This browser does not support the video element.

اجلاس میاندوره ای شورای ملی مقاومت ایران -اطلاعیه شورای ملی مقاومت


اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت در روزهای ۱۵و ۱۶تیر۱۳۹۶ با حضور مریم رجوی برگزار شد.





در آغاز اجلاس، مریم رجوی به اعضای شورا و ناظرانی که در نخستین روز اجلاس شرکت داشتند، خوش آمد گفت و در آستانه سالگرد قیام ملی ۳۰تیر۱۳۳۱ به شهیدان آن قیام بزرگ و به ‌روح پرفتوح مصدق درود فرستاد. هم‌چنین به‌مناسبت سالگرد تأسیس شورای ملی مقاومت در۳۰تیر۱۳۶۰ از شهیدان سرفراز مقاومت و رزم و پیکار بی‌امانی که در نبرد آزادیبخش با استبداد دینی، اعتبار و اعتلای آلترناتیو دموکراتیک را تضمین کردند، تجلیل نمود.
مریم رجوی گفت: جای آن است که خاطره مسئول فقید کمیسیون مطالعات سیاسی شورا، مجاهد کبیر محمد علی جابرزاده را که در این اجلاس جایش خالی است گرامی بداریم. او از آغاز تأسیس شورا تا آخرین دقایق زندگیش در اثبات مرزبندی‌های سیاسی و مبانی وحدت و انسجام شورا کوشید و پس از ۴۸ سال مبارزه علیه دو دیکتاتوری شاه و شیخ بعد از تحمل سال‌ها شکنجه و زندان، در بهمن ۱۳۹۵ پس از پیکاری سخت و طولانی با بیماری جان باخت.
مریم رجوی ، در سخنان افتتاحیه خود، پس از مرور کوتاهی بر سرخط تحولات یک سال گذشته گفت: البته روشن است که آنچه می‌تواند تغییر دوران و اوضاع جوشان جامعه را به تهدید موجودیت رژیم بالغ کند، مقاومت سازمانیافته و آلترناتیو دموکراتیک – انقلابی است.
هم‌چنان‌که مسئول شورا گفته است: «تجربه سه دهه گذشته حاکی از این حقیقت بزرگ است که اگر اصول ملی و میهنی و دموکراتیک و انقلابی خودمان پابرجا باشد، اگر صفوف خودمان پاکیزه و استوار باشد و اگر خودمان بایستیم... دنیا هم گام به‌گام در کنارمان خواهد ایستاد».
ما باز هم تأکید و تکرار می‌کنیم که سرنگونی استبداد و استقرار آزادی وحاکمیت مردم، تنها و تنها بر‌عهده و در توان مردم و مقاومت ایران است و لاغیر. از این بابت، با تکیه بر رنج و رزم و پایداری همین جنبش و همین جایگزین، امروز بیش از همیشه به‌چشم‌انداز پیروزی و آزادی میهن یقین داریم.
از توجه همه شما تشکر می‌کنم و امیدوارم بتوانیم بحث‌های ‌این اجلاس را در جهت گسترش تعهدات و مسئولیت‌هایمان در شرایط حساس کنونی پیش ببریم.



لطفا به اشتراک بگذارید: