تاونهال ـ اتحادیه اروپا و انگلیس باید سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهند

 

تاونهال به‌نقل از دکتر برونو شول، رئیس بخش ایران در سرویس اقدام خارجی اروپا نوشت: اتحادیه اروپا و انگلیس باید سپاه پاسداران را در لیست سیاه قرار دهند. وی افزود: مماشات با رژیم ایران یک خطای تاریخی بوده است. ایران دشمن مرگبار غرب است. وقت آن است که با این واقعیت بیدار شویم.

خبرهایی از تحولات جنگ در منطقه

وزارت دفاع انگلستان بیانیه مشترک استرالیا، بحرین، دانمارک، کانادا، هلند، نیوزیلند، بریتانیا، ‌و آمریکا را درباره حملات علیه حوثیهای یمن منتشر کرد و نوشت: دور اضافی حملات متناسب و ضروری را علیه ۳۶ هدف حوثی در ۱۳ نقطه در یمن در پاسخ به حملات مستمر حوثی‌ها علیه کشتیهای بین‌المللی و تجاری، انجام دادند.

ژنرال کوریلا، فرمانده سنتکام، در بیانیه‌یی اعلام کرد: نیروی قدس سپاه پاسداران و گروه‌های شبه‌نظامی وابسته به رژیم ایران هم‌چنان تهدیدی مستقیم برای ثبات عراق، منطقه و امنیت آمریکایی‌ها هستند.

ژنرال کوریلا افزود: ما به اقدامات لازم برای محافظت از پرسنل خودمان ادامه خواهیم داد و کسانی را که امنیت آنها را تهدید می‌کنند، مورد حسابرسی قرار خواهیم داد.

وزارت دفاع انگلستان طی بیانیه‌یی از حمله به حوثیهای مورد حمایت رژیم ایران در یمن خبر داد و اعلام کرد هواپیمای ما یک ایستگاه کنترل زمینی را در غرب صنعا در ساحل دریای سرخ، هدف قرار داد. این ایستگاه برای کنترل پهپادهای حوثیها، که بر فراز دریا علیه کشتی‌های بین‌المللی عملیات می‌کرد، استفاده می‌شد.

رویترز گزارش داد ارتش اسراییل روز شنبه گفت از زمان آغاز جنگ غزه تاکنون، بیش از ۵۰ موضع در سوریه مرتبط با حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است.

سخنگوی ارشد ارتش اسرائیل: حزب‌الله هر کجا باشد، ما خواهیم بود. ما در هر جایی که در خاورمیانه لازم باشد، اقدام خواهیم کرد.

رویترز با اشاره به اظهارات سخنگوی ارشد ارتش اسراییل نوشت: نیروهای اسراییلی به ۳۴هزار هدف حزب‌الله در لبنان، از جمله ۱۲۰ پایگاه مراقبت مرزی، ۴۰ انبار موشک و سایر تسلیحات و بیش از ۴۰ مرکز فرماندهی در لبنان حمله کرده‌اند. وی تعداد کشته‌شدگان حزب‌الله را بیش از ۲۰۰ نفر اعلام کرد.

هاشمی‌طبا کاندیدای سابق نمایش ریاست‌جمهوری رژیم در کنایه به باند غالب و با اشاره به اختلاس ۳ میلیارد دلاری اخیر چای دبش گفت: به یک نفر ۳ میلیارد دلار می‌دهند اما برای دارو ارز نیست. وی گفت قبح فساد کاملاً ریخته و فرقی هم نمی‌کند در کجا باشد، در حال حاضر، پرداخت زیرمیزی به رومیزی تبدیل شده است.

محمدرضا ظفرقندی گفت حدود ۸۰ درصد دانشجویان پزشکی با درخواست صدور گواهی در مسیر خروج از کشور هستند و بسیاری از اساتید برجسته دانشگاهها کشور را ترک می‌کنند،

روزنامه حکومتی ستاره صبح نوشت: در ایران ۴۱ نوع تالاب به وسعت سه میلیون هکتار وجود دارد که حدود ۲ میلیون هکتار آن خشک شده و به کانون انتشار گرد و غبار تبدیل شده‌اند. آرزو اشرفی‌زاده مدیرکل دفتر حفاظت و احیای تالاب‌ها سازمان حفاظت محیط‌زیست رژیم گفت: ۶ تالاب مهم از جمله تالاب‌های انزلی، شادگان، پریشان و هامون هم در خطر خشک شدن قرار دارند.

 

لطفا به اشتراک بگذارید: