عبدالله ناصری سردبیر ریزشی ایرنا : سلیمانی هرگز نماد نخواهد شد چون برای مردم ایران کاری نکرده بود

 

عبدالله ناصری سردبیر ریزشی ایرنا (خبرگزاری رسمی رژیم) با اشاره به انفجار در مسیر قبر قاسم سلیمانی گفت: سلیمانی هرگز نماد نخواهد شد چون برای مردم ایران کاری نکرده و این همه، جز دروغ، بی‌تدبیری، و قتل مردم نخواهد بود. وی گفت: چهار سال پیش در مراسم تشییع حکومتی قاسم سلیمانی، عده‌یی کشته شدند. در مراسم مشابه امروز دوباره مردم مظلوم کشته شدند. حکومت عبرت نمی‌گیرد و باز برای بت سازی از این سپهبد سپاه که در واقع جز هزینه سازی سی ساله، برای ملت ارمغانی نداشته، مردم کرمان را جبر و جمع کردند. حاکم و حکومتگران چه زمانی خواهند فهمید که“ قهرمان سازی به دروغ ”جز نحوست را نمایش نمی‌دهد.

جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ‌سفید گفت: این‌که وضعیت زندگی مردم بهتر باشد انتخاب رژیم ایران نیست بلکه پولها را برای تولید موشک هزینه می‌کنند رژیم ملاها در ایران مستمر کارش این بوده است و بی‌ثبات کننده است. مردم در اولویت رژیم ایران نیست.

وال استریت ژورنال در سرمقاله خود به بردار تحولات به جانب سر مار در تهران اشاره کرد و نوشت: اقدامات متفاوت جنگی و تروریستی همگی به تهران بازمی گردد. دولت بایدن برای جلوگیری از درگیری خشونت‌آمیز با ایران ضعیف عمل کرده است. این خویشتن‌داری دولت بایدن ایران و نیروهای نیابتی آن را تشویق کرده است تا باور کنند که می‌توانند بدون مجازات به حمله خود ادامه دهند.

بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش علیه تهدید حوثیها، تندترین زبان ایالات متحده تا به امروز در مورد حملات حوثی‌ها است که با تسلیحات و اطلاعات ایران پشتیبانی می‌شود. اما این بیانیه حوثی‌ها را که به شلیک موشک به سمت کشتی‌ها، منصرف نکرده است. ایران هم‌چنین برای نشان دادن حمایت نظامی از حوثی‌ها، یک کشتی جنگی را به دریای سرخ اعزام کرده است.

خبرهایی از جنگ در منطقه

جنگنده‌های نیروی هوایی اردن محلی را در استان سویدا واقع در نزدیکی مرز سوریه با اردن هدف حملات هوایی قرار دادند. رویترز در این باره خبر داد این حمله علیه انبارها و مخفیگاههای مشکوک قاچاقچیان مواد مخدر وابسته به رژیم ایران صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از پت رایدر سخنگوی پنتاگون نوشت: حمله آمریکا که منجر به کشته شدن یک فرمانده طرفدار رژیم ایران در عراق شد، اقدامی ضروری و متناسب با هدف قرار دادن فردی بود که در حملات به نیروهای واشنگتن دست داشت.

العربیه: رئیس‌جمهور عراق گفت: حمله بغداد یک نقض و تعرض به حاکمیت عراق و امنیت آن و نقض صریح روابط بین عراق و ائتلاف بین‌المللی است.

یک مقام آمریکایی به رویترز: حمله آمریکا فرمانده شبه‌نظامیانی را که مسئول حمله علیه نیروهای ما بود هدف قرار داد.

به گفته رویترز، شرکت مرسک دانمارک روز پنجشنبه اعلام کرد چهار کشتی از پنج کشتی کانتینری که در دریای سرخ گیر کرده بودند، را به سمت کانال سوئز و سفر طولانی اطراف آفریقا تغییر مسیر داده است تا از خطر حملات جلوگیری کند. .

ایران آخوندزده، رکورددار مرگ زودرس شهروندان!

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار رژیم، که با تأخیر دوساله منتشر می‌شود، در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۷ درصد مرگ هموطنان، بر اثر مرگ زودرس است. این نسبت در ژاپن ۱۵ درصد، در آلمان ۲۰ درصد، در عربستان ۲۳ درصد، در کره جنوبی ۳۱ درصد و در ترکیه ۳۸ درصد است. و عمر متوسط ایرانی‌ها از عمر متوسط ساکنان تمامی کشورهای ذکر شده کمتر است.

جلال محمود زاده عضو کمیسیون کشاورزی مجلس ارتجاع گفت به‌علت افزایش قیمت‌ها، گوشت قرمز از سفره دست‌کم ۳۵ درصد از خانواده‌ها حذف شده است.

 

 

 

لطفا به اشتراک بگذارید: