پولیتیکو ـ رژیم ایران از بانک وارن گولد برای تأمین مالی شاخه‌های تروریستی خود استفاده می‌کند

 

پولیتیکو خبر داد: مقامات دو سازمان اطلاعاتی غربی می‌گویند که یک بانک کوچک در هامبورگ در مرکز یک شبکه مالی مخفی قرار دارد که حکومت ایران سال‌ها برای انتقال پول به گروه‌های تروریستی خود در خاورمیانه، از جمله حزب‌الله لبنان و شورشیان حوثی یمن، به آن متکی بوده است. پولیتیکو فاش کرده اطلاعات غربی‌ها شواهدی را به مقامات مالی آلمان نشان داده است که ثابت می‌کنند رژیم ایران از بانک وارن گولد Varengold برای تأمین مالی شاخه‌های تروریستی خود استفاده می‌کند، کشف این اطلاعات منجر به تحقیقات گسترده‌یی شد که این بانک آلمانی را مجبور به تعطیل کردن عملیات بانکی تجاری خود کرد. پولیتیکو افزوده است: اگر تحقیقات مقامات در مورد تجارت بانک وارنگولد با حکومت ایران ثابت شود، این بانک به‌عنوان یک نمونه آشکار از سهولت نسبی دور زدن تحریم‌های غرب توسط تهران معرفی می‌شود.

تیم اسکات عضو ارشد کمیته بانکی سنای آمریکا، در حساب ایکس خود نوشت: آزادسازی میلیاردها دلار توسط دولت بایدن برای رژیم ایران تنها به بزرگترین دولت حامی تروریسم این امکان را داد که به تأمین مالی نیروهای نیابتی تروریستی خود ادامه دهد.

مایکل مک کال رئیس کمیته روابط خارجی کنگره آمریکا، در مصاحبه‌یی اظهار داشت: باید به عاملان سپاه پاسداران هم که خارج از ایران هستند ضربه بزنند. این امر بسیار آسان خواهد بود. ما می‌دانیم آنها کجا هستند.

وی افزود: من فکر می‌کنم احتمالاً، باید پیامی را به شیوه‌یی مخفیانه‌تر به آخوندها ارسال کنیم که، اگر به کشتن آمریکایی‌ها ادامه دهید، ما به داخل ایران حمله خواهیم کرد.

مایک والتز عضو کنگره آمریکا گفت: ما هم‌چنان سراغ مأموران و فرماندهان سپاه پاسداران نرفته‌ایم که این شبه‌نظامیان را تأمین مالی می‌کنند، آموزش می‌دهند، در کنار آنها عملیات می‌کنند، آنها هستند که ما باید حذف کنیم، از جمله قاآنی جایگزین سلیمانی که فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران است.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه از مرگ چهار تن از سرکردگان جنایتکار سپاه بر اثر مسمومیت عمدی در شرق سوریه در روز پنجشنبه خبر داد. شبکه «الحدث» و «العربیه» به‌نقل از این ارگان حقوق‌بشری سوری گزارش داد که در پی مسمومیت جمعی در بین سرکردگان سپاه پاسداران در منطقه دیرالزور سوریه دست‌کم ۴ نفر از جمله «حاج مقتدی» و «مرتضی مولوی» کشته شدند و چند نفر مسموم شدند.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه در گزارشی خبر داد: یک پهپاد به احتمال زیاد آمریکایی، یک منطقه نظامی متعلق به شبه‌نظامیان سپاه پاسداران را در حومه شهرک السکریه در حومه آلبوکمال در شرق دیرالزور هدف قرار داد.

دیدبان حقوق‌بشر سوریه، در خبر دیگری افزود: گروه‌های وابسته به رژیم ایران پایگاه نظامی آمریکا در میدان گازی «کونیکو» در حومه شمالی دیرالزور را با ۳ موشک هدف قرار دادند.

یان اگلاند، دبیرکل شورای نروژی پناهندگان هشدار داد در صورت پیشروی اسراییل، ‌رفح به یک حمام خون تبدیل خواهد شد. وی گفت: بیش از یک میلیون فلسطینی در شهر رفح انباشته شده‌اند و هیچ جنگی را نمی‌توان در یک اردوگاه غول پیکر پناهندگان مجاز دانست.

در جریان جنگ گرگها بر سر شعبده انتخابات رسانه‌های حکومتی گزارش دادند: کریمی فیروزجایی نماینده بابل و عضو هیأت رئیسه مجلس که در مرحله بررسی هیأتهای نظارت تأیید شده بود، توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. هم‌چنین جلال محمودزاده، رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس ارتجاع نیز رد صلاحیت شد.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: