آخرین تحولات جنگ در منطقه خاورمیانه

وضعیت غزه هم‌چنان فاجعه‌بار است

یونیسف اعلام کرد: تعداد کودکان کشته شده در غزه ۲۳۶۰ نفر و تعداد کودکان مجروح در غزه بیش از ۵۳۶۰ نفر است. تعداد کودکان کشته شده در اسرائیل: بیش از ۳۰ تن و تعداد کودکان گروگان گرفته شده توسط حماس دهها تن است.

آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل متحد هشدار داد: اگر سوخت دریافت نکنیم، روز چهارشنبه مجبوریم عملیات خود در غزه را متوقف کنیم.

در مورد تحولات نظامی در منطقه، سنتکام فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد: هواپیماهای جنگنده اف - ۱۶ نیروی هوایی آمریکا وارد منطقه تحت مسئولیت سنتکام شدند تا با تجاوزات مقابله کنند.

پنتاگون اعلام کرد نیروهای آمریکایی در هفته گذشته بیش از ۱۰ بار در عراق و سوریه مورد حمله قرار گرفته‌اند.

ان.بی.سی نیوز گزارش داد: فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد هفته گذشته در یک سری حملات پهپادی به پایگاههای آمریکا در عراق و سوریه، ۲۴تن از پرسنل نظامی آمریکا زخمی شدند.

در همین حال ۲منبع امنیتی گفتند ۲موشک به‌داخل پایگاه عین الاسد عراق که میزبان نیروهای آمریکایی است، اصابت کرد. یکی از منابع گفت موشکها بزرگ بودند و راکت‌انداز در حدود ۵۰کیلومتری جنوب شرقی پایگاه پیدا شد.

پولیتیکو نوشت: برآورد پنتاگون این است که برد موشکهای شلیک شده توسط حوثی ها در هفته گذشته بیش از ۲هزار کیلومتر بوده است. پنتاگون می‌گوید موشکهای زمین به زمین حوثی ها قابلیت هدف قرار دادن اسراییل را دارند.

تلگراف انگلستان نوشت: پس از یک سری حملات پهپادی علیه نیروهای آمریکا در منطقه، مقامات آمریکایی بر این باورند که گروه‌های مورد حمایت رژیم ایران در حال برنامه‌ریزی برای اقدامات بیشتر در خاورمیانه از جمله در سوریه هستند.

لطفا به اشتراک بگذارید: