مشروح اخبار شامگاهی سیمای آزادی ـ دوشنبه

۱-آفـریـن و درود به قهرمانان کانون‌های شورشی در مؤسسان پنجم ارتش آزادی - مسعود رجوی ۲۷شهریور۱۴۰۲

۲-خشم دیوانه‌وار حکومت آخوندی پس از سخنرانی خانم مریم رجوی در کنفرانس بروکسل

۳-دیدار خانم مریم رجوی با هیأت مولداوی

نخست وزیر مولداوی (۲۰۲۱ تا آوریل ۲۰۲۳) دریافت کننده جایزه یکی از ۴ رهبر زن در جهان در سال ۲۰۲۳

خانم مریم رجوی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت ایران در جریان سفر به بروکسل برای شرکت در اجلاس قیام ایران با خانم ناتالیا گاوریلیتسا Natalia Gavrilița، نخست‌وزیر پیشین مولداوی که از سخنرانان اجلاس بود، به‌طور جداگانه دیدار و گفتگو کرد. وی تا آوریل ۲۰۲۳ نخست‌وزیر مولداوی بوده و در سال ۲۰۲۳ یکی از چهار رهبر زن در جهان بود که جایزه ویژه به همین خاطر دریافت می‌کند.

خانم گاوریلیتسا در دیدار با خانم رجوی گفت: من عمیقاً به رهبری زنان و نقش آنان در سیاست اعتقاد دارم. در ایران سرکوب زنان برای سالیان متمادی پتانسیل بسیار بالایی در زنان در مبارزه علیه رژیم به‌وجود آورده است که در جنبش شما سازمان‌یافته و متشکل شده و از سابقه طولانی برخوردار است.

من سال گذشته وقایع قیام ایران را پیوسته دنبال می‌کردم و می‌دانم مردم ایران تحت حاکمیت یک رژیم توتالیتر مذهبی قرار دارند که بیرحمانه سرکوب می‌کند. متأسفانه سیاست مماشات قیمت سنگینی از مردم ایران و منطقه و جهان به‌جای گذاشته است. کشورهای اروپایی باید سیاست قاطعی در رابطه با رژیم ایران اتخاذ کنند.

حضور جوانان ایرانی در کنفرانس امروز شما بسیار تأثیر گذار بود و نشان‌دهنده حمایت آنها از جنبش شماست.

خانم رجوی با تشکر از خانم گاوریلیستا و پیگیری اخبار قیام توسط ایشان گفت: ما مقاومتی هستیم که با دو دیکتاتوری مبارزه کرده‌ایم بسیاری از اعضای این مقاومت در زندانهای شاه و زندانهای این رژیم بوده‌اند. مقاومت ما درست در نقطه مقابل آخوندهای حاکم که زنان را شهروند درجه 2 محسوب می‌کنند و از بسیاری از حقوق محروم هستند، بر اساس برابری، آزادی و ارزشهای انسانی بنا شده است و بیش از سی سال است که مواضع رهبری در سازمان مجاهدین به عهده زنان است.

۴-بروکسل ـ نمایشگاه گرامیداشت شهیدان قیام سراسری مردم ایران و بازدید خانم مریم رجوی ازنمایشگاه شهیدان

۵-بروکسل ـ راهپیمایی ایرانیان آزاده در حمایت از قیام کانون‌های شورشی و آلترناتیو دموکراتیک ـ۲۴شهریور ۱۴۰۲

۶-استاندارد بلژیک: چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل تجمع کردند و از برنامه مریم رجوی رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران حمایت کردند

چندین هزار نفر روز جمعه در بروکسل تجمع کردند. نمایندگان تشکلها و رهبران سیاسی تحت حمایت شورای ملی مقاومت ایران با جنبشی که در پی درگذشت مهسا امینی آغاز شد، ابراز همبستگی کردند. اوایل روز یک کنفرانس برگزار شد. و یک راهپیمایی مراسم بزرگداشت را به پایان رساند.

شرکت‌کنندگان خواسته‌های جنبش اعتراضی را تکرار کردند: پایان رژیم مذهبی حاکم بر ایران و استقرار جمهوری بر اساس برنامه مریم رجوی، رئیس‌جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران.

۷-گزارش یی یو ریپورتر: مریم رجوی: همه نشانه‌ها حاکی از پایان رژیم ملایان در ایران است

شرکت‌کنندگان در کنفرانس ضمن تأکید بر نقش کانون‌های شورشی، گفتند شعارها در خیابانهای ایران مانند «مرگ بر ستمگر، شاه باشد یا رهبر» به‌وضوح نشان می‌دهد که مردم ایران دیکتاتوری شاه و استبداد مذهبی کنونی را رد می‌کنند. و به‌دنبال ایجاد یک جمهوری دموکراتیک هستند. که در برنامه ده ماده‌ای مریم رجوی منعکس شده است.

۸-کنفرانس بین‌المللی در بروکسل در سالگرد قیام سراسری ـ قسمت سوم

سخنرانیهای گی فرهوفشتاد نخست‌وزیر بلژیک (۱۹۹۹ تا ۲۰۰۸) ـ میشل آلیو ماری وزیر ارشد دولت فرانسه (۲۰۱۱) -اینگرید بتانکور کاندیدای پیشین ریاست‌جمهوری کلمبیا

۹-اجلاس شورای ملی مقاومت ایران در چهل و دومین سالگرد تأسیس شورا ـ قسمت ششم

۱۰-فعالیت کانون‌های شورشی در سالگرد قیام سراسری ـ می‌جنگیم می تازیم سرنگونی می سازیم

تهران-۲۷شهریور۱۴۰۲ - پوستر مسعود رجوی: با خیانتها و جنایتهای خامنه‌ای و خمینی نمی‌توان برخیانتها و جنایتهای شاه و پدرش سرپوش گذاشت

تهران-۲۷شهریور۱۴۰۲ -پوستر مریم رجوی: زمان آ‌زادی سراسر ایران از اشغال اسارت آخوندها فرا رسیده است 

تهران-۲۷شهریور۱۴۰۲- تراکت مسعود رجوی: هر محله و هر کوچه و خانه و مغازه را باید به یک سنگر تبدیل کرد 

تهران-۲۷شهریور۱۴۰۲-پوستر: مریم رجوی: کانون‌های شورشی پیام آوران آزادی هستند دستهای خود را در دستان آنان قرار دهید 

۱۱-تظاهرات دلیرانه جوانان شورشگر در لاهیجان و شعارهای شبانه در تهران و کرج

۱۲-اعتراف سرکردگان سپاه و بسیج ضدخلقی به دستگیریها در تهران، شهریار و استان مرکزی

سرکرده سپاه خامنه‌ای در شهرستان قدس: این عناصر با پشتیبانیهای مالی مجاهدین سعی در شایعه‌سازی، سازماندهی و گمراهی نوجوانان برای مشارکت در اغتشاشات داشتند

۱۳-درگیری مسلحانه در فیروز آباد فارس و مجروح شدن ۳ مأمور سرکوبگر انتظامی

خبرگزاری رسمی رژیم – ایرنا ۲۷شهریور ۱۴۰۲: مسئولان انتظامی استان فارس از درگیری مأموران پلیس امنیت شهرستان فیروزآباد با شرور مسلح سابقه‌دار خبر داده‌اند. در این درگیری سه پلیس مجروح شدند.

روابط عمومی پلیس فارس روز دوشنبه اعلام کرد: این فرد در پوشش مردم عادی و در یک فرصت غافلگیرکننده با اسلحه جنگی به سمت مأموران تیراندازی و متواری می‌شود که در این حادثه سه نفر از عوامل انتظامی مجروح و بلافاصله به نزدیکترین مرکز درمانی منتقل می‌شوند.

رسانه‌های حکومتی هم‌چنین خبر دادند دومین بسیجی که در حمله مسلحانه در نور آباد ممسنی به مزدوران بسیجی مجروح شده بود به هلاکت رسید.

روز ۲۵شهریور ۴بسیجی توسط دو موتورسوار در نورآباد ممسنی به رگبار بسته شدند. یکی از آنها کشته شد و سه تن دیگر مجروح شد. که امروز دومین بسیجی نیز به هلاکت رسید.

۱۴-کارزار یاران شورشگر در نیویورک علیه حضور رئیسی جلاد در سازمان ملل

۱۵-نامه شماری از اعضای سنای ایالات متحده به رئیس‌جمهور آمریکا، رئیسی و هیأت همراهش نباید اجازه حضور در مجمع عمومی سازمان ملل متحد را داشته باشند

تنها چند روز پیش رئیسی از اسدالله اسدی تروریست محکوم، به‌خاطر هدف قرار دادن تظاهرات بزرگ سالانه اپوزیسیون ایران در پاریس دیدن کرد

۱۶-تظاهرات یاران شورشگر ـ گرامیداشت سالگرد قیام سراسری مردم ایران در استکهلم-لندن

۱۷-ژنو ـ پنجاه و چهارمین اجلاس شورای حقوق‌بشر و سخنرانی‌های نماینده انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان و نماینده انجمن بین‌المللی برابری زنان درباره اعدامهای فزاینده و سرکوب مردم ایران توسط رژیم آخوندی

میلیشیا جاودان-انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان  /متشکرم آقای رئیس

....انجمن بین‌المللی حقوق‌بشر زنان مایل است از دبیرکل به‌دلیل گزارش وی در مورد وضعیت وخیم حقوق‌بشر در ایران تشکر کند. بند ۱۰ این گزارش قابل توجه است. در این بند دبیرکل می‌گوید:

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، در شهر زاهدان در استان سیستان و بلوچستان، بنا بر گزارشها، نیروهای امنیتی پس از نماز جمعه به سوی معترضان گلوله، گاز اشک‌آور و گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند که منجر به کشته شدن دهها نفر از جمله ۱۵ کودک و مجروح شدن صدها نفر شد که به‌طور بالقوه به مرگبارترین حادثه در زمینه اعتراضات تبدیل شد.

دبیرکل هم‌چنین خاطرنشان کرد: در دوره گزارش، وضعیت کلی حقوق‌بشر در جمهوری اسلامی ایران به‌طور محسوسی بدتر شده است.

تعداد زیادی از اعضای خانواده و بستگان افراد کشته شده در تظاهرات خود یا دستگیر و یا تهدید شده‌اند. این آزار و اذیت شامل اعضای خانواده فعالان مدنی و فعالان سیاسی دستگیر شده نیز می‌شود. این موج ظلم گسترده است و شامل اساتید دانشگاه و به‌طور کلی دانشگاهیان نیز می‌شود. دانشجویان را از ادامه تحصیل باز می‌دارند و بسیاری از آنها دستگیر شده‌اند. استادان در سراسر کشور مجبور به ترک سمت دانشگاهی خود هستند.

مایلم توجه شورا را به این موضوع مبرم جلب کنم و هیأت حقیقت‌یاب در مورد ایران را تشویق کنم تا در این مورد بیشتر تحقیق کند.

متشکرم آقای رئیس /سحر ثنایی- انجمن بین‌المللی برابری زنان

آقای رئیس،

انجمن بین‌المللی برابری زنان از گزارش دبیرکل به جلسه ۵۴ تشکر می‌کند. این عمیقاً نگران‌کننده و تکان‌دهنده است که علی‌رغم درخواست‌های مکرر مکانیسم‌های حقوق‌بشر و جامعه بین‌المللی، حکومت ایران به اجرای اعدامها در مقیاس گسترده ادامه می‌دهد.

حداقل ۵۰۰ اعدام در جمهوری اسلامی در سال ۲۰۲۳ انجام شده است.

مقامات رژیم ایران بسیاری از اعدامها را مخفیانه انجام می‌دهند، بنابراین به احتمال زیاد تعداد واقعی بسیار بیشتر است. در ایران از مجازات اعدام به‌عنوان ابزاری برای سرکوب سیاسی معترضان، مخالفان و اقلیتها استفاده می‌شود.

در ماههای اخیر تعداد اعدامها افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است. در ماه می‌۲۰۲۳، هر پنج ساعت یک نفر اعدام شده است. منابع می‌گویند تنها در ماه می حداقل ۱۴۵ نفر اعدام شدند.

اقلیتهایی مانند بلوچ ها و کردها تعداد بسیار نگران‌کننده‌ای از این اعدامها را تشکیل می‌دهند.

اعدام در ملأعام در ۲۵ اردیبهشت در شهر مراغه به‌منظور ایجاد رعب و وحشت در جامعه به حدی وحشیانه بود که می‌توان آنرا یک شکنجه دسته‌جمعی و نقض بزرگ حقوق‌بشر نیز به حساب آورد.

تعداد بیشتری از معترضان در انتظار اعدام و خطر قریب‌الوقوع اعدام هستند. ما از این شورا و کمیساریای عالی می‌خواهیم که اقدامات قاطع و فوری مربوطه را در رابطه با مقامات رژیم ایران انجام دهند و با هدف لغو مجازات اعدام، تعلیق اعدام را ایجاد کنند.

۱۸-انفجار موشک سپاه خامنه ای  در گرگان و مجروح شدن ۷تن از هموطنان

به‌دنبال خبرهای ضد و نقیض رژیم درباره شنیده شدن صداهای مهیب انفجار در شهرگرگان در بامداد امروز دوشنبه، کانال تلگرامی سپاه پاسداران اعلام کرد که این انفجارها در اثر انفجار موشک وزارت دفاع در آزمایشهای موشکی آن بوده است

پیش از این خبرگزاری رسمی رژیم، ایرنا اعلام کرده بود یک فروند پهپاد روز دوشنبه در یک منطقه مسکونی شهر گرگان سقوط کرد. صدای انفجار ناشی از سقوط این پهپاد در تمام شهر گرگان شنیده شد

چند ساعت بعد کانال تلگرامی سپاه خامنه‌ای نوشت یک منبع آگاه گفت: حادثه گرگان در فرایند آزمایش موشک وزارت دفاع رخ داده و اخبار منتشر‌شده درباره ساقط‌شدن پهپاد صحت ندارد.

این منبع افزود: در فرایند آزمایش این موشک سرجنگی منحرف می‌شود و به محلی غیر از مکان معین‌شده برخورد می‌کند. سر جنگی این موشک قابلیت چند‌تکه‌شدن برای اصابت به اهداف مختلف را دارد که همین امر منجر به برداشت اشتباه و تلقی ۸ انفجار را ایجاد کرده است. به‌نوشته رسانه‌های حکومتی در اثر اصابت تکه‌های این موشک به مناطق مسکونی تاکنون 5 تن مجروح شده‌اند

۱۹-تجمع بازنشستگان مخابرات در شهرهای تهران، اهواز، رشت، شیراز، سنندج و اراک در اعتراض به وضعیت معیشتی و فقر در حاکمیت غارتگر آخوندی تجمعات اعتراضی برگزار کردند

ما لشکر حسینیم عقب نمی‌نشینیم/بازنشسته داد بزن حقتو فریادبزن

۲۰- خبرگزاری فرانسه گزارش داد: اتحادیه اروپا از تصمیم رژیم ایران برای اخراج بازرسان هسته‌یی ابراز نگرانی کرد و این اقدام را مورد انتقاد شدید قرارداد

اتحادیه اروپا از رژیم ایران خواست بدون تأخیر در تصمیم خود تجدید نظر کند.
خبرگزاری فرانسه افزود: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز شنبه هشدار داده بود که این اقدام «نامتناسب و بی‌سابقه» به‌طور جدی کار آن را مختل می‌کند. ‌رسانه‌های حکومتی و یک دیپلمات غربی گفتند که این تصمیم مربوط به ۸بازرس است که همگی از فرانسه و آلمان هستند. خبرگزاری فرانسه هم‌چنین افزود: وزارت‌خارجه رژیم ایران روز شنبه گفت که این اقدام در تلافی «سوءاستفاده‌های سیاسی» آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس است.

۲۱- خبرگزاری فرانسه – بعدازانتقال ۶میلیارد دلار به قطر، ۵بازداشتی آمریکایی به سمت قطرپرواز کرد

این منبع، افزود: «کاخ‌سفید تکذیب کرده که آزاد کردن دارایی‌های (رژیم) ایران عملاً یک پرداخت باج به‌شمار می‌رود. دولت پرزیدنت جو باید تأکید کرده است که (رژیم) ایران فقط مجاز به‌استفاده از این پول برای خرید غذا، دارو و دیگر مواد بشردوستانه خواهد بود». در ادامهٔ این گزارش آمده است: «بایدن با امید برقراری مجدد توافق سرفصلی اتمی۲۰۱۵ روی کار آمد که طبق آن (رژیم) ایران وعده داده بود فعالیت بحث‌انگیز اتمیش را به‌ازای رفع تحریم‌ها، محدود کند. اما ماهها مذاکره، نتوانست به‌موفقیتی منجر شود.

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز در گزارشی می‌نویسد: «مقام‌ها گفتند، روز دوشنبه پنج زندانی که آمریکا به‌دنبال (آزادی) آنها در یک مبادله با (رژیم) ایران بود، از تهران به‌خارج پرواز کردند؛ این بخشی از معامله‌یی است که طی آن تقریباً ۶میلیارد دلار دارایی‌های (رژیم) ایران آزاد شده است»...

آسوشیتدپرس، افزود: «به‌رغم این توافق، تقریباً قطعی است که تنشها بین ایالات‌متحده و (رژیم) ایران از جمله بر سر برنامهٔ اتمی (حکومت) تهران بالا باقی بماند».

این منبع هم‌چنین، نوشت: «این مبادله. در بحبوحه حضور نظامی گستردهٔ آمریکا در خلیج‌فارس، با احتمال حاضر شدن و نگهبانی نیروهای آمریکایی بر روی کشتی‌های تجاری در تنگه هرمز صورت می‌گیرد که ۲۰درصد کل محموله‌های نفتی از آن عبور می‌کند».

پولیتیکو ۲۷شهریور در گزارشی دربارهٔ معامله بر سر گروگانها با دیکتاتوری آخوندی، نوشت: «این توافق با مخالفت جمهوری‌خواهان سنا مواجه شده که هشدار داده‌اند، (حکومت) تهران می‌تواند از این پول‌ها برای حمایت از تروریسم استفاده کند؛ آنها به‌طور عام این توافق را «مماشات» توصیف کرده و رد کرده‌اند».

پولیتیکو، افزود: «حتی برخی از اعضای حزب جو بایدن نگرانی‌شان را نسبت به‌این توافق ابراز کرده‌اند».

۲۲-یک مهره باند مغلوب ـ بالای ۹۰درصد مردم می‌گویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم.

. کار به جایی رسیده که طبق نظرسنجی‌ها بالای ۹۰ درصد مردم می‌گویند ما در انتخابات شرکت نمی‌کنیم خب این یعنی چی؟ حالا ممکن است بیاییم بگوییم که می‌توانیم دوباره مردم را پای کار بیاوریم چقدرش را می‌توانیم نهایتاً ۲۰ درصد می‌توانیم ۳۰ درصد می‌توانیم باز به بقیه که نمی‌توانیم کاری انجام بدهیم.

۲۳-ادامه تظاهرات سوریه با خواست سرنگونی بشار اسد

به‌گزارش اورینت‌نیوز شیخ حکمت الهجری رهبر معنوی موحدین دروز، بر موضع قبل خود مبنی بر لزوم جهاد علیه شبه‌نظامیان (رژیم) ایران تأکید کرد.

وی گفت: «جهاد علیه تمام کسانی است که برای کشتن سوریها و نابودی اصول مردم ما وارد شده‌اند».

 

لطفا به اشتراک بگذارید: