بمباران غزه در بیست و سومین روز جنگ

خبرگزاری فلسطینی وفا روز یکشنبه ۷آبان ۱۴۰۲ نوشت: با آغاز بیست و سومین روز جنگ، غزه در اولین ساعات بامداد یکشنبه هدف بمباران هواپیماهای اسراییل قرار گرفت. در غرب غزه و در اردوگاه الشاطی، دهها تن کشته و مجروح شدند. در منطقه تل هوا در غرب غزه، یک ساختمان ۶طبقه بر اثر بمباران فرو ریخت که امدادگران هم‌چنان مشغول بیرون آوردن اجساد کشته‌ها و مجروحان از زیر آوارها هستند. در مناطق تفاح و زیتون واقع در شرق غزه نیز تعدادی از ساختمانها هدف قرار گرفت که دست کم ۳۰کشته بر جای گذاشت. در اردوگاه جبالیا نیز ۱۱۰ ساختمان هدف قرار گرفتند و ۴۵تن از ساکنان آنها کشته شدند.

در خان یونس و رفح نیز ۵۷ تن کشته شدند که عمدتاً از آوارگانی بودند که از شهر غزه به جنوب مهاجرت کرده بودند. وزارت بهداشت فلسطین آمار تلفات انسانی شب گذشته غزه را ۳۰۲ تن اعلام کرد.

خبرگزاری وفا اعلام کرد از آغاز جنگ اخیر تاکنون ۷۸۰۰تن در بمبارانهای غزه جان خود را از دست داده‌اند.

خبرگزاری وفا هم‌چنین روز یکشنبه در گزارشی به‌نقل از وزارت ارتباطات و فناوری و اطلاعات فلسطین در غزه اعلام کرد خدمات ارتباطی و اینترنتی در نوار غزه، پس از یک وقفه کامل چند روزه و پس از محکومیت‌های گسترده عربی و بین‌المللی، تا حدی در برخی نقاط غزه مجدداً به کار افتاد.

این منبع افزود جمهوری مصر و پادشاهی اردن و اتحادیه کشورهای عربی، علاوه بر جلسات متعددی که با اتحادیه بین‌المللی مخابرات برگزار کرد، خواستار احیای فوری شبکه‌های ارتباطی و مخابراتی شدند.

لطفا به اشتراک بگذارید: