دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه: حمله هوایی به کامیونهای شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در نزدیکی آلبوکمال

  • حملات هوایی منجر به زخمی شدن دو شبه‌نظامی غیرسوری وابسته به ایران
  • انفجارهای شدید در مناطق تحت کنترل میلیشیاهای تحت حمایت ایران در دیرالزور

 

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه گزارش داد: در تاریخ ۷ ژانویه ۲۰۲۴، حملات هوایی توسط پهپادی که گمان می‌رود متعلق به نیروهای آمریکایی باشد، به حداقل یک کامیون یخچال‌دار متعلق به شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران حامل سلاح و مهمات در جاده بین الغبراه و پایگاه هوایی الهمدان در حومه آلبوکمال در شرق دیرالزور صورت گرفت. این حمله در فاصله کوتاهی پس از ورود کامیون از عراق به سوریه انجام شد.

منابع دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه از شنیده شدن انفجارهای بلند در مناطق تحت کنترل شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در دیرالزور گزارش داده‌اند. پس از این انفجارها، دود از مناطقی که انبارهای سلاح و مهمات متعلق به شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در منطقه الغبراه و نزدیکی پایگاه هوایی الهمدان در حومه آلبوکمال قرار دارند، مشاهده شد. گفته می‌شود که این انفجارها نتیجه حمله به این محموله بوده‌اند.

دیده‌بان حقوق‌بشر سوریه می‌افزاید منابع ما گزارش داده‌اند که دو شبه‌نظامی غیرسوری وابسته به رژیم ایران در جریان حمله هوایی به‌شدت زخمی شده‌اند و به بیمارستان منتقل شده‌اند، و شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در منطقه به‌حالت آماده‌باش درآمده‌اند. از زمان آغاز سلسله اقدامات تلافی‌جویانه گروه‌های وابسته به رژیم ایران علیه نیروهای آمریکایی در جریان درگیریهای نوار غزه، جنگنده‌های آمریکایی ده حمله به مواضع و وسایل نقلیه شبه‌نظامیان تحت حمایت رژیم ایران در دیرالزور انجام داده‌اند. این حملات منجر به کشته شدن 1۷ شبه‌نظامی و زخمی شدن دست‌کم 1۲ نفر دیگر شده و علاوه بر آن سلاحها، مهمات و وسایل نقلیه آنها نابود شده است.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: