تظاهرات یاران شورشگر در برمن، تورنتو، ونکوور، اوتاوا و برلین در محکومیت اعدامهای فزاینده در ایران

 

خبرگزاری نیروی تروریستی قدس به‌نقل از معاون دادگستری استان کردستان از رشد کشفیات اسلحه و مهمات در کشور به‌ویژه استانهای مرزی کشور خبر داد.

هم‌چنین در مطلب دیگری با عنوان حمله به مأموران پلیس استان فارس با سلاح سرد نوشت در این حمله یک نفر توسط مأموران کشته و سه نفر دستگیر شدند.

خبرهایی از جنگ در منطقه

دیده بان حقوق‌بشر سوریه به‌نقل از منابع خود گزارش داد که دو شبه‌نظامی غیرسوری تحت حمایت رژیم ایران در حملات هوایی شب گذشته توسط یک پهپاد که گمان می‌رود متعلق به نیروهای آمریکایی باشد، مجروح شدند.

مایکل مک کال، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، طی بیانیه‌ییاعلام کرد: حملات موشکی و پهپادی ادامه‌دار حوثیهای تحت حمایت رژیم ایران به کشتی‌های بین‌المللی، از جمله حملات مستقیم به ملوانان آمریکایی، تهدیدی فزاینده برای نیروی دریایی آمریکا، دریانوردان بی‌گناه و جریان آزاد تجارت است.

وی افزود: تصمیم دولت مبنی بر لغو لیست‌گذاری حوثیها در فهرست سازمان تروریستی خارجی یک اشتباه بود و آنها باید همین الآن حوثیها را دوباره در فهرست خود قرار دهند.

آسوشیتدپرس به‌نقل از ارتش اسراییل روز یکشنبه خبر داد: حزب‌الله یک پایگاه کنترل ترافیک هوایی در شمال اسراییل را مورد حمله قرار داده و نسبت به جنگی دیگر با گروه شبه‌نظامی مورد حمایت رژیم ایران هشدار داد.

آسوشیتدپرس هم‌چنین گفتهٔ رئیس ستاد ارتش اسراییل را منتشر کرد که، فشار نظامی بر حزب‌الله، متحد حماس، در حال افزایش است و یا مؤثر خواهد بود «یا به جنگ دیگری خواهیم رسید»

رویترز سخنان وزیر خارجه آمریکا در یک کنفرانس خبری در دوحه را منتشر کرد. بلینکن گفت:

من این هفته در خاورمیانه هستم تا با شرکای خود در منطقه درباره وضعیت غزه دیدار کنم. اینها لزوماً گفتگوهای آسانی نیستند. اما حیاتی است که هم برای اکنون هم برای آینده غزه و هم برای اسرائیلیها و فلسطینیها وارد این دیپلوماسی شویم.

بلینکن افزود: غیرنظامیان فلسطینی باید اجازه داشته باشند به خانه‌هایشان بازگردند و نباید تحت فشار قرار گیرندتا غزه را ترک کنند.

رئیس‌جمهور اسراییل: روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه ان.بی.سی نیوز خاطرنشان کرد: اخراج فلسطینیها و اسکان مجدد فلسطینیها خارج از غزه صراحتاً، رسماً و صریح» موضع اسراییل نیست.

مؤسسه خیریه کودکان را نجات دهید در بیانیه‌یی اعلام کرد بیش از ۱۰کودک به‌طور متوسط هر روز یک یا هر دو پای خود را در غزه از دست داده‌اند، در حالی که بسیاری از قطع عضوها بدون بیهوشی انجام می‌شود.

قائم‌مقام دبیر شورای نگهبان ارتجاع، اعتراف کرد، حدود ۳هزار نفر از افراد رد صلاحیت شده اعتراض خود را در سامانه ثبت کرده بودند.

وی برای بازارگرمی نمایش انتخابات پوشالی افزود: البته دو روز دیگر نیز برای ثبت اعتراض فرصت باقی است.

کمال هادیانفر سرکرده پلیس راه نیروی انتظامی در راستای اخاذی از مردم، از تصمیم ۴ دستگاه حکومتی برای سه‌برابر شدن مبلغ جرایم رانندگی خبر داد.

مقامات ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند که تعداد قربانیان زمین‌لرزه روز سال نو ژاپن از ۱۲۸ نفر در شب گذشته به ۱۶۱ نفر افزایش یافته است.

به گفته مقامات منطقه مرکزی ایشیکاوا، تعداد افراد مفقود از ۱۹۵ به ۱۰۳ کاهش یافته است.

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: