان این حمله هم‌چنان زیر آوار هستند. وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بیش از ۲۸۳۴۰ تن تاکنون بر اثر بمبارانهای اسراییل در غزه کشته و ۶۷۹۸۴ تن مجروح شده‌اند.

نیویورک تایمز در گزارشی از آغاز حمله زمینی اسراییل به شهر رفح در شب گذشته نوشت: هشدارهای مربوط به تهاجم زمینی علاوه بر ایجاد نگرانی برای ملل متحد، سازمانهای امدادی، آمریکا و برخی کشورهای اروپایی، باعث تنش میان اسراییل و مصر که این حملات در نزدیکی مرزهایش صورت می‌گیرد شده است. مصر روز گذشته نسبت به عواقب وخیم ادامه این عملیات هشدار داد.

سخنگوی ارتش اسراییل روز دوشنبه اعلام کرد نیروهای زمینی ارتش در عملیات مشترکی با یگان ویژه پلیس شب گذشته دو گروگان اسراییلی را از دست حماس آزاد کردند. دو گروگان آزاد شده دو مرد ۶۰ و ۷۰ ساله هستند. این منبع افزود دو گروگان در وضعیت سلامتی خوبی به‌سر می‌برند و برای معاینات پزشکی به اسراییل منتقل شدند.

رسانه‌های اسراییلی گفتند در جریان این عملیات دو سرگروهبان ارتش اسراییل کشته شده‌اند.

به‌گزارش خبرگزاری وفا، محمود عباس رئیس دولت فلسطین در دیدار با امیر قطر در دوحه، نسبت به خطرات جدی حملهٔ اسراییل به رفح هشدار داد و بر لزوم مداخلهٔ جامعهٔ جهانی به‌ویژه آمریکا برای وادار کردن اسراییل به توقف جنگ علیه مردم فلسطین و توقف حمله به رفح تأکید کرد.

وی گفت که اگر چنین حمله‌یی صورت گیرد، منجر به یک فاجعهٔ انسانی و قتل‌عام فجیعی خواهد شد که هدف آن جابه‌جایی مردم فلسطین از سرزمینشان است.

بنا‌به‌اطلاعیهٔ صادر شده از سوی کاخ‌سفید دربارهٔ تماس رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر اسراییل در روز یکشنبه، بایدن خواستار اقدامات فوری و مشخص برای افزایش توان و ثبات کمکهای بشردوستانه به غیرنظامیان بی‌گناه فلسطینی شد و بار دیگر بر دیدگاه خود تأکید کرد که عملیات نظامی در رفح نباید بدون یک طرح معتبر و قابل اجرا برای تضمین امنیت و حمایت از بیش از یک میلیون نفری صورت گیرد که در آنجا پناه گرفته‌اند».

رویترز دربارهٔ تماس رئیس‌جمهور آمریکا با نخست‌وزیر اسراییل گزارش داد: «بایدن در این تماس تأکید کرد که ایالات متحده در شرایط کنونی از عملیات نظامی اسراییل در رفح حمایت نمی‌کند، زیرا حدود ۱.۳ میلیون نفر در آنجا «بدون این‌که جایی برای رفتن» داشته باشند پناه گرفته‌اند».

لیندا توماس گرینفیلد سفیر آمریکا در ملل متحد در مصاحبه با رادیو ان‌پی‌آر، گفت: «ما به‌وضوح تمام گفته‌ایم که در شرایط کنونی در رفح، عملیات نظامی در آن منطقه نمی‌تواند ادامه یابد و به‌طرز چشمگیری وضعیت اضطراری انسانی را تشدید خواهد کرد».

ان‌. بی. سی نیوز، گزارش داد: «به گفتهٔ ۵ فرد مطلع با اظهارات ، بایدن در گفتگوهای خصوصی اخیر خود. سرخوردگی‌اش را به‌خاطر ناتوانی در متقاعد کردن اسراییل برای تغییر تاکتیک نظامی‌اش در غزه ابراز کرده و نتانیاهو را مانع اصلی معرفی کرده است.

واشنگتن‌پست در گزارشی نوشت: «به گفته چندین نفر از افراد آشنا با جنگ غزه، پرزیدنت بایدن و دستیاران ارشد او بیش از هر زمان دیگری از زمان آغاز جنگ غزه به قطع روابط با بنیامین نتانیاهو. نزدیک شده‌اند و در بحثهای داخلی دیگر او را یک شریک سازنده به‌حساب نمی‌آورند».

جوزپ بورل رئیس سیاست خارجی اتحادیهٔ اروپا در ورود به اجلاس شورای وزیران این اتحادیه در بروکسل در روز دوشنبه، گفت: «نتانیاهو خواهان تخلیه ۱.۷میلیون نفر شده است بدون این‌که بگوید این افراد به کجا می‌توانند بروند. وضعیت با مصر بسیار پر تنش است و ما به‌شدت نگران هستیم که در آنجا چه اتفاقی می‌تواند بیفتد. حتی در آمریکا که قوی‌ترین حامی اسراییل است، پرزیدنت بایدن این اقدام را نامتناسب می‌داند. بورل هم‌تأکید کرد که ملل متحد باید بتواند به فعالیت‌های خود برای کمک‌رسانی به مردم غزه ادامه بدهد.

دیوید کامرون وزیر خارجهٔ انگلستان ضمن ابراز نگرانی نسبت به وضعیت رفح، گفت: « (مردم رفح) جایی برای رفتن ندارند. ما می‌خواهیم اسراییل توقف کند و قبل از انجام هر گونه اقدام بعدی، قویاً فکر کند. ما فراتر از هر چیز خواهان یک وقفهٔ فوری در جنگ هستیم. تا به یک آتش‌بس دائم. منجر شود».

پنی وونگ وزیر خارجهٔ استرالیا، گفت: «۱۵۳کشور از جمله استرالیا پیشاپیش به یک آتش‌بس بشردوستانهٔ فوری فراخوان داده‌اند. عملیات نظامی اسراییل در رفح عواقب ویرانگری برای غیرنظامیان خواهد داشت».

وزارت‌خارجهٔ انگلستان با صدور بیانیه‌یی اعلام کرد، تحریم‌های جدیدی را علیه «چهار شهرک‌نشین افراطی اسرائیلی» اعمال کرده که «به‌نحوی خشونت‌بار به فلسطینیان در کرانهٔ باختری حمله کرده‌اند».

دیوید کامرون وزیر خارجهٔ انگلستان در این رابطه گفت: «شهرک‌نشینان افراطی اسرائیل، فلسطینیان را تهدید می‌کنند. و آنها را به‌زور از سرزمینی که به‌حق از آن آنهاست، بیرون می‌رانند. این رفتار غیرقانونی و غیرقابل قبول است».

روز دوشنبه آژانس عملیات تجارت دریایی انگلستان گزارش داد یک کشتی در ۷۴ کیلومتری جنوب یمن هدف حمله موشکی قرار گرفته اما به کسی آسیبی نرسیده است.

همزمان رویترز خبر داد: حوثیهای وابسته به رژیم ایران روز دوشنبه مدعی شدند یک کشتی باری را در دریای سرخ هدف قرار داده‌اند. منابع بین‌المللی ردیاب کشتی‌ها گفتند این کشتی متعلق به یونان بوده و با پرچم جزایر مارشال حرکت می‌کرده است.

پاسدار رحیم صفوی مشاور خامنه‌ای در سخنرانی نمایش حکومتی در یزد گفت: رهبری جبهه مقاومت را خامنه‌ای عهده‌دار است

پاسدار رحیمی صفوی مشاور خامنه‌ای ۲۲ بهمن ۱۴۰۲

محور جبهه مقاومت شکل گرفت مردم لبنان سوریه عراق و یمن از شما درس گرفتند محصول هشت سال دفاع مقدس شد قدرت‌گیری جبهه مقاومت رهبری جبهه مقاومت را رهبری انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای عهده‌دار است.

حاجی بابایی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس رژیم نیز درباره نقش رژیم در جنگ‌افروزی در منطقه گفت:

…آمریکا در اردن ضربه‌ای خورد از دست مقاومت جهانی چنین ضربه‌ای خورد که هنوز هم هنوز است نمی‌تواند در تصورش جای بدهد.

امروز موشکهای نقطه‌زن جمهوری اسلامی می‌تواند اون فردی را که برای رژیم صهیونیستی سوخت آماده می‌کند نفت آماده می‌کند از کشورهای اسلامی تا او به غزه حمله کند با یک موشک نقطه‌زن مقر او را روی صندلی‌اش می‌زنیم امروز ایران بر مقاومتی مدیریت می‌کند که نه آلمان نه فرانسه نه هیچ کشور دیگری نه رئیس‌شان آمریکا هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند .

نیکی هیلی سفیر پیشین آمریکا در ملل متحد و کاندیدای ریاست‌جمهوری در مصاحبه با تلویزیون WLtX در پاسخ به سؤالی دربارهٔ واکنش آمریکا به حمله به پایگاه نظامی آن در اردن، گفت: «اول: باید تحریم‌ها را فوراً دوباره برقرار کرد. دوم: باید مراکزی را پهپادها و موشکها از آنجا برای هدف قرار دادن نظامیان. ما در عراق و سوریه می‌آیند، حذف کرد. و سوم: باید سراغ سران نظامی رژیم ایران برویم که این تصمیمات را اتخاذ کرده‌اند. آنچه برای رژیم ایران اهمیت دارد، پول آنها و سرانشان است».

۱۴-حکومت آخوندی چهار ماه پس از قتل فجیح داریوش مهرجویی کارگردان مشهور سینمای ایران و همسرش وحیده محمدی‌فر، حکم دادگاه نمایشی رژیم را درباره این پرونده اعلام کرد.

به گزارش رسانه‌های حکومتی رئیس کل قضاییه جلادان در استان البرز گفت: متهم ردیف اول به اتهام قتل عمدی به «قصاص نفس» محکوم شد. وی برای سه متهم دیگر این پرونده احکام طولانی زندان اعلام کرد.

به‌نوشته رسانه‌های رژیم، وکیل مهرجویی: با وجود درخواستهای متعدد، هنوز مواردی که به‌صورت معمول باید در رسیدگی در اختیار شکات و وکلای ایشان قرار گیرد به او داده نشده و روند رسیدگی دارای ایرادات متعدد است.

رسانه‌های رژیم هم‌چنین نوشتند قاتل مهرجویی قتل را به گردن نگرفت و گفت پلیس به من گفت اعتراف کن….

۱۵- به گزارش رسانه‌های حکومتی رئیس کانون مداحان شاهین شهر در خیابان پرستار این شهر به ضرب ۳ گلوله افراد ناشناس به هلاکت رسید.

به‌نوشته رسانه‌های محلی مزدور به هلاکت رسیده سرکرده بسیجیان موسوم به هنرمند در این شهر بوده است.

۱۶- زاکانی شهردار رژیم در تهران به بحران مسکن اعتراف کرد. و گفت: امروز میانگین قیمت هر مترمربع مسکن در تهران بیش‌ از ۸۰ میلیون تومان است و باعث شده در همه شهر‌ها قیمت بالا برود. امروز ۵۱ درصد مردم تهران اجاره‌نشین هستند و دو سوم حقوق خود را برای اجاره‌بها پرداخت می‌کنند.

لطفا به اشتراک بگذارید: