ونکوور - کانادا – تظاهرات درسالگرد انقلاب ضد سلطنتی - نه شاه نه شیخ ؛ پیش به سوی جمهوری دمکراتیک ۲۱ بهمن ۱۴۰۲

شهرام گلستانه : 

دوستان عزیز هموطنان گرامی

از طرف انجمن ایران دموکراتیک به همه شما که برای سالگرد انقلاب ضدسلطنتی و آمادگی برای انقلابی دیگر در اینجا جمع شده‌اید خوش آمد می‌گویم

سخنرانی پروانه تاروردیان از انجمن زنان دموکراتیک: 

دوستان و یاران گرامی

در سالگرد انقلاب شکوهمند ضدسلطنتی که مردم دلیر ایران در یک انقلاب توده‌ای که رژیم مستبد شاه خائن را با شعار آزادی و استقلال برای همیشه به زباله‌دان تاریخ روانه کرده‌اند هستیم. رژیم شاه خائن مظهر وابستگی و سرکوب آزادیها مخصوصاً به وسیله ساواک جهنمی شاه بود. اکنون بقایای درمانده ساواک و سردژخیم ساواک شاه پرویز ثابتی و بچه شاه خام‌خیالانه تلاش می‌کنند قیام ضدسلطنتی مردم ایران را از فرط غیض و کین فتنه ۵۷ بخوانند و سودای بازگشت سلطنت مدفون را در سر می‌پرورانند. به راستی که خمینی ولیعهد شاه بود زیرا که کارهای ناتمام شاه را در سرکوب فرزندان راستین انقلاب و آزادی خواهان از زن و مرد به وحشیانه‌ترین شکل ادامه داد. زنان اولین نیرویی بودند که در مقابل شعار یا روسری یا توسری خمینی قد علم کردند و به حکومت ارتجاعی آخوندها نه گفتند.

آنها در قیام ۱۴۰۱ نقش رهبری را به عهده داشتند و. .....

زنانی رها با الگوگیری از زنان مجاهد خلق از همه چیز خود گذشته تا بتواند صلح و آزادی و عدالت اجتماعی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورند بنابراین انقلاب ‍ضدسلطنتی نه مرده و نه خاکستر شده. بلکه در عزم و رزم زنان و مردان کانون‌های شورشی در هر کوی و برزن عمق پیدا کرده و تکثیر شده و ادامه پیدا کرده است. آنها پرچمداران انقلاب نوین دموکراتیک مردم ایران می‌باشند. رژیم درمانده آخوندی در ترس و وحشت از اقبال زنان و جوانان به مقاومت ایران به شیوه‌های مختلف سعی در اعتبارزدایی از این مقاومت دارد. تشکیل دادگاههای نمایشی و مسخره‌ای برای ۱۰۴ نفر از مجاهدین و تولید صدها فیلم و کتاب برای شیطان‌سازی از مجاهدین بخشی از ‍شیطان‌سازی است که از روی استیصال انجام میدهند و در همین راستا می‌باشد. با توجه به جنگ خاورمیانه و مشخص شدن این واقعیت که سر مار در تهران است ما از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم که در کنار زنان و مردان شجاع. حمایت خود از خواسته‌های مردم ایران که در برنامه ده ماده‌ای خانم مریم رجوی تبلور یافته است را اعلام می‌کند و همصدا با آنان می‌خروشیم

چه با حجاب چه بی‌حجاب پیش بسوی انقلاب

مرگ بر ستمگر چه شاه باشه چه رهبر

با تشکر پیروز باشید

روناک پهلوانلو:

به‌عنوان یک معلم در آستانه سالگرد انقلاب ضدسلطنتی می‌خواهم به هزاران معلم ایرانی که به رژیم شاه و رژیم جنایتکار آخوندی نه گفتند درود بفرستم. شاه دانشجویان و دانش‌آموزان را سرکوب کرد، مطبوعات را سرکوب کرد و ایران را یک کشور تک حزبی اعلام کرد. این تاکتیکهای دیکتاتوری بود که به سقوط رژیم شاه انجامید.

به‌رغم وجود رژیمهای سرکوبگر شاه و آخوندها مبارزه مردم ایران در جهت دیگری در حال پیشروی است. کانون‌های شورشی به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند تا روزی این رژیم، مانند رژیم شاه به زباله‌دان تاریخ انداخته شود.

الان همراه با این کانون‌های شورشی دیگر اقشار مردم مانند معلمان بازنشستگان دانشجویان و دانش اموزان در سراسر میهن در کنار مبارزات کانون‌های شورشی در شهرهای تهران قزوین اصفهان و مشهد و دیگر شهرها برای آزادی مبارزه می‌کنند.

ولی این رژیم معلمان آزاده‌ای که خواهان حقوق اولیه انسانی خود هستند را دستگیر می‌کند. معلمان سخت کوش باید در مکانهایی فاقد حداقلها درس بدهند، کلاس درس‌هایی که با آنچه که ما در اینجا به آنها عادت کرده‌ایم هیچ تشابهی ندارند.

الان بیش از هر زمانی دیگر روشن شده است که سر مار در تهران است. این رژیم نشان داده است که نمی‌تواند هیچ مشکلی را حل کند. مشکلات سر جمع شده در جامعه ایران تا زمانی که این رژیم در قدرت است حل نخواهد شد. در تنها پاسخ به سرنوشت دردناک مردم ایران از جمله معلمان سرنگونی این رژیم است.

 صلاح‌الدین شمامی: 

از کردستان تا تهران جانم فدای ایران

ماشاالله بر این نسل مسعود و نسل حنیف و سعید و بدیع زادگان

آخوندها باید چشمشان کور باشد و کور هم هست. همزمان در چندین کشورهای اروپایی همین گردهمایی تشکیل میشه و آخوندها در حال احساس مرگ و نابودی هستند.

دوستان مبارز، یاران مقاومت، اشرفیان قهرمان که در سرما و گرما در کنار مقاومت و برای رهایی مردم ایران همیشه حاضر و آماده هستید. درود بر همه شما حاضرین که برای برقراری یک جامعه سکولار و دموکراتیک و نفی هر نوع دیکتاتوری شاه و شیخ در این مکان جمع شده‌اید. یقین کنید یقین کنید که پیروزی نزدیک است. و آخوندهای ضدبشر برای ارتکاب جنایتهای بیشمارشان در مقابل مردم قرار خواهند گرفت و پشت میز عدالت قرار خواهند گرفت. آزادی فرا می‌رسد ایران رها می‌شود و جامعه‌ای عاری از طبقات و برابر و رها شده از همه قید و بندها رها می‌شود. حال اگر اجازه بدهید چند مطالبی هم به زبان کردی به عرضتون برسونم

اما ولی بیگی:

هم میهنان عزیز من عضو انجمن جوانان برای دموکراسی در ایران هستم با اینکه در کانادا به دنیا امده و بزرگ شدم دیدن شرایط جوانان ایران برایم بسیار سخت و طاقت فرسا بوده. به همین دلیل است که شکی ندارم باید همین الان اقدام کرد  تا امید را در نسلی زنده کرد که هر فداکاری را برای رسیدن به آزادی و دموکراسی پرداخت کرده است.

 من مطمئنم که همه شما که امروز اینجا برای حمایت از تغییر رژیم در ایران توسط مردم و مقاومتشان جمع شده اید حول این موضوع متفق القول هستید که درد و رنج این نسل بسیار ناراحت کننده است. اینکه خلف شاه یعنی خمینی در جنایات و سرکوب مردم وکشتار ده ها هزار نفر از شاه جلو افتاد یک دیکتاتور دیگر را فرشته نمیکند.

 

ونکوورـ کانادا –تظاهرات درسالگرد انقلاب ضد سلطنتی ـ ق دوم - ۲۳ بهمن ۱۴۰۲

لطفا به اشتراک بگذارید: