هشدار آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان به رژیم ایران: باید فوراً لغو مجوز بازرسان آژانس باطل شود

آمریکا، فرانسه، آلمان، انگلستان در بیانیه مشترکی لغو مجوز بازرسان با تجربه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به‌شدت محکوم کرده و هشدار دادند: رژیم ایران باید فوراً لغو مجوز بازرسان را باطل و به‌طور کامل با آژانس همکاری کند.

در این بیانیه آمده است: رژیم ایران به گسترش فعالیت‌های هسته‌یی خود ادامه می‌دهد. این در شرایطی است که آژانس پرسش‌های جدی، طولانی‌مدت و حل‌ نشده‌ای در رابطه با مواد و فعالیت‌های هسته‌یی اعلام‌نشده در ایران دارد که این رژیم بیش از چهار سال است که نتوانسته به آنها بپردازد. ما به مدیرکل آژانس می‌پیوندیم و این اقدام «بی‌سابقه و یکجانبه» رژیم ایران را به‌شدت محکوم کنیم و به حمایت قوی از آژانس و نظام راستی‌آزمایی پادمانهای بین‌المللی ادامه خواهیم داد.

مایکل مک‌کال رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز در بیانیه‌یی خواهان اقدام قوی که رژیم ایران به‌خاطر لغو اجازه بازرسان آژانس شد و نوشت: عمیقاً از امتناع سه کشور اروپایی از مکانیزم ماشه و بازگرداندن تحریم‌های سازمان ملل علیه رژیم ایران ناامید شده‌ام.

وی افزود: تنها چند روز این تصمیم‌گیریها، رژیم ایران یک‌سوم بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اخراج کرد. ایران به دشمنی با آژانس و جامعه بین‌المللی ادامه می‌دهد. اقدام قوی لازم است.

لطفا به اشتراک بگذارید: