آخرین تحولات جنگ در غزه

خبرگزاری فرانسه به‌نقل از یک مقام بهداشتی حماس اعلام کرد بیش از ۸۰ نفر در یک کمپ آوارگان در شمال غزه، از جمله یک مدرسه سازمان‌ملل که به‌عنوان پناهگاهی برای آوارگان جنگ اسراییل و حماس استفاده می‌شد، کشته شدند.

آژانس پناهندگان فلسطینی سازمان‌ملل متحد اعلام کرد: به‌دلیل کمبود سوخت، ۷۰ درصد از مردم جنوب غزه به آب سالم دسترسی ندارند

احمد المنظری مدیر منطقه‌یی سازمان جهانی بهداشت در خاورمیانه در پی ۴۳ روز جنگ و محاصره غزه آمار تکان‌دهنده‌ای از وضعیت بهداشتی ارائه داد. بر اساس این آمار بیش از ۶۰ هزار نفر به بیماریهای ریوی، بیش از ۳۵۰۰۰ نفر از عفونت‌های گوارشی و اسهال به‌ویژه کودکان و زنان باردار رنج می‌برند.

به گزارش مدیر منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت در غزه حدود ۴۵۰ هزار نفر از بیماریهای روانی متوسط و شدید، اعم از افسردگی و استرس مربوط به سانحه رنج می برند.

بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر اسراییل گفت: فشار بین‌المللی شدیدی علیه جنگ اسراییل با حماس وجود دارد. اسراییل «هزاران تروریست» از جمله فرماندهان ارشد حماس را از بین برده و پستهای فرماندهی و تونلها را منهدم کرده است.

نتانیاهو افزود: ما را تحت فشار قرار دادند تا با آتش‌بس کامل موافقت کنیم. ما نپذیرفتیم. و من روشن کردم که ما فقط با آتش‌بس موقت و فقط برای بازگشت گروگان هایمان موافقت خواهیم کرد. ما تا زمانی که حماس را نابود نکنیم به جنگ ادامه خواهیم داد.

در همین حال جو بایدن اعلام کرد: پس از جنگ اسراییل و حماس، دولت فلسطین باید در نهایت بر نوار غزه و کرانه باختری حکومت کند. بایدن در مقاله‌یی در واشنگتن پست نوشت: «در حالی که ما برای صلح تلاش می‌کنیم، غزه و کرانه باختری باید تحت یک ساختار حکومتی واحد و در نهایت تحت یک تشکیلات فلسطینی دوباره متحد شوند، زیرا همه ما برای راه‌حل دو کشوری تلاش می‌کنیم»...

لطفا به اشتراک بگذارید: